Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
    Luin tuossa noita ihmettelyitä ostaakko Zephyr tai joku muu custom?
    Kuinka moni tuntee Kawasakin zl perhettä? Ja minkälaisia kokemuksia jos tuttuja ovat.
    Suomeenhan näitä ei tuoda muutakuin 250 ja 125, mutta Saksasta saa isompiakin 600,900,1000 kuutioisina.
    http://www.eliminator.org

Täältä löydät kaiken oleellisen ko. pyöristä

Suomeen on uutena tullut eliminator 1000 ja kahta eri eliminator 600 mallia.
    Tonnista valmistettiin muistaakseni 1987- 1990, jostakin olen saanut käsityksen ettei niitä olisi tehty kuin vain yhtenä vuonna, eli 1987. Niitä kuitenkin myytiin vielä 1990 uutena.
    1000 kuutioista löytyy ainakin 3 eri värillä: Tummanvihreä, syvänsininen ja verenpunainen... valikoimassa saattoi olla myös syntisen musta.. en oikein muista enää.
    Samoihin aikoihin tuli myyntiin pikku eliminatorit (500 ja 600) jotka ovat ulkomuodoltaan samannäköisiä kuin 1000 kuutioinen eli. 750 kuutionen versio on samannäköinen taasen 900 kuutioisen kanssa.
    Joskus 90-luvulla tuli sitten tämä uusi 600 kuutioinen joka erottuu ulkoisesti aikas paljon vanhemmissta malleista, siinä on mm. pinnavanteet ja paljon enempi kromia... namupyörä siis.
    Hiukan ihmetystä saattaa ostettaessa aiheuttaa pyörien erilaiset yksityiskohdat... siis jos niitä on kaksi vierekkäin (suomessa melkein mahdotonta). Alun peri mustassa eliminatorissa oli kaikki mustaa... kaasarit ja lokarit ja peilit. Mutta olen nähnyt myös versioita missä kaasarit ovat harmaat, etulokari ja peilit kromista.
    Kone on sama gpz 1000 rx:n kanssa, paitsi että tehon kustannuksella, vääntökäyrää on loivennettu erilaisella kaasaripaketilla ja nokalla.
    Joten hepat tippui 125 -> 110. Taasen vääntökäyrä on loivempi tehden siitä ripeän punavalolähtijän, olihan alunperin se tarkoitettu v-maxin kilpailijaksi.
    Itselleni eliminator 1000 oli aikoinaan kuolauksen kohde, mutta niiden saatavuudesta johtuen ei tullut koskaan sellaista ostettua. (MUTU, jostain muistelisin että niitä olisi tuotu suomeen uutena alle tusina, 7 on luku mikä kummittelee mielessä... siis ihan mututietona) Aika iso osa nyt myynnissä olevista on siis muualta tuotuja. Jenkkiversion tunnistaa mittaristosta.

1 Eliminator 1000 on myynnissä täällä -> http://www.matinrengas.fi
    Itseasiassa uteliaisuutta kävin katsomassa sitä, hinta pyynti mun mielestä kuntoon nähden yläkanttiin, rehellisesti sanottuna aika heikko yksilö.

T Heksa

Ps. voin skannata muutaman kuvan myöhemmin, jos on tarvetta, mutta kyllä noilta eliminator -sivuilta löytyy kaikki oleellinen.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

Kuten Heksa jo edellä kertoi eliminator org:sta löydät kaiken oleellisen eliminaattorista. Itse ostin ZL 900:n kesällä 2001.
    Ensin tietysti oli ulkonäkö pistänyt silmään ja suomesta on tosiaan vaikea löytää punaista ZL 900:sta. Ulkonäkö pettää eliminatori ei ole "hengeltään" custom, vaikka siinä on kardaaniveto, niin kiihtyvyys on n.3 sek. 0-100. Koe ajon jälkeen tein kaupat heti. Päivääkään korjaan sekunttiakaan en ole katunut. Mihinkään en vaihtaisi.
    jep. ellu, elukka on komea laite. kyllä kelpaisi.
    kävin viime kesänä koeajamassa tonnista zl:ää ja ajettavuus
    ym. oli positiivinen yllätys, uskoisin, että pesee mutkaominaisuuksillaan melkein minkä vaan vastaavan kustomtyyppisen prätkän. runko ja jarrut, sekä jousitus löivät
    ällikällä. upea ajonautinto. yläpään teho, se oli ainut mitä jäin kaipaamaan lisää, tuntui kuristetulta, 110hv. arkiajossa
    riittänee useimmille. kardaaniveto on huoleton jaja..

saksasta sellaisen saisi kohtuudella, 3- 4000 euroa siellä..
    ei kovin yleinen malli missään, suomeen tuli tosiaan aika vähän,
    määriä en tiedä.

