Olisi tarkoitus hankkia omaan pyörään slipari mutta kun olen nyt kysellyt hintoja ja eri vaihtoehtoja niin niitä rupeaa olla aivan liikaa.![]()
Joten nyt olisi hyvä tilaisuus loistaa!
Pyöräni on CBR 600 F2 -93
Putkia jota olen katellu on nämä:
Micron BETA
Alum. Oval 402 €, Hiilik. Oval 543 €
Micron Street
Alum. 390 €
Leo Vince
Alum. Oval 410 €, Hiilik. Oval 540 €
Yoshimura
teräs 535 €, hiilikuitu 765 €
Laser ProfRace
teräs 390€
WileyCo
Hiilik ja Alum. Oval 440€
Tuossa on ne putket jota olen katellu ja tietty Micronin street putki olisi varmaan halvin/paras vaihtoehto???
Eli tietty kysymys nyt kuuluu että millä putkista on paras teho ja tietty ääni on se tärkein eli mistä putkesta tulee paras ääni?
Ja onko muita hyviä vaihtoehtoja tarjolla??
Myös olisi kiva kuulla perustelut miksi juuri joku kyseinen putki on hyvä ja mikä ei ole hyvä!
Honda CBR 600 -93, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX 1300R -03, Honda CBR 1000rr -04 (lunastettu)
Itse henk. kohtaisten kokemusten perusteella voin sanoa että hiilikuitu putkistä lähtee paras ääni.
Äänikin on tietysti makuasia, mutta kumeaa ääntä ja "naapuri suhteiden parantajaa" hakiessa suosittelen hiilikuitua.. hinta ei tietystikkään ole se edullisin.
Tietämys loppuukin sitten tähän ja tiedustelisinkin että mitä tarkoittaa Slip On - putki?
"Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
No Slip On on aivan yksin kertaisesti liuta päälle jos sen suomentaa suoraan ja sitä se tarkoittaa.
Eli jos ostat koko putkiston niin silloin tulee myös käyrä mukana eli ne putket jotka tulevat sylintereistä, mutta slipari on pelkästään se pönttö ja pieni putkenpalainen jolla sovitetaan se putkistoon kiinni.
Toivottavasti sait jotain selvää kirjoituksistani, olen ollu yövuorossa ja heräilin juuri!![]()
Honda CBR 600 -93, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX 1300R -03, Honda CBR 1000rr -04 (lunastettu)
Allright... nyt sitä ollaan taas paljon viisaampia, kiitoksia.
"Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
Juuh... ainahan sitä joskus viisastuu vaikka väkisin!
Mutta edelleen mulla on ongelmia noitten putkien kanssa![]()
Onkos tehoissa tai hinnoissa eroa onko Slip-On tai sitten koko sarja?
Sliparin hankinnalla saa vaan ääntä lisää.
Koko putkiston vaihdolla tehoa voi tulla, jos suuttimet on samalla vaihdettu. Koko putkisto maksaa vaan niin v*ti, että paljon järkevämpää on vaihtaa valmiiksi tehokkaampaan malliin.
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Guest @ Huhti. 18 2002,22:16)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Sliparin hankinnalla saa vaan ääntä lisää.
Koko putkiston vaihdolla tehoa voi tulla, jos suuttimet on samalla vaihdettu. Koko putkisto maksaa vaan niin v*ti, että paljon järkevämpää on vaihtaa valmiiksi tehokkaampaan malliin.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Juuh... tottahan tuo on.. eli kallista on ostaa koko putkiston mutta todellakin haluan päästä eroon tosta cebarin alkuperäisestä häkäpöntöstä ku se on niin rumakin vielä että ei oikein kehtaa ajella sen kanssa!ja sit kans ois kiva saada sitä ääntä ulos. Kyllähän se hiukan tehoja voi antaa ulos IMHO.
![]()
Laser ProfRace ehdottomasti noista paras vaihto ehto![]()
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (BacMan85 @ Huhti. 20 2002,18:37)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Laser ProfRace ehdottomasti noista paras vaihto ehto[/QUOTE]<span id='postcolor'>
No hinnalta se sopii parhaiten mun kukkaroon mutta voisitko vielä kertoa miksi juuri kyseinen putki on paras?
