Sivu: 7 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678 ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 223:sta
    Saatan "joutua" kyseisen menopelin uhriksi vuoden vaihduttua.
    Joten kyselisin vähän infoa:
    1. Mitä maksoit pyörästäsi?
    2. Kuinka suuret ovat vakuutusmaksut?
    3. Miksi valitsit juuri kyseisen pyörän?
    - Tappavan tehon?
    - Ultraupean ulkonäön?
    - vai Järkyttävän hyvien jarrujen vuoksi?
    Vastauksia. (omasta kokemuksesta)
    1. Välirahaa 8000eur, vaihdossa Suzuki GSXF 600 *
    2. 454eur / 1/2vuotta, bonukset 70% *
    3. Koeajon perusteella *
    Tosin ulkonästä ja tehosta ei ollut kyllä haittaa valintaa tehdessä. *
    Ja päivääkään en ole katunut menetettyjen eurojen puolesta. *

DEVIL may care, but I don't!!!
    I'm not driving fast, I'm flying low!
    Atte ja joku muukin kyseli eri slipareiden äänistä.

Alla olevassa linkissä näyttäisi olevan hollannin pojan Kawasaki ZX 636 R äänet Akrapovicilla wav-formaatissa. Näyte on kieltämättä lyhyt mutta ehkä siitä jotain selviää.

EMILE's Kawasaki ZX 636 R Page

Rekkari/vilkkuteline on kohtalaisen pelkistetty ja tyylikäs?
    Mutta mikä ihme on tuo yhden numeronäytön DigiTool? Siis mihin käyttöön?
    -Villiaasin poika-
    Lainaa (Ninza @ Syys. 05 2003,16:30) kirjoitti
    Rekkari/vilkkuteline on kohtalaisen pelkistetty ja tyylikäs?
    Mutta mikä ihme on tuo yhden numeronäytön DigiTool? Siis mihin käyttöön?
    Tonnäköisiä värkkejä on näkynyt vaihdenäytössä, eli siis ihan vaan mikä vaihde on päällä. Tämä siis arvaus...
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
    Tuo on vaihdenäyttö.
    Tälle varmaan olis joku parempikin paikka mut pistetään tänne. Elikkäs, liikkuuko joku teistä tuolla Otaniemen suunnalla vihreällä mopottimella (mun lisäksi)?
    Täytyy tunnustaa, että ainakin minä
    " I like my sugar with coffee and cream"
    Lainaa (Guest @ Syys. 04 2003,13:42) kirjoitti
    Saatan "joutua" kyseisen menopelin uhriksi vuoden vaihduttua.
    Joten kyselisin vähän infoa:
    1. Mitä maksoit pyörästäsi?
    2. Kuinka suuret ovat vakuutusmaksut?
    3. Miksi valitsit juuri kyseisen pyörän?
    - Tappavan tehon?
    - Ultraupean ulkonäön?
    - *vai Järkyttävän hyvien jarrujen vuoksi?
    Toistan uudelleen kysymykseni, koska vain AVe ystävällisesti uskaltautui vastaamaan ja uskoisin kuitenkin että monella muulla on myös omakohtaista sanottavaa...

BTW: Onko kenelläkään tietoa, tuleeko uudistuksia ensi vuoden "lopunajanlaitteeseen"?
    enpä omista ko. pyörää mutta vakuutuksista tiedän jotain... Vakuutusmaksut on ihan firmasta, paikkakunnasta, bonuksista yms. kiinni. Kilpailuta vaan niitä virmoja niin sillä se selviää.
    Haluaisin vielä kuulla zx-6r -03 omistajien mielipiteen pyörän digitaalisesta mittaristosta. Lähinnä askarruttaa kuinka luettava tuo kierroslukumittari on, näkyykö se selkeästi kirkaassa valossa, jne.??

Oon valitsemassa uutta 600:sta * ens kesäks. Ja finaalissa *ovat -04 mallinen Suzuki GSX600R ja tämä kawan zx-6r. Mutta kawan LCD-hökötyksen luettavuus askarruttaa, turhaanko?

//CBF600SA -11
    Ei kai sitä rundaria nii kauheesti edes tarvitse.. Korvakuulolla ja perstuntumalla mä ainakin vaihtelen, ei siinä ole aikaa kattella mittaristoon kun ajellaan niin lujaa että punaraja lähenee.. Putki vaihtoon niin ei tarvitse edes rassata korvia puhtaiks...
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Lainaa (SPL @ Joulu. 19 2003,21:28) kirjoitti
    Oon valitsemassa uutta 600:sta * ens kesäks. Ja finaalissa *ovat -04 mallinen Suzuki GSX600R ja tämä kawan zx-6r. Mutta kawan LCD-hökötyksen luettavuus askarruttaa, turhaanko?
    R6:ssa on loistava mittaristo. Valitse se
    Haluaisin vielä kuulla zx-6r -03 omistajien mielipiteen pyörän digitaalisesta mittaristosta. Lähinnä askarruttaa kuinka luettava tuo kierroslukumittari on, näkyykö se selkeästi kirkaassa valossa, jne.??

