Sivu: 8 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891018 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 1355:sta
  1. #211
    moro. ittellää olis veturi kanssa suunnitteilla. mites kun siinä on se taka-akseli "lohkossa" kiinni niin onko missäänpäin maailmaa ollut tapausta että akseli menny rikki ja hajottanut koko lohkon?
  2. #212
    Lainaa (jaaja @ Touko. 14 2009,21:08) kirjoitti
    tänään vetelin laina veturilla tommosen 130 km matkaetapin ja mopo hörppäsi menovettä 13l ko matkalla. Onkos nää veturit kovia syöppöjä vai alkaako menovesimaistumaan jos kierroksia onkin koneessa vähän reilummin. Muistelen että jammun rykkösellä sai samanlaista matkaa ajella aikapaljo reippaamminkin ni ei silti menny noin paljo menovettä.
    millä vauhdilla,minkälaista ajoa?
    kyllähän se vie muttei noin paljoa...
    itsellä 3 piikkiä alirattaita ja 110km/h nopeudessa kierrokset n4500rpm ja vie semmoset 6-7l
    tänään alastarossa sitten 108km tripissä ja 17l meni löpöä

    uskallan väittää ettei normi maantieajossa vie 10l/100km
    jotain vikaa
    VeTuRi,Bussi
  3. #213
    Lainaa (jaaja @ Touko. 14 2009,21:08) kirjoitti
    tänään vetelin laina veturilla tommosen 130 km matkaetapin ja mopo hörppäsi menovettä 13l ko matkalla. Onkos nää veturit kovia syöppöjä vai alkaako menovesimaistumaan jos kierroksia onkin koneessa vähän reilummin. Muistelen että jammun rykkösellä sai samanlaista matkaa ajella aikapaljo reippaamminkin ni ei silti menny noin paljo menovettä.
    10 l kulutus kuulostaa siltä, että jossain on jotain vikaa. Mulla vie "normi" ajossa n. 6,1 l. Pyörässä on dynojet, K&N vapaavirtaus suodatin ja Morivakin kannut putkistoineen. Pienin mittaamani kulutus on 5,8l/100km.
    <p>Yamaha yzf R1 2005</p><p>Honda VTR 1000 f 2003</p><p>Honda VFR 750 f 1996</p><p>Kawasaki KX 80 1990</p>
  4. #214
    Lainaa (vma @ Touko. 14 2009,21:48) kirjoitti
    Lainaa (MarcusB @ Touko. 11 2009,18:48) kirjoitti
    Jaa. Minulla oli uutena vuonna 2002 ostettu VTR. Ajoin sillä 4 vuotta (melkein päivälleen) ja 86.000km. Kertaakaan ei tarvinnut jännitteensäädinta vaihtaa, ja nokkaketjun kiristin vaihdettiin kerran noin 60tkm paikkeilla, vaikka ei vielä silloinkaa niin kovaa sirinää pitänytkään. Ei siis välttämättä ihan sekundaa.
    Olen myös ihmetellyt tätä vimmaa vaihtaa tuota jännitteensäädintä ja ketjunkiristäjää. Olen ajanut useilla Hondilla 30-60tkm ja missään ei ole ollut noita trabeleita.
    CBR1000F nokkaketjunkiristin piti pientä ääntä, mutta ei lähellekään ollut haluja vaihtaa sitä. Eikä se myöskään koskaan hajonnut.

    Jännitteensäädin ei ole hajonnut koskaan itsellä. Pyörinä mm
    2 x CBR1000F, VFR, CBR929RR, CBR1100XX jnejne.
    En tiedä, onko not orginal- halpisakuilla/huonolla akun talviylläpidolla yms pyörän omistajan turaamisella jotain tekemistä asian kanssa, mutta itse pötköttelen orgis akulla helposti 5-7vuotta. Olisi voinut mennä 15vuottakin, mutta on tullut pyörän vaihto noita vuosia ennemmin eteen.

