Verotushetken kunto ratkaisee , mutta kuitenkin niin että pyörän on oltava verotus hetkellä tieliikennekelpoinen.
Kawan zx-7r, käyttöönotto 05/2002, 16tkm. Tullattu 27.4. 2010. Veroja 750€, positiivinen yllätys kun noin tonnia odotin. Noin 2 viikossa veropäätös Vaasasta.
Pyörän arvon määrittelyyn oli käytetty yhtä nettimoton kautta myytyä -02 zx-7r:ää. Olisi tienannut muutaman satasen jos olisi jaksanut tehdä olemattomia myynti-ilmoituksia.
ZX-7R P5
Pyörä: Suzuki SV 1000 N
Eka käyttöönottopäivä: 2004
Mittarilukema: 25 000km
Veropäätös: 14.4.2010
Verot: 1180e
Tullauspaikka: Vaasa
Ducati Monster
En ole tilannut ennemmin EU-alueen ulkopuolelta. Nyt tilanne olisi se, että olen ostamassa USA:sta Power Commanderin ja Speedo Healerin. Nämä maksavat yhteensä 250 dollaria toimituskuluineen.
Euroinahan kauppasumma on n. 200€ ja tähän sitten lasketaan tuo 22% vero päälle eli 244€ + mahdollinen tullimaksu?
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Ducati 999
Vm 2004
12tkm
Vero 2368€.
En nyt oikein sulata tätä.
Vuosi sitten tehtyjä päätöksiä:
Ducati 999
Vm 2003
10tkm
Vero 1828€.
Ducati 999
Vm 2003
16tkm
Vero 1808.
Millä perusteella minä maksan 500€ enemmän kun päätöshetkillä pyörillä saman verran ikää ja kilsatkin hyvin lähellä? Kaikissa kunto normaali.
Näiden lisäksi mm:
Ducati 749S
Päätöshetkellä 3 vuotta vanha
9tkm
Vero 1886€
Omasta mielestä ei kyllä ihan linjassa ole nuo.
Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
Valitusta vaan sisään. Alle 1800 euron tuon pitäisi mennä.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Pyöräsi markkinahinta on tullin mukaan n.11.205,-€, myyntihinta 9.705,-€ mikä on omasta mielestäsi oikea hinta pyörällesi? Tuliko päätöksen mukana lista myynnissä olevista samanlaisista pyöristä, vai oliko pyöräsi niin erikoista mallia että päästös tehtiin "hämeenlinnan asiantuntijaryhmässä" ?(DeVPeg @ Kesä. 09 2010,19:20) kirjoitti
Jos on lista mukana niin valitus lienee turha. Pyörien, samoin autojen pyyntihinnat vaihtelevat kaiken aikaa, talvella on pyörät halvempia kuin keväällä. On siis turhaa katsella vuoden vanhoja päätöksiä ja verrata niihin, verot määräytyvät ilmoituksen jättöpäivän senhetkisellä markkinahinnalla, ei vuodentakaisten.
BMW K 1200 RS K.o 12/97, Ml 50000 km
Vero 940,-e
+ Vaatimuksenmukaisuustodistus 110,-e
+ Katsastusmaksu 150,- e
Ja tuossahan kynitään liikaa jokaisessa toimenpiteessä!
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
On lista mukana. Mutta tätä en ymmärrä; näiden toisten 999 verotusarvoksi on laitettu 9144 ja 9042, veroja tasan 20%. Minulla on verotusarvona 9706, mutta miksi prosentti on 24,4% ?(psi @ Kesä. 15 2010,11:44) kirjoitti
Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
Jos vertaat nyt verotusarvoihin jotka ovat ajalta jolloin oli vielä ALV mukana et ehkä huomaa että verotus muuttui niin että ALV "otettiin pois" ja samalla autoveroprosenttia korotettiin 22%. Samalla poistui mallikohtaiset prosentit ja homma yksinkertaistui niin että tuli yhdenmukaiset, merkistä/mallista riippumattomat verotusprosentin kuutiotilavuuden mukaan. Saamastasi listasta näet mitä ko. mallin pyöristä on pyydetty silloin kun olet veroilmoituksesi tulliin jättänyt. Listassa olevat tiedot on kerätty ilmoituksista jotka on kerrottu missä ne on julkaistu, on siis faktaa. Näistä hinnoista on laskettu keskiarvo huomioiden ajatut kilometrit. Keskiarvoista on sitten vähennetty "käteisalennus", 1.500,-€(DeVPeg @ Kesä. 15 2010,18:15) kirjoitti
Olisiko sinulle laskettu uuden autoveroprosentin mukaan ja verokeissa vanhan? Tämä takaisin palautettu elv lisättiin uudessa mallissa suoraan autoveroon: 1,22 x 20% = 24,4%.
Eli noista vanhoista olisi peritty erikseen autovero ja erikseen elv, eli ensin 20% ja lisäksi päälle 22%.
