Kyllähän jarruneste monelle muoville hallaa tekee, mutta että se tuolla tavalla ilmenee? Nyt on jännä. Kiitos, että opit tämän oman kantapääsi kautta, osaa moni muu (minä) olla entistä varovaisempi sen jarrunesteen kanssa.
Vinkkejä ei valitettavasti nyt ole, mutta on toi aika hanurista, että tuo lasi ei ole ainakaan varaosasivuston mukaan erikseen vaihdettavissa. Kyllä mua himottais ettiä löytyiskö sihen jostain sopivan kokonen linssi ja yrittää vaihtaa se sinne sopivasti mitoitettua väkivaltaa käyttäen. Jos kokonaan uutta mittaristoa alat vaihtamaan, ni ota harkintaan uudemman mallinen mittaristo. En oo varma sen suorasta yhteensopivuudesta, mut joku ominaisuus siinä muistaakseni on, mitä tuosta alkuperäisversiosta ei löydy...
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Näin todella on, byllystä. Mutta onneksi näin hyötyä muillekin![]()
Lasiliikkeestä suosittelivat ostamaan 2mm akryyliä ja muotoilemaan uuden linssin. Näin täytyy tehdä ja oppia ikä kaikki.
Siinä saattaa olla jonkinmoinen operaatio saada se vaihdetuks, jos sitä ei oo suunnitelu semmoseks et on vaihdettavissa. Kerro ihmeessä miten homma onnistuu, mikäli moiseen ryhdyt.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Nyt on kiristimet stopper-modilla tehtynä ja vaihdettuna mutta venttiilinvälykset tossa kattelin läpi ja pakopuolet oli 0.30 keveästi mutta imupuolella 0.15 liuska ei mennyt mutta 0.10 meni tosi kepeästi. Ei huvittas kyllä alkaa nyt säätämään niitä kun pitis pyörän olla jo kasassa. Oletan että imupuoli on siinä 0.13 rajalla mikä on imupuolen minimi. Yhtä helvettiä alkaa ettiin niitä paloja kun tuppukylässä asun. Jos tän kauden ajais noilla vielä... vai mitä mieltä?
RF600R 93´ --> ZX10R 05´ --> VTR1000F FireStorm
Kohan et paljoo päälle 20 megametriä meinaa kurvailla ni en usko ongelmia ilmaantuvan. Mä tein toissa talvena samantapaisen päätöksen ja pienin imuventtiilin välys oli .11mm, 21 tkm myöhemmin. Ellei jotain täysin epänormaalia kulumista ilmaannu, ni eivät yhen kesän kilometriellä rupee kantamaan.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Mittariston irrotus ja avaus oli lapsellisen helppo operaatio. Ensin mittari irti joka kiinni niillä kolmella näkyvissä olevalla 10mm pultilla. Hylsy vasemmanpuoleisessa kiinni.
Sopii sen verran johtojen varassa pyörimään että sai takaa irrotettua olikohan viisi messinkistä tähtipääruuvia ja mittarin päällikuori lähti irti.
Kuori irtonaisena. Nuo linssit ovat jotenkin kiinteästi tuonne uraan vulkanoitu tai muotoiltu, joten niitä ei kyllä oikein ilman väkivaltaa irti saa. Sehän ei haittaa mikäli nämä särkyy, mutta on harmillista jos musta muovikuori menee rikki tai halki. Viisainta siis etsiä tuollainen uusi ja ehjä, joten jos joltakulta löytyy tai tietää niin ottakaahan yhteyttä janileino1006@hotmail.com
Voi olla että koetan silti tuota itse väsäillä jos oikein siltä alkaa tuntua![]()
Mä arvasin. Senki jälkeen, jos ne vanhat saa irti siististi, ongelmaks tulee uusien kiinnittäminen riittävän varmalla ja taatusti vesitiiviilla tavalla. Toki hyviä liimoja löytyy ja vahvikerengasta voi laittaa sinne taustapuolelle jne, mut kerran ku on alkup. linssit kaivanu pois siätä, ni tekis mieli rakentaa semmonen sydemi missä linssin vaihto ei vaatis leikkaa-liimaa-askartelemista...
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Näin määki aattelin tän asian.
