Lukasin tossa cycle world /helsinki topicin alta *aikas ihmeellisiä kokemuksia kyseisestä yrityksestä...joten oli pakko laittaa välillä ruusujakin.. itse ainakin sain asiallista palvelua nopeasti (en kerinny kävellä liikkeen ympäri *)ja mielestäni asiantuntevastikkin... katteltiin sopivat ajohousut joita pääsin sovittamaan ja oltuani tyytyväinen tehtiin kaupat. *
. ei ollu ees ongelmia kun olin unohtanu lompakon himaan *
laittoivat housut varaukseen että voin hakea maanantaina... eli siis MINUN mielestäni en kyllä huomannut mitään ylimielisyyttä kyseisessä yrityksessä vaan oikein hyvää palvelua...
jos noissa "esson baari"jutuissa jotain perää oiskin.. niin ovat ainaskin minun mielestä tsempanneet... ja ORG!:ilaisten alennuksetkin tulivat kun vaan ilmoitti kassalla..
*
![]()
eipä muuta kun hyvää mopoilukautta kaikille![]()
Maailma voisi olla pahempikin paikka elää...
-----M------
Tuosta puljusta on vähän vastaavia kokemuksia kuin muualtakin että toinen myyjä palvelee erittäin hyvin kun taas toinen mieluummin mököttää nurkassa itsekseen![]()
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Joo, itsekin ihmettelin alla olevaa bolemiikkia Cycle Worldin toiminnasta.
Ostin viime viikolla Okulta uuden pyörän, enkä huomannut kaupanteossa mitään moitittavaa.
Ainakin tähän saakka kaikki on pelannut niin kuin on so#####, ja mikä parasta CW on oikeasti edullinen liike!
Omien kokemusteni perusteella CW on pääkaupunkiseudun parhaiten palveleva liike.
En usko, että pettämällä asiakkaita,tai huonolla palvelulla yksikään liike voisi menestyä pitemmän päälle.
Ainahan niitä myyjille sattuu huonoja päiviä yms.
Ainakin omalta kohdalta Turun liikkeessä on auliisti palveltu.
Voi olla että monella vihamielinen asenne ko. liikettä kohtaa juontaa juurensa jo aikoinaan liikkeestä Granmotor.
Sinne ilmeisesti jäi monen motoristin vaihtopyörät yms. konkurssin yhteydessä (näin ainakin olen kuullut)?
Mutta tuskin löytyy liikettä josta ei jollain olisi huonoja kokemuksia, toisista liikkeistä vain niitä kertyy enemmän.
Onneksi aina voi äänestäää jaloillaan, tai tässä tapauksessa renkaillaan.....
*Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
*Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
Itse en ole koskaan ostanut sieltä mutta kyllähän ne kauppiaat on ihan reiluja ei mitään ylimääräistä häslinkiä vaikka haukkusivat meitsin kun olin maksanut liikaa omasta pyörästä ? ! ?
No muuta sitten olen kuullut puljusta mutta nehän on näitä huhuja ja niistä pitää suhtautua varauksella ja ei kait siinä jos palvelu on hyvä ja asiakas on tyytyväinen![]()
Honda CBR 600 -93, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX 1300R -03, Honda CBR 1000rr -04 (lunastettu)
Joo kyllä siellä homma tuntui toimivan muuten ihan hyvin...Kolme kertaa sai katella pyörät ja kypärät läpi ja seisoskella tiskin edessä ennen kuin sain palvelua.![]()
Hyvä mieli kuitenkin jäi sillä mainittuani ORG! jäsenyyden antoivat he ihan hyvän alennuksen laskeskelin jälkeenpäin, että alennus oli 20%! En mitään suuren suurta ostanut, ainoastaan öljyjä, mutta kuitenkin.![]()
![]()
![]()
Honda VTR 1000F
Tapahtui viime viikon keskiviikkona seuraavaa:
Soitin Turun CW:iin ja ilmoitin kiinnostukseni eräästä pyörästä. No, saavuin liikkeeseen puoli tuntia myöhemmin kuten sovittu, myyjä kenen kanssa olin keskustellut oli syömässä, eipä siinä mitn, kaikillehan tulee joskus nälkä... Kuten minullekin, joka olin ruokatunnilla liikkeellä. Menin keskenäni katsomaan pyörää ja hetken päästä myyjä jo saapuikin.Kerroin että olen ostamassa pyörää käteisellä. Manailin etten ole koskaan edes istunut tuollaisen pyörän päällä saati sitten ajanut. Pihalla oli samanmoinen kapistus, mutta 3 vuotta vanhempi, jota sitten kävin koeistumassa. Ja eikun takaisin sisälle... Mitä? Myyjä hävinnyt...Hetken aikaa ihmeteltyäni samainen kaveri saapui paikalle toisen myyjän kanssa. Tämä ensimmäinen myyjä sanoi toiselle, "että katoppa tän kaverin kanssa tota pyörää, kun se on sun vaihdokki." Mentiin katsomaan juu, eikä uusi myyjä ollut kiinnostunut mistään mitä selitin. Sanoin saman jutun, etten ole koskaan ajanut kyseisenlaista pyörää, niin tähän myyjä ilmoitti, että
"tuoppa rahat tiskiin niin saat koeajaa."
