Pari läheltä liippaavaa keskustelua näytti jo olevan, mutta ajattelin selvyyden vuoksi tehdä vielä 750:lle oman *
Tässä kevään edetessä on se rahan menoa tietävä kuumotus taas alkanut ja työteho laskenut *. Katselin alunperin vain 600:sia pyöriä, mutta tuo 750 VFR hyppäsi tuoreen Biken sivuilta silmille ja nyt kiinnostaisi tietää siitä lisää. Eli hakusessa on käyttökokemuksia, muualta kuultuja risuja, ruusuja ja mahdollisia linkkejä sivustoihin joilla olisi testejä kyseisestä pyörästä. Olen alustavasti katsellut noita VFR:iä vuosilta 90-93, joten varsinkin niihin kohdistuvat kommentit ovat arvokkaita. Toki kommentit uudemmista/vanhemmista kiinnostavat myös.. Itse olen kuullut VFR:stä pelkkää hyvää, joten erään tutun päinvastainen lausunto ihmetytti suuresti. Hänen mukaansa (tai ilmeisesti hänen tunteman mekaanikon mukaan) VFR:t ovat pelkkiä "murheen kryynejä". Voi hyvinkin olla että tuo kommentti koski vuotta -90 varhaisempia yksilöitä, mutta mielelläni kuulisin jos tuoreempien kanssa on ollut ongelmia jne..
Niin joo, pitäisiköhän tehdä samantapainen juttu ZZR 600:sta Kawasaki osioon, se kun on toinen pyörä jota on tullut silmäiltyä tiuhaan. Tietenkin jos sen eroista VFR:ään löytyy nasevia kommentteja niin sopivathan ne tänne samaan syssyyn..
Lisää aurinkoa tänne pohjoiseen että pääsen koeajoille *![]()
- I am Jack's smirking revenge -
Moi, VFR:stä vain hyviä kokemuksia, mulla on ollut 6 vuotta 750 -92, eikä ole ollut mitään ongelmia paitsi tasasuuntaaja vaihdettu 2 kesää sitten. Mekaanikko tuttujen ja omien kokemusten perusteella parempaa vaikea löytää. Se soveltuu erinomaisesti matka-ajoon ja on tosi mukava radallakin. Syksyllä ostin VFR 800:n uudemmaksi mopoksi, vanha on tallissa odottamassa ostajaa.
Ilmeisesti muillakin on ollut ongelmia tasasuuntaajien kanssa... VFR registry osoittautui käteväksi työkaluksi mahdollisten tyyppivikojen hakuun ja useilla on tuo tasasuuntaaja mennyt muutamaankin kertaan. Lisäksi bongasin tuolta rekisteristä erään omistajan perustaman MSN yhteisön jossa on lainattu artikkeli tuon tyyppivian mahdollisista syistä ja korjausehdotuksista.
Muutoin kommentit VFR:stä vaikuttavat todella hyviltä ja kilometrejä (tai maileja*) on tuntunut joillekkin omistajille kertyneen aika hurjia määriä.
Ostin juuri omani katso linkkiä
Olen tullut siihen käsitykseen että vikoja ei juuri ole ja pyörä on kaikessa hyvä. Ensi kesä näyttää!![]()
![]()
![]()
The Black line
Minun VFR:äni on toiminut myös kuin unelma. Lukuun ottamatta hapettuneita akunkenkiä, mistä syystä pyörässä oli kesälomareissulla hieman käynnistysongelmia. Noviisina en osannut silloin itse selvittää ongelmaa, joten huollon piti sekin korjata.
Pitää järjestää joskus ensi kesänä oikea VFR-tapaaminen, jotta voidaan kehuskella omia pelejä ihan ´simona´.
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Joo järjestetään vaan ehkä säätömies siellä saa kaupaksi vaikka VFR-telineitäkin!
![]()
The Black line
Paljon asiaa/kommentteja kirjoitettu VFR:STÄ täällä En jaksa toistaa enään uudelleen kokemuksiani.
