Jos vesipumppu ei pyöri niin sitten on hajonnut jotakin oikein ISOSTI.
Esim. pumppua pyörittävä ketju on poikki tai pumpun akselista boorit sökönä tai pumpun akseli poikki.
Pelkällä pumpun kopan avaamisella ei ole mitään hyötyä koska siitä ei nää muuta kuin pumpun siivet.
No näkeehän siitä että pyöriikö siivet kun starttaa.
Olisko mahdollista että vesiletkut on väärässä järjestyksessä? Oletko varma että pyörässä on Koson lämpöanturi, kun siinä on Koson mittaristo?
Siitä ihmettelemään mahdollisia korkkauskohtia.
https://www.bike-parts-honda.com/hon...__0600/1/11509
.
Sitten kytkinkoppa auki.
Vesipumpun akseli lähtee kopan mukana irti.
Takaa löytyy sitten rattaat ja ketju.
Laske öljyt pois.
8mm hylsyllä lähtee pultit irti. Koppa saattaa olla tiukassa mutta koputtele varovasti kumivasaralla niin pitäis irrota.
Älä kolhi kovasta että ei halkea. Siellä on pari ohjuritappia pultin reijissä joten vedä koneesta pois päin. Pultit ovat eri mittaisia, säilytä järjestys.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Indian Sport Chief -23
ex. BMW R1200R -17
ex. Triumph ST 1050 -10
ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
ex. Honda VTR1000F -98
ex. Honda CB750F -83
ex. Honda CB125TDC -84
Eiköhän sieltä se kettinki ole poikki. Hyvä ettei ole mennyt irrallaan mihinkään pahempaan väliin siellä.
Honda ja moottorinketjutKouvolassa kuukausi sitten VTR ajeli pitkään edessä.
Viimeksi muokannut: Zen; 21.06.2019 klo 17:42.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Noniin alkaa lämpöongelma selviämään..
Vesipumpun akseli on poikki![]()
Milläs konstilla tuon saisi vaihdettua? Lähteekö ihan prässillä vai vienkö suosiolla liikkeeseen, jos samalla nuo kaikki laakerit ja tiivisteet pitää uusia tuosta vesipumpun akselista?
Sekä tietenkin posken tiiviste..
Porissa on tuo Radical Motors joka tota Hondaa voisi huoltaa..
Viimeksi muokannut: DrDoomsday; 27.06.2019 klo 23:37.
Täällä uusi veturisti ilmoittautuu. Pari päivää sitten tuli hankittua -06 mallin VTR, jolla ajettu nyt 50K. 400 km:n lenkki takana ja pyörä tuntuu kyllä hyvältä. Ketjut ja rattaat pitäisi vielä vaihtaa, niin sitten saisi rauhassa ajella.
Pari kysymystä tullut mieleen, eli millä olette nostelleet pyörää? Huoltopukilla takahaarukasta vai joku muu ratkaisu, että saa takapyörän ylös?
ja olisiko kenelläkään lainata/vuokrata Espoo/Vantaa/Helsinki -akselilla DID-ketjun niittaukseen soveltuvaa työkalua?
Nostin motonetistä ja järkyttävän kallis DID-ketjutyökalu tuli hankittua. No ainakin laite selvisi alkuperäisen ketjun katkaisusta, eli tuntuu toimivan. VÄhän ihmetystä herätti tuo eturatas, kun originellissä on sellaiset kumiset vaimentimet ja uudessa ei. Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan?
Jos ei vuoda, niin en lähtisi vaihtamaan. Muistaakseni tuossa tiivisteessä on huuli siellä koneen sisällä, joka estää tiivisteen ulosvetämisen. Eli, jotta tuon saa vaihdettua, niin kone on halkaistava. Eli ei ole mikään tunnin pikakorjaus.
Heh. Hetken mietin, että mitä öljyjä veturin takarattaan alla voi olla, korkeintaan pyöränlaakerirasvaa, mutta tämähän olikin eturattaan alta.