Ei minulla ainakaan ole ollut ongelmia sitä mittaria nähdä vaikka aurinko olisi mistä suunnasta paistanut. Eikä sitä tosiaankaan aina tarvitse katsella, kyllä se korvakuulolla äkkiä vaihtaminen alkaa sujumaan.
    Joten haet kaupasta sen Kawan ja oot onnellinen kuuskolmekuutosen omistaja.
    Lainaa (AVe @ Joulu. 19 2003,22:34) kirjoitti
    Ei minulla ainakaan ole ollut ongelmia sitä mittaria nähdä vaikka aurinko olisi mistä suunnasta paistanut. Eikä sitä tosiaankaan aina tarvitse katsella, kyllä se korvakuulolla äkkiä vaihtaminen alkaa sujumaan.
    Joten haet kaupasta sen Kawan ja oot onnellinen kuuskolmekuutosen omistaja. *
    Aivan samaa mieltä Tylyttäjän ja AVen kanssa. Rundarin lisäarvo on aika pieni, perusteluja:

1. Erityisesti radalla on pikku pakkoa ajaa korvakuulolta. Ei kerkee / ei kiinnosta mittaria katella vaikka ois miten selkee.

2. Kwaakussa on säädettävä vaihtovalo(eli oranssi valo joka syttyy mittarin vieressä kun moottori saavuttaa säädetyn kierrosnopeuden). Se on selkeä, sivusilmällä havaittava tapahtuma ja oikeestaan ainoa informaatio mitä tarvii tietää. Valo syttyy ---> isompaa. Valon syttymiskierrosluku on säädettävissä (muistaakseni) välillä 12 000 - 15 500 rpm. Itelläni taitaa arvona olla luokkaa 13 000 rpm, siinä on käyrä huipussaan ja pikku hetki vielä aikaa heittää isompaaa ennen ku käppyrä romahtaa rajottimeen.

Jos kuitenkin kierroksia haluu katella, niin kyllä ne mun mielestä on pienen totuttelun jälkeen ihan helposti nähtävissä. Missään olosuhteissa (paiste, kylmä, pimeä) ei oo ollu lukuvaikeuksia. Ja lisäarvona, nopeusmittari on loistava, isot selkeet numerot ja vaihtuu rauhallisesti

Summa summarum, osta kwaakku
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
    Juu, aika sama se taitaa suomen liikenteessä olla että missä kohdassa vaihtaa, kumminkin menet paljon kovempaa kuin muut
    Lainaa (Make80 @ Joulu. 20 2003,01:48) kirjoitti
    isot selkeet numerot ja vaihtuu rauhallisesti *
    Kyllä ne joskus saattaa vaihtua rauhallisestikin, mutta yleensä ei... Harvoin kun voi tuolla pyörällä rauhallisesti ajela.
    Lainaa (AVe @ Joulu. 20 2003,19:02) kirjoitti
    Lainaa (Make80 @ Joulu. 20 2003,01:48) kirjoitti
    isot selkeet numerot ja vaihtuu rauhallisesti *
    Kyllä ne joskus saattaa vaihtua rauhallisestikin, mutta yleensä ei... * *Harvoin kun voi tuolla pyörällä rauhallisesti ajela. *
    Tota noin... kyllä se mittarin näyttö päivittyy rauhallisesti, mutta nopeus saattaa päivittyä rauhattomasti
    Ja tietenkin alaspäin, Kwaakussa kun on niin hyvät jarrut
    Mites ootte muuten ton Ducktail-härpäkkeen laittaneet kiinni mopoon? Minä käytin viime kesänä niitä penkin kiinnikerautoja, mutta kun se muovi ei kestä ihan kunnolla siinä paikalaan niillä. Pitäis varmaan tehdä sille omat kiinnikkeet, ois sit myös helpompi heittää penkki aina taakse jos tarvii.
    Jos joku on kiinnostunut ZX 6R:stä, niin sellanen uusi ajamaton vihreä olisi tyrkyllä hintaan 12900e.. Lisätietoja privalla, ettei mee mainostukseksi.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Ei siin mittaristos oo mitään vaikeaselkoista....mä ainakin totuin siihen oikeastaan välittömästi,vaikka ennen tota pyörää olin ehdoton analogisen kannattaja.. mittaristo mun mielestä tosi jees .on tullu ajeltua sinne -6 asteeseen ja toiminu täysin moitteettomasti... muutenki se pyörä on paras joten osta Kawa..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Minuakin hieman ahdisti digi näyttö alussa mutta hyvin olen tullut sinuiksi sen lukemisessa
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Hoh...Aika nätisti sen 2 mk otti...Tiukka paketti
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Lainaa (AVe @ Tammi. 06 2004,10:45) kirjoitti
    Mites ootte muuten ton Ducktail-härpäkkeen laittaneet kiinni mopoon? Minä käytin viime kesänä niitä penkin kiinnikerautoja, mutta kun se muovi ei kestä ihan kunnolla siinä paikalaan niillä. Pitäis varmaan tehdä sille omat kiinnikkeet, ois sit myös helpompi heittää penkki aina taakse jos tarvii.
    Tarkotatko Ducktaililla tällä kertaa sitä takamatkustajan istuimen paikalle tulevaa "korinväristä" muovihärpäkettä, joka entisestään kohentaa kwaakun ulkonäköä?`Jos, niin mistäköhän oot sen saanut hankittua niin että mukana ei ole seurannut kiinnikesarjaa? Omani tuli Sumekolta ja siinä tuli mukana täydellinen sarja kiinnikkeitä(vastaavanlaiset kuin penkissä), eli vaihtaminen penkistä härpäkkeeseen on noin kolmen sekunnin asia edellyttäen että härpäke on mukana.
    Lainaa (Make80 @ Tammi. 07 2004,15:08) kirjoitti
    Lainaa (AVe @ Tammi. 06 2004,10:45) kirjoitti
    Tarkotatko Ducktaililla tällä kertaa sitä takamatkustajan istuimen paikalle tulevaa "korinväristä" muovihärpäkettä, joka entisestään kohentaa kwaakun ulkonäköä?`Jos, niin mistäköhän oot sen saanut hankittua niin että mukana ei ole seurannut kiinnikesarjaa? Omani tuli Sumekolta ja siinä tuli mukana täydellinen sarja kiinnikkeitä(vastaavanlaiset kuin penkissä), eli vaihtaminen penkistä härpäkkeeseen on noin kolmen sekunnin asia edellyttäen että härpäke on mukana. *
    Tuoltahan se Bike-Pointista tuli. Ei siellä kyllä mitään kiinnikesarjaa mukana ollut. Tarvii varmaan alkaa soittelemaan Lahteen päin ja kysellä puuttuuko multa jotain? *