    Nykyinen CBR1000RR omaa jo kuudetta vuotta elävän akun. Akku ei osoita mitään hyytymisen merkkejä.

    Joko minulla on ollut mieletön munkki noiden asioiden kanssa, tai sitten ihmiset itse turaavat noita kiristäjiä ja säätäjiä vaihtokuntoon. Just my five cents.
    Onnekas varmaankin sitten ;)..tosin itsellä oli ajettu 74Tkm ennenkuin tuo jännitteensäädin sanoi sopimuksensa irti ja noita nokkaketjun kiristimiä en ajatellutkaan odottaa koska hajoaisivat joten vaihdoin ihan hätävarjelun liiotteluna ;)

    Eipä kyllä ihme jos tuo säädin hajoaisi varsinkin jos umpeenvalettua kumia eikä mitään jäähdytysripoja ainoastaan tuo alumiini pohja ja sekin vasten levyä joka takarungossa eli tuuletus/hengittävyys luokkaa 0:lla

    Ja tuosta kulutuksesta..itsellä 185 km ja 13.5l vaihtelevaa ajoa kaupungissa ja motarilla..suutinsarja k&n suodatin ja laserin hotcam sliparit eli jotain vikaa täytyy olla jos normi ajossa kuluttaa noin..suodatin tukossa ??
    Indian Sport Chief -23
    ex. BMW R1200R -17
    ex. Triumph ST 1050 -10
    ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
    ex. Honda VTR1000F -98
    ex. Honda CB750F -83
    ex. Honda CB125TDC -84
  5. #215
    Lainaa (maneesi @ Touko. 16 2009,00:04) kirjoitti
    Lainaa (jaaja @ Touko. 14 2009,21:08) kirjoitti
    tänään vetelin laina veturilla tommosen 130 km matkaetapin ja mopo hörppäsi menovettä 13l ko matkalla. Onkos nää veturit kovia syöppöjä vai alkaako menovesimaistumaan jos kierroksia onkin koneessa vähän reilummin. Muistelen että jammun rykkösellä sai samanlaista matkaa ajella aikapaljo reippaamminkin ni ei silti menny noin paljo menovettä.
    millä vauhdilla,minkälaista ajoa?
    kyllähän se vie muttei noin paljoa...
    itsellä 3 piikkiä alirattaita ja 110km/h nopeudessa kierrokset n4500rpm ja vie semmoset 6-7l
    tänään alastarossa sitten 108km tripissä ja 17l meni löpöä

    uskallan väittää ettei normi maantieajossa vie 10l/100km
    jotain vikaa
    jos sitä ajamassa on ollutkin oikein vetomies, joten viehän se
    bensaa saa bensakaupasta ja viinaa alkosta

    ajokokemus aivan jotain muuta kuin rykkösessä, joten kyllä mä siitä vaikka maksankin
    VeTuRi,Bussi
  6. #216
    Tervehdys.

    Noista VTR:än jakoketjun kiristäjistä vielä. Sen mitä olen tätä ketjua lukenut, niin ymmärtänyt että niissä kiristäjissä olisi nimenomaan ogelmana jousen katkeaminen.

    Eikö kukaan pelle peloton ole vaihtanut pelkästään niitä kiristäjien jousia uusiin / parempiin ?

    Ja jos on, niin mitä on tilalle laitettu.
    Se mikä ei tapa, sattuu saatanasti
  7. #217
    Miulla hajos jännitteensäädin 80.000 km kohalla VFR:ssä ja 45.000 km kohdalla VTR:ssä.
    Monet vaihtaa noi veturin nokkaketjun kiristimet varmaan varmuuden vuoks kun alkaa kuuluu pientä raklatusta. Joillakin sit tietty hajoo ihan oikeestikin.
    Miun veturista edellinen omistaja oli vaihdattanut ne 27.000 kohdalla, aiheesta vai aiheetta? En tiedä.

    Kulutus on kaasukahvan asennosta riippuen 6-10 l/100km, normaalissa rivakahkossa (aina jonkinverran ylinop) seka-ajossa noin 7.