Siltä seisomalta lähdin ulos.
Tämä oli toinen kerta asioidessani tässä puljussa, enkä enää mene, enkä suosittele muillekkaan.
Helsingin liikkeessä oli pari kertaa vieraillut, mutta palvelusta on vähän huono sanoa mitään kun kummallakaan kerralla en ole nähnyt myyjää missään...Ekalla kerralla koko liike oli tyhjä ja toisella kerralla olisi hieronut kauppoja pihalla seisovasta cebarista, tunsi myyjä suurempaa tarvetta juoruta kaverinsa kanssa kännykässä kuin palvella asiakasta... Surullista sinänsä kun liikkeellä on ihan hyvät kamat myynnissä, mutta palvelu puuttuu...
"Parempi märkä teltta, kuin kuiva seura!"
no kaks kertaa liikkeessä käyneenä (ensimmäinen ja viimeinen kerta) voi tosta helsingin liikkeen hyvistä kamoista olla montaa mieltä.. ahtaaseen liikkeeseen tungettu kuluneita pyöriä vähän liikaakin.. palvelusta ei ollut tietoakaan, suurin osa pyöristä niin tiukasti ahdettu ettei tarkempaa päässyt tutkimaan ja paikalla olevien myyjien palveluinto ei ollut mitenkään korkeimmasta päästä..(haltiasiipi @ Kesä. 24 2003,10:14) kirjoitti
jäi jotenkin nuhruinen ja epämääräinen kuva putiikista.. lisäksi hintataso pk-seudun korkeammasta päästä joten jätän asioimisen siellä väliin..
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
Joo no siis pyöräthän siellä oli sitä cebaria lukuunottamatta just sitä mitä tuossa viestissä sanotaankin, mutta kamoilla tarkoitin heidän edustamiaan varustemerkkejä esim. Rukka, Givi ymsyms. Luulisi että olisi intressejä myydä myös noita kamoja, kun ihan hyviä merkkejä ovat... Tekee hallaa myös niiden imagolle.. Pyyhkeitä tulee myynnin ammattilaiselta..(Puuhis @ Kesä. 24 2003,10:21) kirjoitti
![]()
"Parempi märkä teltta, kuin kuiva seura!"
Otsikossa *oli kommentti "Hyvää palvelua". Uskallan olla kovasti paljon eri mieltä.
Helsingin toimipisteen kanssa esiintyneistä ongelmista on pitkä ketju toisaalla. Suosittelen lukemaan myös sen läpi. Löytyy 'Haku'-toiminnolla helposti. Nimimerkki LTD:n kokemukset suorastaan raivostuttavat !
Kiinnostuin pari viikkoa sitten Turun Cycle Worldin kauppaamasta käytetystä pyörästä. Keskustelimme liikkkeen myyjän -ilmeisesti toimipisteen vastuuhenkilön- kanssa puhelimessa ao. pyörästä ja vaihtopyörästä, jota tarjosin. Pääsimme myyjän kanssa eräänä aamupäivänä puhelimessa yhteisymmärrykseen tarvittavasta välirahasta ja muista ehdoista. Sovimme suullisesti kaupasta, lähetin kaikki tiedot mopostani sekä henkilötietoni ja pyysin kirjallista vahvistusta kaikesta mitä puhelimessa olimme sopineet / kertoneet. Kirjoitin ao. vahvistuspyyntöön lyhyesti puhelimessa kerrotut asiat molempien pyörien kunnosta, historiasta, välirahasta ja muista sovituista ehdoista.
