Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Tarkoitus on siis pistää pannu kohtapuolin (vihdoin) kasaan ja siitä heräsiskin seuraava kysymys:
    Olen kuullut varmaan kymmenen eri parasta ainetta mitä lohkojen väliin tiivisteen kaveriksi pitäisi laittaa. Itsellä tulisi mieleen jokin kovettumaton silikoni, mutta joku taas sanoi että öljystä vaseliinia, niin tiiviste asettuu hyvin ja ei vuoda, joku taas liimaa tiivisteliimalla. Viimeisitä vaihtoehtoa en kyllä itse tekisi... koska pelkäksi tiivisteeksi tarkoitettu liima ei toimi paperi tiivisteen kanssa.

Pistäkäähän kokemuksianne julki. Mikä konsti on käytännössä koettu hyväksi ja mikä huonoksi?
    Ainakin itse olen laitellut tiivistepahvien lisäksi moottorin tiivistykseen tarkoitettua silikonia, kestää kuumuutta ja toimii pahvin kanssa. Ei mitään negatiivista sanottavaa, kannattaa tosin katsoa ettei silikoni pursua sisäpuolelle muuten voit joutua purkamaan pannun uudestaan...
    Jätä paperitiiviste pois ja vedä pelkät tiivisteliimat, ei ainakaan yksikään omista pannuista oo koskaan vuotanu.
    Ainakin mulla riittänyt pelkkä tiivisteliima, tosin pyörä johon tätä koitin oli honda cb125, mutta ei se öljyjä valuttanut.
    Mitenkäs sitten käy jos sen tiivisteen jättää pois niin eikö laakerointien kanssa voi tulla ongelmia? Pälkähti mieleen...
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
    Tuo minullakin tulisi ensimmäisenä mieleen. Eli jos lohkot on sovitettu siten että välissä on tiiviste, niin jos tiivistettä ei käytetä niin laakerithan on tuolloin tiivisteen verran lähempänä toisiaan. Taijan pistää silikoonin tiivisteen kaveriksi. Yksi kaveri oli tosiaankin voidellut tiivistepinnat öljyisellä vaseliinilla, jolloin tiiviste kuulemma asettuu kaikista parhaiten paikalleen, eikä vuotoja ole havaittavissa (itse totesin). Vähän kyllä arveluttaisi, koska itse olen aina pyrkinyt tiivistepinnat pitämään mahdollisimman hyvin erossa öjlystä asennusvaiheessa.
  7.  
    All Rightista saatavaa (nimeä en muista) tiivistemönjää oon käyttäny ja hyviin on pitäny.
    GS 1000E> GSXR 1200> ZXR 750> GSXR 1000> V-Raptor> ZX12R> ZZR 1100> CB 900 Cafe Racer> ZZR 1100> VMAX 1200> Hornet 900> GSX 1100E> XX 1100> GPZ 1100 RX> GSX 1100F> Wide Glide 1450> FLHTCU Ultra classic electra glide 1600