Miten maksoit kun tilasit tuolta Polosta ?(artisti @ Heinä. 15 2004,15:46) kirjoitti
- XT 660 R
osaatteko neuvoa
Vuoden -92 blade, eli ei kaasareita. Mitenkäs silloin toi säätö puoli jos hommaa sliparin?
Osaako ruisku itte säätää arvot?![]()
Tilasinpa CBR:ään pololta myös tuollaisen Rombon mökäputken. Teitkö kaasareihin mitään säätöjä kun ruuvasit sen kiinni? Tuliko mitään käyntiongelmia jos vaihdoit pelkän putken?[/QUOTE](JMP @ Heinä. 18 2004,23:08) kirjoitti
Ei tarvinnu tehdä mitään. Pyörä ajettiin penkissä ei mennyt laihalle
Tässä dynokäyrä
Life is too short to drink cheap beer.
Tuossahan toi hinta tuli jo mainittua mut kertaus on opintojen äiti ;) elip ne postikulut on 15 erkkiä paketin koosta riippumatta.(Gozales @ Heinä. 24 2004,16:26) kirjoitti
Life is too short to drink cheap beer.
Mjooh(artisti @ Heinä. 24 2004,20:48) kirjoitti
Siis kysyin milla tavalla ? laskuna vai visalla?
Sillä tilasin rombon tuolta ja tuli vain tilausvahvihtus ja ei muuta. Missään vaiheesa kysytty mitään kortin numeroita etc..
- XT 660 R
Mä jätin shopin käytön väliin ja lähestyin sen "kontakt" planketin kautta englanniksi. Maksoin Visaa vinguttaen. Piakkoin pitäis putken tulla..kirjoitti
Eli kyllä sillä sliparillakin saa jokusen pollen eikä yleensä vaadi suutinmuutoksia. Itsellä on Yoshin kokoputki Gixxerissä ja vaatii toimiakseen aikamoista säätöä. Äänet on tosin muhkeammat kuin pelkällä sliparilla.
Itse ostaisin vain tunnettuja laatumerkkejä, mutta mikäli budjetti on rajallinen niin voihan tuon tehdä itsekin. Eikös tälläkin foorumilla ole ollut juttua siitä useampaan kertaan?
Se on selvähenkinen, joka sanoo seitsemän kertaa sianlihaa ja lämmintä leipää.
Haeskelen '04 CBR600F:ään sliparia ja siinähän on mukana kohtalaisen pitkä väliputki. Vaatimuksena olisi laadun lisaksi lamda-anturin paikka ja keskiseisontatuen ns. stoppari, jota ilmeisesti ei kaikkien valmistajien slip-on:sta löydy?
Rombo saapui tänään ja kaikki tarpeellinen tavara näyttää olevan mukana. Jospa sen sais jo illalla asennettua niin pääsiis kuuntelemaan uusia säveliä![]()
Sain putken paikalleen ja pitihän sitä käydä pieni lenkki heittämässä vaikka sataa kaatamalla ja ukostaa. Äänet on minusta tosi hyvät! Edellisessä cebarissani oli akran koko putkisto ja mielestäni rombo kuulostaa kokonaisuudeltaan melkein paremmalta. Matalat ja asialliset pörinät, ei liian repivän voimakas keskialue, paitsi tietty sitten ku antaa kierroksia. Cebariin tuntui uutta puhtiakin tulevan että ei ainakaan tehot pienentyneet! Voi suositella, on ainakin mun makuun, ehkä auttoi kun odotukset ei olleet korkealla
Ei tarvinnu tehdä mitään. Pyörä ajettiin penkissä ei mennyt laihalle(artisti @ Heinä. 24 2004,20:45) kirjoitti
Tässä dynokäyrä[/QUOTE]
Kyllä siitä paremman sais kun räpläis kaasareitakin.. Varsinkin osakaasulle saa herkkyyttä lisää hyvinkin selvästi. Tehonlisäyskin oli suurempi kuin on nyt...
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
(Guest @ Huhti. 18 2002,22:16) kirjoitti
Kyllä Akran slipari antaa tehojakin/tasaa teho hävikkejä.....
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
No kyllä esim Hurricin "halpisslipari" otti thundercatista tehokuopat poies jo yksinään - sitten kun täydennettiin settiä dynojetillä ja k&n:llä niin tulos oli ihan mukava. Akraan verrattuna kustannus oli murto-osa.(samu69 @ Heinä. 27 2004,23:34) kirjoitti
Onhan Akra mukava mutta aika hinnoissaan...