Myyjä ei vastannut sposteihin, joten reilua vuorokautta myöhemmin soitin tyypin kännynumeroon. Känny oli käännetty pois päältä. Soitin liikkeen numeroon ja sama kaveri vastasi tunnistamatta minua. Kysyin heillä kaupan olevasta pyörästä (josta olimme sopineet jo kaupan) ja kaveri ryhtyi innolla kauppaamaan peliä minulleennenkuin esittelin itseni. Kaveri änkytti vähän ja lupasi laittaa heti vahvistuksen kaupasta ja sovituista ehdoista spostilla.
Illalla postilaatikossa odotti vastaus, että sovituilla ehdoilla kauppoja ei synny ( vaikka kauppa oli jo sovittu ). Tekosyynä oli kauppaan vaadittu kuluneen takarenkaan korvikkeeksi vaadittu muka liian kallis uusi takarengas, jonka myyjä oli puhelimessa jo kertaalleen luvannut. Renkaan hinta oli noin 200 €, kaupan kohteena olleen pyörän pyyntihinta yli 15.000 €... Positiivisena puolena täytynee todeta, että vastaus oli ainakin yritetty muotoilla kohteliaaksi...
Mitään vastatarjousta, ehdotuksia jatkoneuvotteluihin tai vastaavaa ei tullut. Joko löysivät toisen ostajan tai mopossa oli jotain hämärää.
Minun kanssani ei kenenkään ole pakko käydä kauppaa. Minulle ei kenenkään ole pakko myydä millään hinnalla yhtään mitään. Minun vanhasta pyörästäni ei kenenkään ole pakko hyvittää yhtään mitään. Jos kuitenkin jotain vaikkapa vain suullisesti sovitaan, on siitä ainakin meillä päin ollut tapana pitää kiinni. Autoja minulla on ollut tähän mennessä seitsemän ja mopoja neljä. Kertaakaan mitään tähän rinnastettavaa ei ole tullut vastaan. Vihaksi tuommoinen venkoilu ja kiertely pistää, p**kele ! *
Olen antanut kertoa itselleni, että ao. liikkeen taholta on hiljattain toisten tahojen kommenteista nousseen kohun vuoksi otettu yhteyttä vähintään yhteen .ORGin moderaattoriin ja lisäksi .ORGin pressaan. Yhteydenotoissa on uhkailtu jopa oikeustoimilla. Oikaiskaa jos olen käsittänyt asian väärin. Olisin antanut tämän kokemani v-mäisen episodin jäädä unholaan yksinomaan asian muistelun aiheuttaman henkilökohtaisen v***tuksen vuoksi, mutta jos ao. putiikki lähtee mafiamaiseen tyyliin tukahduttamaan sananvapautta, lienee kaikilla oman näkemykseni mukaan lähes velvollisuus puhua suunsa puhtaaksi *
Kirjoitin tämän viestin .ORG-nickillä. Mikäli joku CycleWorldin omistajista tai henkilökunnasta haluaa, toimitan heille enemmän kuin mielelläni sekä omat että asianajajani yhteystiedot ! Ei muuta kuin privaviestiä peliin, niin toimitan tarvittavat tiedot ja tarvittaessa keskustelen näkemyksistäni vaikkapa face to face, jos vastapuolen kantti kestää.
Tein eilen 28.02.2004 kaupat täsmälleen CW:n kaupan kohteena ollutta pyörää vastaavasta moposta minulle huomattavasti edullisemmin ehdoin. Ostamallani mopolla oli ajettu kolmasosa CW:n mopon kilometreistä ja välirahan tarve oli paljon pienempi, joten en tällä viestillä yritä vedättää parempaa tarjousta itselleni tai kiristää CW:tä sovittuun kauppaan.
Täysin henkilökohtainen ja kenties asennevammainen mielipide: Tuolta porukalta minä en nykytiedon valossa ostaisi yhtään mitään ja tuommoisen puulaakin ns. omiin uusille pyörille myönnettäviin takuisiin suhtautuisin henkilökohtaisesti tyylillä![]()
![]()
Erään jäsenen loppukommenttia lainatakseni: (Ettei kukaan väitä, että ilmaisin .ORGin tai minkään muun organisaation kantaa)
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.
