Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Tässä oli kai useammallakin kiinnostusta siitä, millainen homma on kytkinremontti pyörään. No eilen siirsin vanhasta Kawan koneesta uuteen kytkimen, ja kyselin levyjenkin hintoja, joten tässä lienee pienimuotoinen tietopaketti niille, jotka nyt kytkinremonttia suunnittelevat.

Nämä koskevat Kawasaki GPz 1100 -83 pyörää. Pyöräkohtaisesti voi olla suuriakin eroja.

Osat:
    Kytkinlevyt, 9 kpl, alkuperäiset. Vähän päälle 500-600mk.
    Tiiviste muutaman euron.

Työ:
    Kytkinkoppa auki ja kytkimen purku alle 10 minuuttia.
    Jos työympäristö on puhdas, kytkimen kasaa 20 minuutissa.

Itse olen työskennellyt huollossa, joten on kokemusta nopeasta työskentelystä. Jos ei ole paljon konetta availlut, niin hommaan saattaa saada kulumaan tunninkin, ja jos osat likaantuvat tuossa operaation aikana, niin niiden puhdistamiseen saa kulumaan aikaa.

Huomatkaa, että moottorista oli valmiiksi laskettu öljyt pois, joten siihen kuluvan ajan saa tuohon vielä lisätä.

Tarpeellisia perus Bilteman työkalupakkiin sisältymättömiä työkaluja hommassa oli lukkorengaspihdit, momenttiavain ja suhteellisen suuri hylsy.
    Kytkinremonttia tässä juuri tekemässä ja muutama kymysys...

- Riittääkö pelkkien "massa"-levyjen vaihto?
    - Tarvitsenko muuta kuin nuo levyt ja kopan tiivisteen sekä uudet öljyt tottakai
    - Mistäköhän löytyisi oikeat monentit noille ruuveille
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
    Tälläiset osat ja niiden hinnat olen tilannut.. mitä muuta?

Suzuki GSX 750 F -00 (ja kytkin sökönä, sanokaas muuta)

- Levyt 74 €
    - Kopantiiviste 10 € (tilattiin Saksasta)
    - Öljyt (paljonko muuten menee öljyä?)

Tässä räjäytyskuva kytkimestä jos valaisee yhtään....

http://66.221.16.234/manual/images/S044d02.gif
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JP-800 @ Kesä. 05 2002,13:54)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Öljyt (paljonko muuten menee öljyä?)[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Kytkinhän ui samassa öljyssä kampuran ja laatikon kanssa => paljonko sitä nyt uppoaa tavallisessa öljynvaihdossa? 2-4l
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (HiTec @ Kesä. 05 2002,14:56)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Kytkinhän ui samassa öljyssä kampuran ja laatikon kanssa => paljonko sitä nyt uppoaa tavallisessa öljynvaihdossa? 2-4l [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Omassa pyörässäni(gsx750 vm.-81) öljyn määrä on merkitty öljyn täyttöaukon viereen(3200 ml) jos sitä ei siihen ole merkitty niin kyselkääpä vaikka maahantuojilta. Tai kaada öljyä "näppituntumalta" ja vilkuile pinnankorkeutta siitä pikku ikkunasta joka löytyy kytkin kopan alareunasta(joissakin pyörissä)
    Öljymäärä pitäisi löytyä ohjekirjasta tai omistajankäsikirjasta tms. Jos ei sieltä niin soita maahantuojalle. Laitappa sitten kunnon öljyt niin tuntuu heti paremmalta...
    Öljymäärä löytyy ohjekirjasta. Muista myös, että öljynsuodattimeen jää aina n. puoli litraa öljyä. Eli jos et vaihda suodatinta, niin koneeseen ei saa laittaa sisään yhtä paljon öljyä kuin suodattimen vaihdon yhteydessä (tarkat öljymäärät ja suodattimen tilavuus löytyvät ohjekirjasta)
  8.  
    Mulle Alfamer kertoilee 2.6l. No mähän eilen illalla kippasin koneeseen Shellin Advancea 2l, jonka jälkeen tikusta vähän väliä chekaten liruttelin ylärajalle asti. Sitten kone käyntiin, hur hur ja sammuksiin. Nyt tikku oli vajonnut n. -30% kun öljyfiltterikin oli täyttyny. Eikun pinta takas ylärajalle ja valmista tuli. Nopeasti kun 4l tönikästä arvelin (asteikko 1l välein), niin about 2.5l sinne sitten lurahti

Peräpäähän sama operaziooni Advance Transmissionia, mutta nestemäärä oli nyt huimat n. 1dl. No riittääpähän 1l pönikkä "pariin" vaihtoon, a 36.000km
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08