Sivu: 17 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 1355:sta
  1. #481
    Kokeilkaas tuosta...
  2. #482
    Lainaa (GamlaBilar @ Huhti. 22 2011,21:33) kirjoitti
    Itse vaihdoin ihan nuo "automaattiset" kun jaksanut ulkomailta tilailla ja hyvähän se on aika ajoin verestää taitoja *
    jokaiseen kapistukseen minkä omistan olen ostanut "huoltokäsikirjan"..ei maksa liikoja ja sieltä löytää perus asiat..tietty täältä foorumilta löytyy "super-ammattilaiset"

    Itse pitäisin ongelmana noissa maunaalisissa tuon "ylikiristyksen" ..myönnän että tulee väännettyä kaikki "maata" vasten kiinni *
    Miten sais kätevästi kurkattua et onko automaattinen vaiko manualisen kiristin asennettu pyörään?
  3. #483
    Manuaalinen on tämän näköinen:


    ja automaattinen näyttää tältä:


    Etummaisen sylinterin kiristin näkyy rungon välistä vasemmalta puolelta ja taaempi läytyy oikealta puolelta heti takajarrusylkän takaa.
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
  4. #484
    No nii tuli sit eilen Suzuki vaihdettua Honda vtr 1000f firestormiin * Vm-97.



  5. #485
    Onneksi olkoon..taitaa olla aikamoinen muutos rivikoneeseen
    Indian Sport Chief -23
    ex. BMW R1200R -17
    ex. Triumph ST 1050 -10
    ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
    ex. Honda VTR1000F -98
    ex. Honda CB750F -83
    ex. Honda CB125TDC -84
  6. #486
    Lainaa (Tuoma5 @ Huhti. 23 2011,11:32) kirjoitti
    Etummaisen sylinterin kiristin näkyy rungon välistä vasemmalta puolelta ja taaempi läytyy oikealta puolelta heti takajarrusylkän takaa.
    No perkele....Kuinka paljon on vaaraa että jako pomppaa kun noi vaihtaa??? Vaihtohan on muuten heleppo...
    ZX12R -03
  7. #487
    Laiskana lainaan, kun en jaksa kirjoittaa. Linkin takana laitetaan manuaaliset kiristimet, muttei se originaalien laittaminen sen kummempaa ole.

    Linkki Superhawk-foorumille
    R1100RS
  8. #488
    Lainaa (GamlaBilar @ Huhti. 25 2011,18:36) kirjoitti
    Onneksi olkoon..taitaa olla aikamoinen muutos rivikoneeseen *
    No on
  9. #489
    Kuinka monella veturi nykii tasakaasulla... Tavallaan pätkii tai yskii?
    ZX12R -03
  10. #490
    Lainaa (SpedeX @ Huhti. 27 2011,08:52) kirjoitti
    Kuinka monella veturi nykii tasakaasulla... Tavallaan pätkii tai yskii?
    Ei pitäis nykiä. Apuna voisit kokeilla synkata kaasarit ja tai säätää tps-:ssää.
    Honda VTR1000F
  11. #491
    OK kiitoksia! Täytyy kokeilla toi tps ekana...
    ZX12R -03
  12. #492
    Lainaa (SpedeX @ Huhti. 25 2011,18:42) kirjoitti
    Lainaa (Tuoma5 @ Huhti. 23 2011,11:32) kirjoitti
    Etummaisen sylinterin kiristin näkyy rungon välistä vasemmalta puolelta ja taaempi läytyy oikealta puolelta heti takajarrusylkän takaa.
    No perkele....Kuinka paljon on vaaraa että jako pomppaa kun noi vaihtaa??? Vaihtohan on muuten heleppo...
    Niissä nokkien rattaissahan on ikään kuin reijitys. Kun omaani kiristimet uusin, niin pyöritin pytyn ylä-kuolokohtaan ja lukitsin varalta jakoketjun noihin nokan rattaisiin ihan vaan ohuilla nippusiteillä, ennen kuin irroittelin / asensin kiristimiä. Samalla on kyllä nätti kattoa venttiili välykset. Kun vaihto tehty, niin nipparit vaan pois ja pyörittää konetta yhden kierroksen, jolloin näkee sitten että jako on pysynyt kohdallaan. Kansi päälle ja seuraavan pytyn kimppuun.
    Se mikä ei tapa, sattuu saatanasti
  13. #493
    Mielenkiinnosta kysäisen jotka katsoneet venttiilit samalla kun vaihtaneet kiristimet,että onko ollut korjattavaa kenelläkään ?? paloillahan nuo taisivat olla.
    Indian Sport Chief -23
    ex. BMW R1200R -17
    ex. Triumph ST 1050 -10
    ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
    ex. Honda VTR1000F -98
    ex. Honda CB750F -83
    ex. Honda CB125TDC -84
  14. #494
    Lainaa (GamlaBilar @ Huhti. 29 2011,19:45) kirjoitti
    Mielenkiinnosta kysäisen jotka katsoneet venttiilit samalla kun vaihtaneet kiristimet,että onko ollut korjattavaa kenelläkään ?? paloillahan nuo taisivat olla.
    Eipä niissä ollut säätötarvetta. Nuo palasäätöiset pitävät välyksensä yleisesti ottaen ruuvisäätöisiä paremmin.
    R1100RS
  15. #495
    Lainaa (GamlaBilar @ Huhti. 29 2011,19:45) kirjoitti
    Mielenkiinnosta kysäisen jotka katsoneet venttiilit samalla kun vaihtaneet kiristimet,että onko ollut korjattavaa kenelläkään ?? paloillahan nuo taisivat olla.
    mulla oli 37tkm kohilla ekan kerran säätötarvetta etummaisen sylinterin imupuolella. Oli reilusti menny liian pieneks välykset. samalla uusin noi kiristimet.
    Nykymopot:
    KTM 700cc 2T "SXF"
    Moto Guzzi V50 Monza -82
    Suzuki Hayabusa Turbo
    Aprilia RSV 1000r Factory
    2T 300cc potkulauta

