Pari kuukautta olen miettinyt jaksanko pistää julkista palautetta Kalevan mp-huollosta, mutta pistetään nyt sitten. Eli suuret kiitokset kyseiselle firmalle huolimattomasta työstä, jonka ansiosta minä olen oppinut moottoripyörän tekniikasta vähässä ajassa paljon asioita.
Mitään vakavaa virhettä ei sattunut, pyörä oli keväällä siellä öljyn ja suodattimen vaihdossa ja alle laitettiin myös uusi takarengas. Ketjuja ei oltu kiristetty, mutta mitäpäs tuosta, sainpa hyvän syyn opetella tuonkin homman itse. Huomasin pari päivää huollon jälkeen, että pyörä valutti öljyä lämpimänä aika reippaasti. Vein pyörän takaisin liikkeeseen ja homma korjaantui sillä, kun huoltomies kiristi vähän enemmän öljyproppua. Kysäisin, että minkäs takia näin kävi, oliko tiiviste unohtunut. Vastaus tuli kirkkain silmin, että kyllä siellä tiiviste on.
Ja se syy, miks tämän nyt kirjoitan. Vaihdoin itse öljyt ja suodattimen pyörään pari päivää sitten ja kas, eihän siellä mitään tiivistettä öljypropussa ollut. Perkele. Uusien öljyjen myötä loppui muuten ylimääräiset raksutuksetkin koneesta ja vaihteet menee taas nätisti kolahtelematta paikoilleen. Tiedä sitten mitä kuraa koneessa ollut tässä välissä.
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Muutama viikko sitten poikkesin matkalla ratapäivillä Tampereen Bike Worldissä. Tarkoitus oli hommata selkäsuoja radalle. Aikataulu- ja suunnistusvaikeuksien takia pamahdin paikalle 10min ennen sulkemisaikaa. Silti sain oikein hyvää palvelua, vailla kiireen häivää, jopa kahdelta henkilöltä. Passeli selkäsuoja löytyi tovin kestäneen sovittelun ja ostajan eli allekirjoittaneen jahkauksen jälkeen. Hintakin pyöristyi mukavasti alaspäin, vaikka en edes kehdannut alkaa tinkimään alennuksia.
Täältä siis varaukseton peukku Tampereen Bike Worldille, ainakin varustepuolen osalta.
Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
Heinolle pointsit huippunopeasta takuupalvelusta varusteasioissa!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
KX:ltä sai taas huollossa oikein mukavaa palvelua, vaikka sydän vertavuotaen joutuikin taas muutaman euron pulittamaan määräaikashuollosta.
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Palvelu ok, mutta huoltotyön jäljestä on aika usein ollut huomautettavaa(Luna @ Heinä. 22 2009,19:16) kirjoitti
... Milloin on katteet irvistelleet (väärin koottu), milloin pyörä öljyssä, milloin naarmutettu paikkoja, milloin ruuvit liian kireellä/löysällä jne... Aina on saanut tarkastaa pyörän ennen ajoonlähtöä. Olen antanut tämän palautteen ko. liikkeeseen myös henkilökohtaisesti suoraan. Juu ja KALLIS hinta
!
Lady, Sexy Lady.
Ei taida olla kalevan MP-huollosta mitään hyvää sanottavaa?(JGo @ Heinä. 16 2009,19:17) kirjoitti
Aina vain huonoa palvelua ja huolimatonta työtä.
Onneksi on muitakin korjaamoita.
Bike doctor epilässä on hoivannu, huolot ja säädöt tähän asti ja tulee jatkamaankin........ alansa ammattilainen
![]()
SUZUKI GSX-1340R L1 black chrome
Heinolle (ja Hailacille) ruusuja!
Lady, Sexy Lady.
BIKEDOCTOR RULES. Aivan mahtavaa palvelua. Nopeaa, ammattitaitoista ja suhteellisen halpaakin.![]()
![]()
Pesäpallo on perseestä.
