juu,elikkä onkos kellää kokemuksia? Oon aatellu syksyl ostaa jonkun uuden mopottimen,ainut ongelma on vaan budjetti mikä ei salli ku max 55tuhatta mk, ja uus ois saatava. Oiskohan toi kunnon perusmopo? Muita hyviä vaihtoehtoja?
VAAN 55 Tmk, hitto sä oot rikas. Joo itelläni ei oo ollut ER-5:sta mut yhdellä kaverilla oli ja tuntu olevan tyytyväinen, kunnes tartti lisää tehoo...No mulla on itellä toi GS 500 :nen joka käsittääkseni on saman tehonen mopo, kyl mä oon aina ajoissa paikalla. Jos en oo täytyy lähtee aikasempaa...Käy koeajolla siitähän se selviää.
Ihan ok,mikäli kriteeri on se,että uusi fillari pitää saada.
Pysty ajoasento,kevyt ajaa,kääntyy helposti,menee eteenpäin ihan mukavasti,mutta...
Kannattaa ajaa ja miettiä itse,minusta kuiteskin liian hutera ja hepposen tuntuinen.Lähinnä se oli kriteeri miksi hylkäsin ja ostin vanhan kilkuttimen,Kawan tietenkin![]()
Muistaakseni Bike 3/-97 *löytyypi kysseisen mallin testi..
Hei,
Kaverilla on kans tuo ER-5 ja kehuu ihan hyväksi ja helpoksi ajettavaksi. Kaverilla valintaan vaikutti pituus (hän on 147 cm) ja jalat piti saada mopon päältä tukevasti maahan. Customia ei halunnut .
Mä olen taas itse käynt koe-ajamassa 600:sia (CBR, FZS; Cattiä) ja vielä haluan ajaa myös suitsaa ennenkuin mitään päätän.
55tmk antaa jo valinnanvaraa, jos nyt ei ihan uutta peliä halua.. Ei muuta kuin koeajolle, mars !![]()
Lennu Tampesterista
Hyvä mopo toi ER-5 on. Itse aloittelin tolla pyörällä ja voin sanoa että ensi pyöräksi aivan passeli. Ei karkaile käsistä, mutta vauhtia ja kiihtyvyyttä riittää tarvittaessa, helppo hallita ja ketterä pyörä. Kyselyjen ja oman kokemuksen mukaan varma kone, ei pikku vikoja, ainakaan esiintynyt minulla.
Suosittelen ekaksi pyöräksi.
Kun analogiset lähetykset loppuvat...
... siirrymmekkö oralogisiin???
Vaikee päättää mikä ois hyvä ekaks "isoks" pyöräks, no täytyy ottaa kaikki info 500cc mopottimista ja 600cc mopottimista,ja käyä kylmä tyypeillä ,koe ajaa(vast syksyl 18), ei sen ehkä uus tarvis olla mut uudehko... ja pitäs saada 25kw paperein...
Tähän asti mul on ollut vaan Hondia,eikä oo pahaa sanottavaa ollut, tiiä sit millanen ois honda cb 500,tai honda cb600 hornet...
Joo o ei auta muu ku jatkaa työn tekoa![]()
just hankin er-5:en ekaksi pyöräksi, helppo ajaa ja teho riittää ainakin mun tarpeisiin. Ainoa haittapuoli on että näyttää vähän kevarilta. Kts myös Bike 6/2000
Itelläni tällä hetkellä er5 ja hyvin oon tän kesän sillä pärjännyt.
Kävin jopa lapin reissunkin ajelemassa eikä kertaakaan tielle jättänyt, ajo asento hyvä ja enpä muutenkaan ole löytänyt mitään suurempia puutteita.
Tolla on hyvä opetalla tosiaankin ajamaan itelläni kului 7vuotta ennekuin hyppäsin uudestaan pyörän selkään.
Ens kesänä tosin meinaan jo vähän suurempaa pyörää hankkia alle.
juu kiitos vastauksista. Ite kävin tolla piikilläkin tänä kesänä lapissa(3500km) ,siinä huomas et teho ei olis pahitteeks,toisaalt oppiipahan arvostaa enemmän sit ku joku päivä pääsee "isoon" pyörään.
Nyt on Uudehkot pyörät katsastettuna ja kovasti polttelee Honda hornet 600. Piikki vaan myyntii ja kauppaan![]()
Sori tulin heti sotkemaan aihetta, mutta kun itekin olen tällä hetkellä täällä lapissa ja piikillä tulin tänne niin kyllä ####### tehoja ois kaivannu hiukkasen enemmän varsinkin ylämäessä, mutta mutta pakko se on yrittää tuolla ruoskalla painaa.
Ostin tänä keväänä ensimmäiseksi pyöräkseni ER:n ja nyt olen vaihtamassa sitä hieman suurempaan. Kaverit kyllä sano jo keväällä, että osta samantien vähä suurempi, mutta ei sitä sillon uskonu kuinka nopeasti alkaa 50 hevosta tuntua liian vähältä. Ei silti, ei siinä Erpassa mitään vikaa ole, mainio peli kaikin puolin *![]()
Mä ajoin erkillä inssin
Ei mulla ollu oikeen mitään asiaa mutta tää Raamatun-aikaisten ketjujen nostaminen on nykyään tosi cool, enkä tän vanhempaa ketjua löytäny... *![]()
Sori, menny jo pari **
![]()
Litranen sisävessa
Hah, aika vanhan löysit![]()
Mä ajoin Erkil 15tkm, ja oli kyl helppo pyörä harjotella ajamaan... Täälläkin ilmeisesti otettu muutama![]()
Honda VTR1000F