  16. #496
    Kuinka olette mekaanisia kiristimiä asentaessa todenneet oikean kireyden? Sormituntuma vastaus ei nyt riitä, kun sitä jo kokeiltiin ja toinen kansi venttiileineen menossa!
    Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys!
  17. #497
    Lainaa (Torsti @ Syys. 06 2010,18:36) kirjoitti
    Oolrait. VTR on ollut pari viikkoa ja tuli tuossa laitettua vakioputket paikalleen, kun ei oikein korvat kestä noita MIGin slipareita. MIGeillä ei allamainittua jostain syystä havainnut...

    Koneesta kuuluu mielenkiintoinen naputus tyhjäkäynnillä joka varmaan kuuluu asiaan, mutta kiinnostaa nyt kuitenkin kuuluuko samanlaista muilla.
    En ole päässyt vertailemaan kun en ole tällä perällä vastaavaan vielä törmannyt. Ohessa ääninäyte.

    VTR naputtaa
    Ongelma ratkaistu. Metsästelin naputuksen lähdettä aikani, kunnes jenkkifoorumilla joku totesi poistaneen omastaan vastaavanlaisen äänen.
    Vikana oli väärin asennettu ensiövedon vaimenninratas, joka on ensiövedon rattaan ja sytytyspyörän välissä. Joku oli aikanaan laittanut vain sen hampaille ajattelematta mitään. Oikein asennettuna vaimenninratas tulee vääntää enskavedon rattaan ulkokehällä olevia kolmea jousta vasten, jotta se poistaa välykset kytkinkorin ja ensiövedon rattaan väliltä.

    Korjaus onnistuu ilman kytkimen irroitusta, toisin kuin oppaissa väitetään.

    Vihellys tuli kolinan tilalle.

    VTR viheltelee



    R1100RS
  18. #498
    Hmm luulin,että tuo "viheltäminen" on ominaisääni eikä merkki ongelmasta/viasta..
    Indian Sport Chief -23
    ex. BMW R1200R -17
    ex. Triumph ST 1050 -10
    ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
    ex. Honda VTR1000F -98
    ex. Honda CB750F -83
    ex. Honda CB125TDC -84
  19. #499
    Lainaa (GamlaBilar @ Touko. 06 2011,22:25) kirjoitti
    Hmm luulin,että tuo "viheltäminen" on ominaisääni eikä merkki ongelmasta/viasta..
    Olet oikeassa. Vihellys on normaali ääni.
    Mutta tuon VTR naputtaa-videon ääni on kaikkea muuta kuin normaalia.



