Onko kukaan laittanu ohjausiskaria veturiin? Hyvät on kalliita, tekeekö budjettiluokan ratkasuilla mitään? Tai jos joltain löytyy käytetty ylimääräsenä, saa tarjota.
Hellurei ja hellät tunteet!!!!Oon lukenu tätä foorumia ja nyt sain aikaseksi jopa kirjautua sisään..Itellä on 97 veturi kolmatta ajokautta ja on hieno pyörä. Oon noin 6000km ehtiny ajeleen koko aikana ja ei mitään vikaa ole vielä havaittu..muutaku bensaa tankkiin..
![]()
Nyt tulevana torstaina ajatus Kemoraan menosta avoimille päiville. Sinne vaan veturistit!
Vaihdoin eilen takarattaan ja vanteen välissä olleet vaimenninkumit ja vaikutus ajomukavuuteen oli niin suuri että jopa kohta kuusivuotta täytävä poikanikin huomasi eron kyydissä ollessaan.
Ei muuta kun hanaa!![]()
Toi mun kevyesti reikiintyny kytkinkoppa on nyt kans hitsattu öljyä pitävään kuosiin. Kiitos siis tarjouksesta, mutta ei nyt ole tarvetta toiselle samassa kunnossa olevalle kopalle
Olikohan britti- vai jenkkifoorumi, josta bongasin viestin mistä kävi ilmi, että kirjottaja oli omaan veturiinsa laittanut varaderon kytkinkopan. Näinollen päättelisin, että käy. Vaan eipä siitä tiedosta juurikaan apua ollut, ei varaderon kytkinkoppia löydy yhtään sen enempää purkuosana, kuin veturinkaan. Näillä näkymin mennään siis tuolla hitsatulla ainakin toistaiseksi...
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Itellä odottas asennusta powerbronzen alakate
http://www.powerbronze.co.uk/822853/...M---BLACK.item
Täältä tilasin: http://www.intobikes.co.uk/ Jotain 250€ piti köyhtyä.
Huomasin täällä näinkin monta aktiivista kirjoittajaa vetureista niin innostuin rekisteröitymään
Hommasin tälle kesää ekan oman pyörän --> -02 VTR ja olen ollut kyllä aikalailla tyytyväinen.
Nyt kauden loppupäätyyn otin ja tilasin italiasta G.P.R:n High mount putket + sliparit (taino sliparit ja muutospalat) että sais vähän enemmän ääntä ja uskottavuutta irti.
Omassa pyörässäni huomasin radalla käydessä, että kun ajetaan "täysiä" nii meinaa pätköttää ylimmillä kiekoilla n. 200 km/h tuntumassa, elikkäs ei saisi tarpeeksi häppää?Korjaantuuko tämä slipareilla, kuten olen parista viestistä lukenut, vai pitäisikö ottaa ja tilata dynojetiltä vähän karkkia?
Tuli vähän peruna viesti näin ekaksi mutta ei voi mitään![]()
Jos seos menee laihalle vakioputkilla, ni vapaammin virtaavilla pöntöillä homma ei ainakaan parane, päinvastoin. Kalliille suutnsarjalle on vaihtoehtona myös suurempien hondan omien suutinten vaihtaminen. Varmasti hyväähän siitä ei saa muuta ku penkissä säädättämällä. Ite vaihtelin talvella suuttimia summamutikassa (no okei jenkkifoorumilta löytyneitten ohjeitten mukaisesti) enkä oo käyny penkissä ni saattaa olla, että positiiviset vaikutukset on vaan omassa päässä... :P
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Terve kaikki veturimiehet ja naiset!
Itelle tuli kesällä veturi talliin, VTR1000F 2004 40tkm. Pyörä pelannut moitteettomasti, mutta nyt on alkanut välillä tokomaan. Toinen pytty hukkuu välillä pois ja pyörä käy tyhjäkäyntiä yhdellä tai sammuu. Sitten taas yhtäkkia alkaa pelaamaan kun vähän kaasulla ruokkii ja saattaa pelata moitteettomasti pitkänkin pätkän.
Tulpat pitäisi olla hiljattain vaihdettu ja muutenkin huollot tehty. Vika vaikuttaisi enemmän aineensaanti ongelmalta kuin sähkövialta. Pyörässä MIGin vaimentimet, jotka olleet kiinni lähes uudesta saakka.
Jos jollain jotain käryä mikä veturia vois vaivata, kuuntelen mielelläni ehdotuksia.