- jarkki -
Ottamatta kantaa just kyseisen liikkeen toimintametodeihin, en ole siellä koskaan asioinut , ihmettelen vaan miten on mahdollista hoitaa "bisneksiä" kuitenkin niinkin suppean asiakaskunnan kanssa täällä suomenmaassa tuollaisella politiikalla. Itse olen saanut vähintäinkin vastavaa tylyä kohtelua kaupanteossa , vaikka minulla itsellä on ollut se myyjän himoitsema rahakasa taskussa. Jos kerta homma mättää , niin eiköhän kuitenkin vaihtoehtoja löydy. " Vien rahani viisaammille " argumentin luulis ainakin jäämän soimaan
koteloon , kun varma kauppa peruuntuu tämmöisiin lapsuksiin.
Ostaja RULES ! *![]()
"It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
Tarinasi kuulostaa mielikuvituksen tuotteelta eli trollilta. Väität sopineesi kaupan puhelimessa pyörästä ja viestisi perusteella et ole käynyt katsomassa pyörää, jonka ostoa harkitsit. Lieneekö syynä pitkä matka (Muurame-Turku)? Kyllä tapana on käydä keskustelemassa liikkeessä kaupasta, olipa kyseessä uusi tai käytetty pyörä. Väitteesi "Pääsimme myyjän kanssa eräänä aamupäivänä puhelimessa yhteisymmärrykseen tarvittavasta välirahasta ja muista ehdoista" on oma tulkintasi asiasta. Me muut emme voi tietää, mitä todellisuudessa tapahtui. Mitäpä, jos myyjä ymmärsi asian täysin päinvastoin kuin sinä? Vai kävitkö myyjän aivoissa tarkistamassa asian? Jos sinulla todella olisi todistaja, joka olisi ollut paikalla kun väittämäsi kaupan ehdot sovittiin, silloinhan ei olisi mitään ongelmaa. Viestisi tekstin perusteella näin ei kuitenkaan ole.(jarkki @ Helmi. 29 2004,02:47) kirjoitti
Viestisi vaikuttaa ihmeelliseltä senkin vuoksi, että väität tehneesi toisessa liikkeessä kaupan pyörästä, joka on huomattavasti vähemmän ajettu ja jonka välirahakin oli pienempi. Jos näin ikävästi pääsi tapahtumaan, asia ratkeaa helposti sillä, että purat tekemäsi edullisen kaupan ja ostat CW:stä sen pyörä isommalla välirahalla. *![]()
Totean selvyyden vuoksi, että en itse (eikä sukulaiseni) ole Cycle Worldin palveluksessa, en ole ostanut sieltä mitään käydessäni siellä (Helsingin liikkeessä) muutaman kerran, en tunne sen myyjiä enkä omistajia, minulla ei ole mitään muutakaan tekemistä ko. firman kanssa enkä ole moottoripyöräalalla.
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Eipä ole asialla 'leikkiminen',joten Hra Bomber...kyseessä EI ole trolli.....
Tän takia ne ei kai anna tarjouksia sähköpostilla kovin mielellään että voivat sitten suullisen sopimuksen ehtoja muuttaa mielensä mukaan...enkä tajua miks se olis muka järkevämpää soittaa kun lähettää sähköpostia...onpahan sitten ainakin toisen osapuolen lupaukset luettavissa uudelleen eikä tartte muistella et meniköhän se nyt noin...ja paikanpäälle ei mun mielestä kannata ees vaivautua jos ei myyjä anna minkäänlaista suuntaa hinnasta...ajelet sitten helsingistä turkuun ja saat vastauksen "no tossa lapussahan se hinta lukee"...voi mennä monet bensarahat siihen alennukseen...joo tietty hesassakin on niitä liikkeitä pilvin pimein mut entäs jos asut vaikka inarissa.....jos nyt joku mopoliike haluaa pestata sähköpostin hallitsevan ukkelin ni tässä sitä ollaan...eikä maksa juuri markkojakaan...![]()
Arvoisa nimimerkki Jarkki eli (nimi poistettu) Muuramesta. Olet katsonut aiheelliseksi käydä julkista keskustelua kaupankäynnistä Cycle World Oy:n Turun myymälän kanssa. Tämä sopii myös meille.