Millähän toi on noin saatu kuoriutumaan?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Terve
Osaisko joku sanoa mistä sais tilattua noita keihinin orkkis suuttimia? Meinasin tilata taakse 180 pääsuuttimen ja 48 tyhjäkäyntisuuttimet. Äkkiseltään löysin vain jotain jenkkisaitteja, löytyykö euroopasta?
Ja toinen asia koskee neulojen nostoa. Jenkkifoorumilta lueskelin että neulojen alle laitettu n. millin vahvusta prikkaa. Passaako sinne laittaa ihan tavan prikkoja? Mikä sinne nyt mahtaakaan olla halkaisijaltaan sopiva mut esim. M4 aluslevy näyttäs olevan 0.75mm paksu eli yks semmonen vois olla ok.
Ja niin, tuli vtr hommattua muutama kk takaperin ja onhan kiva laite![]()
Mä tilasin aikanaan Australiasta asti, kun ei lähempää meinannut löytyä, ainakaan järjelliseen hintaan... https://www.ebay.com.au/usr/showandgomc
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Joo ebaystahan noi löyty. Hollannista 2x48 pilotti kyyteineen 16e. Kokeillaan nyt ensin noilla ja neulojen nostolla.
Tuohon mun toiseen kysymykseen löysinkin jo vastauksen että siellä pitäs neulojen alla olla alunperinkin jo ohkaset prikat ja ne ovat rosteria. Joten rosteriprikoilla shimmaus siis.
Ei kyllä ikinä lakkaa hämmästyttämästä tämä Veturin tankki. Oma varustettu tällä 19L säiliöllä, eilen ajelin sen verran tyhjäksi että oli viimeinen palkki palanut jo jonkin aikaa eli bensavalon syttyminen oli enää ajan kysymys. Kävin tankkaamassa niin piripintaan kuin vain uskaltaa, pyörä tietenkin sivujalalla mutta ei nyt mahdottoman kallellaan kuitenkaan, ja 12,5 litraa enempää sinne ei vaan mahtunut taaskaan
Vaikea uskoa että ns.varatankin osuus ihan tuota 6,5 litraa kuitenkaan on
Inte där, mitäpä sitä ihmettelemään sen enempää, olisi kuitenkin ihan kiva tietää paljonko siellä tankissa oikeasti on kun valo syttyy.
Jos et halua kannu kainalossa koitaa ajaa kuivaksi asti, imaise se
tallissa tyhjäksi kun ressuvalo on syttynyt.
Kyllähän monissa eri merkkien yksilöissä on isoja heittoja siinä, paljonko tavaraa on jäljellä
valon syttyessä.... sanoo aapinen asiasta mitä sanoo.
Toisissa soppaa riittää vielä hyvin yli 100km siistiin köröttelyyn.
Eli kohtuuttoman paljon kokonaiskilsoihin suhteutettuna.
Ei se reissuissa kyllä haittaa olla tarkemmin kartalla (siitäkin), paljonki sitä
soppaa todellisuudessa on jäljellä... tai tankki oikeasti vetää.
Sillä tiedolla trippi toimii varsin hyvänä pensamittarina.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Tulipa tehtyä tuo HRC modi omaan veturin ja ei voi muuta sanoa ku, että nyt toimii pyörä kyllä todella hienosti!
Jos veturisi yskii putsariin vauhdin ollessa 0-60kmh niin tästä löytyy täsmälääkettä siihen vaivaan. Helppo testata nostamalla hieman ryyppyä, jos pyörä toimii näin paremmin niin sitten tämä lääke auttaa.
Vakio pöntöillä en oo veturia ajanu, mutta ilmeisesti toimii paremmin niillä. Kuitenkin viimeistään siinä vaiheessa kun mökäpöntöt ruuvataan kiinni niin pyörä käy laihalla alarekisterissä ja käytös on turhan "kulmikasta". Tuo ilmanputsariin yskiminen mielestäni se ilkein vaiva.
