Jep, itellä vielä vakioputket, pyörä hankittu talvella. Kolme lenkkiä ajettu ja putket ollu pari viikkoa tilauksessa. Ei oikeesti viitti lähtee ajelemaan kun tunne on just kun ompelukoneessa(Nevalan Tiikeri @ Touko. 19 2009,06:14) kirjoitti
Jotenkin tuntuu myös tukkoiselta ettei pääse kunnolla "hengittelemän", toivotaan että putket tulis vaikka huomenna ni pääsis viikonloppuna asentelemaan ja vihdoinkin tulis mottoripyörän äänet. Nim jokaiseen pyörään uudet pöntöt ostanut
![]()
Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
tuli kanssa omaan ostettua scorpionin pöntöt, en tosin oo ilman db-killeriä niillä vielä ajanu mut tuntuu mökää lähtevän niiden kanssakin ihan kohtuullisesti. Orkkikset painoi varmaan 10kg enemmän mitä nää uudet putket(Peltsi2323 @ Huhti. 29 2010,20:05) kirjoitti
![]()
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Jokos muut on vaihtanu tuon surullisen kuuluisan hondan jännitteensäätimen johonkin toiseen malliin??Itsellä odottaa hyllyssä 07vm R6 säädin asennusta. Alkoi orkkis oireilla siihen malliin et korkea aika vaihtaa ennen kun menee uus akku pilalle ja paskalla tuurilla staattori samaan syssyys. On muuten kaamea koko ero orkkiksella ja sit tällä R1/R6 säätimellä
,melkein tuplat.
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda...tem2c54211eb7Q(zubzero1979 @ Huhti. 29 2010,20:54) kirjoitti
QitemZ190390017719QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAcces sories
- VTR 1000 F -99 (toistaiseksi musta)
En ole itse tuolta vielä tilannut mitään, mutta hinnat vaikuttavat vähintäänkin kohtuullisilta. Ja onhan ainakin kuvallinen luettelo varaosista jos ei muuta ;)
http://www.cmsnl.com/search.php?mode...Page=5#results
- VTR 1000 F -99 (toistaiseksi musta)
Tuolta tullut kans tilattua osaa mutta kaikissa osissa ei hinnat oo kohtuullisia, niinkuin esim tuo jännitteensäädin...saan jo suomesta halvemmalla kestävemmän uuden. Ja tuolta ebayn kautta saa sit jo erittäin huokeesti osaa... tuon jännitteensäätimen merkillä tai sillä mihin pyörään se on tarkoitettu ei ole mitään merkitystä kunhan johtomäärä pysyy samana, eli kolme voltti johtoa ja lpus ja miinus piuha.(ttaure @ Huhti. 30 2010,14:03) kirjoitti
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
heleppiä!!
Tuossa kävin talven jäljiltä veturia käyttelemässä, ja ny näyttäsi siltä että on kytkinlevyt juminu kiinniEn toistaseksi ole saanut yhtään tuntoa kahvaan, nyt olisi vinkit tarpeen. Tällä hetkellä mielessä nostaa pyörä pukkien päälle, pyörä käyntiin ja vaihetta silmään jos saisi irtoomaan
intressejä ei oikein ole koneen purkuhommiin, rysäytänkö raakasti edellä mainitulla tavalla vai jotain muuta ?
Jos on ihan pienesti vaan liimautuneet niin irrottanee kahva pohjassa & vaihde päällä rytkäyttämällä pyörää eteen ja taakse aavistuksen. Siis ihan tennarivoimalla tuuppaamalla ja kone pois käynnistä.
juu on tullu tuupittua vaihteen kanssa eteen ja taaksekkin tuloksetta, kyllä ne on tainnu levyt liimautua kunnolla.. Pitänee nostaa perssii pukkien päälle ja kokeilla irtoaako lyömällä käyntiin ja vaihde päälle
Tuon takia käytän omaa pyörää parikertaa talvella..jostain syystä tuppaa nuo levyt jämähtään jos kokotalven paikallaan. Vai oliko sun pyörä hengetän kokotalven? Huomasin omassa silti pientä takeltelua vaikka käytinkin pariinkertaan.(Lampijussi @ Touko. 01 2010,14:54) kirjoitti
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
kyllä se tuolta joulukuun lopulta viime viikonlopulle käymättä seisoinoh, oppiipahan jatkossa.. nyt on persaus pukin päällä ja tullut vaihteella rullattua muttei mitään muutosta kytkintuntumassa. Mietin että uskaltaisiko kokeilla tavalla että takajarru pohjaan, kierroksia parituhatta ja ykköstä silmään? ei varmaan hyvää tykkää mutta joskus jostain muistelen lukeneeni/kuulleeni jollain tämän tempun toimineen.. Ehdotuksia otetaan vastaan edelleen
Itselläni oli pyörä koko talven "perus"lämpimässä tallissa eikä kytkimen kanssa ole ollut ongelmia..ei edes silloin,kun joutui pelkästään katoksessa pyörää säilyttämään yli talven..liekö öljyssä jotain jos noin liimautuneet
Muilla ongelmia sadesäällä muuten ?? oma pyörä yskii pienestäkin vesisateesta,kun tuo kaikki vesi etupyörästä roiskuu etummaisen sylinterin päälle..ai niin ja edellinen omistaja jostain syystä halkaissut tulpanhatun edestä ja korjannut nippusiteillätiedä mikä idea tuossa sitten ollut,mutta siinä ainakin yksi syy miksi pätkii sateella... piti vain kysäistä jos muilla vastaavia ongelmia?