...Er..Houston we have a problem here...
Honda CBR 954RR -02
Suzuki S1 -91, SuperMoPo
KTM 525 exc -03, SuperMoTo
Suzuki RM50 -80, kisacrossi
Pappa Tunturi -71,
Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
Kiitokset Zam64, eipä ollut osunut tuo juttu silmiini vaikkei luulisi kolmen sivun läpi selaamisen olevan niin vaikeaa.
hitto miks mun vastausta ei tullu tänne tuosta VFR-kunnosta? no jokatapauksessa, tässä jotain.
Epäilempä että mekatsu on puhunut VF 750 tai VF 1000 f/R:stä. Nuo pyörät on liki legendaarisia:melkein kaatoivat Hondan MP tuotannon. Alkuperäinen versio oli muistaakseni täydellinen pommi joka jouduttiin vetämään markkinoilta suunnitteluvirheiden takia. Ongelmana oli takapytyn löpötilaongelmat johtuen suunnitteluvirheestä öljynkierrossa.
Mitä VFR:n tulee, niin enpä kyllä äkkiä keksi prätkää/moottoria joka olisi luotettavampi/kestävämpi sport-toureri. Ja pyörähän on muotoilultaan erinomainen!
Kunpa sais jostain VFR 750 R:n tai RVF 750:n!!
...Er..Houston we have a problem here...
Honda CBR 954RR -02
Suzuki S1 -91, SuperMoPo
KTM 525 exc -03, SuperMoTo
Suzuki RM50 -80, kisacrossi
Pappa Tunturi -71,
Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
Ei muuta kuin kehumista viime vuotisen 7900km ajon jälkeen. Tasasuuntaaja tosin kärähti kesäheltillä, mutta tuntuu olen VFR:n ominaispiirre! Omani oli v.95 ja ei siinä ilmennyt mitään muita murheita! Ei se mikään ratatykki ole, mutta ei se siihen ole tehtykkään. "Urheilullisena" yleispyöränä klassikko ja varma hankinta. Suosittelen hyvänä vaihtoehtona omassa hintaluokassaan.
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (teammate @ Maalis. 24 2003,21:38)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Joo järjestetään vaan ehkä säätömies siellä saa kaupaksi vaikka VFR-telineitäkin! *
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Kuulin juuri, että kaveri, joka pukin lupasi kyhätä, joutui 3kk pakkolomalle. Saa nähdä milloin pääsee työkaluihin ja penkkeihin käsiksi, kun ei taida olla ´loman´ aikana pajalle asiaa... perk..le.![]()
![]()
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Mitkä on oireet kun tuo tasasuuntaaja hajoaa??
Ei ole minkäänlaisia oireita vielä, mutta kun ja jos tilanne tulee päälle osaisi varautua. Nuo sähköviat kun on tällaiselle tavalliselle tallaajalle aika vaikea paikallistaa.
Muuten RC 36 pelaa ilman ongelmia, onnea kaikille hyvästä pärrästä!
Mielelläni olen mukana. Noviisina kaikki asiantuntijoitten kommentit kiinnostaa kun aihe liippaa niinkin läheltä kun oma pyörä(Säätömies @ Maalis. 24 2003,09:01) kirjoitti
- Fly on, little wing... -
Kuin myös.. Ensimmäistä kesää pyörä alla ja sehän on tietenkin VFR *(Petteri @ Touko. 16 2003,06:45) kirjoitti
![]()
3:n VFR:n (-89. -91 ja -92) omistaneena ja 68.000 huoletonta kilometriä ajaneena voisin myös tulla juttuun, vaikka en VFR:ää omistakaan tällä hetkellä. Siskolla on kyllä VFR800, joten siitäkin alkaa tulla kokemuksia...
Kitka miehen tiellä pitää!