Gixxer 1000k1
CBR 900rr -92
Autocentteristä tuli pyörä ostettua ja ihan positiivinen maku jäi. Pari päivää viivästyi pyörän saaminen tullin takia vai olivatko vähän liian optimistisia alunperin tuolla autocentterissä tullin aikatauluista. Odottelemaan joutui aina jonkin aikaa kun paikalle tuli koska aika pienellä miehityksellä toimivat, mutta sehän on vaan hinnasta pois kun ei ole turhaan ukkoja seisoskelemassa ja hintahan oli kyllä kohdallaan ainakin uudesta pyörästä![]()
Oliko kyseessä suora kauppa ? Onko kokemuksia kun antaa oman pyörän vaihdossa. Onko väliraha myös kilpaiilukykyinen(vuohi @ Syys. 06 2009,09:01) kirjoitti
Ostettiin isän kanssa kimppa pyöräksi honda sieltä ja jätettiin isän roketti sinne myyntitiliin jos vaikka menisi kaupaksi vielä sieltä tälläi syksyllä. Jos saavat sen nyt myytyä siihen hintaan mihin arvelivat myyvänsä sen niin ihan kilpailukykyinen paketti.(Mopo59 @ Syys. 06 2009,10:46) kirjoitti
Varsinaista suoraa vaihtoa ei kysytty kun sain kumminkin oman pyöräni myytyä pois ja sen verran löytyi pennosia ettei väkisin tarvinnut tuota rokettia ruveta mihinkään tyrkyttämään. Olivat aika hanakasti ottamassa myyntiin sinne kyllä sitä rokettia ja onhan tuollainen kalliimpi peli varmaan helpompikin liikkeen myydä kun voivat ottaa vaihdokkeja ja antaa rahoitusta ja ties mitä.
Moi(Mopo59 @ Syys. 06 2009,10:46) kirjoitti
Viime syksynä vaihdoin pyörää Tampereen Auto-Centerissä ja tekivät heti sellaisen tarjouksen että vain yksi toinen lupasi myöhemmin tehdä kaupat samalla välirahalla. Ja kun kerran tekivät samantien hyvän tarjouksen, niin sieltä sitten pyörän kävin hakemassa vaikka toinen liike olisi ollut lähempänä. Omalla kohdalla siis oli kilpailukykyinen, mutta olen kuullut myös toisenlaisiakin mielipiteitä.
Honda CBR 600RR - 03
BMW S 1000 RR - 11
Mulle ovat parikin kertaa antaneet n. tonnin isomman välirahan mitä ns. "merkkiliikkeessä". Rahat kannettu täten muualle(Mopo59 @ Syys. 06 2009,10:46) kirjoitti
.
Lady, Sexy Lady.
Mä nyt ainakin toissa kesänä sain niin naurettavan vaihtotarjouksen, ettei mitään rajaa(Athene @ Syys. 10 2009,12:24) kirjoitti
Tonnikaupalla pienempi hyvitysarvo, kun toisessa liikkeessä.
Välirahan suuruuskin oli isompi, kuin Hondan merkkiliikkeessä. Ei tosin kovin paljoa.
Morjens!
Pitäs uudet ajokamat hommata, mahdollisesti nahkaiset jopa. Ei mitään kovin kalliita, mutta sellaiset kohtuu edulliset, muttei mitään moponetlaatua.
Onkos tietoa, missä liikkeissä olis hyviä syystarjouksia kamoista, vai kannattaako odotella kevään mp-messualea?
Ja saa toki suositella jotakin nahkatakki+housu yhdistelmää! Tarkotus olis huomenna lähteä vähän kiertelemään liikkeitä.
Tampereen Autocenteristä vain rahalla jos silloinkaan. Kokemusta on.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Heino saa plussan!
BikeWorld saa minulta piiiiitkän miinuksen.
Saman asian esitin molemmissa liikkeissä.
Tervehdyksen jälkeen esitin asiani.
Aloittelijalle matkapyörää jolla kaksi matkustaa. Hinta haitari 4000-6000e
Heinolla vastattiin hetken miettimisen jälkeen olevan kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa. Menimme siis katsastaan.
Kaveri kertoi samalla faktaa pyöristä. Kiitos siitä!
BW vastaus olikin sitten yksinkertaisempi!
Tuoltahan huoneesta niitä löytyy. Käden heilautus huoneen suuntaan! Kiitos siitä!
Voi olla että tulin siihen aikaan kun (BW)asiakaspalveluun oli ruokatunnin vuoksi pistetty rasvari tiskin taakse!
Ei tarvinnut kauaa miettiä kummasta ostin!?
![]()
Yamaha FJR
Mä en edes tuolla päässy kaupanteosta juttelemaan. Liikkeen ainoa asiakas olin, mutta silti ei palvelua herunu. Vähän aikaa jaksoin pyöriä ja sit kyllästyin jal ähin kiitämään..(aj@ @ Syys. 13 2009,14:15) kirjoitti
![]()
Palvelu on toki huonompaa kuin noissa merkkiliikkeiden lasipalatseissa missä 5 myyjää odottaa ovella josko joku tulisi ostamaan moottoripyörää. Itsekkin sain aina odotella vähintään 5min ennen kuin myyjä pääsi puhelimesta yms. mutta itse ainakin maksan siittä moottoripyörästä enkä palvelusta jos ei parin tonnin takia jaksa muutamaan minuuttia varrota tai jopa itse käydä huutelemassa sitä myyjää paikalle on noita muitakin vaihtoehtoja onneksi(nineone @ Marras. 24 2009,17:01) kirjoitti
Niin ja meni se rokettikin sieltä kaupan ihan asialliseen hintaan vielä näin syksylläkin.
AutoCentteristä ostin uuden pyörän *hyvä nopea palvelu, ja ennenkaikkea halpa hinta, sekä hyvitys vanhasta samaa luokkaa kuin mitä muillakin.
Sieltä ostetaan mistä...
No kyllä mä aiankin ostan pyöräni mielummin sieltä, mistä palvelua saa! Vaikka hinnassa olisikin vaik parin sadan ero. Kyllä se palvelu vaan on melkoinen myyntivaltti väittäisin. Tiettty, jos myyjä on puhelimessa tai kiireinen muuten, niin ymmärrän ettei voi moneen paikkaan revetä. Mut jos siellä nojaillaan, eikä viitsitä tulla edes kysymään esim: "Miten voin auttaa?" tai vast. Jos ei myyjällä ole sen verran myyntihaluja, niin ei löydy meikäläiseltä kyllä ostohalujakaan.(vuohi @ Marras. 24 2009,18:19) kirjoitti
"If speed kills, I'm a dead man"
Ei sielä omasta mielestä mitenkään tarkoituksellisesti huonoa palvelua ollut, vaan hirveä kiire tuntui vaan olevan päällä kun keskimäärin 1 myyjä paikalla ja pyöriä myydään kumminkin puolisentuhatta vuodessa. Ja jos hintaeroa olisi vain se pari sataa niin varmasti olisin hakenut sieltä honda kaupasta pyörän, mutta kun sitä hinta eroa oli yli kaksi tonnia niin alkaa tuntumaan jo eri tavalla. Kaikki toki saavat laittaa rahansa mihin haluavat, mutta itse laitan ne ylimääräiset rahat mielummin ajokamppeisiin tai varaosiin kuin "parempaan" ostokokemukseen.
Tampereen Auto-Centeristä sain todella asiallista palvelua, vastattiin kesken lomankin tiedusteluihin kun pyörästä kyselin. Rehellisesti suositteli suoraa myyntiä vanhastani, vaihdossa olisi jäänyt hyvitys turhan pieneksi. Sekin tarjous oli enemmän kuin parista muusta liikkeestä. Eli tuon mukaan eivät välttämättä innokkaita vaihtamaan, mutta kyseessä olikin vanhanpuoleinen 600cc pyörä, jonka myyminen vaikeahkoa. Itse sain pyörän kaupattua ja ostin tuolta pyörän kohtuuhinnalla. Takuukin käytettyyn 10tkm. Paikan päällä käydessäni sain asiallista palvelua ja moponkin säilövät ajokauden alkuun asti. Ajoja odotellessa![]()
Yamaha FZS 600 -99 -> Yamaha FZS 1000 -04 -> Yamaha XJR 1300 -01
Pistetään ny tähän ketjuun. Tuli eilen kierreltyä alueen kaupat läpi (Allright, Yamaha Center, Storm, BW, Heino, Moto-keidas..) nahkatakkia etsien. Kaikkialla sain varsin positiivisen vastaanoton ja hyvää palvelua. Toki Heinoa lukuunottamatta taisin olla ainoa (varustepuolen) asiakas liikkeissä
Ps. Keitaan punapartainen paroni myy vaikka sateenvarjoja saharaan, kannattaa varoa![]()
Oon muuten pannut merkille, ja koitankin nykyään varoa sitä.(Darkkis @ Helmi. 16 2010,06:43) kirjoitti
![]()
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
Won't be very long
You will look for me
And I'll be gone</a>
^ Onneks oon pystyny välttään![]()
Lady, Sexy Lady.
Eipä kannata vältellä! Uudet tuulet puhaltaa täälläkin suunnalla ja kannattaa ennen ajokauden alkua tulla tsekkaileen uutuuksia ja kaikkee muuta mukavaa. Kahviakin on aina tarjolla!
Terveisin,
Motokeidas Oy
Miika
tuli eilen käytyä yamaha centterillä ja ei minkäänlaista tervehtimistä ku liikkeeseen tulin ja kävelin viel pyörien ohi sinne perälle varusteita katsomaan.. kaikki (3) myyjää tuijottivat naama norsunvitulla näyttöjä.. itse joskus myyjänä ollut nii tapana nyt on ollut sentään aina tervehtiä. mutta pitää näköjään tilata jatkossakin ulkomailta tavarat ku sama palvelutasoa kaupassakin on. tietenki vois yamaha centteris käydä eka sovittamas oikean kokoset vehkeet ja jos siihen vaikka apua sieltä sais ja sit tilata ulkomailta![]()
Kawasaki Ninja ZX-10R