Kerrataanpa nyt kaikki tosiasiat. Halusit ostaa liikkeestämme Suzuki GSX 1300R Hayabusan vuosimallia 2003 (ajettu 8 000 km). Vaihdossa olisit antanut Suzuki GSF 1200S Banditin vuosimallia 2003. Kauppaa teit yhtiömme myyjän Jessen kanssa, joka on kaikkiin sähköposteihisi ja puheluihisi vastannut. Onnistuit tinkimään välirahan 5 700 euroon, joka meidän kauppiaiden mielestä on jo aivan "nälkärajalla". Lisäksi hyväksytyn välirahatarjouksen jälkeen vaadit vielä veloituksetta uutta 330 euron arvoista takarengasta. Tähän emme enää voineet suostua ja ilmoitimme sinulle kohteliaasti, että kauppaa ei synny. Olisimme olleet valmiita antamaan kauppaan edullisen Maxxis-takarenkaan, mutta vaadit selvästi kalliimpaa Bridgestonea.
Luulisi sinunkin ymmärtävän, että markkinataloudessa niin myyjällä kuin ostajalla on oikeus kieltäytyä kaupasta. Joskus kauppa jää "pienestä kiinni", niinkuin tässä tapauksessa. Jos me kirjoittaisimme tänne .ORG!-foorumiin sinun tyylilläsi asiakkaista, jotka eivät ole hyväksyneet välirahapyyntöämme, johtaisi se kohtuuttomuuteen. Ja jos vastaavasti kaikki asiakkaat kirjoittaisivat MP-liikkeistä, joissa tehty tarjous ei ole tullut hyväksytyksi, tulisivat varmasti mainituiksi kaikki Suomen MP-liikkeet ja kirjoittelu foorumissanne tulisi niin laajaksi, ettei kukaan vaivautuisi sitä lukemaan.
Toteamme, että kyseinen Hayabusa on edelleen myytävänä liikkeessämme, pyörä on virheetön (kaatumaton) eikä siinä ei ole mitään hämärää, ei vain ollut liiketaloudellisesti järkevää hyväksyä tarjoustasi. Tämän syyn ilmoitimme sinulle sähköpostilla 17.2.2004.
Emme myöskään ymmärrä katkeruuttasi, koska kerrot tehneesi 28.2 samanlaisesta pyörästä kaupat huomattavasti edullisemmin ehdoin, jossa välirahan tarve oli paljon pienempi.
Jo yleisen elämänkokemuksenkin mukaan lienee selvä se tosiasia, että joka ainoa MP-kauppias haluaa myydä mahdollisimman paljon, kukaan ei kaupankäynnistä ilkeyttään kieltäydy.
Kirjoitelmastasikin näkyy se tosiasia, että ainut katkeruutesi aihe on ollut se, että vaatimuksiasi ei ole kaikilta osin hyväksytty. Olet saanut myyjältämme Jesseltä asianmukaista palvelua, joten on ollut täysin asiatonta nimittää häntä sähköpostivastauksessasi "pelleksi, jota ottaa koville katsoa aamulla peiliin".
Hyviä kilometrejä sinulle, sillä edullisemmalla Hayabusalla.
CYCLE WORLD OY
Raymond Granlund
Turun myymäläpäällikkö
Edit: nimi poistettu
Ja PAH!(Bomber @ Maalis. 01 2004,12:31) kirjoitti
Miksi menisin/olisin mennyt liikkeeseen keskustelemaan UUDEN mopon ostamisesta, kun homma hoituu puhelimessakin? Molempia tyydyttävä hinta ja aivan uusi mopo. Mikä järki saa siinä ajamaan monta turhaa kilometriä?
