Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 50:een 50:sta
    Lainaa (wantti @ Syys. 29 2003,13:20) kirjoitti
    BMW:n auto- ja moottoripyörä"osastot" ovat kaksi eri firmaa jotka ovat osa samaa konsernia. Yhteistä on lähinnä merkki ja huipputeknisyys. Imagot ovat eri luokkaa, niitä kehittävät molemmat tahollaan. Ehdotonta huippulaatua ja kallista sellaista molemmat.
    Tuskin vaikkapa Hondallakaan sama heppu piirtelee maanmöyhennintä aamupäivällä ja iltapäivästä pohtii HRC uusimpia metkuja. Ja ehkäpä hyvä näin!
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
    BMW on aina ollut lähellä sydäntä paitsi nyt kun uudet BMW autot on niin "rumia".. Oikeasti BMW oli ennen tuota uusinta 7-sarjaa ja 5-sarjaa aina tyylikäs ja kaunis auto. Silmä ei ole tottunut tosin toiseksi uusimpaan 5-sarjaankaan vielä, joten kai olen jäänyt historiaan jumiin. Uusi 5-sarja on kuin Peugeotin, Opelin ja ties minkä ristisiitos. Seiska taas on sanoinkuvaamattoman ruma. Siis ulkonäkö. Tekniikka on upeata kyllä.

Itsellä on ollut kotiloina BMW:n 732iA, 633CSiA, 325iM, M635CSi, 735iA, 635CSi ja 750iA. Kaikki olivat upeita ajaa ja katsella. Ja ainakin omalle kohdalle sattui erittäin hyvin kasassa pysyviä yksilöitä. 750i vaihtui sitten Maserati Ghibliin ja ei siinäkään valittamisen aihetta löytynyt. Aikalailla BMW:n tyylinen auto sekin. Nyt on tylsän tavallinen Mondeo farkku..

BMW:n pyörät taas on mielestäni erittäin hienostuneita ja mukavan oloisia pyöriä. Varsinkin K1 meinasi joskus tulla hankittua, mutta joku vei sen nenän edestä silloin.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Lainaa (arikorho @ Syys. 29 2003,10:36) kirjoitti
    Autona minulla on V70 tdi ja se vastaa mielestäni luonteeltaan enemmän BMW-moottoripyörää kuin BMW-autot. BMW-auto ei todellakaan kiinnosta sen "imagon" vuoksi.
    En ole baijerilaisesta autosta suurempaa valittamista löytänyt. Volvosta 850:stä on huonoja kokemuksia; paljon pikkuvikoja ja meluinen auto (johtunee "vajaasylinterisyydestä"). * Baijerilainen on hiljaisin kotilo markkinoilla. Äänekkään mopottimen vastapainoksi edellytän hiljaista autoa, vaikka sitten antaisi enemmän hanaa, ja BMW on silloinkin todella hiljainen johtuen rivikuutosesta. Koska en harrasta autolla mitään korttelisikapoljentaa, tuo imagokysymys ei minua vaivaa. BMW-mopottimet jätän suosiolla väliin, sillä sporttikyykyn sen pyörän on oltava. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    Kun perheeseen on siunaantunut (äitee asialla * ) ranskalainen auto ja yksi "itäpyörä" sekä kaksitahtinen piikinrimpula lapselle,niin pitäähän sitä kotona olla varmatoimisiakin laitteita!!

Aiheesta Wanhat Bemarit:
    Ei ole tarvinnut jonottaa viikkotolkulla osia kaupasta,jos on jotakin tarvinnut vaihtaa...tai odotella sitä mopoa ajoon ties miten kauan jostain huolloksi itseään nimittävästä.Kyllä on ressi puolittunut. *
    Ei ole ollut isompia ongelmia,omani kone käy kuin ajatus,kaasarit ihanteellisessa balanssissa.Vaikka ressukka onkin sairashuoneella tuolla kellarin uumenissa(voivoi * ),toistaiseksi.Olenhan minäkin vielä vajaakuntoinen...toistaiseksi.

Isännän mopolla on päristetty vaikka kuinka paljon ja aina vaan toimii.Pikku huoltoa ajallaan on tehty.