No niin, sainpa soitettua Lahteen ja Pedro sano laittavansa kiinnikkeet tulemaan, eli saapi ens kesäks perän kunnolla paikalleen.

Sattui vaan silmään, mitä väliä... jos ei osaa ajaa pyörää ilman varvikelloa... Vai haluutkos sitä nopeutta katella... FZR:ssä tul nopeusmittari perässä niin paljon, että kun löit kahdessasadassa jarrut pohjaan, niin kiihtyi varmaan vielä puol sekkaa.

Jake
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
    Hei kertokaas minkälainen mooppedi toi 636;nen on kakspäällä ?? * *Mammaa pitäis sillon tällön kuskailla tarakalla!!
    Lainaa (Zamuli @ Huhti. 26 2004,20:18) kirjoitti
    Hei kertokaas minkälainen mooppedi toi 636;nen on kakspäällä ?? * *Mammaa pitäis sillon tällön kuskailla tarakalla!!
    suht syvältä, niinkuin kaikki kyykkärit. Osta touringi-sohva siihen hommaan. Kwaakusta jalkatapit pois.
    Lainaa (Jyri @ Huhti. 26 2004,21:33) kirjoitti
    Lainaa (Zamuli @ Huhti. 26 2004,20:18) kirjoitti
    suht syvältä, niinkuin kaikki kyykkärit. Osta touringi-sohva siihen hommaan. Kwaakusta jalkatapit pois. *
    Älä nyt... jos tarttee vaan silloin tällöin kyytsätä, turha touring-mopoa on ostaa... Panostaa siihen yksinajeluun, ja se on 636:lla oikein mukavaa * (ja se, että siellä takapenkillä voi olla vähän epämukavaa, ei ole sun ongelma... * )

Mut varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata, ku käytän omassani yleensä sitä ankanpyrstömuovihärpäkettä takapenkin paikalla, enkä ole vielä kaks päällä sillä ajanut... Kovin korkealla ne jalkatapit näyttää olevan, että toivottavasti mammasi ei ole yli 180 cm pitkä...
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
    Ei se oikeesti ole niin kauhea kyyditä kuin voisi luulla * Ennen säätämistä (esijännitys tms. takaa löysemmäksi?) se oli itseasiassa melkeinpä parempi ajaa kakspäällä kuin yksin, mut ei se paha ole vieläkään. Takapenkillä joutuu pikkuisen hakemaan asentoa, mut kyllä sieltä yllättävän mukavan asennon itselleen saa, vaikka on mullakin pituutta ihan kiitettävästi *

Niijuu, mulla siis on ´04 tuo ja kokemusta nyt on kummastakin, kyydittämisestä ja kyydissä olemisesta. Sen verran vielä plussaa siellä kyydissä istumisesta, sieltä näkee tosi hyvin kun se on kuitenkin aika korkealla.. *
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
  30.  
    Sanotaan näin, että ehkä kyydissä vielä olo ihan ok, mutta HUOMATTAVASTI mielummin ajan yksin.
    (Joo todella yllättävää)
    Kyllä ne tytöt ja pojatkin silti kyytin hinkuvat.
    Jossain lehdessä oli testattu tota 600:ien kyyditsemistäkin ja oli muuten zx-6r voittaja.
    Mukana tais olla Daytona,GSX-R,CBR600RR,R6 ja Kawa.
    " I like my sugar with coffee and cream"
Sivu: 7 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678 ViimeinenViimeinen