^ kiitoksia, täytyy testailla, mitenkä vaha vaikuttaa.
VTR 1000F -04
Nyt tarvii kokeneempien apuja.
Nyt on pitkään kutitellut vtr:n hommaaminen. Tässä on tullut poljettua nyt paikallaan jo tovi, että ottaako vai eikö ota ja jos ottaa niin firestorm vai SP 1 tai 2. Sen lisäksi, että en luota ruiskuihin voi tulla turpäkäräjien paikka jos hommaa kaksipyörisen ilman takapenkkiä.
Rata-ajoa tällä vatsalla tuskin koskaan tulee ajettua eikä laihduttaa voi, kun alkaa takki lepattamaan ajoviimassa.
Osaako joku pikaisesti vinkata, että kannattaako katuajoa tai nopeita korkeintaan 200km pyrähdyksiä varten haaveilla SP-tekniikoista vai pitäisikö tyytyä perinteisempään, jossa olisi tuplapenkitkin jo valmiina? Jos kuitenkin on pakko hommata tuo täyskatteellinen niin oletteko kuulleet kenekään veistäneen takapenkkiä semmoiseen kiinni?
Honda VTR 1000 F
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Niinpäs näyttkikin oelvan joo. uksi pois listalta. Nyt sitten jos vielä joku asiantuntija, joka olisi molempia käyttänyt kertoisi, että onko tavallisen kaverin sytä innostua SP-mallista vai tyytä tavanomaiseen.
Honda VTR 1000 F
Jaahas. Sanoi sitten Veturi työsopimuksensa irti
Käyttelin tänään tallissa pyörää ja pyörä kävi muutaman minuutin nätisti tyhjäkäyntiä. Sitten rupesi tyhjäkäynti hiipumaan ja pyörä sammahti. Starttasin pyörän ja lähti heti käyntiin, mutta startin aikana kuului pieni kihnuttava/hankaava ääni. Pyörä kävi nätisti tyhjäkäyntiä minuutin verran kunnes taas sammahti. Koitin startata pyörää, mutta ei edes luvannut enää ja kihnuttava/hankaava ääni oli nyt selkeästi voimakkaampi. Missään vaiheessa ei kuulunut mitään kolinaa tai kilinää. Talven aikana koneeseen on vaihdettu jakoketjunkiristimet ja sen jälkeen konetta on kuitenkin jonkin verran käytetty ilman ongelmia.
Laskin öljyt ulos koneesta ja öljyn seassa ei näkynyt metallihilettä/lastua. Kytkinkopan ja staattorinkopan otin irti, eikä näkynyt mitään erikoista...
Mitähän mahtoi särkyä?![]()
Toi voi olla vähän tiukka, kun lämpenee, paha mennä sanomaan... Kylmällä koneella jakoketjun pitäisi hieman äännellä ja kun kone lämpenee, niin pitäisi hiljentyä. Itse olen hienosäätänyt korvakuulolla kuuman koneen käydessä. Säätö on silloin makeimmillaan, kun löytää kohdan että ketjurallatus katoaa säätöä tiukentaessa.
Toi ketju saa olla aika löysällä ennenkuin pääsee rattaalla hyppäämään. Mieluummin hieman löysällä kuin hieman kireällä. Varmimmin, jos ei koneen käydessä uskalla säätää, on ottaa venttiilinkopat kylmästi pois ja kattoa kuinka kireällä ketju on. Ketjun pitäisi liikkua yhteensä ylös-alas semmoisen 5-8mm kylmänä, kun mitataan nokka-akselien välistä keskeltä. Se ketjuohjuri pitää ottaa pois tieltä mittauksen ajaksi.
Brittifoorumilla on varmaan parhaat ohjeet mitä netistä aiheeseen liittyen löytyy, hyvillä kuvilla ja parilla videollakin:
http://www.vtr1000.org/phpBB3/viewto...p?f=31&t=28583
Jos ketju on ollut hieman kireällä, ei mitään vahinkoa lyhyessä ajassa oo ehtiny vielä tulla.
Toivottavasti vika löytyy, että pääset ajelemaan.![]()
Noniin. Viikonloppuna ryhdistäydyin ja kävin vähän tutkimassa Veturia. Yllätyksekseni konetta pyörittäessä ei kihnuttavaa ääntä enää kuulunutkaan...