Tuskin esim.meikäläisellä olisi minkään muun merkin tekniikka kestänyt ajoa.Jawasta mm. mäntään reikä,selvisin säikähdyksellä siitä rempasta,onhan nyt 450mummonmarkan kynttilänjalka kirjahyllyssä.
    No joo,teinhän minä meille postilaatikkotelineenkin...biimerin rungosta tulee hiano sellainen...kunhan projekti jatkuu.. *

Mutta uutta bemariautoa en oikein jaksa uskoa tähän taloon tulevan.Oikeastaan sen maasturintapaisen voisin huolia kyllä.Sitäpaitsi ei tuo meitin pikkuriikkinen pentukoira mahdu pikkuautoon...
    jawanainen: ränttätänttää sen olla pitää!!! Mummoillekin!

VOL 1 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * VOL2
    Kuu Kotarista kesään, * * * * * * * * * Kuu piikkisestä kesään,
    puoli kuuta customista, * * * * * * * * puoli kuuta vaunupyörästä.
    sivuvaunullisesta vähäsen. * * * * * *Kyykkypyörästä vähäsen,
    Museopyöristä ei päivääkään! * * * *faitterista ei päivääkään!

MoTukka *-olkapäänä motoristilta motoristille. www.smoto.fi
    Eikö jossain tutkimuksessa todettu BMW-autoilijoiden olevan niitä pahiten asennevammaisia liikenteessä eli merkin valitsevat ihmiset,joille liikenne on eräänlainen "kilparata". Menepä joskus ohittamaan kyseinen ajopeli niin varmaan lähtee perään...
    Bemarin matkapyöräimago on tullut bokserimalleista ja onhan kokokatteet ym. vissiin juuri bayerilaisten ratkaisuja vakiopyörässä. Motoristeista osa on kiinnostunut matkailusta kaksipyöräisellä ( reissun päämäärällä on merkitystä ), toiset taas itse ajamisesta. Itse olin vuosia sitten hankkimassa ensimmäistä pyörää vuosikymmenien tauon jälkeen ja merkin piti olla juuri BMW. Silloin ei löytynyt kukkarolle sopivaa yksilöä ja siksi ajelenkin japsinelikolla etsien yhä sitä oikeaa...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Lainaa (kap57 @ Loka. 11 2003,11:24) kirjoitti
    Eikö jossain tutkimuksessa todettu BMW-autoilijoiden olevan niitä pahiten asennevammaisia liikenteessä eli merkin valitsevat ihmiset,joille liikenne on eräänlainen "kilparata". Menepä joskus ohittamaan kyseinen ajopeli niin varmaan lähtee perään...
    Kyllä tuossa on perääkin, mitä kirjoitat. Tutkimuksista en tiedä, mutta käsitykseni perustuu omakohtaisiin kokemuksiin. Olen huomannut, että erityisesti 300-sarjan kuskit ovat tällaisia kilpailijoita. Itse ajelen baijerilaisella tasaista nopeutta (aina välillä kyllä hiukan sallittua ripeämmin kun vauhti ei tunnu hiljaisessa autossa). No, joskus isolla punaisella pyörälläni hiukan "koulutan" BMW-kotiloiden kuskeja, joilla on illuusio, että peltikasalla muka pärjäilisi pyörälle. * "Kisa" loppuu aina kuin nakutettuna siihen, kun käännän kaasukahvaa.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    bmw:tä on tullut kokeiltua sekä autona, että prätkänä. ja otsakkeen imagoteeseihin olisi helppo yhtyä, eli autot ovat urheilullisia ja prätkät matkailullisia enemmän kuin sporttisia..

mielestäni bemariin kuuluu se boxeri ja sen sytkytys, mukawan lepposa vehe tuntui olevan ajossa, malli oli viimeksi r1100s eli se nk. sportti.

autoon taas kuuluu se suora kutonen, todella hiljaisia ja upeita ajettavia, viime talvena ajelin jokusen kuukauden ikivanhalla 316 bemulla, jossa oli 1,8 neloskone, mukava oli heitellä sladissa, se oli näitä 70-luvun loppuluolen malleja.

