Kertokaapa kokemusta CBR 1100 XX:sta omaavat seuraavasta. Taannoisessa Bike- lehden testissä kiinnitettiin huomiota pyörän vähäiseen maavaraan. Tämän tiedon mukaan kate ottaa jossain tilanteissa tiehen niin, että tuntuu. Kiinnostaisi tietää onko kyse vain äärirajoilla tapahtuvasta asiasta.
Toinen asia, joka askarruttaa on ajoasento, joka on melkoisen kyykky. Onko kokemuksia korotuspalikoista ohjaukseen tms.
En ole vielä katetta maahan saanut vaikka olen jo yhdet Metzelerin Me4:t ajanut reunoja myöten, josko sitten radalla osuis en tiedä, ihmettelin samaa asiaa. Omaan mopooni ostin crossitangon, yläkolmiokin oli vaihdettava. Korkeamman pleksin kanssa toimii mielestäni matkalla hyvin, nopeutta olen ottanut n. 285 jonka jälkeen korkeampi pleksi alkoi heilua, em. vauhti nyt riittää itselleni.![]()
Mulla on v.2002 XX ja kommentti "kyykky"-ajoasento on hiukan epämääräinen! Kokemusteni mukaan se on kyykky-asteikolla Honda VFR:n ja Honda CBR 9??:n välimaastoa. Itse oon 184cm lyhyt ja ei kummempia puutumisia ajon aikana. En voi haukkua enkä myöskään suositella, kannattaa kokeille itse ja fiilistellä miltä tuntuu!
t:tero
Tuo maavara ei normaaliajossa ole mikään ongelma, itse olen pohjannut pari kertaa pikkuteillä, routapompuissa siten, että ekasta pompusta keventää ja tokaan tulee sopivasti keskelle, eli jos olisi mennyt kovempaa/hitaammin, niin ei olisi osunut.
Katteet tuntuu kestävän aika kovaakin paukutusta, tosin alla olevat pikalukitussysteemit ei tykkää pohjaamisesta.
maavaraan pystyy hiukan vaikuttamaan peräpään korotuksella (kuulemma).
Kyykkyasento on mielestäni kaukana extremestä, sopii ainakin 190 senttiselle hyvin alle, eikä pitkilläkään matkoilla puudu...
Toinen asia, joka askarruttaa on ajoasento, joka on melkoisen kyykky. Onko kokemuksia korotuspalikoista ohjaukseen tms * * * * *
Kurkkaappa viimevuoden lopulla olleeseen topiciin:"Korotettu ohjaustanko cepariin".Kertoilin ko.muutoksesta xx:ään.![]()
"Morning has broken , blackbird has spoken"
Maavarasta ei ole tullut ongelmia vaikka renkaat on joskus tummuneet reunaan asti. En tiedä sitten jos rytkyissä? Itse olen persjalkainen (172 cm) ja kun vertaan ajoasentoa 1000F:ään niin: F: Käytännössä yksi mahdollinen ajoasento; ei paha. XX: Yllätykseksi ajoasentoa voi muutella m***t tankkiin/ perä taakse. Paino hiukan käsillä kaupungissa mutta maantiellä asento on jees. Nopeudessa n.160 itselläni optimi ilmanvastuksen kevennys. Istuu vaan kyydissä. En koe asentoa erityisen kyykyksi käytännössä. Ainoa henkilökohtainen murhe, joka vaatii tarkkaavaisuutta on se ettei pysäytä upotetun kaivonkannen tai muun syvennyksen viereen; saattaapi kaatua nopeudesta 0 km/h, kun ei ylety takajalka maahan ennenkuin ylisuurella kallistuskulmalla. Mulle on laitettu liian lyhyet jalat /cceen kiinni.![]()
Jos tupla äxxään pitää laittaa pappatanko ja korotuspalat kannattaa harkita jotain muuta vaihtoehtoa ! Se on raiskaus !![]()
xx-honda kyykky.. Luulin että velipojan R6 Yammu on kyykky.(no,onhan se!)