ehdoton klassikkopyörä jo nyt.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    onpa muuten herkullisen näköinen pyörä ja ilmeisesti riittävän tehokas.. ko. pyörästä mitään tietämättömänä tulee jotenkin ulkoisesti mieleen hd:n sportty.. täytyypä seurata jos johonkin liikkeeseen tulisi myyntiin, näkisi livenä.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
    Tulihan sitä keskustelua, jipii!
    Ostin viime kesänä Saksasta vuoden-87 Ellun itselleni,600:sen, pieni naisihminen kun olen niin se on tarpeeksi iso.
    Rakastuin pyörään välittömästi,jopa niin paljon, että varmasti se jää minulle museopyöräksi...ehkä joskus hankitaan sitten toinenkin Ellu, punainen....
    Tämä on musta pyörä,harmailla kaasareilla (tai siis uloimmat kromattu) Ja se erikoisuus näillä on että vanhemmissa pyörissä on enemmän tehoja.Minulla 54 Kwh ja 90-luvun pyörissä vain 45 Kwh...sääli.Huomannut olen, ettei tienpäällä ole tarvinnut jäädä nielemään kenenkään rapoja..Itseäni mielytti kovasti Ellun ulkonäkö,pitkä ja matala, ei niin pysty kuin Ltd jota toisena vaihtoehtona minulle suositeltiin.Ja pidin Ellun ulkonäöstä enemmän kuin Zephyrin (sellainenkin tuli toiselle hakijalle mukana Hampurista) Vaikka eihä niissä kuitenkaan kovin paljon eroa ole..Vähän raskashan se alkuun oli, mutta tottui siihenkin, kun kaksi kertaa sen vaakatasosta ylös punnersi....kävi jotenkin varovaisemmaksi..painoa kuitenkin 210kg.Ja raskaan matkapyörän itselleni halusinkin.
    Nämä uudemmat pyörät ovat ehkä vähän hienompia ulkonäöltään, mutta keltainen väri ei minua jotenkin miellytä?
    Näitä harvakseltaa näkee nyt jo Keltaisessa Pörssissäkin, mutta Saksasta saa kohtuuhinnalla.Ja mikä parasta sitä verrataan Suomessa En 500, jolloinka veron ja tullin osuus on vain 600 E (minun pyörälleni)
    Ja muuten Kawabata-----tunnetaanks me?
    Se tuttava, joka suositteli Ellua omistaa 1000 Eliminatorin itse, eikä aion vaihtaa. .
    kawasaki ZL, joo, eräästä toisesta yhteydestä tunnetaan..
    tervehdys sinne ja rapsutus kawasakin ZetäLlälle...

lehmät paloivat ja netti herjaa ja silleen...

nättejä ovat zetällät, oujee..
    keppi on se yksi juttu, mitä meinaan pitä kriteerinä mahdollisesti kolmatta pyörää haikaillessani, ellei se sitten ole enska, joita on keppinä aika rajatusti tyrkyllä...
    niistäkin hodnan xlv750, joka oli tuotannossa 80-luvun alkupuolella ois sellanen kiintoisa, harvinainen modelli se..
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Tjaaha... Seuraava mopotin taisi selvitä...
    ...while I'm working, 'am working on the road...
    kuulun myöskin eliminaattorin onnelisiin omistajiin tarkemmin
    ZL-900 A1 pyörä on uitettu rapakon takaa joskus vuosia
    sitten.Pyörä malli oli sen makee ett päätin ostaa heti
    kun näin sen ei siinä paljoo koe ajon pikku viat häirinny.
    ett vois sanoo järki ostoksi
    Mitä?! Saiko Raatokärpänen kimmokkeen näistä jutuista.No, kunhan et minun pyöräni ympärillä pörrää...........wirn!
    Tuolla kuvagalleriassa pitäis olla jossain kuva minun Ellustani.Poika per.......
    siis jos rikastuisin, ja haikailisin kolmatta pyörää,
    se saisi mieluusti olla tonnikeijukka ellu,
    elukka donatello...
    ellei muutama muukin makee vaihteistoehto...
    menis toki..

kärpäsestä en luovu, enkä tärisewästä turbiiniwanahuksesta
    niissä on munaa ja potkua sopivasti...
    Hei Kawabata... tossa aikaisemmassa viestissäs sanoit että olis Hondan xlv? 750 olis makea.Tarkoititko Magnaa ja siitä vielä ylen harvinaista American tuontimallia? Keppiveto ja sillai?
    Viime syksynä tutustuin yhteen härmäläiseen kaveriin Tampereella.Tulin sinne autolla ja kaveri oli tullut Magnalla.Parkkipaikalle kurvasin ja kun auton lukitsin, niin jäin pyörimään pyörän ympärille, oli niin nätin keltainenkin.Myöhemmin illalla joku magneetti veti meidät juttusille...haistaakohan pyöräihmiset jotenkin toisensa?
    Kaveri kertoili hankintahistoriaa ja ihmetteli mistä varaosia..sissybaria lähinnä...Ameeeerikasta VAIN 400 dollaria.Kaivelin sitten nettiä ja niin löytyi joltain englantilaiselta valmistajalta tarkat piirrustukset tukirautoineen kaikkineen.Kotomaassa teetettynä rosterista 50 ekeä....
    Pyörä on kieltämättä hiano...
    en kawasaki zl, tarkoittanut magnaa, vaan sitä hodnan
    isoa enskaa, enduroa, joka oli v2-koneella ja keppivedolla
    80-luvun alussa...

