Tarkoitus olisi muotoilla pyörän omaa pleksiä tai vaihtoehtoisesti tehdä tuulisuoja kokonaan uudesta palasta jotta pääsisi eroon noista pyörreongelmista *. Alkuperäisessä vt750 pleksissä on muotoilu ns. suoraa ja taaksepäin kaltevaa mallia ja tarkoitus olisi muotoilla pleksi suoremmaksi/pystymmäksi yläpuoliskastaan jotta ilmavirta ylittäis pääni eikä heittäisi kaikkea naamalle... Onko uuni ainoa vaihtoehto vai voiko kuumailmapuhallinta käyttää myös?? Entä meneekö pleksi sumeaksi kun se kerran lämmitetään?
Muotoilutapaa siis haetaan...ja apuvälineitä mitä tarvitaan *
- "No! It's not a Harley" -
Kuumailma puhaltimella voi muovia lämmitellä mutta ongemaksi koituu isossa alueessa, että kun yksipaikka on lämmin niin toisesta nurkasta kerkeää jo jäähtyä, vaikka kuinka puhallinta pyörittelis. Ja jos meinaat muotoilla, niin kannattaa tehdä jokin muotti millä sitä muotoilla. Pleksi pyrkii menemään suoraksi levyksi, lämmetessään eli menee vähän hankalaksi käsin taivuttelemalla. Mut jos menee vituiks niin sitähän voi muotoilla niin usein kun haluaa. Kunhan ei venytä rakennetta rikki. En ole itse pleksiä muotoillut mutta hitusen ohuempaa muovia kylläkin, taitanevat toimia aikapitkälti samalla tavalla kun samanmoista muovia ovat.
ite kuumailmapuhalsin just uuden takalokarin cebariin, hyvin sai taivuteltua mutta kyllä se pinta lämmitetyltä puolelta vähän sameni. ei kyllä mulle haittaa mitään ku se jää sinne lokasuojan alle piiloon. voi riippua myös muovilaadusta, ja etäisyydestä mistä lämmittää
Tuo sulatus varmaan sitten parhaiten menee tuolla uunissa mutta muottia mietin....minkälainen olis paras?? Meinaan on käynny mielessä kokonaan uuden pleksi tekeminen...
- "No! It's not a Harley" -
Joskus 10 vuottasitten muotoilin muovia. muistaakseni lämmitin muovin uunissa 100-120 asteen lämmössä.
muistaakseni meni 5min paikkeille että muovi alko taipumaan.
Muotti oli tehty ihan lastulevystä. muotin kappaleet oli tehty siten että väliin jäi 5 mm rako muoville.
Korjatkaa jos muistan homman väärin![]()