Mutta,isoin ero oli penkin ja sarvien väli!
Yammussa paljon pystympi asento kuin Hondassa.
Hondassa (175 jättiläinen) makoilee "mahallaan tankin päällä"
Helpompi ajaa "reippaasti"
Onneksi on korosarjoja sarville ja penkkejä ja pleksejä jne. erilaisille ja erikokoisille kuskeillle![]()
CBR 1100XX -97
Ajoasento ei ole liian kyykky(170cm)mulle ainakaan,itse tuota pelkäsin myös hornetista xx.ään siirryttyäni. Tosin ensimmäisen ajon jälkeen oli hartiat kipeät,mutta se oli vain ensimmäisellä kerralla. Kyyti xx.llä on erittäin nautinnollista,jopa kaupunkiajo on mielestäni parempaa kuin hornetilla,xx ottaa mutkat ja risteykset tasaisesti ja vakaasti,ei mitään ongelmia käsittelyssä.Itse vasta 6 päivää tuolla ajellut,koeajosta tuo jäi laakista käteen,varmasti muunkin merkin kyykkyjä olisi käteen jäänyt,jos oisin ajanut.
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Mulla oli -01 mallin tuplaX (uusi). Ajoasento oli tosi lepponen. Mulla vaan tahtoo kädet puutua kaikissa pyörissä ja niin teki XX:ssäkin. Kate suojaa niin hyvin ettei nosteita juuri tule. Kuitenkin ajoasento matka-ajoon on yksi parhaista mun mielestä. Mikään kyykky se ei todellakaan ole.
Muuten ajo-ominaisuuksista, paluuvaimennukset oli riittämättömät. Alkaa kovissa vauhdeissa kaarteissa huojumaan (tielläkin). En käyttänyt sitä radalla. Ei siis kokemuksia sieltä. Keula oli levoton jos painoa on takana ja korkealla, esim. raskas takalaukku tai kyytiläinen. Näkyy siinä ettei käsiä voi irroittaa tangosta risteyksiin tullessa kun alkaa ohjaus jakamaan. Samoin jos käytti etusta ilmassa, etupyörän alastullessa alkoi pirunmoinen jakaminen.
Katteita en saanut maahan normaalissa tieajossa. Tosin olen nähnyt kun kaverilla otti jalkatappi maahan radalla (kaasariversio) ja itsekin kuullut tapauksista että katteet osuvat kyllä tonttiin kun vain kallistaa. Vaan jos pyörä ei ole menossa radalle, niin tuskin haittaa nämä ongelmat. Dual-jarruista en pitänyt, koska niillä välillä tuli melkoisia takapyöräluistoja jarrutuksissa. Ruisku-XX:ssä on aika kunnioitettava moottorijarru. Ja niin on kyllä tosi hyvä alavääntökin. Vissiin tästä johtuen se on aika herkkä kaasuun. Nykäisee kun ajaa epätaisuuksiin. Ainakin ennen kuin tottuu ja osaa varoa.
Tuo sama etupään ravistelu oli mulla hornetissa,painoa liikaa takana,taitaa olla kaikissa pyörissa sama jos vaan tarpeeksi panee painoa taakse?(Jycce12R @ Heinä. 19 2007,07:43) kirjoitti
Mulla tuo -07 malli ja tuo ruisku on kyllä helvetin hienoa menoa antava,toi kaasun herkkyys on kyllä erilainen kuin kaasariversiossa,mutta ei nykäykset minua ole häirinneet,päinvastoin kaupunkimatelussa menee tyhjäkäynnillä kuin juna,ei tarvii kaasulla säädellä menoa.