    Testasin muuten huvikseni veturii tossa keväällä vakioputkilla. PIKKASEN vehkeen luonne muuttui!! Se oli kuin mikä tahansa riviompelukone!! Tuntu paljo laiskemmaltakii... sit äkkiä titaani high-mount sliparit paikoilleen ja taas alko tuntuu ja kuulostaa moottoripyörältä. Jännä juttu miten se äänimaailma tekee pärrän. Ne pakoputkesta tulevat paineaallot on se juttu joka tekee sen voiman ja seikkailun tunteen, näköjää On se vaan helvetin hauska ajaa.



    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  8. #218
    Lainaa (Nevalan Tiikeri @ Touko. 19 2009,06:14) kirjoitti
    pärrän. Ne pakoputkesta tulevat paineaallot on se juttu joka tekee sen voiman ja seikkailun tunteen, näköjää On se vaan helvetin hauska ajaa.
    Tulipa tuosta mieleen jekku jota en enää voi tehdä[1]. VTR:llä ajelin kapungin rantaraittia hitaasti, kaveri perässä omalla pyörällä. Sain päähäni pamauttaa kunnolla, joten kierrokset noin 3000:ssa tein tappokatkaisijapamauksen. Kyllä siitä vakiopönttö-VTR:stä myös lähti ainakin silloin ääntä, ja painettakin sen verran että perässä ajaneen kaverin kypärän visiiri loksahti alas[2].

    Mitä vielä VTR:n kulutukseen tulee, olen ajanut yli 275km tankillisellä, mutta myös saanut tankillisen menemään noin 100km matkalla (kiire lautalle Rostokkiin, autobaanalla hana auki...). Pitää huomoida se että VTR:ssä oli tullessaan aikansa suurimmat kaasarit (olisko ollut peräti 52mm muistaakseni), ja kaksi aika janoista sylinteriä niitten ruokittavana.

    /MarcusB

    [1] Kaasarikoneissa on ehdottomasti omat puolensa.
    [2] Tiedä sitten josko oli "paine"aallosta vai siitä että pää hieman hätkähdyksestä heilahti. Ainakin ihan sattumalta jalkakäytävällä juuri siinä vieressä olleet pimut tekivät nätit ryyd-loikat.



    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  9. #219
    Lainaa (Esa Gee @ Touko. 18 2009,23:47) kirjoitti
    Tervehdys.

    Noista VTR:än jakoketjun kiristäjistä vielä. Sen mitä olen tätä ketjua lukenut, niin ymmärtänyt *että niissä kiristäjissä olisi nimenomaan ogelmana jousen katkeaminen.

    Eikö kukaan pelle peloton ole vaihtanut pelkästään niitä kiristäjien jousia uusiin / parempiin ?

    Ja jos on, niin mitä on tilalle laitettu.
    Juuh jousihan siellä se heikoin lenkki on..ja tuosta jousien vaihdosta tuonne kiristimen sisään voikin olla pikkasen hankalempi homma koska jousi on ohuesta langasta ja ei muutenkaan kovin normaali... jos uudet kiristimet maksaa n.55€ kpl en usko että kannattaa alkaa teettämään jossain jousia sen takia
    Muutenhan ajatuksena ihan hyvä
    Indian Sport Chief -23
    ex. BMW R1200R -17
    ex. Triumph ST 1050 -10
    ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
    ex. Honda VTR1000F -98
    ex. Honda CB750F -83
    ex. Honda CB125TDC -84
  10. #220
    omassani 2003 mallisessa ei ole kiristimiä vaihdettu.
    48tkm ajettu.
    olisikohan tuon ikäisessä jo lastentaudit korjattu.
    jos ei niin ajetaan...
    kiristimiä saa kiristinkaupasta ja venttiilejä venttiilikaupasta
    VeTuRi,Bussi
  11. #221
    Onkos kanssa veturisteilla paukkunu imupuolella, kun sellaisen ilmiön huomasin kaasareita synkatessa ? Putkikin paukkuu miehekkäästi... Oiskoha liian laihalla vai ihan vuotoa?