    R1100RS
  20. #500
    Mä kanssa tota viheltämistä pelkäsin ku olin ihan varma et joku nokan laakeri laukeemassa.no vein sit maahantuojalle näytille ja ne sano et kauniistihan tää käy... eli ominaisuus.
    Honda VTR1000F
  21. #501
    Lainaa (RBA @ Touko. 06 2011,23:05) kirjoitti
    Mä kanssa tota viheltämistä pelkäsin ku olin ihan varma et joku nokan laakeri laukeemassa.no vein sit maahantuojalle näytille ja ne sano et kauniistihan tää käy... *eli ominaisuus.
    Rattaat siellä ääntelee moottorin sisällä.
    R1100RS
  22. #502
    Lainaa (SpedeX @ Huhti. 22 2011,21:18) kirjoitti
    Ei muutakun sekava kuvasepustus vaan näkyville niin minäkin ymmärrän... Kun nyt en edes tiedä missä kiristäjät ovatten...
    Siinä kuvat. Ensimmäisessä takapytty TDC:ssä ja jälkimmäisessä etupytty tarkasteltuna taaemma sylinterin nokkien merkeistä. Ja toki myös moottorin vasemmalta puolelta ajoitusmerkistä ihan varmuuden vuoksi.
    Minusta oli helpompi pyöräyttää etummainen sylinteri kohdalleen nokista katselemalla, koska se vauhtipyörän merkki karkaa aika helposti ohi.






    Takasylinterin kiristäjä näkyy alla olevassa kuvassa vasemmassa laidassa keskikohdalla letkun takana.





    R1100RS
  23. #503
    Lainaa (majo @ Huhti. 22 2011,21:27) kirjoitti
    Itelläki pitäs vaihtaa kiristimet. Kuvallinen step-by-step ohje ois kova juttu. Kannattanee varmaan vaihtaa manuuaaliset kiristimet, jos vaihtoon alkaa? Jenkkifoorumilta löytyy kyllä jonkinlainen vaihto-ohje, mutta oispa sama suomeksi.
    Ohje ilman kuvia.
    - Penkki pois
    - Tankki pois
    - Ilmanputsarikotelo pois
    - Sytytystulpat pois
    - Takapytyn venttiilinkoppa pois
    - Joko perä ilmaan ja kutonen päälle tai sitten moottorin vasemmalta puolelta kaksi kuusiokolokantaista hopeanväristä peitetulppaa pois. Joka tapauksessa se pienempi pois.
    - Pyörittele moottoria takarenkaasta, kun siitä isommasta peitetulpasta meni kanta paskaksi sitä avatessa, kunnes takapytyn nokkia tarkkailemalla olet edellisen postaamani kuvan tilanteessa ja vasemmalla puolella siinä etummaisessa pikku reiässä näkyy viiva ja kirjaimet RT.
    - Takapytyn kiristin pois, tiivisteenjämät pois. Uusi kiristin tilalle tiivisteineen. Kiristimen pidätin pois päästä, rikka pulttiin ja kiristimen päähän ja kiinni.
    - Pyöritä moottoria 1 1/4 kampiakselin kierrosta, tarkasta että nokat näyttävät samaan suuntaan kuin alemmassa kuvassani.
    *- Tarkasta moottorin vasemmalta puolelta siitä pikku reiästä, että kirjaimet FT ovat keskellä aukkoa.
    - Etupytyn kiristin irti ja uusi paikalleen kuten taakse.
    - Kasaa käänteisessä järjestyksessä.
    - Muista käyttää momenttiavainta.
    - Haynesin manuaali on hyvä (paperisena) eikä maksa kuin pari kymppiä eBayssä.
    - Jos kirjoitin jotain fataalia, oikaiskaa.

    Hondan oma pajotusmanuaali



    R1100RS
  24. #504
    Uusi VTR-kuski ilmottautuu!

    Tuli tänään haettua moinen kapistus pihaan ja muutamia kysymyksiähän tässä on tullut ensimmäisten kilometrien jälkeen.

    Mopo on ajettu 32tkm ja vm. 99, eli kaasarivekotin.

    Mahtaako käydä tyhjäkäyntiä liian laihalla, kun moottorijarrulla paukuttelee vaimeasti putkissa/putkessa, en oo varma kuuluuko molemmista.

    Muuten kone toimii hienosti, vetää tasasesti ylös asti yms. Tyhjäkäynti lämpimänä vaeltelee 1200-1400 välillä, ei siis käy ihan tasaisesti.

