Millä aineella uskaltaisi puhdistaa katteisiin roiskunutta ketjuöljyä. Aineen nimi ja ostopaikka aina plussaa...
Mitä?
Mineraalitärpätti eli lakkabensiini.
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Puhtaalla moottoriöljyllä pahimmat mustat p###at ja lopuksi pesu esim. Fairylla.
![]()
![]()
![]()
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Quote (gpz 500 s @ April 20 2003,07:38)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Wurth pineline. On hyvä.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Aivan ja vieläläpä Würth pineline tuoteperheen aine nimeltä tehopesu soveltuu erinomaisesti myös auton ja moottoripyörän pesuun.Ainetta saa joistain rautakaupoista ja Agrimarketeista yleensä ja tietenkin jos sattuu olemaan Würth oy:n tiliasiakas niin suoraan sieltä
![]()
ps.lue käyttöohje, koska aine ei toimi raakana vaan tarvitsee lantrata vedellä.
Terveisin itsekkin käyttävä![]()
kokeileppa auto glymin vanteiden puhdistus ainetta,
aine on suihkepullossa ja minusta hyvää ainetta
käytän itse sitä samaa.
Pyörän pesu hetkellä auto glymiä niskaan ja shamppoota perään ja kunnon huuhtelu vedellä
![]()
Ihan tavallisella autovahalla lähtee helposti, ja jos on hyvin katteet vahannut, niin seuraavalla kerralla lähtee ihan vaan kostealla rätillä.
Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.
"Ei sun kannata
ei kai kannata
pitää päällä vilkkua
jos oot jo ojassa"
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (grilli @ Huhti. 20 2003,10:16)</td></tr><tr><td id="QUOTE">aine ei toimi raakana vaan tarvitsee lantrata vedellä.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Joo, ei toimi raakana, ihme aine.
ooo
Ei tämä ole mitään välineurheilua. Tärpätti on halpaa ja toimivaa.
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Auto Glymin spray vaha putsaa hyvin ja samalla tulee hyvä kiiltävä liukas pinta.Ei tartu paska jatkossa niin pahasti kiinni.Törkeen helppoo ja nopeeta myös.![]()
Laitan kesätöikseni autoja ja moottoripyöriä myyntikuntoon, itse käytän aina rasvan poistoon esson covar 5, liuotinta joka hakkaa mennen tullen kaikki vastaavat litkut, tosin tuo pineline on kanssa ihan ok!![]()
C B R
Ainaki paikallisessa varaosassa on Autoglymin moottoripyöränpesuainetta.. sillä tuntui lähtevän kaikki paitsi sulanu kengänpohja ;)
Ketjuvaha lähtee ainakin WD-40:llä aika mukavasti, eikä ole varmaan paha maalipinnoille. Mää olenki huuhdellu koko talven sillä moppooni...![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
halpa ja hyvä aine, Diesel100, eli diiselin lisä-aine, ei tuhoa maalipintoja, ei tuhoa muoveja, haisee pahalle mutta poistaa rasvaiset/öljyiset paskat erittäin hyvin eikä jätä kalvoja jälkeensä
Diesel100 + pari tippaa moottorioöljyä -> rättiin ja hinkkaamaan, sitten liukkarisuihkupullolla hankalat paikat ja tiskiharjaa ja sitten shampoopesu ja vahaus --> kiiltää kuin mikäkin
PS. Järkee saa käyttää, tiskiharjalla vain koviin osiin, katteet voi naarmuuntua moisesta jnejne, disclaimerit perään.. mut summa summarum, Diesel100 on parasta halpaa ainetta mitä mä oon löytäny.
Difficile est satiram non scribere.
Itse olen myös käyttänyt samaa ainetta ja hyvin lähtee lika, vaikka olis ollu vähän pidempäänkin. Eikä vahingoita maalipintoja tai ei ainakaan vielä ole...mut kannattaa käytön jälkeen aina huuhdella pois vedellä niin ei jää rasvanen pinta ja lika ei tartu niin helposti uudelleen. Suosittelen WD-40:stä. Sitä saa ostettua lähes kaikista autonvaraosaliikkeistä ja huoltoasemillakin olen nähnyt...(xjrrrrräyh @ Huhti. 24 2003,09:44) kirjoitti
Turvallisin aine katteiden herkälle hipiälle on WURTH;n
Pineline woimapesu se on mäntyöljypohjainen liuotinpesu.
Itse en muuta MP;ssä käytäkkään. Tampereelta sitä saa
mm.lielahden löytötavaratalosta.
Kesä ilman pyörää on kuin talvi ilman vaatteita...