Mulla oli tyhjäkäyntisuuttimet melkein tukossa tossa viime talvena ku availin. Itellä ei oo mitään mielipidettä siitä miten hyvin semmoset suuttimia putsaavat bensan lisäaineet toimii. Jos kiinnostus ei riitä kaasareitten irti nyhtämiseen ni ei semmosen tökötin kokeilemisesta haittaakaan kai ole...
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Aiempaan postiini liittyen; G.P.R:n putket saapuivat italiasta!...
...vaan eivät link pipet millä sliparit saa nostettua ylemmälle profiilille.Ja minä kun niin kovasti jo odotin että saisin ruuvailla kiinni ja fiilistellä ennen ensilumia.
No nyt sit myyjä lupas paikata asian mutta menee varmaanki viikko-pari että saa paketin italiasta.
Asiaa nyt vaihtaen kysääsisin että onko kellään tietoa mistä saisi täyden alakatteen, joka peittäisi myös kytkinkopan. Tässä on esim. pyramid plasticsin alakate: https://www.pyramid-plastics.co.uk/a...tNumber=21200C
Muuten tosi fiksu, mutta kytkinkoppa ei mee piiloon ja tämä olisi oleellinen asia allekirjoittaneen mielestä. Noita katteita kun ei nyt enää hirveen montaa verrokkia/eri paikoista löydy.
Cheers!
Honda VTR 1000F 2002
Synkronointi muuttuu miltei varmasti ku irrottaa kaasarit toisistaan, mut sen säätäminen ny on rutiini huoltotoimenpide muutenki. Sitä varten tarttee etummaiseenki sylinteriin sen samanlaisen nipan, mikä takimmaisessa on sitä bensahanaa varten jo vakiona, ni jättää sen sinne paikalleen. Ebaysta saatava silikonitulppa sihen päälle vaan, kestää hienosti ku siellä on imukanavan alipaine takana. Jatkossa synkronointi on suorastaan naurettavan helppoa ja nopeaa.
Ite kaasarien säädöt ei oikeen voi muuttua, kohan ei koske tyhjäkäynnin seosruuviin. On siinä loppujenlopuks aika paljon väsäämistä, että saa ne kaasarit pois sieltä ilmaboksin alta, mut samalla keikalla sieltä voi sit esim. nakella PAIR-sydeemin mäjelle. Niitä jo edellä mainittuja silikonitulppia sinne tyhjiksi jääviin letkunpaikkoihin. Etummaisen sylinterin kannesta ilmaboksille tulevan huohotusletkun takas kiinni saaminen ilmaboksiin kirvoitti joskus pari kirosanaa. Kuten myös se, kun just siitä hommasta selvittyään tajuaa, että kaasuvaijerit jäi kiinnittämättä... :P
Ryypyn vaijerin voi kans kaiken tämän ohessa reitittää uudestaan niin, että se vastaisuudessa pääsee tulemaan pois kaasarien mukana. Ei tartte enää tulevaisuudessa irrotella ja kiinnitellä sitä siellä runkopalkkien välissä.
Kaasun asentoanturia ei todellakaan kannata unohtaa kiinni kaasaripakettiin sitä kasatessa. On mahdollista saada rikki eikä oo ihan halpa.
Bensahanan kanssa mulla ei oo ollu ongelmia, mut se on teoriassa tosi helppo tarkastaa. Jos siitä ei löydy vikaa, ni kaasareissa mahdollisuuksia on kyl paljon muitaki ku ne kuroutuneet suuttimet. Luistin väliin on voinu mennä jotain mikä jumittaa sitä, koho tai venttiili voi jumittaa, missä välissä tahansa voi olla roskia. Ite taidan pistää pari bansansuodatinta omaan pyörääni tossa talvella. Se lyhyt letkunpätkä tankin ja hanan välissä taitaa olla liian ahtaassa rakosessa, mut molempiin kasareihin menevään letkuun omansa laittamiselle pitäis tilan riittää teoriassa ehkä...
EDIT: Lisättäköön tähän nyt sit vielä, että jos sihen tyhjäkäynnin seosruuviin välttämättä haluaa koskea, ni ensin kiertää sitä kiinni päin kokoajan laskien paljonko kiertää. Sit ku se alkaa pohjaamaan, kirjottaa tuloksen muistiin. Sit sen ruuvin voi vaikka ottaa putsaamista varten pois ja sen saa takas samaan kohtaan missä se oli. Pohjaan kiertäminen lopetetaan heti ku tuntuu että se rupee ottamaan kiinni. En-nyt-muista-mikä ohje osas kertoo, että sieltä hajoo jotain jos sitä kiertää kovin tiukkaan sinne.
Viimeksi muokannut: kum1ankka; 24.09.2013 klo 20:19. Syy: Pieni lisäys
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Itellä tänä kesänä n. 1500 km ajelin nii ei lähteny enää käyntii pärrä millään. Otin sitte bensahanan irti (ja kyllä, toimii alipaineella) ja sieltä oli kuminen kalvo revenny, joten alipaine ei päästäny bensaa eteenpäin. Korjaussarja piti tilata belgiasta ku suomessa ei ollu ja hintaa tälle tuli muistaakseni 40-50e. Korjaussarjassa tulee mukana uus kalvo ja jouset.
Honda VTR 1000F 2002
Sellanen asia alkanu veturilla puikottaessa v-ituttaan kun n. satkun vauhdissa ja siitä ylöspäin vakio pleksi (mikä se tuulilasi siinä nyt onkaan) ohjaa kaiken ilman suoraan kypärään ja meteli kasvaa ja pää alkaa heiluun holtittomasti siitä ilmanvastuksesta et onko mitään suositusta että onko esim. touring pleksi parempi vai kenties joku muu malli? vai täytyykö lyödä leuka tankkiin?
VTR1000F
Omassa on tuplakupla pleksi jossa siis keskiosa hieman korkeampi. Sopii mielestäni ulkonäöltään hyvin, ja en ole ainakaan tuohon ilmavirtaongelmaan törmännyt. Plexi on luultavasti PUIG:in.
Honda VTR 1000 F 2003
Se on ilmanputsarilta ilmaa pakosarjaan tietyissä tilanteissa päästävä järjestelmä, jonka seurauksena sylinterissä mahdollisesti palamatta jäänyt polttoaine palaa pakoputkessa. Tarkoitus lienee päästönormeihin pääseminen kaasarikoneella ilman, että seosta on tarvinnut säätää reilusti liian laihalle. Mitään haittaa PAIR:ista käsittääkseni ei ole, muuta kuin enemmän letkuja sikinsokin huototoimenpiteiden tiellä. Poistaminen ei siis tuo lisää tehoa, vaikka joku saattaa niin väittää.
Järjestelmän hyötykin on hiukan kiistanalainen. Kyllähän se vaikuttaa siihen mitä pakokaasuja haisteleva mittari näyttää, mutta oma järkeni sanoo, että ainakin koneen ollessa lämmin ne yli jääneet hiilivedyt kyllä palaa viimeistään putken suulla päästessään tekemisiin ilman hapen kanssa.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Noniin elikkäs nyt on saatu G.P.R:n Furore putket kiinni veturiin. Putkissa on 2 db killeriä, joista takimmaiset on pois, mutta etummaiset paikallaan ja jytisee silti aika muhkeesti.Ja korkeampi profiili miellyttää ainakin allekirjoittaneen silmää, vaikka joudunkin vilkut sijoittelemaan uusiksi/integroitu takavalo
.
Putkien asennus oli helppo homma ja jäi ylimääräisiä kilkkeitäkin paketista jäljelle. Putkille tuli ebaystä ostettuna ja Italian kautta postitettuna yhteishintaa karvan vajaa 500 (49x€) postikuluineen.
Honda VTR 1000F 2002
Hyvältä näyttää!
Kysymys omaani liittyen: Hetkinen sitten kävin käyttämässä kk seisonnan jälkeen lämpimäksi ja jotta akkuakin lataisi.
Samalla huomasin kuitenkin ettei flekti lähde pyörimään ollenkaan! Mistäs vikaa aletaan etsimään? On toiminut tähän asti kuten kuuluukin, puolessa välin lämpöjä on lähtenyt pyörimään.
Onko muilla ollut samaa ja mikä on ollut toimiva lääke vaivaan?
jaa-a oliskohan termari sit sökö tai sulake menny?? Itellä kun tuntuu toi niin viileenä käyvän että saa olla aikamoinen helle ja paljon liikenne valoja että ees nousee noin ylös lämmöt, oliskohan viime kesänä hieman flekti pyörähtäy eli oliskohan omassa jotaa vai onkohan vaan noin viilee pyörä...
m*0*m
Missäs kohtaa tuon flektin pitäis lähtee pyöriin? Ohjekirjassa muistaakseni jokin maininta että lämmöt saa olla pitkälti yli 100C ennen kuin mittaristo alkaa varoittaa tms. Lähteekö flektikin vasta tuolloin päälle? Omassani siis digimittaristo.
Honda VTR 1000 F 2003
Mulla se lähtee pyörimään 103°C kieppeissä ja muistaakseni olen jostain lukenut, että niin sen pitäisikin. En nyt vaan yhtään muista että mistä. Huolto-ohjekirjasta (jenkkimallin tosin), huoltokortista eikä omistajan käsikirjasta ainakaan äkkiseltään löytynyt mainintaa asiasta...