Eli näillä toimenpiteillä;
Tyhjäkäyntisuuttimet 45->48
Kaasareiden neuloja nostetaan seuraavasti
-takakaasari 1mm (yht. 1.5mm)
-etukaasari 0.75mm (yht. 1.25mm)
Etukaasarin luistista tukitaan toinen "lift hole"
Pilottiruuvit auki seuraavasti
-etukaasari 2 1/4
-takakaasari 2 1/2
Neulojen alla on siis vakiona 0.5mm prikka. Muistaakseni m3 prikka on sopivan kokoinen. En tiedä onko homma parin kympän päälle, mutta itse tein juuri kuten ohjeessa ja siksi hioin yhtä prikkaa ohuemmaksi, että pääsin noihin ilmoitettuihin mittoihin. Lift holen tukin 2 komponentti epoksiliimalla.
Ilmanputsarin tulee ehdottomasti olla orkkis tai ainakin orkkista vastaava. Ei mikään +30hp tehoviriviri malli.
Nyt on samalla helppo poistaa kuristukset kumikurkuista jos siellä on 72kw kurkut paikallaan kuten itsellä. Siellä on siis ahdistavat peltilipareet kurkun sisällä. Itse tilasin kyllä uudet kurkut vaikka vanhat olivat ehjät, mutta kovat koppurat. Uusissa kurkuissa ei kuristuksia sitten ollutkaan.
UÄ pesin kaikki suuttimet kun kaasarit kerta pöydällä olivat. Huomaa että pääsuuttimet ovat kaasareissa erikokoiset ja myös "emulsion tubet" ovat erilaiset.
Lopuksi kaasarit täytyy toki synkata. Letkut kannattaa vetää penkin alle ja tulpata ne. Jatkossa synkkaaminen on sitten "minuutin homma". Katselin youtubesta että veturit synkattiin ennenkuin ilmanputsarikotelo oli paikallaan, koska näin synkkausruuviin pääsee helpommin käsiksi. Tuli heti mieleen, että mahtaako kaasarit olla enää synkassa sitten kun ilmanputsari on paikallaan. Olihan se testattava ja eihän ne ollut. Eli synkkaus kun kaikki romut on paikallaan, ruuviin hankalampi päästä käsiksi, mutta onnistuu kyllä.
Tyhjäkäyntisuuttimia ostaessa kannattaa kiinnittää huomiota että saa orkkis keihiniä jotta suuttimen koko on varmasti oikea. Itse tilasin nämä:
https://www.ebay.co.uk/itm/Pilot-jet...r=500818122255
Kumikurkut "tourmax CHH-26"
Kohokammion tiivisteet "tourmax FBG-131" tämä on 4kpl setti. Voin myydä jäljelle jääneet 2kpl jos joku tarvii.
Tarkempi selostus tästä modista perusteluineen löytyy täältä:
https://www.superhawkforum.com/forum...-set-up-24769/
Edit. Kannattaa samalla säätää myös TPS kohdalleen. Musta mötikkä takakaasarin kyljessä. Arvoksi kahden ylimmän pinnin välistä 500 ohmia (+-10).
Viimeksi muokannut: Veturisti; 13.04.2020 klo 14:39.
Olipa hyvä toimenpidekuvaus![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ei kellään sattuisi olemaan Firestormin peilejä jäänyt turhana pyörimään? Oli näköjään vasemmasta lasi haljennut omia aikojaan, varmaankin sisään kerääntyneen sadeveden ja pakkasen vaikutuksesta. Taas yksi hyvä syy käyttää pyöränpeitettä mutta kun sitä vaan on niin laiska välillä
Jos jollain sattuisi tuo tai vaikka molemmat olemaan niin voisin kohtuullisen korvauksen kera hakea pois![]()
Koitin viritellä tänään USB-lautauspaikka pyörän etuosaan ja mietin sopivaa reittiä johdotukselle akulta. Liekö rungon ja koneen välissä oleva rako (bensatankin alapuolella) liian kuuma? Onko muilla kokemusta sopivasta reitistä?