    Lämmöt nousee kaupunkipörräyksessä puoleen väliin mittaria ja flekti alkaa pyörimään.

    Käyntiin lähti kylmänä nätisti ryypyllä, lämpinä lähtee ku palmun alta ilman ryyppyä. Ei oo ainakaa vielä stumppaillu valoihin. 200 km tuli ajeltuu kaupunkiajoo jo.

    Sävelet o melekoset, mopossa o Viper vaimentimet ilman db-killereitä.

    Husaberg FE450 Supermoto 2007
  25. #505
    Lainaa (RBA @ Huhti. 27 2011,09:08) kirjoitti
    Lainaa (SpedeX @ Huhti. 27 2011,08:52) kirjoitti
    Kuinka monella veturi nykii tasakaasulla... Tavallaan pätkii tai yskii?
    Ei pitäis nykiä. Apuna voisit kokeilla synkata kaasarit ja tai säätää tps-:ssää.
    Minun vtr:n nykiminen ja pätkiminen väheni merkittävästi kun vaihdoin vapari-ilmansuodattimen vakioon = eli seokset ovat olleet laihalla huolimatta dynojetin suutinsetistä
    Helkama jääkäri...
    ex. VieTeRi 1000F '99
    ex. Suzu gsxf 750
    ex. Yammu DT125
    ex. Vespa Primavera 125
    ex. Tunturi Tiger
    ex. Tunturi SS
    ex. Honda XR80
  26. #506
    Tietääkö kukaan mistä sais VTR:ään tumman/mustan NORMAALIN pleksin?
    Tuplakuplaa en halua, on niin ruma. Selailin ebay:ta, mut ei sattunu silmään muuta ku noita double-bubble malleja..
    Honda vtr 1000f -03
  27. #507
    Lainaa (pulssi @ Touko. 12 2011,19:04) kirjoitti
    Tietääkö kukaan mistä sais VTR:ään tumman/mustan NORMAALIN pleksin?
    Tuplakuplaa en halua, on niin ruma. Selailin ebay:ta, mut ei sattunu silmään muuta ku noita double-bubble malleja..
    Osta vakio ja tummenna se... Itekkään en tykkää noista kuplamalleista oikeastaan missään pyörässä... Itte oon niin lyhyt että tuplaäksässäkin tuplakupla nosti kaiken melun kypärään...



    ZX12R -03
  28. #508
    moro! Kaasareiden synkkauksen ohessa ajattelin ton tps:n säätää...No siinähän on ruuvissa joku ihme kanta, eli näyttää torxilta jossa reikä keskellä... Mistä tollasia päitä saa vai onko tää joku valtuutettujen hondamiesten erikoisavain?

    Viel tosta synkkauksesta täytyy sanoa että olipa melko ahtaat paikat, tuli ihan nuoruusajat mieleen ;) Itse synkkaus kesti noin 10min, mut niiden letkujen kanssa tappelemiseen vierähtikin mukavasti useempi tunti. Mut homma tuli tehtyy ja nyt käy tasasesti. Vielä pitäis vaihtaa etummaisen pytyn nokkaketjunkiristin, ja siin hommassa pitää jo purkaa ilmeisesti ilmanputsarinkotelo pois tieltä?
    Honda VTR1000F
  29. #509
    Lainaa (RBA @ Touko. 13 2011,14:28) kirjoitti
    Vielä pitäis vaihtaa etummaisen pytyn nokkaketjunkiristin, ja siin hommassa pitää jo purkaa ilmeisesti ilmanputsarinkotelo pois tieltä?
    Helpottaa hommaa, jos purat kotelon pois tieltä. Samalla vaihtuu kätevästi ilmaputsarin suodatinelementti.
    R1100RS
  30.  
  31. #510
    Biltemasta löytyy tuotenumerolla 10102 edukas sarja jossa on ko. kärki, mutta eiköhän tuo löydy lähes mistä vaan varaosaputkasta joka työkaluja myy.

    Tuli muuten laitettua Gixxer K2:n 6-mäntäiset Tokicot VeTuRiin ja toimii käsittämättömän tarkasti vrt. alkuperäiset Nissinin satulat. Sopii suoraan paikalleen ilman mitään kommervenkkejä.



    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
Sivu: 17 / 46:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen