Pyörä menossa vaihtoon ja yhtenä vakavastiotettavana vaihtoehtona on uusi tai 1-2 vuotias FZS600. Pyörä on pärjännyt hyvin testeissä, mutta millaisia kokemuksia teillä on? Onko tyyppivikoja tms. huomioitava?
Yksi parhaista pyöristä. Toimintavarma, mukava ajaa ja erinomaiset jarrut. Uudemmissa malleissa myös hyvät valot. Ajelin 35.ooo km kahdessa kesässä, eikä valittamista ollut. Toimii hyvin myös kaksi päällä euroopaan kiertueella.
Vääntöä enemmän kuin muissa kuus-satasissa. Ei tyyppivikoja. Vaihteisto voi joskus kolahdella (1->2), mutta se ei ole vika vaan ominaisuus.
Nedi VFR
Olen ajellut vajaat 30000km -99-mallilla. Suosittelen. Kaksipäällä ajamiseen löytyisi kyllä varmaan parempia vaihtoehtoja.
Kone on pirteä. jarrut hyvät ja laite ketterä ajettava mutkissa mutta sopii yksin ajaessa myös matkaan. Ajoasento mukavan leppoisa.
Oikeastaan ainoa huomauttamisen aihe on vaihteiston välityssuhteet: 1. saisi olla tiheämpi (hidasajo on hankalaa) ja kuutonen harvempi (kone kiertää normaalissa 120 vauhdissa n 6000r/min); matka-ajossa riittäisi vähempikin).
Jos jotakuta kiinnostaa englanninkielinen huoltomanuska niin löytyy pdf-filuina:
Manuska, 7.6MB
Ja 2002 lisäys:
Tässä, 3.5MB
Muutenkin infoa ja muuta hauskaa osoitteessa http://www.foc-u.co.uk/ (Fazer Owners Club - Unofficial)
On näköjään poistaneet nuot tuolta. No, mulla on ne jos joku tarvii.
Hei tossa oli toi ohje, niin onko ihan laillista laittaa Fazeriin molemman valot palamaan lyhyillä? Vai tuleeko poliisi heti pamputtamaan?
FZS 600 -99 ->
R1 -05
En tiiä siitä laillisuudesta, mutta toinen ongelmahan on se virrankulutus. Jos siellä ois 55W poltin niin se kuluttaisi 4,6 A lisää.(Peksi600 @ Elo. 28 2003,20:22) kirjoitti
Honda CBR 600 F ... -94... -> Honda VTR 1000 F ... -01...
No mulla ainakin uutena palo molemmat lyhyillä. Eli miksei muka olis?(Peksi600 @ Elo. 28 2003,20:22) kirjoitti
Joo ei toi virrankulutus haittaa, koska ohjeiden mukaan alkuperäisestä johtosarjasta löytyy paikka mistä virrat saa. Eli tohon väliin tarvii vaan puolimetriä kaapelia. Taidanpa kokeilla, niin sittenhän näkee mitä näkee...
FZS 600 -99 ->
R1 -05
Ainakin malleissa 1998-2001 ei ole molemmat palaneet valmiina lyhyillä. Kaukovaloumpion muoto ei periaatteessa sallisi lyhyitten langan käyttöönottoa, mutta kyllä se lisää valoa antaa - vaikkakin "laittomasti". Uusissa umpiot on suunniteltu molempien yhtäaikaista käyttöä varten.kirjoitti
Nedi VFR
Tjaa...Mun vm.03 tonnisessa Fazussa palaa kyllä ihan molemmat lyhyilläkin. Oon asiaa hieman kyllä ihmetelly mut ku uutena on niin ni kai se laillista on![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Täältä löytyy niitämanuaaleja tartti mennä vaan pykälää ylemmäs hakemistopuussa.(Karban @ Elo. 26 2003,08:23) kirjoitti
Palkka juoksee....minä en
Toi laki muuttui n.pari vuotta sitten siten, että myös mp:ssä sallitaan tuplavalot. Eli saa laillisesti pitää lyhyillä ja pitkillä "tuplavaloja". Olishan ne mp valmistajatkin tehneet jo ajat sitten tuplavaloisia, jos olisi sallinut. Nyt siis sallii ja hyvä niin. Parantaa pyörän ulkonäköä, kun ei ole enää "kyklooppi".
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.