Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Juniori tarttis kans mopon. Mitäs jos kuristas separin 25 kW tehoseksi. Voiko sitä enään ajaa? Onko kellään kokemusta? Mitäkohän kuristus kustantais?
    Suzuki GSX1400
  2. #2
    kai ne aikaa huonoon suuntaan menee, jos niitä ruvetaan kuristelemaan Mutta ei näillä EU säädöillä muuta mahdollisuuttakaan ole

    Onneksi itsellä täytehoinen 6satku

    Tässä vielä linkki yhteen cebariin, joka löytyi tuossa kun selailin
    cbr 25kW
    Honda VTR 1000F
  3. #3
    Bikessa oli aikoinaan 25 kW kuristettujen pyörien testi, siellä oli CBRkin. Toimikin vielä...
  4. #4
    meinaatkos ihan oman 1000 CEBARIS kuristaa * *vai 600.

    molemmat onnistuu kaasarin kurkuun vain pienireikänen prikka(kysy reijän koko joltain muulta)siellä urat just sitä varten ja sitten pakoputkeen myös sama homma eikä maksa paljon
    MUTTA MIETI NYT HYVÄ MIES 1000CBR 25KW * *
    1100 ajelen ja 1000 muistelen
  5. #5
    Meinasin ihan tuota omaa pyörää. Taitaa kuitenkin olla aikas kauhee yhdistelmä, kun on iso pyörä mutta mitättömästi puhtia. Siinä on sekä suuren että pienen pyörän huonot ominaisuudet koottuna yhteen.
    Suzuki GSX1400
  6. #6
    600 toimii vielä kuristettuna, tonninen tuskin.. noh, ei muutakuin junnulle omaa mopoa hankkimaan..
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  7. #7
    kyllähän tuo 25kW 600 toimii, vieläpä ihan pirteeltä tuntuu auton jälkeen. mutta kyllähän mä haluisin 2 vuotta vanhempi jo olla notta prikat vois heittää mäkeen.
  8. #8
    Niin mikäs sitä estää jos pistät pyörän ekaks 25kw että papereissa lukee se ja sitte heität mäelle ne kurit

    Niin ainaskin ite aattelin tehä kuhan pyörän saan hommattua (toivottavasti vuoden päästä)
  9. #9
    Lainaa (Mynz @ Huhti. 19 2003,21:44) kirjoitti
    Niin mikäs sitä estää jos pistät pyörän ekaks 25kw että papereissa lukee se ja sitte heität mäelle ne kurit *:repeän:

    Niin ainaskin ite aattelin tehä kuhan pyörän saan hommattua (toivottavasti vuoden päästä) *:jaminämustaksimuutun: *:kieltäsullevaan: *:jaminämustaksimuutun:
    Ei kannata ainakaan jyräyttää minkää auton kylkeen sitä sitten enää. Voi vakuutusyhtiö olla ärripurrina.. *



    KTM 690SM
  10. #10
    mul o 600 cebari papereis 25kW, oli ihan p*ska ajaa ja heitin kuristimet 2 päivän jälkeen mäkeen...
    I feel the need - the need for speed!
    F.H.O.C
  11. #11
    ilmasuodin ja imukurkut vaihtoon. osat makso jotain 300e, ois myynnissä vähän halvemmalla kun ei enää tarvetta... kyllä sillä ajaa kun ei oo vaihtoehtoja..;)
  12. #12
    Lainaa (Calypso @ Huhti. 22 2003,12:28) kirjoitti
    Lainaa (Mynz @ Huhti. 19 2003,21:44) kirjoitti
    Niin mikäs sitä estää jos pistät pyörän ekaks 25kw että papereissa lukee se ja sitte heität mäelle ne kurit *:repeän:

    Niin ainaskin ite aattelin tehä kuhan pyörän saan hommattua (toivottavasti vuoden päästä) *:jaminämustaksimuutun: *:kieltäsullevaan: *:jaminämustaksimuutun:
    Ei kannata ainakaan jyräyttää minkää auton kylkeen sitä sitten enää. Voi vakuutusyhtiö olla ärripurrina.. *iru:
    Jees, eipä liene hirveen järkevää ottaa niitä kuristuksia pois etuajassa.
    Sillonhan ajaa ilman ajokorttia muutoskatsastamattomalla pyörällä ilman vakuutusta.

