Kaveri päätty tuossa käyttää hyväksi alati kasvavaa pyöräkuumettani ja alkoi kauppaamaan minulle pyöräänsä.
Mitäs tuollaisessessa varjossa nyt pitäisi katsella ja kolistella kun sitä menee katsomaan? (Pakko on mennä, jos tämä olisi vaikka SE *) Ajakokemus on niin niukka, että niistä en lähde ottamaan kantaa ollenkaan, lähinnä katson miten siihen jakkaralle olo asettuu, mutta tuosta tekniikasta. Olin jo valmistautunut tutkimaan EN500 tekniikan, joten mihin pitää Hondassa katse kääntää?
- life is tough, but it's unfair -
Oiskohan minkä ikäinen pyörä kyseessä? Jos olet uudempaa hankkimassa niin kannattais miettiä tuota 750 Shadowia. Se on jo pelkästään koonsa puolesta paljon varteenotettavampi vaihtoehto. Jos on vanhempaa mallia oleva Shadow niin ehkä en osaa hyviä vinkkejä antaa mutta jos on jotain luokkaa 97 -> niin moottori on ainakin aikalailla sama kuin 750:ssä ja enpä lähtis oikein mitään moittiin siitä. Koska Honda on ainakin tunnettu tuosta luotettavuudestaan. Katsot siitä pyörästä ainakin se että kaikki osat ovat alkuperäistä. Se on luotettavampaa ja helpompaa tietää siitä pyörän kunto. Itse en ainakaan lähtis ostaan "piletti" pyörää (tarvike kromi osia täynnä) vaan alkuperäistä mielummin. Sitten mitä tuohon EN500 tulee. Onhan se varmaan ihan hyvä mutta luota mielummin siihen Hondaan, ainakin minä luottaisin![]()
- "No! It's not a Harley" -
Hondan Vtwin 750cc moottori on jokseenkin täysin identtinen 600cc version kanssa. Itse asiassa 750cc on kehitetty 600cc pohjalta. Mallivuoteen 1998 VT600 tuli tupla kaasari versiona, ja teho oli noin 5 hepoa pienempi kuin seiskapuolikkaassa. 99 ja myöhemmät mallit ovat yhdellä kaasuttimella ja teho putosi muutaman hevosvoiman.
Honda VT600 on pommin kestävän maineessa. Mitään lastentauteja siinä ei ole ollut enää vuosiin. Se ei ehkä ole paras mahdollinen pyörä pitkille matkoille mutta pystyy hyvin pitämään puolensa muun liikenteen mukana. Huippu nopeus on noin 160kph ja varttimaili menee 13 sekunnissa.
VT600 Shadow on erinomainen aloittelija pyörä. Vääntöä löytyy jo alhaisilta kierroksilta. Satulan matalaluus ja alhainen painopiste tekevät siitä helpon hallittavan.
Have a Nice Day
Honda Shadow VLX
Tuohan siitä jäi perhana, ikä mainitsematta. Eli vm.90. Eipä siihen ainakaan kuvien mukaan ole mitään ylimääräistä härpäkettä laiteltu, joten pitäisi siinä mielessä olla varma peli. Kulkua siinä on varmasti customiksi tarpeeksi, joten täytyy vain päällisin puolin tuota nyt sitten mennä tarkastelemaan. Pyynnit noissa näyttää hajoavan pörssissä aika laajalle kaarelle. Näyttää että toiset on enemmän myynnissä ja toset vain enemmänkin tarjolla.
Kuinkas tiheällä tahdilla tuollaisesta täytyy esim. venttiilien välykset katsoa?
- life is tough, but it's unfair -
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (jka @ Huhti. 20 2003,17:25)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Kuinkas tiheällä tahdilla tuollaisesta täytyy esim. venttiilien välykset katsoa?[/QUOTE]<span id='postcolor'>
6000km tai puoli vuotta sanoo Haynesin korjausopas.
Hupsista, 8000 tullut ajeltua huollon jälkeen, pitäisköhän tehdä jotain...![]()
jos muistan okein noissa vanhemmissa vm -88 - -90 oli jotain ongelmia vaihteiston kanssa, sen jälkeen nekin saatiin korjattua.. toi nyt on pelkkä muistikuva, eli enemmän asiasta tietävät kertokoot..
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
Penkki lähti tärinässä irti ensimmäisen kesän jälkeen...![]()
Minulla oli vuoden 91 Shadow ja pelitti tosi hyvin. Ei mitään ongelmia kolmen vuoden aikana, jona pyörän omistin. En siis osaa kertoa tyyppivioista tai muista sellaisista.
Tosi helppo ja mukava ajettava.
Intruder - totta kai. M1800(Espoo)
Mulla on ollut kesän ajan ´95 600-Shadow ja on pelannut kellontarkasti koko ajan. Kilometrejä tuli 6600 eikä minkäänlaisia ongelmia ilmennyt, ainoastaan "puolivalmis" eturengas kului sileäksi. Venttiilien ja kaasaripuolen säätö taitaa olla talven ohjelmassa kun loppukesästä pyrki sylkäisemään joskus ns. takaisinpäin jos kaasua käänsi äkkiä turhan paljon. Tosin nakutusta eikä muutakaan oiretta ilmene missään vaiheessa joten näyttäisi olevan melkoisen pomminvarma laite.
Eikä penkkikään ala irtoilemaan kun sissybar on ankkuroitu niin tiiviisti jakkaraan kiinni että taitaa vaatia pikku purkamista jopa sivulaukkujen asentamista varten.
Loistokeksintö.![]()
Mä ajelin n. 20tkm -89 varjolla ja ainut mitä piti tehdä, oli öljyn vaihto. Kone toimi kuin unelma, vääntöä tosiaan löytyy jo alhaisilla kierroksilla ja pyörä on helppo hallita, vaikka painaakin yli 200kg. Jos uudestaan moista menisin ostamaan niin katsoisin päällisin puolin pyörän kunnon, kaikkien pienten kuminippeleiden yms... Noissa alkuvaiheen varjoissa kuulemma on ollut pientä ongelmaa vaihteiden kanssa, ei kakkosen kanssa... Omassani ei ollut sen suhteen mitään ongelmaa.
Tankki tuossa -90:ssä on 9l, joten tankkausväli on n. 200km, kulutus tosin vaihtelee paljon kuskin mukaan. Omani kulutti keskimäärin 3,9l/100km, mutta on niitäkin joilla kulutus menee 4,5l/100km, tosin, eipä tuo ero paljoa vaikuta.
Käyttämällä ja kokeilemalla se selviää onko peli kunnossa.
Joku tuolla jo kirjoittikin että huiput on 160km/h, mikä on ihna riittävä Suomen teillä, mulla ainakin 140km/h jälkeen alkoi jo tuuli tempomaan sen verran ettei noita huippuja tarvinnut juuri koskaan... 120km/h on vielä helppo lähtee ohittamaan.
Vaikka itse vaihdoinkin isompaan peliin, en silti löydä moitteen sijaan tuosta vt600C:stä, kiva peli ajella ja ajoasento oli ainakin 172cm:lle hyvä, selkä ei väsynyt ikinä pidemmilläkään reissulla, eikä takapuolikaan puutunut *
Joten osta pois jos peli silmää miellyttää ja näyttää ja tuntuu hintansa arvoiselta
*ton hintaset on pääasiassa 3k€ tai alle,kait?*
edit: oho, aloitusviesti olikin hiukka vanha, varmaan olet jo ostopäätöksen tahi ostamattajättämispäätöksen tehny
moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä![]()