Lisäksi vielä oli ne muutamat kuukaudet, jolloin elv:tä ei enää peritty, mutta uusi autoveroprosentti ei ollut vielä voimassa. Näinä kuukausina kokonaisveroprosentti oli pelkästään 20% kyseisen kokoiselle pyörälle.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Juupajuu, tästähän siinä on kyse. Verrokeissa on tuo vanha 20% eikä alvia lainkaan peritty. Tässä kävi nyt taas niin että Saksan tuonnissa ei ollut verojen jälkeen vitunkaan järkeä, ehkä kilsoja sai hiukan vähemmän ja termignonit+öhlinsit päälle mutta enpä tiedä maksaako kukaan tästä pyörästä esim. 11k€, 4 tonttua lisää ja saa jo 1098.(3JJ @ Kesä. 15 2010,18:55) kirjoitti
Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
Niinpä, monasti kuvitellaan että saksantuonti on jokin automaatti, aina saa monta tonnia halvemmalla vaikka mitä toisi(DeVPeg @ Kesä. 15 2010,19:18) kirjoitti
Suomessa on eräiden pyörin hinnat täysin samalla tasolla kuin saksassa, harmi vaan että meidän pitää maksaa hieman siihen päälle autoveroa että saadaan suomikilpeen.
Jepjep, itse pyörä oli n. 4000€ halvempi kuin Suomessa mutta kun tähän lisätään rahti ja välittäjän palkkio(1100€), satamamaksu(80€), katsastus(120€), puhelinkulut(30€), päivän reissu satamaan(250€) ja verot (2368€) niin viivan alle jää parin tunnin nettotulot...että siinä mielessä pettymys vaikka pyörä oli ainakin ulkonäöltä priimaa ja todennäköisesti myös muutenkin kunhan hiukan säädetään.(psi @ Kesä. 15 2010,20:20) kirjoitti
Everyone knows that Duc's do not put out the kind of power that jap I4's do. But the reason we ride these bikes is not because of the power, but because they are full of life, they have a soul, unlike jap fours that are as lifeless as a can opener.
GSX1400 (hieno).
-06
23000km.
1476,00€ veroja.
7 viikkoa kesti veropäätös...
Honda Valkyrie SuperCharged
Ducati 748R
2002
11000 km
vero 1921,48 euroa
ostohinta 8000 euroa
748 02, 748R 02
Yamaha FZ1-N
2007
14208km
Vero 1625eur
Ostohinta 5960eur
Viikko meni veropaatokseen.......
Kayo K6 450 -2018
MV Agusta Brutale 910S - 2008
Aprilia Shiver 750 -2008 SOLD
Kawasaki GPZ900 -1993
Honda CBR1000r -2008 SOLD
CFmoto 650NK -2012 SOLD
Suzuki Savage -99
aj: 50tkm
kuntoluokitus: huono (lokarit läpiruostuneet)
tuontimaa: Hollanti
Tulli rokotti: 383e
CB 600 F
Ostohinta:5000e
Ajettu: 9000 km
Ensimmäinen käyttöönottopvä:9.6.2008
Haettu päätöstä: 28.06.2011
Päätös myönnetty: 05.07.2011/Tornio
Verotusarvo: 4429,00
Verot 22%: 974,38
Outi**
Kawasaki
Z 1000
2003
51 tkm
888,40€
CB 1300 -07
KTM Super Duke
2007
22tkm
1257€
Aprilia Tuono 2003. Käyttöönotto 02/2003.
52 808 km.
Verotusarvo 2 975,70 €. Autovero 726,07 €. (veroprosentti 24,40 %)
Seitsemää sataa ennakoin, joten aika lähelle osuin. Ei yllätystä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Rutkun tuomio tuli, 1984 mallin BMW K100 RT, mittarissa 135000km
85,19€
Eivät uskoneet kuntoa "huonoksi" mutta eiköhän toi ole ihan ok
Oma päätös rapsahti justiinsa postiluukusta...
Suzuki Gladius SFV 650 (2010 15t km) = 983,77€
Olivat laskeneet seuraavan kaavan mukaan (mikäli tulkitsen oikein)
Yleinen pyyntihinta 6110€ (kahden nettimoton ilmoituksen perusteella)
Normi alennus -1500€ (epävarmuustekijät)
Kuntovaikutus -138,30€ (omat ruikutukset maalipinnan heikkouksista =)
Verotusarvo 4471,70€
22% verot 983,77€
Nettimoton pyynnit verrokki pyörille olivat (2009vm 7tkm 6500€ ja 2010 2tkm 6650€)
Kaipa tuo on aika linjassa muiden päätösten kanssa... Optimistina olisin toivonut jotain lähemmäs 800€ kun 1000€ mutta aina ei natsaa.
Jos joku keksii jonkun hyvän kommervenkin jolla voisi lähteä tinkaamaan halvennusta niin ideoita otetaan vastaan =P
helsingin tulli
pyörä kawa ninja zx 6r-97
arvio km 105000
osto 1800e
tulli verotti 339 e
sumeko 130e vaatimustodistus,puuttu e merkintä
3 kk kesti päätös verosta
tullin arvio yleistä hintatasosta 1500e
vertasivat nettimotosta yleistä pyyntihintaa 2200e
ex.kawasaki zx6r-97 zzr600-91 red devil