Onkos kukaan asentanu korotettuja kahvoja tai kokonaan uutta stongaa cepariin?
Euromotorista sais kahvojen rakennussarjoja, mutta ovat vaan aikas hinnakkaita.
Taitas uusi putki olla huomattavasti halvempi.
Mutta se tyyli !!! Meneekö piloille?
Suzuki GSX1400
Heips! Mulla on EMC:n toimittamat Lucas -ohjaustanko ja korotussetti xx:ssä .Vaikka korotus vain 2cm vakioon verrattuna ,ero on selkeä. Ainakin meikäpojan anatomialle ajoasento muutui sopivammaksi,varsinkin taajama-ajossa.Kaipasin korotuspalikoita myös edelliseen pyörääni.Oli muuten tonninen cepari ,tarjontaa(maahantuontia) ei ollut silloin vielä kotimaisilla prätkävarustefirmoilla.Olen nähnyt joskus ulkomaisilla kotisivuilla kuvan suoraan xx:n t-kappaleeseen pultatusta *tavallisesta stongasta. Ei oikein sopinut tyyliin .Se on clipp-on systeemi näissä pyörissä ehkä paras.Omasta puolesta voin suositella EURO MOTOR CENTERIN toimittamaa satsia.
"Morning has broken , blackbird has spoken"
:joillakinonjoulu:ihan vaan uteliaisuuttani kysyisin että
* * * * * * * * * * *oletko pitkäkin jätkä vai miksi haluaisit
* * * * * * * * * * *laittaa ne korotuspalat?
* * * * * * * * * * *suosittelisin kyllä ajamaan ensi kesänä
* * * * * * * * * * *ensin jonkun vähän pitemmän pätkän
* * * * * * * * * * *ja jos viellä tuntuu että ajo asentoa
* * * * * * * * * * *pitäis korjata niin sitten vaihtamaan.
* * * * * * * * * * *itse olen noin 175 pitkä ja varustettu
* * * * * * * * * * *normaalia isommalla mahalla mutta mun
* * * * * * * * * * *cebarin ajo asento on just passeli mulle.
* * * * * * * * * * *no tärinöitä mä jouduin poistamaan
* * * * * * * * * * *tankkosta *ja sekin meni ihan helposti
* * * * * * * * * * *kun vaihdoin kahvakumit pehmeinpiin.
1100 ajelen ja 1000 muistelen
Mä oon tällänen 1,8 m tumppi. Joudun ihan pikkusen nojaamaan käsiin kun paan meisselin tiukasti tankkia vasten. Olis kuitenkin mukavampi istua satulalla hiukan irti tankista. Epäilisin että kädet väsyy pitemmällä matkalla.
Tuli jo ilmoittauduttua tonne rautap###eajoon niin pitäs ajoasento olla vimosen päälle kunnossa!
![]()
Onko sulla pyörässä tärinää ? Jostakin muistan lukeneeni että ceparin moottori olis melko tärinätön. Yks mopomyyjä sanoi kuitenkin että eturengas vois aiheuttaa sitä tärinää.
![]()
Suzuki GSX1400
mulle (n. 170cm) cebarin ajoasento tuntuu matka ajossa hyvältä, taajama ajo joskus käy vähän niskojen päälle. Mitään erikoisia tärinöitä (reilut 9000 km) en ole havainnut omassa yksilössäni. **
*
![]()
H-D Sportster Bobber kyhäelmä, enemmän säätöä vähemmän ajoa
no kaikilla meillä on jotkut ruumiinosat eri mittaisia ja kun riittävästi vääntää hanaa niin voipi ne kädet vaikka venyä.
niin ja siittä tärinästä huomasin sen kun ajoin pitkiä matkoja muutaman kerran 750km putkeen tankkasin tietysti vällillä niin
rupes sormista tunto häviin mut kun vaihdoin kahvakumit niin sekin loppu.
sinuna olisin enemmän huolissani siitä per... siis ahteristasi se
meinaan puutuu mutta ei sitä muuten sanottaisikaan rauta per...... ajoksi
*
*
*
![]()
Ootkos sä ollu mukana tossa rauta..... tai pitkän matkan ajossa? Kuinkas muuten pitkät ajorupeamat sujuu? Väsyykö perä ennen käsiä ja muita ruumiinosia? * *![]()
Mulla oli ennen Honda magna. Siinä oli mukavan pysty asento ja sillä pysty ajaan mukavasti pitkiäkin matkoja. Taukoja tuli pidettyä kyllä melko usein kun sen tankki veti vain 13 L. Ja kun katetta ei ollut niin tuuli pikkasen riepotteli. *![]()
Suzuki GSX1400
no enpä ole ollut rauta.... ajoissa mutta on tullut muutaman kerran käytyä pohjoisessa sillain nopeesti.
cebari on harvinaisen hyvä matkapyörä sillä on hyvä ajaa pitkiäkin pätkiä eikä puudu muutakun ahteri ja sekin johtuu
todennäköisesti siitä että satula on turhan pehmeä(luulisin ainakin kun istuimen kankas liimautuu ja venyttä pers....)
niin että minun kokoluokalle sebari on kuin valettu pois lukien toi satula
juu ja tämä on sitten mun mielipide!