Oli muute helppo homma se stopper mod. Takakiristimeen tuli 12mm pala ja etumpaan 9mm pala jotka M8 pultista katkoin. Pikku putkisokka vaan kiristimen päästä irti ja sinne sisälle se palanen ja takasi kasaan. Tietenki ne palojen mitat piti tarkasti mitata sitten mutta helppo oli kun teki sen lukitustyökalun ja seurasi aikasemmin mainitun linkin ohjeita.
T Olli
RF600R 93´ --> ZX10R 05´ --> VTR1000F FireStorm
Ratastuksesta kun vaihdoin ne ja ketjut: Aiemmin oli 15/41 ja nyt edessä piikkiä isompi. Kävin ratailemassa niin huomattava ero, ei kulje enää niin kovasti, mutta toisaalta tiellä ehkä mukavampi ajaa sekä keuliminen helpompaa pidempien ykkösen ja kakkosen ansiosta.
Ennen meni mittariin 270km/h ja nyt 30km/h vähemmän mutta onko tuolla toisaalta niin väliä?!![]()
Kyllä se ainaki omaa ajoa helpotti ku vähän lyhensi välejä, paljon mukavempi nyt kaupungissa ajella. Sitten vielä speedohealerin laitoin että näyttää mittarikin oikein.
kertokaapas mistä löydän ryypyn vaijerin kaasarin päähän sen kierre osan joka tulee kaasariin kun perkele menin sen katkaseen...
Edit. Fixasin ryypyn kierreosan.
Viimeksi muokannut: Hontamies; 26.04.2014 klo 23:14.
RF600R 93´ --> ZX10R 05´ --> VTR1000F FireStorm
Tänne minäkin sitten ängin itteni. Kaksi päivää sitten menin ja ostin Honda VTR 1000 F vm -98Tykästyin pyörään heti, rakkautta ensi kilometreillä. Ja mikä parasta, istuinkorkeus on just passeli tälläselle lyhyehkölle naikkoselle. Lueskelin tämän viestiketjun kokonaan läpi (työn hyvät puolet tällee yövuorossa...) ja joitain ns vikoja oon havainnut tässä omassanikin mitä täältä muilta käyttäjiltä luin. Esim. vilkkujen hassun käyttäytymisen kylmänä pakkas aamuna (-2), eli viiveellä lähtee vilkku pelittää ja toinen on tuo kylmäkäynnistys sahaamis episodi... mutta nuo nyt on pientä. Edellinen moponi oli Honda VFR 750. Äänet siinä oli kuin singerillä, tässä VTR:ssä on aivan mahtavat mörinät.
Tervetuloa joukkoomme kirjavaan! Kuten ketjun luettuasi varmaan huomasit, pyritään täällä auttamaan tekniikkaan liittyvien ongelmien kanssa. Varsin vaihtelevalla menestyksellä tosin... :P
Tohon kylmäkäynnistysongelmaan olis vielä pari päivää, eli tän kuun loppuun, virallisilla Honda-jälleenmyyjillä ratkasuks uus alkuperäinen akku hintaan 109€ (muistaakseni). jleino tuolla vähän ylempänä ainakin kovasti kehui toimivaksi lääkkeeksi. Jos semmonen joutilas saturainen polttelee taskussa, ni käy ihmeessä hakemassa tuoretta virtalähdettä penkin alle. Periaatteessa se tarjous on vissiin vaan jollain kupongilla voimassa, mut jos sulla oli edellinenki pyörä honda, ni ohan sulle ne samat kupongit tullu. No jokatapauksessa aika mulkero osamyyjä saa olla, jossei myy akkua merkin pitkäaikaiselle asiakkaalle ilman kuponkejakin.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Onnea paljon! Tänään kävin pitkästä aikaa koeajamassa taas uudempia pyöriä mutta hankala on löytää jotakin muuta sporttourinkia jossa on samalla tavalla luonnetta ja munaa..
FJR tuntui hajuttomalta ja mauttomalta. RT Bemari taas ketterältä kuin panssarivaunulla olis mutkiin pistelly
Joten taitaa olla ettei V -moottorisesta oikein paluuta rivinelosten sirkuttavaan maailmaan ole..
Hei toverit viripöntöillä päristelevät! Mä pistin tänään putkiston takas kiinni vintturiin. Mut ku en hölmöyttäni ottanu kuvia ennen purkamista, ni en oo varma menikö se nyt ihan oikein...
