Aah, tuttu liike tuo Benecars. Roplasin autoja ennen pyörää.. **Uusimmassa GTI lehdessä on mun Polo, jos jotain kiinnostaa...
![]()
Sitten kysymys:
Onko ruiskukoneissa jotain merkitystä avaako hanan rauhallisesti "painaen" vai suoraan pohjille asti ?
Olen huomannut tossa pyörässäni sellaista, että 2 vaihteella kun ajetaan vaikka mutka hiljaa ja sitten annetaan happee oikeen urakalla, niin pyörä lähtee vetämään kunnolla vasta joskus 6-8 tonnin hujakoilla. Olen siis vetänyt vaijerit ihan tappiin saman tien. *Normaalisti kun ajelee kakkosella ja antaa jengaa, niin kone ei epäröi vaan lähtee nätisti.
Onko mahdollista että kone "tukahtuu" liiallisesta kaasusta pienillä kierroksilla ?
Uuden mopon kanssa on koko ajan pelko, että jotain hajoo tai tehot lähtee tjsellasta...*Mut kaipa se takuu korvailee sitte jos jotain "oikeasti" käy...
![]()
katuhaukka
Oletko ajanut sisäänajon kunnolla?
Kawasaki zx6r 636 vm. 03
Ajoin kyllä sisäänajon kunnolla. En liian helläkätisesti, mutta en myöskään mitenkään rajusti.
Siis tosiaan, se tuntuu siltä, että ei vastaa kaasuun saman tien. Missä kiekoissa teillä muilla lähtee 636:set vetää 2.vaihteella jos lähetään melkein kävelyvauhdista.
![]()
katuhaukka
En osaa sanoa, kun on sisäänajoa vielä jäljellä riittävästi. Nyt ajettu 652 km ja en ole kierrättänyt pääsääntöisesti yli 4000 rpm, joskus hetkellisesti noussut max. 6000 rpm. Näillä referensseillä on aikast vaikea auttaa, mut kohta voin.
Kawasaki zx6r 636 vm. 03
voihan sen tupen vääntää nurin, ainakin ruiskupeleissä.
niissähän on erilaisia antureita kierrosluvulle, kaasun asennolle,
ilmanpaineelle, -lämpötilalle, -virtaukselle yms... ja tuollainen 15.500rpm kiekuva rivinelikko lähtee vasta yli kymppitonnissa,
joten vaihteita saa ja pitääkin käyttää, jos kiihtyvyyttä haluaa.
eri asia kannattaako kaasua aina avata isoilla pykälillä ja matalilla kierroksilla, voi lisätä polttoaineenkulutusta.
jos haluaa vehkeen lähtevän 6000:ssa sen pitäisi olla hieman matalavireisempi ja tai tonninen ja yli...
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Mihin hintaan turkulaiset ovat saaneet zx6r:n ensihuollon?
Kawasaki zx6r 636 vm. 03
tohon kannattaa tottua bike pointissa! se ukko ei tee mitään jos sitä ei vähän potki persuksille! *(AVe @ Huhti. 29 2003,20:55) kirjoitti
*jos et mee kysyy ni et varmaan tuu saamaankaan ohjekirjaa ym. sälää mitä puuttuu
Missä vaiheessa uudessa zx6r:ssä tulee ns. tehopiikki?
Kawasaki zx6r 636 vm. 03
Laitoin eilen tuonne Sumekolle mailia, mutta ei ole vastausta kuulunut sieltäkään vielä.(tullimies @ Touko. 07 2003,18:39) kirjoitti
![]()
Jospa ne jo 6000km:n huoltoon mennessä sais.![]()
DEVIL may care, but I don't!!!
I'm not driving fast, I'm flying low!
Itse sain käyttiksen suoraan Sumekolta ( tuli kirjeessä kotiin), noin 1,5 viikkoa sitten.