kardaaniveto on taas eräs asia mitä osaa arvostaa prätkissä, varsinkin matka-ajossa.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Lainaa (kawabata @ Loka. 11 2003,21:51) kirjoitti
    kardaaniveto on taas eräs asia mitä osaa arvostaa prätkissä, varsinkin matka-ajossa.
    Minulla se menee niin päin, että arvostan kardaania autossa ja ketjua prätkässä. *
    Lainaa (Bomber @ Loka. 11 2003,23:19) kirjoitti
    Lainaa (kawabata @ Loka. 11 2003,21:51) kirjoitti
    Minulla se menee niin päin, että arvostan kardaania autossa ja ketjua prätkässä. *
    Just samaa mieltä. Vielä oon niukasti alle 60v. ja olen vielä liian nuori Bemarin prätkään. Auto kyllä käy.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
    Mikä relevanssi tuolla kardaanilla on ikään ?

Siis mitä vanhempi pukki sen jäykempi ketju vai sen tarveko ?
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (Ekku @ Helmi. 26 2003,10:20) kirjoitti
    BMW-moottoripyörät :

-ei urheilullinen eikä tehokas
    -pitkäikäinen ja kestävä
    -edullinen ylläpitää
    -enimmäkseen varttuneita kuljettajia, ts. ei vetoa nuorisoon
    -pitää arvonsa hyvin
    -muotoilultaan erikoinen

Eli mielipiteitä asian tiimoilta kaipailisin. Onko muilla kokemusta BMW-moottoripyörien imagosta. Ainakin minun tietämäni bemaristit ovat sangen fanaattisia merkkiuskollisuuden suhteen.
    Ainakin Gs-Adventuren imago perustuu just
    erikoiseen (lue perverssiin)muotoiluun.
    Eli missä on neron ja hullun raja.
    Viimeisiä lapsuusvuosiaan elävän (42v.)
    on otettava tästä muotoilusta lisää vauhtia.
    Punaviiniäkin kulkee tommoset 110 litraa Adventin
    kauniissa kalamyyjän boxeissa. Täydellistä itsekritiikkiä
    vailla olevien humoristien laite. Silti hyvä ajettava, pystyy
    näyttämään hullunmerkkinsä puolelle Suomea viikossa.
    Kyl se täst sit lakka helpottamast
    Lainaa (J@ck @ Syys. 29 2003,20:09) kirjoitti
    Se miksi mulla on Bemu, ei liity imagoon. Pyörä vaan tuntui omalta heti ensi metreiltä, enkä ole (vielä) tarkoituksiini paremmin sopivaa löytänyt.
    Olin vielä menneenä kesänä sitä mieltä että BMW se on pyörä jonka laitan seuraavaksi mutta sitten kun kävin eri bemujen malleja kokeilemassa niin huomasin että on se Honda sittenkin seuraava pyörä merkkini. Mutta toinen tykkääkin tyttäristä ja toinen.......no eiköhän sen jokainen tiedäkin mitä ymmärrän Hyvä pyörä BMW on silti.....ei vain minulle tuntunut ensi kilometreiltäkään siltä mitä hain.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
    kyllä tuo vanha R100 on toiminut,ja muutama gti häpäisty.Jos pyörällä ajetaan 250tkm ilman isompia remontteja,kai se jotain laadusta kuvaa.
    Itselleni olisi kernaasti kelvannut Bemun R1100S, mutta Trumpan kilpaileva Sprint RS irtosi niin paljon edullisemmin, että sai tulla taloon japsi pyörän mentyä vaihdossa.

Autona palvele vuoden '88 BMW 316, joka on osoittautunut erittäin hyväksi ostokseksi. Aikakautensa kaunein henkilöauto, jonka toiminnassa ei ole ollut vielä pienintäkään moitetta. Kohtuu taloudellinenkin vielä.
    Desmo Jugend
    Lainaa (ShadowC2 @ Marras. 29 2003,20:54) kirjoitti
    ..Olin vielä menneenä kesänä sitä mieltä että BMW se on pyörä jonka laitan seuraavaksi mutta sitten kun kävin eri bemujen malleja kokeilemassa niin huomasin että on se..
    No mulle meins käydä ihan samoin mutta se K 1200 RS.
    Sillain hauska juttu, että en meinannut edes käydä koeajamassa sitä mutta kun kaikki muut Bemut oli ajettu, niin kauppias "pakotti".
    Tulee vielä mieleen, että RS / GT:n ohjaustanko pitäis aina säätää kuskin mukaan. Jos tanko on kauimmaisessa asennossa, niin ainakin lyhytkätiselle ajotuntuma on varmasti hankala ja raskas. Ihmeellista, miten paljon muutaman sentin säätö voi vaikuttaa ajoasentoon ja pyörän käsiteltävyyteen.