Avasin varoiksi venakopat ja totesin, että ketjut olivat ihan liian tiukalla. Löysäsin kiristimiä sen verran, että ketjulle tuli vapaaliiketta sellainen 5mm ja tarkistin että jako on kohdillaan ja muutenkin tutkailin, että näkyykö mitään silmin havaittavia vaurioita. Ei näkynyt...
Äsken sitten kävin laittamassa koneen nippuun ja starttasin koneen. Samantien alkoi helvetillinen nakuttava/tikittävä ääni ykköspytyn tienoilta. Aikani tutkin ja tuumailin ja pyörittelin kiristimiä ees taas, mutta ei vaikuttanut ääneen mitenkään. Arvelin, että josko tuo jako on kuitenkin mennyt pykälän/pari vituralleen ja nyt pääsee venttiilit vähän nappaamaan mäntään. Kerkesin jo kiroilla hyvän tovin kunnes huomasin, että etummaisen kannen luona välähtelee kummasti. Lähemmin tutkittuani huomasin, että tulpanjohdosta lyö kanteen kunnon kipinää. Koneen yhä käydessä nappasin tulpanjohdosta kiinni ja totesin, ettei se ollut lainkaan tulpassa kiinni ja tökkäsin sen samantien paikoilleen. Ja tadaa, siihen loppui tikitys/nakutus. Yön pimeydessä heitin vielä pienen koeajolenkin ja tuntui olevan vetoja, niin kuin pitääkin...
Nyt pitää vielä varmistaa tuo ketjujen kireys. Pitää ilmeisesti koittaa korvakuulolla säätää, kun en jaksa enää käydä noita venttiilikoppia irrottelemaan...
noniin nyt tuli vastaan pieni probleema, eli tänään ajelemassa tuossa helteessä aloin jossian vaiheessa huomaamaan että etuvalo palaa himmeemmin, mitään enempää miettimättä jatkoin lenkkiä kunnes taukopaikalta
lähtiessä ei pyörä enää starttaakaan...Eli akku tuntu olevan ihan kaput, eka mikä kävi mielessä että uuden akun hankintaa.
Mutta onneks sattu olemaan pari auttavaa kättä työtämässä pyörä käyntiin eli kotia asti onneks pääsin
Mutta nyt kun taas hieman lueskellut ja korjaus opppaan mukaan mittailin tuon jännitteensäätimen niin näyttää se olevan ihan kaput, ei ainakaan näyttänyt mitään järkevää mitä mittailin.
lataus jännitettä en vielä mittaillut kun akun irrotin ja laitoin lataukseen, eli olisko mielipidettä voisko olla tuo jännitteen säädin kaput, ainakin näyttää ihan alkuperäseltä?
Ja siitä sitten toinen kysymys että onko nuo ebay tavarat ihan kuraa kun sais ihan murto-osalla suomen hintaan
verrattuna?
m*0*m
Ulkomaisilta foorumeilta muistelen lukeneeni, et jännitteensäätäjä on yks heikko osa veturissa. Niihin on jonki verran vissiin vaihdettu jotain erimallisia jännitteensäätimiä. Cebarista ehkä? Vanhemmissa oli vissiin se jännitteensäädin pelkkä semmonen muovimöykky ilman mitään jäähdytystä. Mulla on jotain jäähdytysripaaki siinä säätimen selässä. Jos sulla on semmonen vanhanmallinen rivaton (jos nyt muistan tän jännitteensäädin-asian edes oikein), ni ehkä jäähdytysrivallisen hommaaminen on jo riittävä päivitys.
Sit se ebay. Mulla ei sieltä tilaamalla oo ollu ku yks huono kokemus, ja seki oli suorastaan odotettavissa. Kiinasta tilattu 1,6 euroa maksava vilkkurele ei vaan voi toimia. Varsinki jos alkuperäisosia ostat, ni ebay on ihan yhtä hyvä paikka, ku mikä tahansa muuki. Yks koulukaverin isä tilailee VTX:äänsä osia kuulemma Tallinnasta Hondan merkkiliikkeestä. Ite en sitä vaihtoehtoa oo vielä kokeillu.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Bensahana finaalissa. Laskee hieman bensaa alipaineletkuun ja pyörän sammuttamisen jälkeen valuttaa ruokalusikallisen siitä hanassa olevasta "huohotusnipasta". Kellään tietoa mitä maksaa Suomessa ihan orkkisosat? Ebaysta saa korjaussarjaa 40e:lla kotiin kannettuna, mutta toimitusajat mitä lie...
Tänään tilasin Ebaystä Halfoxilta tuon jännitteensäätimen. 19,90 > euroiksi muunnettuna noin 15e. Free shipping.