No nyt tuli minullekin suoraan Sumekolta se käyttis. Enää puuttuu se ankanpyrstö.![]()
No nyt alkoi ankanpyrstön kohtalokin selviämään. Eli ei vaan ole Sumeko vielä saanut ainuttakaan vihreää katetta toimitettua eteenpäin. Eli tarkennuksena että tehdas ei ole myöskään pystynyt ko. osaa toimittamaan. *(tullimies @ Touko. 07 2003,18:39) kirjoitti
* Joten odotus ja matkamallin mopolla ajelu jatkuu toistaiseksi
Eli ei ole kyllä Bike Pointin vika. Ja ainakin minulla palvelu on siellä pelannut. *
Ave: onko mulla joku vamma koneessani kun koitan avata noita kuva linkkejä niin se heittää mut vaan siihen albumeiden etusivulle? jos näin pitääkin käydä niin mistä löydän noi sun fotot?
Bullet: Jaa se valkoinen polo.. ihan kivan näköinen laite... härre gyyd...![]()
Ei ole riemulla rajaa, kun Aprilialla ajaa.
"Odottakaas vaan ens vuotta jumalauta" -Jysäri 2.8.03
Jaahas. On näköjään kaikki kuvat kadonneet jonnekin bittiviidakkoon tuossa päivityksien yhteydessä. *(tekniikanihmelapsi @ Touko. 15 2003,20:43) kirjoitti
![]()
Täytynee laittaa ne uudelleen näkyviin jossain vaiheessa.
Sivun alussa olevat linkit sisältävät kuvat jälleen.
kiinnostava kapistus...
mites ton 636:sen vakuutuksien kans? eikös ne mee jotenki 'pykälittäin' ?
Taitaahan toi vakuutus mennä sylinteritilavuuden mukaan.
Muistaakseni "pykälä" missä kawa 636 vaikuttaa on 501-655.
Korjatkaa jos oon väärässä.
just se.(tekniikanihmelapsi @ Touko. 15 2003,20:43) kirjoitti
*
![]()
katuhaukka
damn...![]()
herrakset on niin paljon täällä mainostanut tuota pyörää ja vielä kun huomasin että ton saa 25kW papereihin tehtaan osilla niin... *kiristelee lompakon nyörejä*![]()
Eilen kaupassa huomasin uuden PB:n jossa oli kannessa Set-Up osiossa uuden 6R Kwaakun jousituksen säätö.![]()
Säätöjä en ole viel ehtinyt tarkemmin lukea, enkä kokeilla.
Mut pitää yrittää jossain vaiheessa testata millainen ajettava noilla säädöillä moposta saadaan.![]()
Löytyykö hyviä videopätkiä uudesta kutosesta jostain?
Nimim. Vaihtokuume kovana...
Supermotard
Ei kait siihen mitään videoita tarvii...?(Tuppuzx6 @ Touko. 24 2003,14:33) kirjoitti
![]()
Kävelet kauppaan , tai mopoilet, lähdet koeajolle, palattuasi lasket eurot myyjän käteen ja ajat onnellisena ja tyytyväisenä sinne minne nokka näyttää.![]()
![]()
On muuten kohtuullisen monta kertaa luettukin tätä kyseistä aihetta.![]()
Onhan toi niin makee peli, että ei ihme jos kiinnostaa. Nykyisellä -01 ajettu vasta vajaa 6tkm mutta on siinä sen verran muutksia notta pistää miettimähän vaihtua! Maanantaina täytyis lähtee kattoon liikkeeseen vaihtomielellä... Opintotuella on kiva elää... Onneks alkaa tulla edes kesätöistä rahaa niin jos sitten vaikka rahoituksella!![]()
Supermotard
Aikoinaan väki jutteli, et zx6r 03 keulii lähes vahingossa, itse en ole moista huomannut ja nyt tekisi mieli vähän koitella suljetulla alueella keulimista. Miten te muut olette keulineet zx6r:llä vm. 03. Siis en halua keulia kytkimellä vaan kaasulla, meneekö pelkällä kaasulla ympäri vai nostaako vain muutaman sentin.
Kannattaisiko koittaa vanhaa kiihdytys/jarrutus/nykäisy/kiihdytys temppua vai miten?
No joo myönnetään menee hivenen teinimäiseksi tuo kysely, mutta kivaa se silti on.