Täytynee myöntää, että boxer-bmw miestä musta ei ihan heti tule.. Ei siinä boxerissa sinänsä mitään mutta mutta.. Parempiakin on ja pelkän merkin / nostalgian takia en oikein vaan innostu. Tai parempia on ehkä väärä sana mutta olisko sitten mukavampia, miellyttävämpiä, nykyaikaisempia, tehokkaampia, tärinättömämpiä ja "singerittömämpiä" *

Vaikka vannomatta paras, 1150 Adventure kyllä kiinnostaisi.
    Kiva olis välillä mennä aivan omia teitäänkin ja jos all road-pyörän joskus hankin, niin se kyllä saattais olla Bemu. Tosin *GS 650 vois riittää ja sitähän ei vannoutunut bemumies kuulemma pidä edes BMW:nä.

Jos Bemun laatua vertaa vaikkapa mun aiempaan 1100 Viragoon, niin on se kuin eri planeetalta. Sähkötöistä - viimeistelyyn, aivan eri luokkaa. Sen mitä sakemanni tekee, tekee se sen kunnolla. Niin myös Bemun suhteen ja myös siksi pyöräni on aito saksapyörä *

S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa (R1100 @ Helmi. 27 2003,11:12) kirjoitti
    "Jokainen pitkään pyöräilyä harrastava päätyy lopulta Bemariin"
    Kerroppa tuo Harrikkamiehille....
    Kyllähän se niin on, että Bemarilla on matkapyörän maine ja nimenomaan vähän varttuneemman väen..miten se niin on profiloitunutkin?Toki se on luotettavankin maineessa...ja kalliin Osa mallistosta on vähän oudon näköistäkin...se etu lokasuoja on kummasti muotoiltu...liekö hyvä?
    Autoilla taas sitä luotettavan mainetta ei ole, BMV:hän on kuuluisa kansivioistaan...Mukava ajaa kylläkin, mutta niin on Audikin.Ja vaikka ohittaisit Audilla, niin saat MB ja BMV miehet perääs...jokin pätemisen tarve siinä on? Nainen ja vähän vanhempi auto....
    Kawabatan kans samoilla linjoilla, että kyllä kardaani on Kawasakissa kiva !!
    Bemari on pyörä ihmisille jotka kutut välittä siitä, mitä mieltä muut ihmiset on hänen pyörä valinnastaan.
    Se on väline joka palvelee omistajansa tarpeita, missä ja milloin vain. GS 1150 on minun valintani.
    Mene siitä ali,mistä aita on korkein.
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Kyllähän toi 650 Dakar menis muuten ellei siihen hintaan sais KTM:ää.
    Tollanen 650 Dakarihan on todellinen BMW-sporttimoottoripyörä! Ei kait sillä muuten aavikkoralleja olis voitettu! Toki samalla rahalla saa Kotarinkin, mutta mitenkähän lienee Kotarin kestävyyden kanssa verrattuna Dakariin? Tohon Dakariin on muuten saatavilla mieletön määrä lisähilppeitä, jolla sitä voi keventää ja piristää. Varmastikin luotettava ja nopea sorateiden, tuntureiden ja aavikoiden seikkailupyörä... Onhan tuota Dakarin hankintaa tullut harkittua aina silloin tällöin, eikä sitä koskaan tiedä jos vaikka...
    SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
  20.  
    Bemarissa arvostan sen toimitavarmuutta ja helppoutta huoltaa.
    Puhumattakaan ajomukavuudesta.
    Ilo ilman mopoo on teeskentelyä.

http://mpsivut.pp.fi
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12