Tosin "isot pojat" ovat kertoneet että micronin putkestä lähtee kovin (eli paras) ääni??
Onko se vaan juttua vai pitääkö toi paikkansa?
Vaikka ei juuri tehoja aikaiseksi tehoputkella saataisikaan niin kyllä hyvistä tehoputken tuomista äänistä kannattaa maksaa...
nimim. koko päivän sulosoundeja kuunnellut![]()
Katoppa www.rissanen.net!!! Slip on vaimentimet (cobra,eagle) 150€!!!
ooo
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (gpz 500 s @ Huhti. 23 2002,17:06)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Katoppa www.rissanen.net!!! Slip on vaimentimet (cobra,eagle) 150€!!![/QUOTE]<span id='postcolor'>
Juu olen käynnyt siellä ja hinnan puolesta olen kylläkin aika kiinnostunut ja voi olla että sellainen putki tulee hankittua sieltä tosin hiukan epäilyttää vaan noi merkit?!
No pitää kattoa jos ostan vaikka Stormilta sen Micronin ja sitten tilaus Louisilta Dynojetin suutin sarja ja K&N putsari johan pitäis tulla hiukan potkua ja ÄÄNTÄ ulos... Tosin sitten on taas lähemmäs tuhannen €:n köyhempi!![]()
Art:in sliparit ovat tyylikäitä (hiilari,alumiini) ja halpoja sekä ääntä lähtee. Itse hankkisin sellaisen jos olisi pieni budjetti. Niitä saa tarjouksista tonnilla vanhaa rahaa.
Itelläni on CBR:ssä Devil merkkinen slipari. Putken maahantuoja on Moto-Keidas Ylöjärvellä(Tampereen naapurissa). Tehonlisäyksestä en tiedä, mutta ääni on muhkea.![]()
Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.
"Ei sun kannata
ei kai kannata
pitää päällä vilkkua
jos oot jo ojassa"
Melkeinpä mikä hyvänsä laadukas slipari on toimivampi ja parempisaundinen kuin nykyputkesi, mutta jokaikinen vaatii myös seoksen säädöt, jotta ei käy pienemmän pakovastuksen takia liian laihalla.
Pelkkä slipari on ihan riittävä putkien osalta. Muita pakoputkiston osia ei vaivaa yhtä iso nuhaisuus kuin pää-änäriä. Imuilmansuodatin ja kotelo auttaa yhtälailla lisäksi ja parhaat äänetkin tulee juuri siten, että ne vaihdetaan vapaammin hengittäviin myös.
Sen jälkeen seokset säädetään kohdalleen aloittaen täyden tehon käynnistä ja siitä sitten alaspäin, siis uudet sopivat pääsuuttimet ja sitten säätöä.
Yoshimura on noista vaihtoehdoista ainakin erittäin laadukas ja hienosaundinen. Kaverilla on ollut sama putki jo monta kesää, ja on kuin uusi.
Oisko tosta apua. Kysy Nestehukaltakin, se tietää paljon.
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Joo..vanhassa pyörässäni oli Laserin Prodor putki ja sen ääni oli miehekästä murinaa..
Penkittänyt en silloin pyörää että tehonlisäyksestä en pysty varmuudella mitn sanomaan..
Kerran se vaan kolahtaa=))
Itselläni on VFR750 -95, jossa juuri hankittu G.P.R slip-on. Vaimentimen hinnaksi tuli 320€ ja tehopenkissä uudella vaimentimella+säädöillä +5hp ja +4Nm. Ja äänet on sellaiset kuin racing vaimentimessa kuuluukin![]()
Meikäläinen on vähän eri mieltä. Mutta onhan parantunut äänikin yksi tulevista asioista.(Guest @ Huhti. 18 2002,22:16) kirjoitti
Meikäläisen pyörä muuttui pelkällä sliparilla, suuttimilla ja vapaavirtausputsarilla huimasti.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Oletkos sinä se tallinaapurini olympiassa? Tiedot passaa aikas hyvin.(RR-80 @ Heinä. 08 2004,19:27) kirjoitti
Micron voitti äänivertailun jossain lehdessä joku aika sitten. Eli ihan faktaa on!(Centrix @ Huhti. 20 2002,20:34) kirjoitti
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Itellä Micronin putki ja kyllä siitä kova ääni lähtee. esim. Migin putki tuotti taas paljon matalemman äänen.(Transalp @ Heinä. 09 2004,13:59) kirjoitti
Eli haluaako putken äänestä matalaa pörinää vai kovaa huutoa.. Makuasia..