Yleensä tapana on - ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, jossa myydään suuri osa Suomen moottoripyöristä - käydä liikkeessä keskustelemassa myyjän kanssa ja sopimasta kaupasta, olipa pyörä uusi tai käytetty. Poikkeuksiakin on eli henkilöitä, jotka eivät käy liikkeessä.(XJ600 @ Maalis. 01 2004,22:04) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Aika huono vertaus loppupeleissä tuo km-vertaus, jos tuolla cw:n pelillä oli ajettu 8tkm, niin sun ostamalla oli sitten ajettu noin 3tkm.Oisit mieluummin sanonut että eroa oli 5tkm, tuosta mainitsemastasi (ainakin minulle) tulee mieleen että ero on luokkaa 15tkm vs. 45tkm...Ei myyjän ole pakko myydä liian halvalla, rajansa kaikella kumminkin...(jarkki @ Helmi. 29 2004,02:47) kirjoitti
Kommentoimatta itse keskustelua pyytäisin keskustelijoita pysymään faktoissa ja olemaan varovaisia "mutu" - puheiden kanssa.
"Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
Kantaa itse perusaiheeseen ottamatta seuraava kommentti: Olen vuosien varrella tehnyt useita kauppoja puhelimitse silleen, että hinta ja kauppaehdot on sovittu ehdolla "jos asiat/tavara on niin kuin kuvattu". Ja sitten ajetaan tai mennään kauppiaan luokse tai kauppias tulee minun luokseni - tilanteesta riippuen - ja viedään kauppa loppuun "jos asiat ovat kuin puhuttu". Näin teki mm eräs kaverini prutkukaupan 350 km päähän liikkeeseen. Sopi kaupan puhelimessa, ajoi kauppiaan luokse ja kauppa viimeisteltiin tarkalleen kuin puhelimessa puhuttu. Näin olen itse silloin tällöin tehnyt eri puolilla mm isossa maailmassakin. Minun kotini on pääkaupunkiseudulla ja on myös Turussa.(Bomber @ Maalis. 01 2004,22:39) kirjoitti
Kyllä kaupat voi - henkilöistä riippuen - alustavasti sopia puhelimessa eikä se ole edes epätavallistakaan. Totta toki kauppa tehdään lopullisesti nokikkain.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Ensimmäisen viestini ydin -jonka olisin voinut ilmaista lyhyemmin ja huomattavasti korrektimmin- oli seuraava oma näkemykseni tapahtumien kulusta:
1. Minun ehdotukseni hyväksyttiin puhelimessa ja sovin myyjän kanssa kaupasta edellyttäen että molemmat kaupan kohteena olleet pyörät ovat kuvatussa kunnossa.
2. Kirjoitin tiedot ja sovitut asiat ylös ja pyysin kirjallista vahvistusta. Ilmoitin puhelimessa, että lähetän ao. vahvistuspyynnön ja odotan siihen vastausta.
3. Soitin reilun vuorokauden hiljaisuuden päästä, jolloin minulle kaupattiin ao. pyörää ennenkuin esittelin itseni. Tällöin vielä luvattiin lähettää pikaisesti kirjallinen hyväksyminen.
4. Saman päivän iltana tuli viesti, ettei puhelimessa sovittuja ehtoja voida hyväksyä.
Näin minä tapahtumat tulkitsin. Kenties tulkintani oli väärä tai sitten minun ymmärryskyvyssäni on jotain vikaa.
Kritiikkini ei kohdistunut tai sen ei ollut ainakaan tarkoitus kohdistua muuhun kuin siihen, että käsitykseni mukaan sovin myyjän kanssa kaupan, mutta myyjä veti seuraavana päivänä sanansa takaisin. Terveen liiketoiminnan ehdoista ja kannattavuuden tarpeesta olen CW:n kanssa täysin samaa mieltä. Harmistumiseni ja viestini lähtökohta oli periaatteellinen: Mitä sovitaan, se pidetään.
Olin eilen puhelimitse yhteydessä CycleWorldin Turun toimipisteeseen ja jos ymmärsin minulle kerrotun oikein, ei kaupasta kanssani neuvotelleella myyjällä ollut oikeutta parantaa kyseisessä tilanteessa alkuperäistä tarjousta missään suhteessa tai muutos tarjoukseen piti ainakin hyväksyttää toisaalla. Tällaisessa tapauksessa ei liikkeen edustajan väärinkäsitysten välttämiseksi pitäisi myöskään luvata ostajakandidaatille mitään. Mainitusta myyjän nimittelystä: Laitoin perään toisen viestin, jossa pyysin anteeksi aiempaa epäasiallista viestiäni.