    Putki ja ilmansuodatin vaihdettu vapaamminvirtaaviin ja ei säädetty.

    Kone pätkäsee ja kierrokset tippuu, kurkkuun kurkatessa sieltä tulee vastaan liekkiä...
    vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
  12. #222
    Imupuolella paukuttelu, jopa ajossa pienillä rundeilla, on veturin ominaisuus, ei vika *

    Tätä ominaisuutta saa pienemmäksi kun säätää TPS anturin oikeisiin lukemiin. Anturi löytyy takimmaisen kaasarin kaasukäden puoleisesta kyljestä. Anturin navoista löytyy kaasu suljettuna vastusta noin 800ohmia ja sen kuuluis olla 500 ohmia. Tohon kun säätelee vastuksen oikeeks, ni käynti paranee tasasemmaks ja tuntuu et vetokii paranee.
    Oma veturi ainakin käy enemmänkin liian rikkaalla mut silti paukutteli ennen tota säätöä.

    Kannattaa tietty käyttää säätöpenkissä koko mopo jos hyvän haluaa...



    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  13. #223
    Lainaa (GamlaBilar @ Touko. 19 2009,19:19) kirjoitti
    Lainaa (Esa Gee @ Touko. 18 2009,23:47) kirjoitti
    Tervehdys.

    Noista VTR:än jakoketjun kiristäjistä vielä. Sen mitä olen tätä ketjua lukenut, niin ymmärtänyt *että niissä kiristäjissä olisi nimenomaan ogelmana jousen katkeaminen.

    Eikö kukaan pelle peloton ole vaihtanut pelkästään niitä kiristäjien jousia uusiin / parempiin ?

    Ja jos on, niin mitä on tilalle laitettu.
    Juuh jousihan siellä se heikoin lenkki on..ja tuosta jousien vaihdosta tuonne kiristimen sisään voikin olla pikkasen hankalempi homma koska jousi on ohuesta langasta ja ei muutenkaan kovin normaali... jos uudet kiristimet maksaa n.55€ kpl en usko että kannattaa alkaa teettämään jossain jousia sen takia
    Muutenhan ajatuksena ihan hyvä
    Poikkihan se jousi napsahti, vaihtoon meni molemmat, hintaa oli 56 € kpl. Jäi ylimääräiseksi 1 ehjä ja 1 jousivikainen, jos joku haluaa askarrella paskarrella, niin aihiot saa hakupalkalla.

    CB 1300 -07
  14. #224
    Lainaa (kylaenmies @ Touko. 22 2009,00:45) kirjoitti
    Onkos kanssa veturisteilla paukkunu imupuolella, kun sellaisen ilmiön huomasin kaasareita synkatessa ? Putkikin paukkuu miehekkäästi... Oiskoha liian laihalla vai ihan vuotoa?

    Putki ja ilmansuodatin vaihdettu vapaamminvirtaaviin ja ei säädetty.

    Kone pätkäsee ja kierrokset tippuu, kurkkuun kurkatessa sieltä tulee vastaan liekkiä...
    Kyseessä veturin ominaisuus. Paukahdus kuuluu siinä vaiheessa kierroksia, kun läppä aukeaa tai menee kiinni. Tässä vaiheessa kone menee joko laihalle tai rikkaalle riippuen siitä mennäänkö kierroksia ylöspäin vai alaspäin. Mikäli läppä aukeaa hankalilla kierrosluvuilla ajon kannalta, niin sitä luistiläpän aukeamista voi säätää alemmille kierroksille laittamalla neulaan 0.5mm prikan lisää eli neulaa pitää nostaa. Yksi prikka tekee noin 500 rpm. Itsellä paukahdus kuului 3500 rpm eli juuri hankalassa kohtaa kun nopeutta oli 60 km/h. Nostin neulaa niin ominaisuus siirtyi 3000 rpm ja oli huomattavasti lievempi.
    Kaasuttimen huonot ominaisuudet tulevat veturissa selvemmin esille, koska yhtä kaasuttajaa kohti on 0.5 l sylinteri ja kaasutin on vielä pudotusmallinen,eli bensa valuu sylinteriin ylhäältä.