sama mylly on ehkäpä joissakin kustomeissa käytössä.

ja magnahan on v4- koneinen, sekä ketjuvetoinen...
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (kawabata @ Maalis. 07 2003,16:15)</td></tr><tr><td id="QUOTE">en kawasaki zl, tarkoittanut magnaa, vaan sitä hodnan
    isoa enskaa, enduroa, joka oli v2-koneella ja keppivedolla
    80-luvun alussa...

sama mylly on ehkäpä joissakin kustomeissa käytössä.

ja magnahan on v4- koneinen, sekä ketjuvetoinen...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    meni taas offtopic, mutta onhan vanhemmat magnat sekä 80-luvun lopun supermagnat keppivedolla..?

toi iso eliminator tuntuu mielenkiintoiselta vaihtoehdolta seuraavaksi pyöräksi, hondan supermagna on ollut tähtäimessä, mutta harkintaan menee kun pyörä seuraavaksi vaihtuu..
    niin, tosiaan, hondalla oli vf750magna, markkinointinimenä
    ainakin usassa ja taisi olla suomessakin, se oli ns. peruspyörä
    taisivat myydä vf750 nimellä ja customimallia vf750c tai oliko
    magna, ku ei muista kaikkia vanahaoja 80-luvun vierasmerkillisiä mopoja. se vf750 oli keppi ja v4 tietysti.
    magna, joka tuli olikose ny 90-luvun alkupuolella oli ketjullinen
    ja kone tehty ilmajäähdytteisennäköiseksi, mulla on siitä
    saksassa otettu valokuvakin eräällä leirintäalueella kun juotiin
    bischoschffhooffenia, proost ja präät.. prööööt..
    jamulla oli vastaava malli xj750sega, laguna segan mukaan nimetty, sekasikiöksi sanottiin silloin ennen...
    keppi ja eliminaattori, ois tosiaan varsiin oteltava vehe.
    On se muuten tämä Ellu melkoinen vehje...Olen nyt ajellut työmatkaa 150 km edestakaisin täällä pohjoisessa tämän viikon kun lämpötila on nollan kumpaakin puolta ja aina lähtee Ellu nöyrästi käyntiin... Miksi lie tämä rouva Windish sen Saksassa hylkäsi j vaihtoi toiseen... en jaksa ymmärtää...en osaa kuvitella nöyrempää konetta..Tuntuu kuin Ellu oikein riemastuisi kun räntää räpsii ja on kylmä,ei uskoisi Saksan tuonnilta että ymmärtää kylmät säät ja aina vain on menossa...Hattua nostan hienolle pyörälle...
    Minkäslainen peli se on muuten ajella ,esim miltä keppiveto tuntuu.Itseäni kun himottais samanlainen peli!!
    Minullahan itselläni ei ole kokemusta muista pyöristä, mutta sanoisin että hyvä.
    Lähtee nöyrästi käyntiin,sit sitä pitää vähän vinguttaa kun tykkää kierroksista, ryypyttää tarttee vain kun on oikein kylmä.Maantieajossa mieleinen..helppo nakata kaarteessa kallelleen,lähtee kuin kuppa Töölöstä kun kaasua annat.Nämä jotka enemmän ovat ajaneet sanovat että se on pirteä peli ja helppo ajettava.Onhan siinä tehoja enemmän kuin monessa isommassa customissa.Näissä 87-88 luvun pyörissä on 54 KW ja uudemmissa 90-luvun pyörissä alennettu 45.Jotenkin helppo hallita vaikka olen tällainen pieni ihminen itsekin,sopivan matalaa muuten vaikea löytää.Esim En 500 on korkeampi.
    Kyllä tuosta on kaikki tykänneet jotka kokeilleet?
    Saksasta saat tällaisen parilla tonnilla. Luulen ettet kamalasti kadu jos hommaat
    Tuollaisen 600:sen eliminaattorin aattelin toiseksi pyöräksi saksanmaalta hakia . Mahtaakohan kukaan tietää mikä olisi tullin keksimä veroprosentti? Toisesta topicista löysin suuntaa markkina-arvolle joka on siinä 4500€ paikkeilla. Mutta se veroprosentti?
    oletko käynyt tullin sivuilla laskemassa siellä on suuntaa
    antava laskuri www.tulli.fi
    siellä pitäis ohjeissa olla mikä veroprosentti 600 kuuluu

veroprosentti on 21% +alv verosta.

veroprossa voi muuttua tulevaisuudessa kun tulli saa tehtyä taulukot vanoista prossista, mutta toistaiseksi toi prossa on käytössä.

lisäinfoa: Tulli/verolaskurin ohje
  22.  
    Juu näin mää vähän pelkäsin. Pyörä maksaa 650 eeroa ja verot olisivat jotain 1100 eeron luokkaa. Kivaa ...

Elättelin toivoa jos ne verot olisivat olleen vielä siinä 400 eeron paikkeilla...

No täytyypi kehitellä talveksi muuta puuhaa .