Vanteet ja katteet olen autglymin normi-punaisella vahalla putsaillu ketjurasvasta. Eli yksi ääni lisää normaalille autovahalle.
otan yleensä takakatteisiin tulleet roiskeet pois ihan pelkällä kiillotustrasselilla.ja ei tarvii läträtä aineiden kanssa.toimii myös takavanteeseen![]()
Ostinpa kokeeksi Auto Glymin mopopesuainetta...
Oli litran suihkepullo...
On riittoisaa, lähti viime kesän itikat sekä rasvat vanteista...
Suosittelen!![]()
- M'kay -
Puhtautta ja kiiltoa saa myös kaiken näköisillä. Eli itseasiassa kypärän ja visiirin puhdistukseen tarkoitettu Helmet & Visor cleaner-sprayvaahto jättää hienon kiiltävän pinnan. Erinomainen katteisiin sekä tuulilasiin (muoviin..)
Shopissa mm. seuraavia tököttejä:
32-BRC650 CRC: Brakleen Citrus kitkapintojen puhdistusaine 500ml spray 5.10 €
32-CAC405 CRC: Kaasuttimen puhdistusaine 300ml spray 8.95€
32-END650 CRC: Moottorin pesuaine 500ml spray 7.85€
32-INS520 CRC: kumin & muovinhoitospray ei silikonia 400ml 7.25€
32-K4020 CRC: Kontakt 40 monitoimiaine 200ml spray 5.70€
BICLEANER Shell: Advance Bike Cleaner 1Litra 8.08€
BRCLEANER Shell: Advance Brake Cleaner 400ml 5.61€
HELVI Shell: Advance Helmet & Visor puhdistusvaahto 5.53€
METPCA-04 Castrol: Metal Parts Cleaner 7.70 €
Kaikkee ne keksiikin..
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Minä olen puhdistanut katteet raakasti vain tärpätillä, puhdistuksen jälkeen olen sitten laittanut vahan päälle.
En ole huomannut maalipinnan reagoineen mitenkään tärpättiin.
Tärpätillä lähtee kaikki mömmöt tosi hyvin
No pain no gain.
joopajoo, tossa ku liimailin yks päivä noi puuttuvat tarrat kylkeen kiinni nii spriillä puhdistin eka katteet kaikesta liasta ja pölystä että tarra tarttuu paremmin. no ei siinä mitään, mutta ku se paikkamaali. niin. katetta on uudelleenmaalattu ja se maali alko himmentymään. mitä lie halpismaalia käytetty siihen. onneks en kyllä hirveesti sillä spriipaperilla niihin uudelleenmaalattuihin pintoihin koskenu ja kyllä vahallakin alko taas kiiltämään mutta harmittaa kyllä pikkasen.
vanteet sain jollain bilteman öljynpoistajalla irti tosi helposti sen jälkeen kun jollain millä lie yleispesuaineella olin niitä tuloksetta yrittäny poistaa monta minuuttia.
öööö.... siis.... vanteissa olevan liankirjoitti
![]()
Tavallisella autovahalla lähtee ihan mukavasti.
YZF-R1 -05
Castrolin ketjuvaha on sen verran ihmeellistä ainetta, että ketjuissa ei tunnu pysyvän kovinkaan hyvin, mutta kyllä se muissa paikoissa tuntuu pysyvän kuin tauti.
Millään ei meinaa saada irti sitä paskaa vanteista.
Kannattasko kokeilla tota dieselin lisäainetta? Kuhan ei vaan lähde maali vanteista.
CRC 5-56. Vanha tuttu, rehellinen, kunnon CRC... Ei sen vaikeampaa!![]()
Honda CBR 600 F ... -94... -> Honda VTR 1000 F ... -01...
Mitään järkeä lutrata liuottimilla tai öljyillä,
kun kuitenkin joutuu vahaamaan ja pelkkä
vahakin ajaa saman asian.
Lähtee kuten yllä on kerrottu eri rasvaliuottimilla ja autovahalla, mutta myös valopetroolilla eli siis lamppuöljyllä, jolla tarvittaessa voi ketjujakin puhdistaa, käsittääkseni niitä vahingoittamatta.
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Lämppuöljylle ääni täältäkin. Samalla aineella voi putsata takaswinggiä, vannetta, ketjuja jne. Niin ja hintaa 2,5e/L(FXD @ Touko. 06 2004,08:28) kirjoitti
Kyllähän rasva bensalla tai tärpätilläkin lähtee, mutta mitä sitä turhaan käsiä noin koviin liuottimiin sotkea..
//CBF600SA -11