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
Ei ne levyt umpiyhteen liimaannu mikäli öljyt ja muut asiat ovat kunnossa.(Lampijussi @ Touko. 01 2010,18:17) kirjoitti
VTR:ssä taitaa olla ns nestekytkin. Ilmaa se ensimmäisenä ja tarkasta että se toimii ok.
Pyörä tulille normaalisti ja rengas maahan tietty. Kytkin pohjaan ja ykkönen päälle. Mikäli kytkin ei irroita, pyörä sammuu. Ei sielä mitään rikki mene. Tee tuo muutamaan kertaan. Mikäli se ei auta, tarvitaan järeämpiä toimia. Tuommoinen kytkimen umpiliimaantuminen ei ole normaalia, ja epäilisin, että kytkimen nestejärkässä on ilmaa tms joka estää sen kunnolla toimimisen.
(Jos pidät renkkua vapaana pyörimässä ilmassa, ja pistät vaihteen päälle, ei kytkimeen tule mitään voimaa joka sen voisi edes teoriassa irroittaa. Enemmän voimaa saat kytkimeen vaikka lykkäät mopoa vaihde päällä kytkin pohjassa. Joten tuo takapyörän ilmassapitäminen ja pyörittäminen on yhtä tyhjän kanssa ja turhaa)
.
Tulpanhattu halki ja sinne lentää sateella vettä eturenkulasta. Olisihan se ihme, jos pyörä ei tuolloin pätki.(GamlaBilar @ Touko. 01 2010,18:22) kirjoitti
Vaihda ne hatut ja tulpat ehjiin. Suht´simppeliä.
.
Hehe itse päättelin ihan samaa,mutta sitä kyselin onkohan (tulpanhatut ehjät) ongelmia tuon eturenkaalta tulevan vesisuihkun kanssa.. hatut tarkoitus laittaa vaihtoon kyllä..ihmettelin vain mikä ihme idea tuossa voinut olla..
vai eikö tulppia ole saanut irto muuta kuin hatut halkaisemalla
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
Sit on se toinen ongelma eli se tankin korvaus ilmaletku!! Hiton pieni letku ja menee pienestä vesihelmestä jo tukkoon ja aiheuttaa melkoista nykimistä yms ravistusta! Suosittelen vaihtaan sen isompaan letkuun mikäli orkkis letku vielä kiinni... oma veturi sohlas sateella pirusti mut kun vaihdoin ton letkun niin loppu sohlaus siihen paikkaan!(vma @ Touko. 01 2010,19:13) kirjoitti
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Pitääkin tarkastaa se,mutta nuo tulpanhatut oli ihan selvä tapaus..ihmetytti vain niiden halkaiseminen,kun muutenkin arassa paikassa varsinkin kun etulokarissa ei ole pidennystä että lentäisi rapa edes hieman alemmas
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
problem solved, ai että teki hyvän mielen(vma @ Touko. 01 2010,19:11) kirjoitti
aiemmin päivällä jo ilmailin, nyt käytin työsylinteriä irti ja vielä tarkistin sen toiminnan, takaisin paikolleen ja moppeti käyntiin, ja sieltähän se rupesi löytymään/tuntumaan
se ei kaukana ollu että kytkimenpurkuun oltas ryhdytty.. mutta näin, sitte jos kelejä oottelis
![]()
Hienoa, että kytkin pelittää taas. Nyt vaan kovaa ajoa.(Lampijussi @ Touko. 01 2010,19:41) kirjoitti
.
Tuli tänään ulkoilutettua omaa veturia mut jessus mikä tuuli..(vma @ Touko. 02 2010,10:59) kirjoitti
Pyörä meinas karata alta useamman kerran tuulen takia... No siitä huolimatta tuli 100mailia painettua meneen, ei ihan parhaita päiviä mut ei huonoinkaan.
