Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Loistava kurvipätkä!
    Kulkee välillä 12-tie ( Lahti-Tre ) ja 24-tie ( Lahti - Jkylä )
    Lähtö 12-tieltä ; Sairakkalasta pohjoiseen, Viitaila, tie no:3173 ( 20 km )ja Viitailasta Vääksyyn ( Asikkala ) tietä no:317 ( 5 km ). Voi toki kääntyä Viitailasta Lammillekin ( 20 km ), sama 317, mutta ajoit niin tai näin, Sairakkala - Viitaila ( tie 3173 )on asteikolla täysi 5. Tien kunnosta kertoo paljon se, että nopeusrajoitus mutkaisella ja mäkisellä pätkällä on 80. Toki jotkut tiheämmin asutut pätkät 60. Itsellä suht´matala customi ja ton 80+ voi pitää hyvin vauhtina, niin sopivat on mutkien kaaret. Suosittelen!
    -likearocket-
  2. #2
    Yhdyn täysin, jollei maisemat päätä huimaa mut kurveissa löytyy...siitä kun jatkaa pulkkilan harjulle ni saa niitä maisemiakin ihailla, kalkkisista menee onalin tietä heinolaan nii tulee lisää kurvia, tosin huanompaa asvalttia on enempi...

    Syssyllä kantsii myrskyjen jälkee ajella hissukseen, aina siel on joku puu kentallaan tien yli, samoten raktorit tuo sontaa tielle...kurveista tosin nauttii ihan sallituissakin rajoissa kun vaan pysyttelee omalla puolella joka mutkassa...
  3. #3
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  4. #4
    Pari päivää sitten oli 3137:lla pohjoispäässä muutamassa paikassa pahasti hiekkaa ja muraa tiellä. Etelä- ja keskivaiheet hyvässä kuosissa.

    Sairakkala-Kärkölä -välillä oli keskeneräinen, kivimurskalla täytetty asfalttipaikkaus. En suosittele tuloa siihen kovin kantillaan.
    Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
  5. #5
    Toissapäivänä ajoin sen. Oli hiekkaa ja märkää ja puusilppua metsätöiden jäljiltä. Piti ajaa melkein rajoitusten mukaan... On jotenkin sellainen tunne, että tänä vuonna Lahen ympäristössä on aivan erityisen paljon routapainumia.

    Eikä siinä vielä kaikki! Oletteko muuten huomanneet, että TIET JA MUTKAT ON VAIHDETTU talven aikana???

    Jotenkin vaikeaa muistaa kurveja.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  6. #6
    ajan aina tätä väliä koska se on nopea ja kiva tie ja oikaisee verrattuna lahden kautta padasjoelle tai viitailaan jossa käyn mökillä eikä ole ruuhkaa ja kameroita
    <p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937&nbsp;Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
  7. #7
    Kuuluu myös perusreitteihin, lopussa tosin suosin Onalintie - Marjoniementie -reittivalintaa. Varsinkin tuo Marjoniementie tarjoaa mainiota mutkaa.
    Kawasaki Er-6f
  8. #8
    Se on PARAS.

    Mutta Prkl. Välissä pitää ajaa hiekkaa.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  9. #9
    Täytyypi käydä koettamassa noita seutuja, enpä ollut havainnut Hartolassa mökkeillessäni.
  10. #10
    Aja Köpi vaikka Stadista Porvooseen, Porvoosta Artjärvelle, Sieltä Uuteenkylään, Uudestakylästä Vierumäelle, Heinolaan, Heinolasta kohti Kalkkisia (siinä on se erinomainen Marjoniementie), pätkä hiekkaa, Pulkkilanharjulle, kohti Sysmää ja sitten Hartolaan.

    Kilsoja tulee, mutta varmaan on kivempaa kuin kituuttaa perjantain neljänruuhkassa motaria.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  11. #11
    toinen hyvä on kun ajaa viitailasta evon kautta lammin taa ja sieltä liesoon ja edelleen kohti tamperetta on soraa ja asfalttia löytyy ihan pientäkin tietä
    <p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937&nbsp;Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
  12. #12
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    onko se Marjoniementie (Heinolan kupeessa) asvalttia ?

    nimimerkki ei enää rykkösellä kopsuontien Kalkkisten pään kaltasille pätkille....(ainakaan kaks päällä)
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  13.  
  14. #13
    Jep, Asfalttia.

    Kuitenkin jos haluat olla ajamatta hiekalla, on päässä käännyttävä takaisin. Ennen Kalkkisia on lopussa hiekkaa, ehkä n. 5km. Mä yleensä jatkan siitä Kalkkisista kohti Pulkkilanharjua. Ja sitten Vääksyyn kotia kohti, tai Sysmään vähän pidemmälle.

    Silti se tie kannattaa ajaa! On varsin kummallista, että entisaikaan on ollut niin paljon tietä, että on vedetty tuplamäärä ja ihan mutkille...
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])