Siis oireinahan on joke se että ei lataa enää, jolloin akku tyhjenee ja mopotin kuolee... tai sit se lataa liikaa, ja akku keittää ja tuhoutuu ...(Guest @ Huhti. 08 2003,08:20) kirjoitti
![]()
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Ihan typerä heittomutta kannattaisiko moisen tyyppivian aiheuttamien lisävaurioiden ja -harmien ehkäisemiseksi asentaa pyörään akkujännitemittari? Tietty rumimmillaan kotiloista tuttu pyöreä 52mm taulu, mutta varmasti noista jonkin customoidun ledihärpyttimenkin voisi väkertää
![]()
Sinänsä vänkää jos/kun tuollaisia "tyyppivikoja" pääsee noinkin vakio-osiin tulemaan. Hondakin kun on tehnyt fillareita kautta maailman sivun, niin miksi ihmeessä joku hyvin toimiva komponentti on pitänyt mennä muuttamaan tuollaiseen vika-alttiiseen malliin? "If it isn't broken, don't fix it!"![]()
- Pyörä myyty jo pois -
No minäpä ostin AUTOtarvikeliikkeestä sellasen digitaalisen sisä/ulkolämpö/jännitemittariyhdistelmähässäkän , ja laitoin hondaa kiinni *piuhan päässä olevan ulkolämpötila-anturin laitoin siihen jännitteensäätimen jäähytysripaan kiinni,eli nyt on sitäkii lämmöt seurannas... ja jännitteet *
kaupan päälle sai ulkolämpömittarin jäähälyyttimellä.. *jiihaaaa *
laite on jotain 15 x 100 mm kooltaan ja kiinnitin sen yläkolmioon kakspuolisella teipillä , mikää ei oo nii kekseliäs ku ihmine, paitti saksalaine insinööri **ainii hintaa oli karvan alle 25€
ainoo ongelma on vesitiivistys, kun se vekotin ei oo ulkokäyttöö suunniteltu **mutta onhan elmukelmu keksitty, kiitos siitäkin ingenjööreille *
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
No nyt on pari kuukautta takana ja mittariin kertynyt minun toimesta 4500 km lisää (yht 27500), täytyy sanoa että kokemukset ovat olleet positiivisia. Etenkin ns. mutka-ajo (verrattuna aikaisempaan CB 500) suujuu todella ahnaasti *, pyörä ikäänkuin vaatimalla vaatii lisää kurveja (vai oliskohan se kuski). Tehoa tuntui alussa olevan todella mahdotomasti, nyt on jo tasaatunut tuo tunne, jopa niin että saisihan sitä hiukan lisääkin olla! *
Äänet ovat mainot, tosin vakiona hiukan vaisut, ehkä pitäis harkita jotain sopivaa änkkäriä. Toisaalta kiva tulla kotiin illemmalla kun pyörä ei pidä niin hirveää meteliä; naapurit ei herää *
Huolto pitäis tehdä 6000 km kohdalla kerron sitten lisää miten se onnistui..
Eikun ajoja.. *![]()
The Black line
Lisää kehuja. Mulla vfr 750 -91 ajettu 53 tkm. Ostin pyörän vuosi sitten ja olen ajanut sillä 15000 huoletonta kilometriä.Suosittelen !!!
Ostin yli kymmenen vuotta sitten reilut kolmekymppiä ajetun 750VF:n vuosimallia -83. Nokkaketjut piti vaihtaa viidenkympin kohdalla ja muutamia akkujakin on jo mennyt. Pakosarjasta on löytynyt tyyppivika: paisari ei kestänyt ihan sataatuhatta (96400km) *.
Osa syynä huolettomiin kilometreihin lienee se, että myyjän mukaan nuo paljon parjatut nokka-akselit oli vaihdettu uutuuttaan ja uskoisin että ylläpidollakin on osuutensa asiaan.
Uudenpaa -91+ tekisi jo mieli mutta vanhaa ei raaski hävittää *Onhan tuo rallatellut ahkerasti jo Gibraltarilta Nordkapiin.