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Ite päädyin tohon Harrisin Slip-Oniin kun sattu lyötymään hyllystä ja käypään hintaa(175e)
Huomenna kokeilemaan miten murisee..
- XT 660 R
Niin jos joku ei ole selventänyt vielä tarkemmin, niin slip-on on äänenvaimennin missä on mukana väliputki, eli tulee kiinni sieltä jostain vaiheesta pakosarjan jälkeen.. Ja bolt-on vissiinkin skruuvvataan ihan vaan sen äänenvaimentajan paikalle ja koko putki on orkkista..(JP-800 @ Huhti. 17 2002,13:40) kirjoitti
---------------------------------------------------------------------------
Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
---------------------------------------------------------------------------
Myydään CB1000R osia:
-Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.
Muuta:
-Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
Öh sorppa lukihäriö.(Gozales @ Heinä. 25 2004,19:17) kirjoitti
Siis luottokortilla maksoin (mastercard).
Valitsin tuotteen ja ostokorin kautta kysyi millä maksetaan.
Life is too short to drink cheap beer.
Mjooh harris pönttö kiinni ja huh *
On suht kovat äänet nimittäin ei yöllä paljoa kehtaa kierrättää kun on jo tyhjäkäynnilläkin semmonen murina
Pitää melkein ruveta pitää tulppia ihan taajamassakin tai sitten tehdä tolle jotain *![]()
- XT 660 R
Kyllä sitä ääntä maailmaan mahtuu. Toiset hermostuu jo heinäsirkoista. No ehkei motoristit, kun eivät ole kuulleet niiden ääntäkään sen jälkeen, kun ensimmäiseen pyörään vaihtoivat naapurin sukulaismieheltä halvalla löytyneet suikan pöntöt joiden piti sopia omaan hondaan...
ja jos naapurit menettävät hermonsa pyörästä lähtevään, selkäpiitä repivään, murinaan kyllä he sit sen myös kertovat.
Tai jos jonakin aamuna löytää pyöränsä tassut taivasta kohti potkittuna, niin sit on voinu viedä joltakin yöunetkin tuo omistamasi moottorisoitu sinfonia orkesteri.![]()
Dodih nyt olis Rombon sliparista ääniä
ääni
Life is too short to drink cheap beer.
Micronin putkista lähtee tosiaankin yleisesti ottaen kovin ääni. Mikä ei suinkaa tarkoita että kyseessä olisi "paras" ääni. Näin myös usean ison pojan mielestä.(Centrix @ Huhti. 20 2002,20:34) kirjoitti
Allekirjoittaneella on pönttönä Laserin Pro d'or. Pöntön etuna on se, että se ei pienillä kierroksilla äännä naapurien kiusaksi liikaa, mutta tekee äänestä huomattavasti alkuperäistä kumeampaa (vaimea matala V4:n ääni). Kierrättämällä putki sitten rääkäisee ihan riittävästi.
Jysärissä tuli kuunneltua VTR:n melua Micronin putkilla. Myös pyörän omistaja piti putkia rasittavina.
Mitä tehoihin tulee, niin edellä on kirjoitettu asiaa. Putkien vaihto tehdään pääasiassa äänen ja toiseksi ulkonäön perusteella.
EDIT: Yllä oleva on sitten ihan henkilökohtainen mielipide. Tietysti vääntökäyrän tasoittuminen on myös hyvä syy. Joka tapauksessa, mikäli lähtee pönttöä vaihtamaan, niin kannattaa samalla vaihtaa vapaavirtaussuodin. Se ei tosiaankaan maksa maltaita. Samalla kun mopo täytyy säädättää, niin miksei sitten vaihtaisi suuttimiakin. Kokonaiskustannuksissa (pönttö, suodatin + säädöt) ei niiden lisähinta enää tuntune suurelta.
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Pakko hiukan puolustaa veturia. Ihan siitäkin huolimatta ettei omassa olekaan micronit kiinni.
Rasittava voi olla, joskus omastakin mielestä (Devilien kanssa), jossakin vaiheessa ajoin siis itsekin tulppat korvissa. Se on vähän sama, kuin ostaisi R:mallin tykin ja säätäisi sit vaihtovalon 6250kier/min.
Eli nykyään ajan kyllä kaikki alle 400km siirtymät ilman tulppia ja nautin putkien paukkeesta erityisesti moottorijarrutuksissa.![]()