Eilen asiasta käymäni kommunikaatio CycleWorldin kanssa oli täysin asiallinen. Minua ei uhkailtu, painostettu tai yritetty painostaa yhtään mihinkään. Pahoittelen tässä ja nyt täysin oma-aloitteisesti aiemman viestini sanavalintoja ja tarpeettoman kärjistettyä sävyä.
Lopetan omalta osaltani tämän aiheen tähän
Näkemyseroista huolimatta parasta mahdollista kevään jatkoa Turkuun !
- jarkki -
Huomauttaisin, että suullisesti ja paperilla sovittu asia on oikeudessa kummatkin yhtä päteviä. Suullisen sopimuksen toteen näyttäminen vain on paljon vaikeampaa.(Bomber @ Maalis. 01 2004,22:39) kirjoitti
Itse myyn yli 80% tuotteista meilin ja web-kaupan välityksellä ympäri Suomea. Ei ole välttämättä tapana käydä paikan päällä keskustelemassa kaupoista.
Kaupasta on kuitenkin aina kirjallinen sopimus, joka takaa sen, että asiakkaan oikeudet on turvattu.
Mikäli puhelimessa sopisin esim. uuden mopon kaupoista jonkin liikkeen kanssa, pyytäisin varmuuden vuoksi kirjallisen vahvistuksen asiasta. Jos sitä ei kuuluisi, olettaisin myyjän menneen ns. "puihin" syystä tai toisesta kuten joskus voi käydä.
Tällöin on rehtiä, jos myyjä myös ilmaisee menneensä puihin, kun on huomannut esim, että kauppa ei kannatakaan tai tuli annettua hieman liian halpa hinta vahingossa yms yms. Virheitä sattuu ja niiden hoidosta onkin sitten lopputulos paljon kiinni.
Itse mokailen silloin tällöin ja välillä annan asiakkaalle sen, mitä tuli huolimattomasti luvattua ja välillä koetan oikoa mokaani neuvottelemalla.
Tämä vain yleisenä kommenttina asian tiimoilta ketään syyttelemättä.
t. Spagu
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Jos luit hiukan tarkemmin viestini, huomasit, että siinä puhutaan moottoripyörien kaupasta, ei tarvikkeiden, joita myydään paljon nimenomaan verkkokauppojen kautta. Mp- ja autokaupat kannattaa tehdä kirjallisesti, vaikka suullinen sopimuskin on pätevä; suullisesta sopimuksesta kun usein seuraa näyttövaikeuksia.(Italowestern @ Maalis. 07 2004,18:53) kirjoitti
![]()
No täytyy sanoo ett joka ainoas mp liikkees missä olen mopo kauppoja tehnyt niin on ollu suunnilleen vastaavaa toimintaa. Mut aina sieltä joku viimein on tullu kyseleen ett "mitäs poika on vailla?"(haltiasiipi @ Kesä. 24 2003,10:14) kirjoitti
Mutta torniossa sain exelent hyvää palvelua NAISmyyjältä joten hänen myymä gixxeri on nyt alla!! Ehkäpä muidenkin mopoliikkeiden kannattaisi harkita nais myyjien kouluttamista....
Suurin osa pyörien ostajista kuitenkin vielä taitaa olla uros merkkisiä?
![]()
Yritä elää tulojesi mukaan, vaikka sitä varten olisi otettava lainaa.
vai edullinen 86-mallinen kawa voyager 14.600€ on tosi edullinen,harvoin saa näin halvalla melkein "uutta"pyörää.(Guest @ Maalis. 19 2003,19:55) kirjoitti
hinta ei ole mitenkään perusteltavissa se sanoo kilometrit ja vuosimalli,oli pyörä sitten kullitettu tai ei ,väittävät
että joku vielä osti koyörän,kyllä on halpaa?
?!!!!!!!!!!!!!voi vi..u en muuta sano
![]()
(jarijii @ Marras. 08 2004,14:27) kirjoitti
on muuten ko
yörä TAAS myynnissä mikähän
mahto mennä vikaan tällä kertaa ja hinta senkun kasvaa
kattokaa netistä ja ihmetelkää,on muuten hieno pyörä mutta
joku järki pitäisi kaikessa olla,olis kiva tietää edellisen ostajan
"palautuksen" syyt mutta taitaa jäädä "historiaan".