  15. #225
    ennen vfr,nyt vtr.siinä on vaan luonnetta.kait nuo paukkumiset kuuluu v-twinin ominaisuuksiin. osta tie, loistavan tuntune voorumi.
  16. #226
    Lainaa (einarihöpö @ Touko. 23 2009,20:18) kirjoitti
    ennen vfr,nyt vtr.siinä on vaan luonnetta.kait nuo paukkumiset kuuluu v-twinin ominaisuuksiin. osta tie, loistavan tuntune voorumi. *
    joo kuuluu...
    onnea OIKEAN pyörän valinnassa.
    twinissä ei ole tehoa, siinä on luonnetta!
    VeTuRi,Bussi
  17. #227
    Lainaa (mustapera @ Touko. 22 2009,16:25) kirjoitti
    Lainaa (GamlaBilar @ Touko. 19 2009,19:19) kirjoitti
    Lainaa (Esa Gee @ Touko. 18 2009,23:47) kirjoitti
    Tervehdys.

    Noista VTR:än jakoketjun kiristäjistä vielä. Sen mitä olen tätä ketjua lukenut, niin ymmärtänyt *että niissä kiristäjissä olisi nimenomaan ogelmana jousen katkeaminen.

    Eikö kukaan pelle peloton ole vaihtanut pelkästään niitä kiristäjien jousia uusiin / parempiin ?

    Ja jos on, niin mitä on tilalle laitettu.
    Juuh jousihan siellä se heikoin lenkki on..ja tuosta jousien vaihdosta tuonne kiristimen sisään voikin olla pikkasen hankalempi homma koska jousi on ohuesta langasta ja ei muutenkaan kovin normaali... jos uudet kiristimet maksaa n.55€ kpl en usko että kannattaa alkaa teettämään jossain jousia sen takia
    Muutenhan ajatuksena ihan hyvä
    Poikkihan se jousi napsahti, vaihtoon meni molemmat, hintaa oli 56 € kpl. Jäi ylimääräiseksi 1 ehjä ja 1 jousivikainen, jos joku haluaa askarrella paskarrella, niin aihiot saa hakupalkalla.
    Pahus kun tuli omat aihiot heitettyä pois..molemmissa jouset vielä ehjinä..olisihan se hyvä jos tuohon sen "räikkä" mekanismin olisivat kehitelleet...siis uusiinkin kiristimiin

    Silloin tällöin paukuttelee ja puutuneet ranteet enemmän kuin tavallista mutta ei todellakaan luonnoton rivinelikko
    Indian Sport Chief -23
    ex. BMW R1200R -17
    ex. Triumph ST 1050 -10
    ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
    ex. Honda VTR1000F -98
    ex. Honda CB750F -83
    ex. Honda CB125TDC -84
  18. #228
    Tervehdys.

    Paikalliselta marmoritiskiltä saisi uusia kiristimiä hintaan 56€ / pala. Ovat kuulemma päivitettyjä versioita, eli kai niihin jotain parannusta tehtaalla keksitty.

    Toinen vaihtoehto olisi APE:n manuaalisäätöiset kiristimet, hintakin pyörisi samoilla nurkilla. Onko kohtalotovereilla käyttökokemuksia noista APE:n kiristimistä ? Eli tarviiko niitä sitten säädellä kuinka tiheään ja onko se sitten kuinka hankalaa / tarkkaa hommaa ?

