Aika hankala niitä on laittaa väärin paikoilleen. Tiiviste on kuparirengas, joka menee uritukseen.(Harrry @ Helmi. 22 2011,13:08) kirjoitti
Toki mahdollistahan sekin on.
GSX1250FA
XJR1300
Aikaisemmin mainittu naputus kuuluu kytkimestä. Se poistuu, kun löysää kytkintä vaihde päällä.
GSX1250FA
XJR1300
oisko kellään tietoa et miten tuo kappan perälaukku teline tulee 1000F:ään kiinni.kun ei oikein löydy mitään ruuvin paikkoja mihin nuo raudat sais kiinni.
Telineen etupuolella tulee kiinni samoin pultteihin johon takajalkatapit ovat kiinni runkoon, pidemmät pulttit tuli telineen mukaan. Perässä tulee U -tyyppiset kiiinikkeet joka laitetaan rungon ympäri kiinni ja teräspala jolla on reikä tulee katteen alapuolella. Mun telineen mukan oli kanss suht. hyvät kuvat mukaan.. eikä ollut muutenkaan mitään vaikea asentaa, mutta takakate piti vissiin irrottaa.
Toivottavasti saat jotain selvää mun tekstistä. *
laitan varmuuden vuoksi muutaman kuvan..
tohon yhteen pulttin se kiinnitetään..
tämä on se U - mallinen kiinnikke
Ahaa eli noin sen kuuluisi olla *
omassa veturissa aiempi omistaja oli tehnyt hmm hieman "raaemman" kiinnityksen *
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
no joo ilmankos en niitä saanutkaan sopimaan, mulla ei ole kuin nuo raudat vain,tuli mopon mukana viimekesänä joten kaikki kiinitykseen tarvittavat osat on jossakin ja mitään ohjeitakaan ei tullut rautojen asennukseen. täytyypä käydä asioimassa kappaa myyvässä liikkeessä ja kysästä olisko myydä pelkät kiinnitys tarvikkeet. tai sitten säästän ja teen itse *eli kuvan yksi(1) ja kolme(3) osat puutuvat...
Veturin ketjujen vaihto. En ole aikaisemmin itse vaihtanut. Saksasta saa 100 euroon päättymätön (endlos) DID:n ketjun ja rattaat. Onko ne helppo laittaa paikalleen, vai joutuuko paljon purkamaan?
Vai pitäiskö hommata ketjutyökalut. Ja tottaa avonainen ketju.
http://www.motorradteile-hamburg.de/
Jos työkalut pysyy kädessä niin itse niitattavat ketjut on helppo vaihtaa..itselläkin oli aluksi epäilyksiä tuon niittauksen kanssa varsinkin kun itse sen tekimutta todistetusti 3 vuotta pysyneet kiinni
Toki oikeat työkalut jos hankkii niin vähemmän täytyy "soveltaa" itse niittasin lekalla ja vastakappaleena toimi 8kg käsipaino
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
tuli kerran niitattua toiseen mopoon ketjut ihan mirgelissä tehdyllä piikillä,vasaralla ja jessuksen suurella vastaraudalla.ja hyvin on pysyneet![]()
Ei tuo niittaaminen mikään hokkuspokkus-temppu ole, mutta eipä ole valmiiksi niitatun ketjun paikalleen laittaminenkaan. Jälkimmäisessä tapauksessa joutuu irroittamaan mm. vaihdevivuston akseliltaan, ketjusuojuksen ja vaimentimen, eli ei nyt ihan paha urakka sekään, jos niittaaminen ujostuttaa.
Asiasta toiseen arvon VeTuRimiehet, kannattaa tarkistaa takajousituksen linkustosta alimman akselin neulalaakerit. Tuntuvat helposti imaisevan stefojen läpi vettä sisään ja joustaessa alkaa narisemaan, kun ruoste raiskaa.
Pitpro Prolite
VTR kilo F
2002 mallinen pyörä on, mutta mitä olette ajatelleet tankata Veturiin ? Juttuja liikkuu mutta mitä uskoa ?
pitäiskö vuorotella 95 ja 98 välillä ?
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Ainakin dynojetin asennuksen jälkeen suositellaan 98:a... sitä oon muutenkin käyttänyt kun ei se niin paljoa kallliimpaa ole. Mutta eiköhän se 95 toimi ihan hyvin, joten laita sitä mikä parhaalta tuntuu...
Toiseen veturiasiaan, eli alko kytkinnesteet vuotamaan joten irrotin työsylinterin ja sieltä sitten paljastui kasa mustaa paskaa. Soittelin tutulle mekaanikolle ja se sanoi että paska pääsee tunkeutumaan ketjukotelosta tiivisteiden läpi. No otin sen eturattaan kotelon irti ja oli kyllä niin täynnä kuraa et ihme että ratas edes pyöri. Joten suosittelen välillä avaamaan ja putsaamaan.