Kawasaki zx6r 636 vm. 03
Keuliminenhan riippuu monesta asiasta, kuskin painosta, onko painopiste siirretty eteen vai taakse, takarenkaan pidosta, tien kaltevuuudesta ymym. Mutta ei se kaasulla kyllä varmasti kovin helposti ympäri mene (jos edes nostaa enempää kuin muutaman sentin). Sitä kannattaa kokeilla vähän kerrallaan. Itse en kyllä ole keulimista harrastanut suuremmin kuin monttukoneilla (kauan sitten) ja 250cc Honda kyllä nosti keulaa hienosti kaasulla jos vain takanen otti tarpeeks pitoo (olin kovin kevyt). 80cc RM piti nostaa kytkimellä ja sillon meni niin että loppumatkasta pidin tangosta kiinni ja roikuin perässä. Mutta kyllä minua tuollainen uus kutonen kyllä himottais kovasti kun on lukenu noita "keulii lähes vahingossa" juttuja.![]()
KTM 690SM
hepaa lainatakseni :
Aikoinaan väki jutteli, et zx6r 03 keulii lähes vahingossa, itse en ole moista huomannut ja nyt tekisi mieli vähän koitella suljetulla alueella keulimista. Miten te muut olette keulineet zx6r:llä vm. 03. Siis en halua keulia kytkimellä vaan kaasulla, meneekö pelkällä kaasulla ympäri vai nostaako vain muutaman sentin.
Kannattaisiko koittaa vanhaa kiihdytys/jarrutus/nykäisy/kiihdytys temppua vai miten?
No joo myönnetään menee hivenen teinimäiseksi tuo kysely, mutta kivaa se silti on.
ihmettelen vaan että miten oikein saatte tuon 636:n keulimaan vielä kakkosella??
itsellä kun tuollainen vanha ja ylipainoinen -02 vessa, kilo gixu jossa 163 rwhp viritettynä, eikä se vakiona 151 rwhp:llä keulinut kuin 1. vaihteella kaasusta. ettei vain olisi vähän laitettu 'lisää' noihin ylistysteksteihin mitä on tuosta uudesta kusiaiseta kirjoitettu. itse ajanut vain kerran tuollaisella, ja silloin jäi päälimmäiseksi tunteeksi vedon puute.
mutta...hieno laite tuollainen maailmanlopunlaite on jokatapauksessa...jos ajaisin vain rataa niin alla olisi juuri tuo uusi 636...siinä on hinta/laatu/ominaisuudet kohdallaan.
No kyllä sen ykkösellä pystyy ympäri vetämään pelkällä kaasulla jos siltä sattuu tuntumaan että niin pitää tehdä.(Hepa @ Touko. 24 2003,20:32) kirjoitti
![]()
Ykkösellä keulii siis helposti. Kakkosella en kaasulla kyllä keulaa saa irti. Mutta jostain 80-90 vauhdista on hyvä vetää pienellä kytkimen avulla keula ylös.Tai voihan se kakkosellakin kaasusta sen sentin nousta.
![]()
Nosta ykkösellä kierrokset 8000 tuntumaan. Siitä kun pikkasen pyöräytät tuppea ni johan lähti.(Hepa @ Touko. 24 2003,20:32) kirjoitti
![]()
katuhaukka
No niinpä teki, mukavasti se tuntuu keulaa nostavan ei tarvitse edes nykästä hiukkaakaan.
Kawasaki zx6r 636 vm. 03
tiedä nyt sit vähän offtopic mutta, kysynpähän kuitenkin kun täällä tuota liikennettä tuntuu piisaavan. Eli kun olisin ensi vuonna katselemassa 25kW pyörää (papereihin siis 25) niin mites tuo liikkeiden laita on että päästääkö koeajolle. Kun olen aikaslailla tuohon kawaan vihkiytynyt niin mites koeajo puoli? tuskin joka puljusta tuota löytyy 25?
![]()
Kyllä mullakin eilen pikku GSXR keuli ihan vahingossa vielä kolmosellakin kun tulin nyppylän jälkeen alamäkeen ja avasin hanan niin kyllähän se siitä nousi(jalkamaassa @ Touko. 25 2003,01:26) kirjoitti
![]()