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
Itsekin totuin tuoho kaasuun, eikä se enää sisäänajon jälkeen häirinnyt. Jos joskus tulee radalle laitettua oma pyörä, niin varmaan matkavehkeeksi laitan XX:n takaisin. Oli se kuitenkin tosi hyvä pyörä. Ja pommin varma.(adrenaliini @ Heinä. 19 2007,14:53) kirjoitti
Tuo keulan ravistaminen asettuu kunnon takaiskarilla. Itte laitoin talvella Wilbersin patukan, jossa on myös hydraulinen jousen esijännityksen säätö. Sillä loppui keulan hakeminen laukkujen kanssa ajaessa. Ainoastaan tänä kesänä Norjan reissulla neulansilmiä alaspäin tullessa hiukan vatkasi, sekin oli luultavimmin pitkälti loppuunajetun etukumin syytä, ei ilmentynyt enää missään muualla.
Kyllä se oikeanlainen eturengas on aika ratkaiseva tekijä tuon keulan vispaamisen suhteen. Vääränlainen rengas edessä saataa saada aikaan vatkauksen jo uudellakin renkaalla. Omassani ei vipota pätkääkään, ajoi sitten yksin tai kuorma päällä.(Pahus @ Heinä. 19 2007,15:40) kirjoitti
Maihin en ole katetta saanut kuin kerran jalkakäytävältä tielle laskeutuessa.
..enkä moiti myöskään ajoasentoa. Tosin minullakin tuppaa puutumaan ja väsymään kädet hieman kun on tuo korkeampi plexi, eikä juuri lainkaan tule nostetta rintakehään sen tähden.
Honda CBR1100XX
Saman pituinen löytyy täältäkin - koin ajoasennon myös hyväksi ja muutteluvaraa löytyi hanuria hilaamalla edes-takaisin. Pitkätkin päivämatkat menivät rattoisasti ilman ongelmia.(Guest @ Huhti. 07 2003,15:50) kirjoitti
Optimi vauhti vain oli tosiaan Suomen maalle hieman kova - n150 (korotettu pleksi). Ostaisin kyllä uudelleen samanlaisen pyörän jos vain budjetti antaisi periksi.
<p>TZR -91 -> CBR 1100 XX -02 -> ZZR 600 -91 -> CBR 1100 XX -03</p>
Paljonko olette muuten päästelleet menemään noilla bläkkäreillänne? Mulla vielä sisäänajossa joten en ole tuota 200 vielä yrittänyt..,mutta mikä on tuntuma kun liikutaan tuossa parissa sadassa?Miten pyörä käyttäytyy,entä kuski?
Itse ajelin katteet maihin, mutta tämä tapahtui radalla, ei tullut jalkatappien tuntosarvet vastaan kun niitä ei ollut.
Hyvä se xx on 200km/h yli vauhdeissa ja menee kuin veturi hyvin sinne 250km/h, eipäs se hirveen kovaa yli vakiona edes mene, joten mukava peli on.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
230km/h, siinä rupes tuntumaan keula vähän huteralta. Oli tosin 50l takalaukku kiinni. Tosin Zumon mukaan toi oli vaan 214km/h.(adrenaliini @ Heinä. 21 2007,00:49) kirjoitti
Edit: Mä oon nostanut peräpäätä 2cm, ehkä sekin vaikutti levottomuuteen. Ja vois kai säätää jousitusta, kun osais.
Mutta kiva tunne kun 180km/h:ssä vääntää kaasun auki ja pyörä lähtee.
Kaipa tuo nyt yli 250 pitäisi mennä,aina lähemmäs 300 vakionakin? 900 hornettikin menee vakiona 240,kuskin usko hornetissa loppuu ennen kuin mittarin viisari,siellä on aika riepoteltavana noissa yli 200 nopeuksissa,ja siinä vie ilmanvastuskin jo suurimmat puhdit.(mopokuume @ Heinä. 21 2007,05:29) kirjoitti
282 oli paras mittarinäyttö ja lisääkin olisi kelannut mutta oli senverran pieni tie että tuli jo T- risteystä vastaan. 260+ vedättelin semmosella monttusella öljysoralla (öljy tai bitumi alle ja sepeli jyrällä päälle -pinta). Se meni ihmeen vakaasti senkin eikä edes röykyistä ilmaan hyppiny. Dual-jarrut on tosi hyvät kovasta vauhdista jarruttaessa.(adrenaliini @ Heinä. 21 2007,20:16) kirjoitti
Niinpä, vuos sitten vedin ruåttin puolella hiukka kisaa motarilla ja alkoi laukkujen kanssa heijata mutkissa yli 220 km/h vauhdeissa. Aika jännä tunne.(R2-D2 @ Heinä. 21 2007,09:54) kirjoitti
Osin syynä oli finaalissa oleva takaiskari, osin laukut jne. Ilman laukkuja ei 250 vielä tunnu pahalle.
tutkaan sillä kerkee lentokentällä vakiona 275km/h, joten 300 jäänee haaveeksi, tosin kyllä se mittari siellä 300 roikkuu.(adrenaliini @ Heinä. 21 2007,20:16) kirjoitti
Tämä siis 1999 vuosimallin xx, 2005 malli oli kerinnyt jopa 279.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Kannattaa vaihtaa keulaan jäykemmät öljyt ainakin jos pyörässä on jo kymmenissä tuhansissa se mittarilukema. Ei ole kummoinen homma jos ei tarvi stefoja vaihtaa(irroitus kovin homma). Vaikuttaa huomattavasti seuraavan 10tkm ajokokemuksiin.
200km/h ei tunnu kyllä missään, juuri sopiva vauhti tolle pyörälle![]()
Blade -06
XX -98
Entisenä mustarastaan omistajana voin kyllä sanoa että 200km/h on ihan passeli matkavauhti vaikka kyytiläisenkin kanssa (olettaen siis että olet matkalla arjalaisten mailla, muuallahan me ei sitten kaahailla). Laukut ja muut tietysti vaikuttaa... yli 200 alkaa oleen sit jo aika rasittavaa puuhaa pidemmän päälle monessakin mielessä.
fireblade 1000rr....ja hupia piisaa koko rahalla!
Renkaat on reunoilta mustat kanttailusta mutta ei katteet ole raapinut maahan. Sitä päivää odotellessa...
285 olen baanalla napannut.. ja loivaa ylämäkeä. tietenkin!97 ja vakio... 57974 km nyt mittarissa.
tarkistin gps:n kanssa mittarin näyttämän ja 150 lasissa, todellinen 149. Joo, tiedän että kuullostaa ihmeellisen tarkalta!! ?? Nummelan nopeusnäyttö antoi 90/89... Noh.. hmm..Outoa!
Kerran pohja raapas (putkistoon) kiinni kun ajoin tratoaarilta alas. Kovempaa kun olis ajanut niin ei olis ottanut kiinni.
Ja juu, tulin just turneelta: eka päivä 1020km, 2.päivä 980km ja 3. päivä 450km. Eli kyl sil matkakin taittuu niin maan perkkeleesti![]()
Itsellä tuo pyörä on parasta mitä tähän mennessä olen kokenut... Aivan helekutin kiva ajaa... Sopii mutkiin ja kovaanajoon sekä kaupunki ja motaripäristelyn täydellisesti... Helppo pitää pystyssä hidasajossa... Itsellä ei ole laukun laukkua eikä telinettä tossa kiinni, eikä tule... Yritän pitää sen semmosena kun Honda sen ajatteli olevan ennenkun siitä tuli matkapyörä... Eli nopea...
ZX12R -03
Radalla olen ajanut, eikä katteita ihan helposti asfalttiin saa kyllä osuun. Kun katsot siinä jalkatapin päässä olevaa "nastaa" niin se on juuri sen takia niin piiiiitkä, että varoittaa. Kun se osuu maahan on siittä vielä vähän varaa kallistaa ja ihan tavallinen ajelija ei saa edes niitä tappeja koskaan hipaseenkaan maata.
Sukisukimies