    Jos käy vielä niin huonosti että ajaa kolmion takaa eteen kääntyneen mersun kylkeen, katkaisee selkänsä ja pyörä tappaa ilmalennon jälkeen jalkakäytävällä kävelleen tädin, ei vakuutus korvaa mitään. Pääsee vielä vankilaan taposta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

    Pikkasen kärjistetty esimerkki, mutta vakuutusyhtiö ei korvaa yhtään enempää kun on pakko. Ei nekään ihan tyhmiä ole.
  13. #13
    Joo-o.. mutta kyllä pitää olla huono tuurikin jos nuin käy ja eiköhän sitä hieman varovaisemmin tuu ajettua kun tietää vielä että peli on laiton
  14. #14
    joo niin vissiin.
    otetaan kurit pois jotta voidaan ajaa varovaisemmin
  15. #15
    no niin tulee sitten taas oikein äly ja väläys kymysys mutta millä noita 600cbr sit kuristetaan? Kun itsellänikin tuo isomman pyörän hankkiminen ens kevääksi tulee aiheelliseksi ja asiasta tunnu mitään tietoa löytyvän?
    Ei ole riemulla rajaa, kun Aprilialla ajaa.

    "Odottakaas vaan ens vuotta jumalauta" -Jysäri 2.8.03
  16. #16
    600 cebaria kuristetaan samalla lailla kuin isoakin veljeä eilikäs 1000 CEBARIA kurkuissa tai pakopuolella isot kuristimet(kauheet prikat joissa hel... pieni reikä)nyt ymmärretty.
    600 ceparin kuristamisen 25kw viellä ymmärrän mutta että 1000cebarista 25KW * *
    1100 ajelen ja 1000 muistelen
  17. #17
    Lainaa (Mynz @ Touko. 09 2003,00:56) kirjoitti
    Joo-o.. mutta kyllä pitää olla huono tuurikin jos nuin käy *ja eiköhän sitä hieman varovaisemmin tuu ajettua kun tietää vielä että peli on laiton *
    aika hyvä, laitetaan pyörä täystehoiseksi että voi ajaa laittomalla pyörällä varovaisemmin.
    Varsinainen ruudinkeksijä.
    Die, spamming faget.
  18. #18
    Laitan nyt tähän oman stoorin omasta hondasta.

    Eli ostin itselleni vuoden -96 Fonda Firebladen vajaa vuosi sitten. Pyörä on siis 919cc ja heti, kun toin kotiin Porista Turkuun niin penkkiin. Penkistä irtosi 119,1hp takarenkaalta Wheelgoodin penkistä turussa.

    Sain maaliksuussa pikku A kortin, joten ainakin otteessa tarvitsisi lukea 25kW. Tilasin Saksasta Alpha Tehniqin kuristussarjan (tarkkana, niitä on myös mm 72kW). Tilaus päälle ja meni noin kaksi viikkoa kunnes paketti tuli perille.

    Katteet olin purkanut valmiiksi, kun uutta pyörää laitetaan kumminkin hiukan... Sarjassa oli prikat imukurkkuihin, sekä holkit, jotka tulevat luistien päälle (jokaista neljä kappaletta). Prikat pienensivät imukurkkuja 40mm arviolta 10mm ja holkit luistien liikettä alle puoleen. Asennuksessa meni 3-4 tuntia lukuunottamatta sitä, kun kävin kysymässä luistien holkeista. Holkit tulevat aika hassun näköisesti ja ei näytä oikealta vaikka onkin.

    Alkukeväästä vietiin pyörä taas penkkiin ja tulos oli 32hp alle 4000rpm ja kone meni vaarallisen laihella jos koitti edes yli 5000rpm. Penkistä suoraan katsastukseen mukana ennen ja jälkeen penkityspöytäkirjat sekä Alpha Techniqiltä tullut todistus. Katsastusmies otti paperit, touhusi tunnin ajan (laitettiin mm kaksipaikkaiseksi koska blade on italiasta tuotu), jonka jälkeen sain papereihin 25kW ja lähdin ajelemaan. Homma valmis.

    Kuristuksen aikana blade oli kamala ajaa eikä kiertänyt kuin ehkä hiukan päälle 6000rpm mikä oli jo pelottavaa, kun oli nähnyt tehokartat ja lambda-arvot. Eli vaikka ei mitään käynyt niin suosittelen tarkistamaan, että kone ei mene liian laihalle. Kertovat penkkifirmassa jos kysyt! Huiput olivat tuolloin hiukan alle 160km/h ja luvattu oli 157km/h AT:ä, plussa tarkkuudelle.

    Ajelin Bladella sellaisena kaksi viikkoa, hermot oli mennä jo parin päivän päästä huonojen ajo-ominaisuuksien takia. Viimeinen tikki työharjottelussa nissan huollossa kommentti "Mitäs ajelet sellaisella puoltehoisella mopolla" . Vitutus. Töiden jälkeen kämpille. parkkipaikalla 1/4" hylsysarja ja kaksi ruuvaria. Tankki pois, vasen sivukate pois, kaasaripaketti irti kuristuspaskat helvettiin. Lopultakin.

    Ensi testi motarilla. Päätin ottaa seisovalta lähdöltä ensin 5000rpm vaihdot sitten 1000rpm lisää ja lisää joka lähdöllä.
    Ensi kiihdytys 8000rpm tuntui järjettömältä, kone tuntui vain vetävän rajummin ja rajummin, lopetin siltä päivältä.... Seuraavana päivänä ensin muutama rauhallisempi kiihdytys, ja lopulta tappiin. Kiekat joka vaihdolla ~10500 rpm tuntui aivan mielettömältä. Sitten piti vain saada vähän vauhtia pois ennen kuin kortti lähtee.

    Aloitellessa huomasi, että meinasi oikeasti lentää kyydistä ellei ollut skarppina, kone repii aivan mielettämästi. Ajatellaan vanhan nsr:ni kiihtyvän paremmin kuin 25kW blade niin tuntui melkein mahdottomalta, että voi kiihdyttää niin nopeasti. Sanon vain sen, että varokaa alussa, ei kaikki rosseja kumminkaan olla. Kusiaisella myös uskon olevan hiukan vastaavan oloinen. Vaikkakin vanhemmissa ei ole niin paljon potkua niin silti joutuu totuttelemaan.


    Tässä vielä kustannukset:

    Penkki 40€
    AT kuristukset 150€
    toinen penkki 40€
    katsastus 50-60€?? ei muista tarkalleen

    Yhteensä noin 300€ (ainahan jotain pientä tuuppaa tulemaan)
    Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...
  19. #19
    Lainaa (Kartaani @ Touko. 11 2003,23:11) kirjoitti
    Lainaa (Mynz @ Touko. 09 2003,00:56) kirjoitti
    Joo-o.. mutta kyllä pitää olla huono tuurikin jos nuin käy *ja eiköhän sitä hieman varovaisemmin tuu ajettua kun tietää vielä että peli on laiton *
    aika hyvä, laitetaan pyörä täystehoiseksi että voi ajaa laittomalla pyörällä varovaisemmin.
    Varsinainen ruudinkeksijä. *
    No, netistähän saa tunnetusti neuvoja mihin vaan. Omaa järjenkäyttöä ei silti kannata täysin hylätä

    Mitä tulee 600-kuutioisen kuristamiseen, syytä huomioida, että voi olla isoja eroja riippuen siitä, miten on kuristettu.

    Monet uudemmista ruiskupeleistä, jotka on kuristettu vaihtamalla 25kW-boksi, voi toimia normiajossa jopa hämmästyttävän hyvin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  20. #20
    Oon sen kaks vuotta 25kw:sella pyörällä ajanu, äffä mallin 600 cbr -05. Kyllä, ihan oikeasti koko vaadittavan ajan kuristettu (itseasiassa on vieläki mutta talven otan pois kunhan kerkeen räpeltään), vaikka rillillä saa enempi rispektiä ku kurit on heitetty heti pois että pääsee täysiä.

    Ruiskurungossa on vaan ruuvi joka rajoittaa kaasun avautumista. Sirniö Oulussa suunnitteli ja asensi kuristuksen ja TT-Motorsportilla penkitettiin ja hienosäädettiin laillisiin lukemiin, koko leikki oli noin 250€ sis. penkityksen ja katsastuksen.
  21.  
  22. #21
    Ollaan nyt äijän kanssa ostamassa puoliksi ensimmäistä pyöräämme (Isä tosin ajellut kaikennäköisillä peleillä muttei koskaan omistanut moottoripyörää). Hondaan ollaan päädytty suurimmaksi osaksi luotettavuuden takia. Itsellä pikkuA, joten pyörä tarvitsisi kuristaa alle 25kw. Olemme katselleet n. 4000€-6000€ hintaluokkaa jolla saisi n. 2002-2006 vm:lin CBR 600f, CBR 600f sport ja CBR 600rr.

    Valmiiksi kuristettuja löytyy todella vähän, joten täytenee ilmeisesti ostaa täysitehoinen ja kuristaa se itse. Olisi kiva saada pientä vinkkiä/apua, että tulee ostettua meille parhaiten sopiva malli. Fmalleilla ilmeisesti parempi taittaa pidempää matkaa ja mahdollisella takapenkkiläiselle paremmat oltavat? RR miellyttää ainakin omaa silmää enemmän, varsinkin normi Fään verrattuna. Ovatko huollot kalliimpia RRään? Onko noilla malleilla mahdollisesti eroja kuristettuina? Vääntääkö äffät paremmin pienemmillä kierroksilla RR verrattuna? *

    Tossa nyt mitä tuli nopeasti mieleen. Kaikki neuvot otetaan vastaan, tosin on turha tulla selittämään että kannattaa prikat ynm. heittää samantien menemään. En ota riskejä tuossa asiassa.