Visiirien puhdistamista koskevaan ikuisuuskysymykseen hyvältä vaikuttava ratkaisu näyttäisi olevan Pentaxin Supaclean-liina.
Rätti jäi tavallaan vahingossa mukaan optikolta (HKI:n keskustan Stokka) kun tuli puhetta pyöristä ja kaveri kehotti kokeilemaan moista visiireissä. Voi olla, että olin vähän skeptinen liinan toimivuudesta sen perustuessa johonkin mikrokuitutekniikkaan, mutta koska rätti maksoi muutaman euron, ajattelin kokeilevani. Eipä ainakaan pitäisi tulla ongelmia kemikaalien vaikutuksen suhteen, onhan Pentax nyt sentään tunnettu optisen alan merkki ja liinan paketissakin luki: "recommended for cleaning plastic, glass and coated spectacle lenses,..., camera lenses,...compact discs and...all surfaces requiring a non streak highly polished finish."
Käyttökokemuksia on nyt muutamalta viikolta Shoein Z-Onen peilivisiiristä ja hyvin näyttää toimivan. Kaikenlainen pöly sun muu ja rasvatahrat, sormenjäljet yms. (jotka peilivisiirissä näyttävät aika ikäviltä) tuntuvat lähetevän ilman vesipesu/kuivaus show'ta.
Toinen hyvä liina on Smithin ajolaseille tehty "no fogg" liina.
Se jättää myös huurteen estoaineen pyyhkäistessä. Eikä maksa paljon.
"älkää polttako pojat itteenne loppuun"
-HerraIsoHerraHerraKouhia-
No voehan halavattu, fairyliuosta rättiin ja pyyhkimään... ei tämä niin välineurheilua sentään ole...![]()
C B R
Ei välineurheilua laisin vaan kun on Helvi kerran keksitty, niin sitä visiirin tai kypärän pintaan käyttää taisin...![]()
Ai että mikä ihmeen Helvi???
No Shellin Helvi.
Helmet & Visor puhdistusvaahto. Heti hyllystä shopissa. On se hyvä! Vain Shellistä, Pyllistä!![]()
Siis toimii kyllä ja tulee niin hieno, että. Ite oon käyttännä vaan sitä nykysin. Itikat lähtee ja pintaan jää upea kiilto, eikä edes huurru, jos vetää visiirin sisäpuoleltakin.![]()
t. Lasagne
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Pitää vissiin käydä ostamassa kun mulla on nyt tämä hieno lahden prätkämessuilta saamani Shellin advance lippiskin!![]()
C B R
Autoglym Visor Cleaner ja mikrokuituliina. Hyvää ainetta visiirin ja kypärän puhdistamiseen.
Näin meilläkin ja puhdasta tuloo!kirjoitti
http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
Liinasta tiedä... joku pehmeä varmaan mutta joka ruokakaupasta saa Johnsonin Pled-huonekalunkiillotusainetta. Kaveri kertoi ja kokeilin, kyllä lähtee toissakesäisetkin hyttyset visiiristä!!! Ja tuoksuu sitruunalleEi muuten tule naarmujakaan sillä.
- Fly on, little wing... -
Kyllä fairilla taikka sitten ihan rexona saippualla ihan puhdasta tuloo...![]()
*Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
*Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
Kerran viikossa fairy ja sen jälken perään teflonvaha. Ei tarvia kuin pikkasen vedellä lipasta jos likaantuu ja vesi suorastaan juoksee pois visiiristä.![]()
Itse puhdistan visiirin pelkällä vedellä. Visiiri irti ja läpimärkä serlapaperi visiiriin kiinni 10 minuutiksi likoomaan ja sitten pyyhkäisy, niin lähtee itikat sun muut ötökät irti.
Ei siinä mitään vettä väkevämpää tarvita.
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
loraus fairya spray ruiskupullon pohjalle ja sit pullo täyteen vettä. Siinä halpa ja hyvä puhdistus/huurtumisenestoaine ja helppo käyttää. Ruiskaus vaan visiiriin ja pyyhkäsy paperilla tai kangas palalla.
On vaan reisunpäällä nopeampaa hoitaa ihan vedellä ja kädellä pyyhkäisemällä, kun on teflonvaha pinnassa, eikä naarmutu niin helposti.(Mik@ @ Touko. 06 2003,21:27) kirjoitti
![]()
Onko muuten kukaan kokeillut tota Turtle vax:in vai onko se korrekin, 5-Sateesta?
Ainakin autossa toimii himskatin hyvin tuulilasissa, ja kuulemma kypärän visiirissa paremmin. Jos tulee vettä ku ajaa, niin vesi melkein väistää visiiriä, ja lentää samantien veke...
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle