Tuli tehtyä eilen mopo(vaihto)kaupat Mouhijärven liikkeessä. Todella asiallinen palvelu ja kaiken lisäksi hyvittivät vaihtopyörästä suorastaan ern'omaisesti. Pahoittelivat, että kun on sen verran ruuhkaa, ettei ehdi kirjoittaa laskua mukaan, vaan lähettävät sen postissa. Suosittelen lämpimästi![]()
Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.
"Ei sun kannata
ei kai kannata
pitää päällä vilkkua
jos oot jo ojassa"
Vähällä oli etten ostanu minäkin heiltä pyörää, asiallinen oli palvelu ja vaikka halvasta pyörästä kauppaa hierottiinkin niin palvelu pelasi kyllä!
Eli rahaa en liikkeelle antanut mutta suositukseni kylläkin![]()
"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
Jos ajovarusteita tai vaihdokkia hakee, niin melkeinpä lähden täältäkylästä Mouhijärven suuntaan. Tein siellä viimeksi hyvät saapaskaupat, eivätkä luvanneet vanhuksestakaan mitenkään huonosti...
![]()
...while I'm working, 'am working on the road...
Myös KX-centerin Tampereen Yamaha-center on ihan pätevä kauppa. Valikoima ei ole tietenkään yhtä suuri kuin Mouhijärvellä.
Itse käytin mopedia huollossa tuossa Tampereen Yamaha-centerissä ja ei pahaa sanaa ole sanottavana.
Mouhijärvellä oon asioinut vain kerran, mutta todella hyvän kuvan jätti.
Niin ja huolto oli mielestäni ihan kohtuuhintainenkin.
Absence of War Does Not Mean Peace
Entisen pyörän kanssa kävin kerran huollossa Mouhijärven KX:llä. Huollossa taitoivat tehdä suurinpiirtein mitä pitikin, mutta jättivät takarenkaan vinoon. Jo ennen huoltoon menoa huomasin että penkistä on toinen kiinnitysruuvi tippunut ja ajattelin että kait se siellä laitetaan, mutta eipä kuitenkaan... olivat jättäneet lisäksi vielä toisen sivuposken ruuvin kiristämättä ja öljyä putken päälle. Muut pieniä asioita paitsi renkaan suoruus, mutta kun maksaa mansikoita, niin hommat pitäisi tehdä hyvin.
En ole toista kertaaa poikennut senjälkeen huollon merkeissä, enkä ole menossakaan
<br />
Rehellisiä ne ainakin on js ei muuta !
Käytiin siellä kattomassa yhtä pyörää, ja sanoivat ihan reilusti että ei se ole kunnossa, kaikenlaista laittamista ja mittariakin on varmaan rukattu.
Kauppoja ei toki tullut vaikka pyörä olikin halpa..
Mutta reiluja kauppiaita!![]()
![]()
Tampereen KX-Centeristä on minulla kyllä vähän ristiriitaisia kokemuksia. Silloinen yamahani kävi kyljellään ja meni heille korjattavaksi. No osien saaminen kesti oman aikansa eikä se ollut heidän vikansa. Sen sijaan huolto löi mopon kasaan ikinä käynnistämättä sitä. No siihen varmaan oli syynsä, koska ei se minullakaan käynnistynyt koska akku oli ihan tyhjä. Ilman tätä hankaluutta en olisi luultavasti huomannut sitä että koneeseen ei oltu lisätty öljyä vaikka siitä oli suuri osa jäänyt katuun sen kaadon seurauksena.
Noh, olin kuukauden odotellut pyörää korjauksesta ja autokyytini oli jo lähtenyt niin sain lainaksi pyörän palatakseni asiaan seuraavana päivänä. Siitä plussaa.
Myyjille miinusta. Olin vaihtamassa pyörää uudempaan ja kysyin tarjousta fzs600 pyörästä. Laitoin huhtikuussa sähköpostia ja kävin paikan päällä. Ei ole tarjousta vieläkään, mutta enpä ole enää ostamassakaan.
Mitä?
Mouhijärven KX järkkäs ihan kivan kokoontumisajon kaikille halukkaille viime kesänä, ehkä tänäkin vuonna. Oli n. 200km aikas hyvää mutkapätkää. Liikuttiin Kokemäellä, Vammalassa, Ellivuoressa, Huittisissa etc. Seuratkaapa ilmoittelua ketä kiinnostaa.
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Mouhijärven kx-center on asiallinen liike järjestävät kokoontumisia tarjoten makkaraa kahvia munkkia ohjelmaa ja ajoja. viime kesänä tuli kutsuja tälläsiin iltamiin.
Luulis että rm-heinollakin olis varaa huomioida näin asiakkaitaan
kannattais ottaa oppia.
Kesä ilman pyörää on kuin talvi ilman vaatteita...
...mitäs oikeastaan mp-liikkeestä pitäisi saada ? Mp-asiaa ja palveluita vaiko makkaraa ja mehua ? Jälkimmäisiä saa kyllä maitokaupastakin, eikä tarvitse katsella ylimielisiä myyjiä...
Yritystä kyllä löytyy.
Valitettavasti joskus asiakkaita on liikaa, näissä liikkeissä.
Oikeastaan niitä on liikaa melkein aina.
Yritän itse hoitaa asiani päiväsaikaan.![]()
Ainakin heillä on kuulemma asiallinen dyno, jossa mopon saa toimimaan hienosti.![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.