Nyt vaan kovaa ajoa:-)![]()
Honda VTR1000F
Suodattimen vaihdon kanssa karvan alta 4 litraa, olisko ollut 3,7l. Kuivan koneen lukemaa en muista...voin tarkistaa kun pääsen himaan.(SpedeX @ Huhti. 05 2011,12:48) kirjoitti
Honda VTR1000F
Sori, se olikin 3,9l suodattimen vaihdon yhteydessä.(RBA @ Huhti. 05 2011,12:52) kirjoitti
Honda VTR1000F
Eihän kenelläkään oo jäänyt nurkkiin pyörimään vtr:ään huggeria tai undertailia? Olisin kiinnostunut ostamaan. Muitakin osia voi tarjota![]()
Honda VTR1000F
Jees. VTR on vissiin vaihtumassa pienempään. Onhan tuo ihan kiva mopo, mutta vaihtelu virkistää. Tekee mieli kumota väite, että CBR600F on aloittelijoiden mopo, joten ajattelin hankkia sitten sellaisen kahdenneksanneksi pyöräksi. Katsotaan minkälainen se sitten on oikeasti.
GSX1250FA
XJR1300
Aina se vaihtelu virkistää! Nyt Torsti pistät kaiken ylimääräisen vtr-sälän myyntiin...(Torsti @ Huhti. 16 2011,22:57) kirjoitti
Honda VTR1000F
Oisko kellään ylimäärästä Dynojetin suutinsatsia veturiin?
Tai mistä firmasta nuo edullisesti sais?
Editti: sliparit ja välejä lyhyemmäksi tarvis saaha kans jos
jonku tallin perukoilta löytyis helpotusta asiaan...
Ja speedohealeriki kelepaa...
Oikeastaan kaikkea muuta tarvii paitsi pyörän kun tuli ihan
vakio veturi hommattua.
Tuntuu että tuo jakoketju vähän rallattelee välillä... Minkälainen homma on vaihtaa kiristäjä itse?![]()
ZX12R -03
taaemman pytyn vaihtaa hetkes ilman kummempaa purkamista, etummaiseen joutuu vähän jo siirtelee palikoita et pääsee käsiks...mut ei oo kova homma.. Joku on varotellut et voi jako pompata jos ite vaihtaa mut en osaa siit sanoo enempää...ainakaan itsellä ei mihinkään pomppinut.
Honda VTR1000F
Pari tuntia kun varaa niin riittää. Samalla uusii tulpat ja ilmanputsarin, sekä tarkastaa venttiilinvälykset.(SpedeX @ Huhti. 21 2011,23:47) kirjoitti
Minä laitoin kiristimiä vaihtaessa varalta ensin takapytyn YKK:aan, kiristin vaihtoon ja sitten sama etupytylle.
Kannattaa ostaa myös tiivisteet niihin kiristimiin, koska vanhat saattavat mennä päreiksi irroituspuuhissa.
E: Sekava kuvasepustus poistettu.
GSX1250FA
XJR1300
Sehän oli varsin kuvaava, ainakin itse ymmärsin paremmin kuvien kera(Torsti @ Huhti. 22 2011,00:17) kirjoitti
Ed: Eiks sen ykk:n löydä periaatteessa ihan tunnustelemalla ja kurkkimalla tulpanreiästä?
Honda VTR1000F
ei välttämättä tarvitse kiinnittää huomiota jos olet huolellinen/rauhallinen asennuksissa,mutta tottakai männän ylä asennon saa selville vaikka laittamalla ruuvimeisselin tulpanreiästä sisään "puhdas"
Itse en moisia tarvinnut kun rauhallisesti asensin ja varmistin ettei uusi kiristin pääse"lyömään" kiinni ketjuun asenuksessa..
liekö sitten mukana sitä "hullun" tuuria taas
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
Ei muutakun sekava kuvasepustus vaan näkyville niin minäkin ymmärrän... Kun nyt en edes tiedä missä kiristäjät ovatten...![]()
ZX12R -03
Itelläki pitäs vaihtaa kiristimet. Kuvallinen step-by-step ohje ois kova juttu. Kannattanee varmaan vaihtaa manuuaaliset kiristimet, jos vaihtoon alkaa? Jenkkifoorumilta löytyy kyllä jonkinlainen vaihto-ohje, mutta oispa sama suomeksi.
Itse vaihdoin ihan nuo "automaattiset" kun jaksanut ulkomailta tilailla ja hyvähän se on aika ajoin verestää taitoja *
jokaiseen kapistukseen minkä omistan olen ostanut "huoltokäsikirjan"..ei maksa liikoja ja sieltä löytää perus asiat..tietty täältä foorumilta löytyy "super-ammattilaiset"
Itse pitäisin ongelmana noissa maunaalisissa tuon "ylikiristyksen" ..myönnän että tulee väännettyä kaikki "maata" vasten kiinni *![]()
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
Täältäkin plussat korjausoppaalle, auttaa monessa ongelmassa ja ne kuvat valottaa asioita paljon paremmin. Taisin maksaa omastani noin 35e, joka mielestäni maksaa itsensä takaisin hyvinkin nopeasti kun ei tarvitse arvailla.
Honda VTR1000F