Suomessa sama esim Stormilla satasen luokkaa.
Morjesta pöytään!
Olisiko teillä tietoa,miksi ei voisi firestormiin laittaa SP:n katteita?
Olisi hienommat ja saisi aika edullisesti ebay:sta ja kun vanhoja katteita en omista ollenkaan.
Eipä ole mitää faktatietoa asiasta, mutta vahva veikkaus et jos ei suoraan mene niin varmasti pikku modaamisella kyllä!
Paljonko tulisivat kustantamaan?
100% varmasti SP-1/2 katteet eivät istu suoraan normi VTR:ään. Pikkumodailut eivät sovitteluun riitä. Kyseessä kun ovat täysin eri pyörämallit. Lieneekö ainutkaan osa vaihtokelpoinen mallien välillä keskenään. Kuolleena syntynyt ajatus kokolailla.
Jännitteensäätimen lämpenemisestä:
Vaihdoin tuon ennakoivasti siihen rivalliseen malliin ja oli yllättävää huomata kuinka paljon se lämpenee. Ei kärsi sormea siinä pitää, on niin kuuma ihan muutaman kilsan ajon jälkeen
Kaippa se normaalia on kun uudesta osasta kyse. Voi vaan kuvitella kuinka kuumana se vanha mötikkä aina on käynyt koska siinä ei ole niitä jäähdytysripojakaan.
Onkos kukaan muu kiinnittänyt huomiota tällaiseen ilmiöön?
Oiskohan kellään tietoa että kuinka pitkä kettinki pitää hommata 16/45 välityksille? Ois ylimääräsenä uus d.i.d ketinki jos joku tarvii: DID530ZVM2 X2ring 102ZB tuommoset merkinnät paketista löysin. Ja tietenki halavalla lähtee![]()
helouta orggilaiset. Monta vuotta meni kurapyörä foorumilla, mutta nyt on palattu tänne Honda VTR:n voimin.
Tänä aamuna tuli pihaan vm 98 veturi.
Onkos täällä oululaisia ko. Mallin omistajia? Jos kävis näyttään tuota omaa, oliko vikaostos ;D ja voishan sitä rehvata muutenkin pitkästä aikaa foorumilaisia.
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
Onnea uudelle pyörälle! Eihän siinä muuta kun ajelet tänne Kainuuseen päin
Minkä ikäinen, ajettu ja näkönen peli kyseessä?
Ittellä jo kolmas kesä menossa Veturilla joten on se kyllä kiva mopo. Viikko sitten sillä tuli vedettyä kunnon rallia tuolla pohjoisessa joten se on myös matkapyöräksikin omiaan![]()
98 vuosimallia ja kuopiosta tuotiin mulle. Joku helmiäisen sininen tuolla värinä..
Belly pitäs alakaa jostai ettiä, sais hieman ulkonäköä tuolle laitteelle.
Katotaan mitä sitä viikonloppuna keksii, jos hyvät kelit niin pitäähän tuota lähtee ulukoiluttaa. Arki menee 14h töissä päivisin niin ei paljo jaksa enään ajella.
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
onko kukkaa tilannu veturiin täyttä alakatetta? Ja mistä puljusta ja mihin hintaan?
Tietysti jos jollain on jouten tallissa sellanen niin voisin kyllä ostaa poies!
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
Ei täyttä alakatetta, mutta tuolta löytyy tyylikäs bellypani kohtuulliseen hintaan: http://www.skidmarx.co.uk/honda/5003...belly-pan.html
Värit ei oo Hondan värikoodien mukaan ilmeisesti, mutta ainakin punainen ja keltainen on osunut sen verran lähelle alkuperäistä sävyä ettei silmällä eroa huomaa.
Pystyykö veturin etuvannetta asentamaan molemmin päin? Radat syöneet renkaan aika toispuoleisesti, ja helpolla sais sille lisäikää jos vanteen pystyis kääntämään. Ei jaksais rengastöitä jumpata![]()
eihän siinä muuta kun pitää rehvit sopia kunhan pääsee reissusta poikkeen
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
Hei kysymys aiheesta tännekin, vaikka myönnän, etten ole vielä koko intternettiä kahlannut läpi vastausta etsiessäni...
Käykö XL 1000V varaderon kytkinkoppa yhteen veturin koneen kanssa? Otin ja rikoin kytkinkoppani Alastarolla ja veturin kytkinkoppia ei oikeen tunnu löytyvän purkuosana...
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11