*
*
![]()
Jep,jep. Oon itekkin tuon Reka66 kans saman kokoinen.Ettei vaan oltais identtisiä kaksosia.Tosiaan entisenä ceparin omistajana tuli ajoasennosta samanmoinen tuntemus kuin Kalliarilla.Saattaa olla :Mitä lyhyemmät kädet,sitä pidemmät mu..at.Niinku edellisellä jutussa kävi toteen ceparissakin rengas valinnoilla on paljon merkitystä.Koska ko.pyörä soveltuu hyvin matka-ajoon,laukkusarjan asennus saattaa pahentaa ohjausvärinöitä.Ohjauslaakeriston tarkka säätö tai vaihto kartiorullatyyppisiiin.Ceparissa vakiona perinteinen kuula,kuppilaakeri.Ohjausiskarin asentaminen on tietenkin konsti vähentää värinöitä.Ceparin" full aero bodyn" vuoksi kinnityspisteitä iskarille ei ole kovin runsaasti.Tärinöitä voi eliminoida tarkastamalla koneen kiinnityspulttien momentin ja oikean kiristysjärjestyksen.
Kun toi Euromotorin kahvasatsi on niinkin hinnakas, niin ei kiinnosta ostaa sitä kokeilematta ensin miten tällä nykyisellä pärjää. Kun se rautap###eajo on jo aikaisin keväällä niin ei varmaan kerkiä sitä muutosta tehdä.
Täytynee koittaa jos näillä vakioilla sais sen ajon suoritettua! Pikkusen hirvittää ettei käsivarret rupeis kramppaamaan. Saas nähä kuis käy !
![]()
Suzuki GSX1400
Moi,
mulla esiintyy CBR:n tangossa lievää tärinää 3000...4000 kierroksilla, eli just niillä ajokierroksilla. Sormet puutuu kun ajelee pidempiä matkoja. Toisaalta mulla on tarpeettoman puristava ote. Se taas on perua toisesta harrastuksesta.
Pystympi ajoasento kiinnostaisi esim. korotetuilla kahvoilla tehtynä. Mites korotetut kahvat vaikuttaa esim. kypärän meluun, nuppi kun nousee vähän ylemmäs. Minkälaisia kokemuksia teillä on? Kokonaispituutta minulla on n. 1,8 m ja nykyinen kate tuntuu toimivan ihan hyvin.![]()
Istuinkorkeus saattaa vaikuttaa paljonkin kypärämeluun. Paljolti riippuu siitä mihin kohdalle pleksistä tuleva ilmavirta osuu. Täällä foorumissa on joskus neuvottu testaamaan ajamalla ensin pää alhaalla ja sitten nostamalla hitaasti ylöspäin. Näin voi testata miten melu muuttuu kun ilmavirran osumakohta siirtyy.
Mulla on kokemusta kustomipyörästä jossa oli pleksi. Pleksi oli ehkä hiukan liian iso. Kun sen asensi pystyyn kuten kustomissa pitää, syntyi kypärän kohdalle hirveä pyörre. Aivan kun olisi laittanut päänsä tehosekoittimeen. Käänsin pleksin melko vinoon jolloin sen yläreunan paikka laski alemmas ja myöskin se tuli virtaviivaisempaan asentoon. Näin pleksin synnyttämä pyörre ei osunut kypärään vaan alemmas, myöskin pyörre pieneni huomattavasti. Näin sain kypärän tärinän ja kovan melun poistettua.
Muutoksen jälkeenkin piti kuitenkin käyttää eareja, ei se melu kokonaan hävinnyt. Pleksin ulkonäkö oli myös kustom tyyliin sopimaton, kun se oli niin vinossa.
Vaikka tyyli hieman kärsi, pleksi toimi huomattavasti paremmin. *
Ceparin pleksistä ei vielä kerennyt kokemusta kertyä. Spoileripleksin hankinta on käynyt mielessä, mutta täytyy ensin testata tätä vakiota ennenkun hankkii uutta.
![]()
Suzuki GSX1400
identtisia kaksosia kun Blackari kanssa ollaan niin miten cebari eroo *Blacbirdia verratessa muutakon mitä pidemmät kädet siteä pidempi mun....ja mitä lyhemmät kädet sitä lyhempi kull....
ei sinääsä että olisin vaihtamassa mihin sitä vaihtaa muutako parempaan eikä kukaan ole viellä parempaa tarjonnut(mikä kelpaa mulle ja mun hallitukselle) eipä sitä koskaan tiedä*
![]()
Bläkkärissä tankki muodoiltaan ceparin tankkiin verrattuna massiivisempi.Niinkuin tuossa edell. mainitsin olisin halunnut kokeilla stongan korotussettiä myös ceparissa mutta bläkkärisssä tarve korotukseen oli edellä mainitusta syistä mun kohdalla paikallaan .Nää on niin paljon maku ja tottumus asioita mutta sinänsä hyvä kun on vaihtoehtoja tarjolla jotta prätkää voi muokata mieleisekseen.
laitoin 19mm korotus palat xx1100 06 ajoasento muuttui
paljon paremaksi en aja lyhyitä matkoja, silloin ei haitaa vakio malli
R 1250 RT 21
K 1600 GT 18
R 1200 RT LC 16
K 1600 GT Sport 14
K 1600 GT 13
K 1300 GT 11
K 1200 GT 08
1100 XX 06
1000 CBR 00