Sai jo vähän mutkapätkä fiilistä ja viimekesän varmuutta takasin... eka ajo tänävuonna olikin aivan kaamea, ihan kun ei olis pyörää ikinä ajanu ennen.
Pakko taas kehua tuota veturin vääntöä ja tehoa tuolla 4000-8000rpm tienoilla, meinaa vaan kaikki mahdolliset nopeusrajoitukset mennä perseelleen![]()
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Hienosäätöä vai uuttaa kytkintä?
Eli mm. liikennevaloissa kun antaa hiukan kierroksia kytkin pohjassa ja vaihde päällä, tuntee selkeän nykäyksen eteenpäin. Pysyy jaloilla ihan paikallaan, mutta tuntuvasti nykäisee. Normaalia?
Ykköselle ja toisinaan kakkoselle vaihtaessa rusahtaa mielestäni vaihde vähän liian rajusti silmään. Kytkimen säätöä? Vaihteissa vikaa?
Ps. Ei kauheasti ajoa haittaa, mutta olisi kiva tietää missä vika voisi olla. Saa sitten talvella korjata ;)
- VTR 1000 F -99 (toistaiseksi musta)
Kaikki em. on ominaisuuksia, ei vikoja. Ei muuta kun kovasti *(ttaure @ Touko. 02 2010,21:02) kirjoitti
vaan.
Pitpro Prolite
VTR kilo F
Ok. Kiitoksia!(Tuoma5 @ Touko. 02 2010,22:23) kirjoitti
Kovaa ajoa![]()
![]()
- VTR 1000 F -99 (toistaiseksi musta)
Huomasin tässä merkillisen asian sen jälkeen kun vaihdoin jännitteensäätimen siihen R6 malliin: pyörä käynnistyy paljon helpommin kylmänä kuin ennenTämä on tullut testattua useampaan kertaan jo. Ilmeisesti vanha säädin oli sökönä jo ja ei siis tullu virtaa tarpeeks verrattuna tähän R6 säätimeen.
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Voisiko antaa virtaa enemmän "läpi" kuin normaali malli ??
Itsellä ei kovinkaan virkeesti jaksa pyöritellä kauaa jos ei kerrasta käynnisty vaikka uusi akkukin..onneksi kuitenkin aina lähtenyt käyntiin varmuudeksi valot aina pois päältä ennen käynnistystä ja kytkin pohjaan ..tuskin tuota paljoakaan työntelee
![]()
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
No mulla jaksaa kyl melkokauan pyörittää vaikka ei heti lähtiskään käyntiin, tosin on aivan uusi akku kyl.(GamlaBilar @ Touko. 07 2010,19:23) kirjoitti
Työntämällä en uskalla ees yrittää, saa varmaan pyörän vaan nurinMittasin noita jännitteitä tuolla R6 säätimellä ja antaa kokoajan 14,3v oli kierrokset mitä hyvänsä.
Tuo hondan orkkis antoi tyhjäkäynnillä 13,2 ja sit siellä 7000rpm antoi 14,7. Et näyttää siltä et antaa enemmän läpi ja tasaisemmin.
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Morjens.
Mikähän mahtais olla ongelmana kun veturi pitää 4,5 ja 6 vaihteella vedätettäessä pieniltä nopeuksilta asti metallista vinkunaa, ihan kuin hiekkapaperilla hiois metallia. joku laakeri menossa? vinkuna loppuu aina kun ottaa vedon kytkimellä pois.
Kytkin ei luista mutta voisko muuten olla syyllinen? Pyöränlaakerit tuskin, sehän kuuluis kokoajan. Ketjutrataspaketti uudet, moottorista ei paikallaan eikä pienillä vaihteilla kuulu mitään havaittavia ylimääräisiä ääniä. Tuskin kuuluu ominaisuuksiin.
Nykymopot:
KTM 700cc 2T "SXF"
Moto Guzzi V50 Monza -82
Suzuki Hayabusa Turbo
Aprilia RSV 1000r Factory
2T 300cc potkulauta
asiantuntioilta kysyisin et onko ihan veturin ominaisuus kun rajumman jarrutuksen jälkeen kone röpöttää jonki aikaa?![]()
vtr1000 f -99
On. Olikos se niin että toinen, muistaakseni etummainen kaasari tulvii. Tähänkin ongelmaan oli lääke, muistelen ylivuotoletkun suunnan kääntämistä.
Viisaammaat kertokoon tarkemmin.
Omani ainakin teki samaa.
kävi kans mielessä et jostai tollasesta se varmaan johtuu.. Eli ei muutaku kovaa ajoa vaan!(samthunder @ Touko. 13 2010,09:59) kirjoitti
![]()
vtr1000 f -99