    Käsitykseni mukaan olisivat sitten luokkaa "pomminvarmat" nuo manuaali kiristimet.
    Se mikä ei tapa, sattuu saatanasti
  19. #229
    TPS:ään en saanut kuin minimissään 550ohmia ja tällöin imupaukuttelu siirtyi ikävästi käyttökierroksille, olisiko vihjeitä miten saisin pienemmäksi oohmeja vai onko nää pyöräkohtaisia säätöjä? Mitä haittaa tuosta sitten on kun nyt arvo on siellä 800ohmia? Kaasunavauksessa viivettä?

    Ajokauden alkaessa eilen huomasin ajossa säksätyksen tapaista ääntä, joka korostui kierroksia nostaessa ja ajonautintoa parantaakseni avasin sitten venttiilikopat ja onnekseni välykset olivat hyvät(35tkm), mutta etummainen pako oli hampaan pielessä, liekö entinen omistaja säätäny?!?

    Tuskin ketjunkiristimen vaihdon yhteydessä kuiteskaan hyppää, kun ketju tuntu olevan aika tiukassa ja ohjureissaan.

    Operaation jälkeen pyörästä hävisi säksätys ja raaka käyntiääni katosi. *
    vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
  20. #230
    Lainaa (kylaenmies @ Kesä. 04 2009,12:26) kirjoitti
    TPS:ään en saanut kuin minimissään 550ohmia ja tällöin imupaukuttelu siirtyi ikävästi käyttökierroksille, olisiko vihjeitä miten saisin pienemmäksi oohmeja vai onko nää pyöräkohtaisia säätöjä?
    Kun mulla anturin perussäätö oli pielessä, viilasin kiinnitysreikiä hiukan isommiksi (=ovaaleiksi) ja säätö riitti taas oikeille ohmilukemille.
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  21. #231
    Tai vaihtoehtoisesti ottaa TPS:n ruuvinreiistä ne metallirinkulat pois, irtoaa naputtelemalla varovasti. Mun pyörässä ei olis muuten säätövara piisannut.
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
  22. #232
    Onkos kukaan vaihtanut alkuperäisten tilalle korkeampia clip-oneja? Tai jopa normi stongaa?
    Helkama jääkäri...
    ex. VieTeRi 1000F '99
    ex. Suzu gsxf 750
    ex. Yammu DT125
    ex. Vespa Primavera 125
    ex. Tunturi Tiger
    ex. Tunturi SS
    ex. Honda XR80
  23. #233
    Juu älkää nyt kaikki yhtäaikaa huutako...
    Helkama jääkäri...
    ex. VieTeRi 1000F '99
    ex. Suzu gsxf 750
    ex. Yammu DT125
    ex. Vespa Primavera 125
    ex. Tunturi Tiger
    ex. Tunturi SS
    ex. Honda XR80
  24. #234
    Lainaa (tth78 @ Kesä. 10 2009,16:49) kirjoitti
    Juu älkää nyt kaikki yhtäaikaa huutako...
    Kärsivällisyys on hyve...paitsi jos oma etu kyseessä