Ikinä ei oo muuten lämmöt jatkanu nousemista ku flekti lähtee pyörimään. Sammuuko tuo itestään vai mitä se tekee jos ne vielä siitä nousee?
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Lämmöt eivät enää nouse kun flekti alkaa pyörimään.
Flektissä tai jossakin siihen liittyvässä on tosiaan pieni vika, koska se on aina aiemmin lähteny pyörimään analogisen mittarin puolenvälin jälkeen.
Toivottavasti ei olisi sulaketta kummempaa mennyt, jos on niin taitaa mennä tutkimiset sitten ensi kevääseen kun on niin pirun pimeää ja koleata tuolla ulkona näprätä. Olisipa se lämmin ja valoisa talli![]()
Nyt päivänvalossa oli aikaa tutkia ja eihän sieltä tosiaan sulaketta kummempaa näyttänyt olevan vialla
Tässä vielä kuva, missä kohdassa ainakin tässä omassa yksilössäni lähtee flekti mukaan ja lämmöt ei nouse enempää:
Sitten vielä tällainen yleisluontoinen fiilistely kuva pihalla ilman penkkiä.
Kysymystä vielä, mihinkäs pyörään olette ex-veturistit siirtyneet tämän jälkeen? Pieni vaihtokuume pilkottaa kun niin monta vuotta on tälla samalla menty. Toisaalta jos sen maalaisi kokonaan esimerkiksi valkeaksi eikä mitään teippejä tms. ylimääräistä voisi uusi ilme tehdä hyvää.
Ketjut, rattaat sekä renkaat menee vaihtoon keväällä. Voi olla että myös vielä etutolppien öljyt koska olleet useamman vuoden eikä taida ihan tikissään enää olla vaikkei mistään kyllä mitään vuodakaan.
Kesää odotellessa..![]()
Vielä kannanotto tämän sivun ensimmäiseen, Naapen viestiin: Vaihdoin tuon jo aiemmin suositellun tuplakuplan samasta syystä ja ongelmat pyörteilyyn katosivat. Suosittelen!
Onko kellään veturinkuljettajalla menopelissään 12v tupakansytytintä asennettuna esim navia varten? ja jos on nii miten onnistuu asennukset, koska esim täältä sais tommosen judanssin ostettua. http://www.hondabikes.fi/varusteet-j...irran-ulosotto
Silmissä siintää ens kesänä norjan reissua nii navi ois sinne kova sana![]()
Honda VTR 1000F 2002
Mä rosvosin navin lataavalle telineelle sähköt suoraan siltä keulassa olevalta pikkuvalolta. En näe ongelmaa ottaa siitä tupakansytkäänki, jos sen tarttis ja haluais sinne eteen johonki. Siinä on yhen 10A sulakkeen takana kaiken maailman härpäkettä aika paljon tosin, ni hiukan voi käyttää järkee sen suhteen mitä sihen sytkään kytkee. Saman sulakkeen allahan on myös esim. takavalot, eli jos sen liittimen haluaa satulan alle, ni moinen rosvous onnistuu sieltä takavalon piuhasta. Ja tääki kortti on itseasiassa omassa pyörässä pelattu pro-oilerin sähkönsyötölle...
Satulan alla mulla on akun navalla suoraan piuha, jonka päässä tulpattavissa oleva liitin. Sulake siellä välissä tietysti. Siihen liittimeen saa sit tarvittaessa kiinni tupakansytkän suoraan, tai välijoholla takalaukkuun. Näin toimien sähköt on luonnollisesti päällä aina ja riski akun tyhjenemiseen olemassa, jos takalaukkuun on vaikka unohtunu läppäri latautumaan invertterin jatkeeks, ku ruokatauko venähtää...
Mun mielestä ainoo oikee tapahan olis moisia härpäkkeitä varten vetää akulta piuha sulakkeelle, jonka jälkeen releelle, ja sitte vaikkapa sinne tupakansytkälle. Sen releen herätteen voiki sit ottaa melkeimpä mistä vaan käytännöllisesti katsoen riskittä esim. valojen sulakkeen palamisesta. Mut aina sitä omaan pyörään tehdessä voi vähän oikoa...
Semmosen hifistelyn vois joskus värkkäillä, että virtojen kytkennän jälkeen öljyvalon sammumisesta lähtis käyntiin ajastin, joka vaikka 5 sekunnin jälkeen kytkis releen, jonka alla olis suunilleen kaikki pyörään jälkiasennetut sähköhässäkät. Mikään ei olis viemässä sähköä pyörän alkuperäsiltä järjestelmiltä, ennenku se on jo käynnissä.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11