Tuo äänivertailutesti taisi olla se Bike lehti 5/03. Testasin samalla äänenpainemittarilla kuin lehdessä käytettiin oman pöntön metelit, ja vähän yli 100db oli tulos. Lehdessä pyörien tyhjäkäynti ääni oli noin sadan luokkaa.. Ihmettelin pitkään, kunnes hoksasin. Lehden pyörä olikin 1000 kuutioinen.. Oma vain 600..
Itse itseäni toistaen ja muutaman sanan lisäten:
Mulla on noita putkia pyörinyt jos jonkin merkkistä. Halvalla ei saa hyvää...Yleensä eräs laatuputken ja halvan eroista on siinä, että halpa pitää sietämätöntä mokää pienilläkin kierroksilla. Myös painossa on yleensä aika suuria eroja.
Eli jos haluaa siedettävää ääntä alakierroksilla ja kunnon soundeja ylhäällä + hienot hitsisaumat, kannattaa keskittyä merkkeihin Arrow, Akra ja Termignoni. Ja ehkäpä Bos ja Yoshi.
Niin meinas unohtua, se Streetfighter ei lukeudu näihin...
Tämä on oma mielipiteeni, kenenkään ei tarvitse siitä provosoitua sen kummemmin.
Jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Mulla on Streetfighter ja Factoryn suutinzydeemi+penkitys=720?, ääni tyhjäkäynnillä murea, ei liian kova millään kierrosluvulla, ulkonäky karu kuten äijässäkin, pyöräkin alkaa olla hiukan siipeensä saaneen näköinen mutta mikä tärkeintä: yhdistelmä toimii; 3000rpm 100Nm! Jaksaa viedä vähän vankempaakin poikasta ylämäkeen. Niin ja ne hitsisaumat, missä niitä tarvitaan?
Do you have premonitions of déjà vu?
Ainakin vanha Romboni (175€ toimituskuluineen) piti selvästi vähemmän ääntä, kuin kaverin hiilikuitu Micron (n.500?). Työn jälkikin oli ihan riittävän hyvä.(uijui @ Heinä. 13 2004,22:40) kirjoitti
No jos tykkää omasta putkesta, jonka on saanut halvalla, niin ok. Tuo oli vaan mielipide. Mutta sama se on joka asiassa, halvalla ei saa hyvää. Ooppeleita saa muuten halvalla....ja niissä ei ole hitsisaumoja...;)(motometu @ Heinä. 14 2004,15:50) kirjoitti
Jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Kaverinikin kehui aikoinaan Romboa Kawassa. Kerroppa mistä ostit tuon putken? -00 cebarini kaipaisi sliparia. Tuleeko tuossa mukana se väliputki pakosarjan ja vaimentimen väliin vai miten se asennus tapahtuu?kirjoitti
Mun mopossa (vfr) on rombo toiminu hyvin. Tilasin putken pololta 129 e + postikulut 15 e(JMP @ Heinä. 15 2004,13:18) kirjoitti
Tässä pari kuvaa rombosta
Life is too short to drink cheap beer.
Mun mopossa (vfr) on rombo toiminu hyvin. Tilasin putken pololta 129 e + postikulut 15 e
Tässä pari kuvaa rombosta[/QUOTE]
Tilasinpa CBR:ään pololta myös tuollaisen Rombon mökäputken. Teitkö kaasareihin mitään säätöjä kun ruuvasit sen kiinni? Tuliko mitään käyntiongelmia jos vaihdoit pelkän putken?
Mikäs toi *POLO on? Tarvis saada cepariin kans slipari..(artisti @ Heinä. 15 2004,15:46) kirjoitti
![]()