Onko teitillä äänenvaimentimien väliputket kannakkeissa kiinni niin, että vasemmanpuoleisen putken korvake on kiinnikkeensä sisäpuolella ja oikeanpuoleisen putken korvake on kiinnikkeensä ulkopuolella? Mä nyt pistin tolleen, ku en mitenkään saanu niitä soviteltua sinne niin, että molempien väliputkien korvakkeet olis ollu joko ulko- tai sisäpuolella...
"Vaimentimina" LeoVincen jotku ovaalit (en oikeesti tiedä tarkemmin ku tulivat pyörän mukana), mutta kai noi soviteputket on aika samanlaiset kaikissa mölypöntöissä.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Mistäs porukka on tilaillut noita kiristimiä siis manuaalisia, kattelin ebayn tarjonnan ja jenkeistähän niitä sais mutta tuleeko niihin sitten tullin kautta lisämaksuja? Tilaillut olen tavaraa mutta on ollut aina eu:un alueelta.
m*0*m
Ebaysta on kyllä monasti löytyny osa jos toinenkin kun tarvinnut. Jenkkilästä tilatessa joudut maksaan tullit ja alvin riippuen tavarasta kun kaikelle on osastonsa. Linkistä lisätietoa http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...keja/index.jsp mutta äkkiä katottuna moottoripyörän osat tulli 3,7% ja alvi24% eli 27,7% saat osan kokonaishintaan rahteineen lisätä niin siinä hinta. Monesti osa silti jääny halvemmaksi jenkkilästä tilata.
Olli
RF600R 93´ --> ZX10R 05´ --> VTR1000F FireStorm
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Itse tilasin Kriegerin kiristimet suoraan Mark Kriegeriltä pari vuotta sitten. Tuli maksamaan 75€ rahteineen, alveineen ja tulleineen. Sisälsi jopa uudet tiivisteet. Nykyään näyttäisi euroopassa Krieger-kiristimiä saavan exhausist.com sivuilta tilattua, hintoja ei ole kyllä näkyvissä, joutuu emaililla kyselemään.
Suomessa ainakin dragrace.fi näyttää myyvän apen kiristimiä. Vähän suolaiset hinnat tosin, 77€ kpl! Tiivisteetkään ei kuulu hintaan, 4€/kpl...
EDIT:
Korjaus viestin lopussa olevaan alkuperäiseen viestiin, jossa oli oleellisia asiavirheitä:
Prosentteja prosenttien päälle laskettaessa ne kerrotaan keskenään, tässä tapauksessa 1.037 × 1.24 = 1.28588. Eli mp:n varaosien tulli ja alvi yhteensä on kauppahinta + lähetyskulut + vakuutus (jos on) × 0.28588. 100€ kampe 20€ rahdilla maksaa siis lopulta yht. 120 × 1.28588 = 154.31 €.
Alkup. viesti:
Tulli lasketaan pelkkään myyntihintaan, eli esim. 30 euron tavara kertaa 0.037 = 1.11. Sitte hintaan lisätään lähetyskulut, vaikkapa kymppi = 41.11. Sit saatuun kokonaishintaan lisätään vielä se alvi ja saadaan lopulliseksi kokonaishinnaksi 50.98€.
Tämä näin nopeesti vappuaamun tunnelmissa...
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Nyt meni VeTuRi myyntiin. Ei sillä että ois joku vialla vaan on nyt erilaisen pyörän kuume päällä eikä varaa pitää kolmea pyörää yhtaikaa. Arvaan kyllä että pyörän myytyä jään kaipaamaan sen saundeja ja ajettavuutta...![]()
RF600R 93´ --> ZX10R 05´ --> VTR1000F FireStorm
Kellään joutilasta kaasarin kalvoa? Mulla on toinen puhki...
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Minä vaihdoin juuri molemmat kalvot. Laitoin yv:n. Soittele jos kiinnostaa.
Jarkki
Ei hitto nyt näyttää yhteisöllisyys parhaat puolensa. Huomenna saan uuden (käytetyn) kalvon. Valtaisa kiitos JTI!
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Hienoa!Rikoitko itse vai menikö se vanhuuttaan? Miten vika ilmeni muuten kuin arvattaen kovana bensan kulutuksessa?