    mutta asiaan.. itsellä oli pyörässä ostettaessa muistaakseni lsl:n palikka joka asennettu alkuperäisen kolmion päälle ja siinä normi tanko eli sai vaihdettua mieleisensä jos halusi.. ilmeisesti entinen omistaja ei ollut ajatellut tarpeeksi pitkälle tankoa ostaessaan että tanko otti ääriasennossa kiinni tankkiin ja siitä muistutuksena molemmilla puolillä ikävät jäljet tankissa ja maali lohjennu ja tietysti nuo johdot ja jarruletkujen mitoitukset hieman "tiukat"
    ainakin vakaampi ajaa kaupungissa pystymmän ajo-asennon takia ja muutenkin paljon pystympi eli tuuli otti hieman häiritsevästi nopeammassa ajossa.. vaihdoin ihan kokeilu mielessä alkuperäiset tangot kiinni "onneksi olivat tallessa" ja itseäni ainakin miellytti alkuperäinen..
    Indian Sport Chief -23
    ex. BMW R1200R -17
    ex. Triumph ST 1050 -10
    ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
    ex. Honda VTR1000F -98
    ex. Honda CB750F -83
    ex. Honda CB125TDC -84
  25. #235
    Itse itselleni vastaten löysin superhawk.com foorumilta aika yksityiskohtaista tarinaa vaihdosta. Täytyy laittaa harkintaan joko VFR:n clip-onit tai ihan kunnon tanko
    Helkama jääkäri...
    ex. VieTeRi 1000F '99
    ex. Suzu gsxf 750
    ex. Yammu DT125
    ex. Vespa Primavera 125
    ex. Tunturi Tiger
    ex. Tunturi SS
    ex. Honda XR80
  26. #236
    Lainaa (tth78 @ Kesä. 13 2009,07:00) kirjoitti
    Itse itselleni vastaten löysin superhawk.com foorumilta aika yksityiskohtaista tarinaa vaihdosta. Täytyy laittaa harkintaan joko VFR:n clip-onit tai ihan kunnon tanko
    vfr:n clipit käyvät veturiin olisiko ollut vm 98-01 mallisten, joissa putkien halkaisija sama.
    ajoasento muuttuu niillä varmasti pystymmäksi.
    sivusilmällä katsellut itsekin sellaisia, mutta tuntuvat olevan kiven alla, ellei hae marmoritiskiltä...
    VeTuRi,Bussi
  27. #237
    Moro,

    Ebaystä löytyy ainaki yksin kappalein

    Meneekö vanhat kilkkeet/namiskat noihin ja letkut ylttää?


    Btw. Mutkapätkää kun ajelin nopeusrajoitusten mukaan oli n. 6l/100km eli kahvan asento määrää kulutuksen. Viimevuonna ei meinannu päästä millään alle 8l, no ehkä taas syksymmällä se on niin...
    vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
  28. #238
    Juu ebaystä löysin kaksi paria, vielä en ole tilannut kun tiedustelen kotimaisten purkaamojen tilanteen.

    Tuolla on ainakin joku onnistunut saamaan löysiä sen verran letkuihin ettei ole tarvinnut niitä vaihtaa.

    Superhawkforum

    oma vieteri nielee sen 6.5 - 7.5, mut uutuuden innostus varmaan säätelee tuota kaasua vähän turhankin rankasti...
    Helkama jääkäri...
    ex. VieTeRi 1000F '99
    ex. Suzu gsxf 750
    ex. Yammu DT125
    ex. Vespa Primavera 125
    ex. Tunturi Tiger
    ex. Tunturi SS
    ex. Honda XR80
  29. #239
    Laitetaas tähänkin ketjuun vähän tarinaa.

    Eli tarkoitus oli korottaa ajoasentoa hankkia VFR:n clip-onit ja ne tulikin tilattua eBaysta (tosin tuli kaksi oikean käden kahvaa...vasenta kahvaa odotellaan) onnekseni sain yksityiseltä ostettua ABM:n tankosetin, jonka sitten viikonlopun aikana asentelin.

    En raaskinut silpoa alkuperäistä etukatetta, niinpä irrotin siitä sivuposket ja jätin etuosan paikalleen. Näin sain myös käytettyä alkuperäisen lampun.

    Töötin johtoa jouduin jatkamaan kun ei riittän. Samoin jouduin viilaamaan siitä töötti-, vilkku-, valokatkaisijahärdellistä sen asennon lukitus nupikan pois eli siis sen mikä menee tangossa olevaan reikään ja asentuu "oikeaan" asentoon.

    Kytkinletkun uusin teräspunosmalliseksi ja otin siihen 10 senttiä lisää pituutta, asentui kuin unelma.

    Sama homma etujarrulle. Hyödynsin myös töötin kiinnityspaikkaa ja laittoin siihen kohdille yhden jarruetkun kiinnikkeen ja letkut menemään siitä.

    Hieman haastetta hommassa oli kun oli "myrsky"-nimisessä kioskissa tehneet pyytämäni 10 sentin sijaan 20 ekstraa toiseen jarruletkuun...mut kyl sen sai matkalle hukattua.

    Kaasuvaijeri riitti kun reititti sen uudestaan. Alunperin tulee siis etuputken ja rungon välistä ulos niin vaihdoin sen tulemaan etuputken oikealta puolen ulos. Ainoastaan ihan ääriasennossa kaasu palauttaa hitaammin, muutoin toimii.

    Mitähän vielä, niin ja alkuperäiset peilit eivät enää asentuneet paikalleen kun niiden kiinnityspulttien juuressa on sellaiset kiertettömät osat joiden on tarkoitus upottua katteeseen ja pitää ne paikallaan, joten laitoin pyörän mukana tulleet tarvikepeilit kiinni, ne samalla kiinnittää tuuliohjaimen ylhäältä.

    Etukatteen alareunan kiinnitin katteen alareunassa olevista ruuveista nippusiteellä(toistaiseksi kunnes keksin pysyvämmän ratkaisun) mittariston kannakkeeseen.

    Vilkuille porasin 10mm reiän tuohon etuvalon kannakkeisiin.

    Mittaristolle meneviä sähköjohtoja ei tarvinnut löysätä, mutta starttijohdon joutui irroittamaan johtonipusta ja laittamaan nippusiteellä oikeaan etuputkeen. Pituus riittää juuri ja ei tule vetokuormaa johtoon.

    Hieman sai miettiä kuinka noita johtoja lenkittää kun täytyi huomioida ettei mikään jää minnekään väliin puristuksiin saati sitten kiristämään, siksi joutui vähän tekemään lenkkejä.

    Suosittelen huolella(ja varoisuudella) asennusvaiheessa kääntelemään tankoa edestakaisin riittävän monta kertaa, jotta löytää kaikelle oman paikkansa.

    Voi olla et tulee kertauksena, mut apteekista kannattaa hankkia lääkeruisku (100 ml) ja kirkasta letkua (etola?) jolla voi sitten imaista jarrunesteet talteen ja asennusvaiheessa voi alakautta työntää uudet jarrunesteet tilalle. Helpottaa jarrun ja kytkimen ilmausta huomattavasti. Sai nimittäin pumpata etujarrua puoli tuntia et tuli kaikki ilmat ulos....

    Kannattaa ottaa jarru- ja kytkinletkut mukaan kun lähtee uusia hakeen, tulee kerralla oikeat. Niin ja jarruletkuja hankkiessa kannattaa muistaa pyytää se tuplabanjopultti niin säästytte ylimääräiseltä ajelulta kun tuosta etujarrusta lähtee kaksi letkua. Alkuperäisessä letkusarjassa lähtee yksi ja haarottuu myöhemmin kahdeksi.

    Lisää laittelen sitä mukaa jos muistan jotain unohtuneen. Kysellä saa ja pitää niin ei kaikkien tarvi samaa prosessia montaa kertaa opetella...

    kuvia:

    http://kuvaboxi.fi/julkinen/2cvdq+tth78-fighter.html
    Helkama jääkäri...
    ex. VieTeRi 1000F '99
    ex. Suzu gsxf 750
    ex. Yammu DT125
    ex. Vespa Primavera 125
    ex. Tunturi Tiger
    ex. Tunturi SS
    ex. Honda XR80
  30.  
  31. #240
    Moi vaan taas,kyllä pitäs mahtuu tollanen tanko paikalleen ilman katteen silpomistakin.Mulla oli veturissa paikallaan tollanen kun sen ostin ja hyvin mahtui mitä nyt rystyset otti peiliin kiinni jos ihan linkkuun käänsi tangon.Vaihdoin sitten myöhemmin pois tuon tanko setin kun ei ollu oikein minun mieleen,ottaa nimittäin aika reippaasti tuulta käsien alle jos vähän reilummin päästelee menemään ja sit alkaa etupää vispaamaan
Sivu: 8 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891018 ... ViimeinenViimeinen