1. "elämäntapa"
2. "harrastus"
3. ainoa moottorikäyttöinen kulkuneuvo
4. "pakkomielle"
5. "irti arjesta"
6. "vauhdin ja g-voimien hurmaa"
7. "vapautta liikkua"
8. "egon jatke"
9. "eroottinen kulkuneuvo"
10. en osaa luokitella
Harrastus eli työmatka kulkupelihän tuo MP on.
Mukava vaihtoehto autoharrastukseen.... Halvempi, mahtuu talliin useampia etc
Ei kiinnosta pätkääkään
Aivan helevatun hauska harrastus
Joskin köyhälle aika perkuleen kallis semmoinen.
Trying is the first step towards total failure.
Aprilia Tuono Factory '17
Henkireikä, saa olla hetken omissa ajatuksissaan. Plus jeevelin mukava harrastus..![]()
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Purkamisen ja kasaamisen kohteitahan ne on.
Jossain välissä käydään pikku lenkki ajamassa.
Simppelisti:
1. Ajaminen monine vivahteineen.
2. Matkamopoilussa on tullut käytyä monissa todella upeissa ja mielenkiintoisissa paikoissa, joihin ei ilman
mp:tä olisi koskaan tullut mentyä...
<p>.</p>
stress relief
Terapiaa, osa elämää, harrastus...jösses...monta vaihtoehtoa...![]()
Ducati "Ducster" Monster 1200S -17
Triumph Daytona 675 -10
Elämä on liian lyhyt jossitteluun.
kyllä se tohon "vauhdin ja g-voimien hurmaa" lohkoon menee. kohta 10v oli koko harrastus jäissä, mutta kyllä se kärpänen taas iski ja lujaa kun pääsi rataa kiertämään. Jotain siinä vaan on
www.trackpunkracing.com
Rata-ajo on aina rata-ajoaei tarvitse miettiä vastaantulevia tms..
Ducati "Ducster" Monster 1200S -17
Triumph Daytona 675 -10
Elämä on liian lyhyt jossitteluun.
Mulle se on ensisijaisesti "irti arjesta" kulkuneuvo ja "harrastus". Tietysti kiihtyvyys ja vauhti kiehtoo myös mutta vain satunnaisesti.
Suzuki GSF 1250SA -08
Pohjaton purnukka adrenaliinia, niin isolla suuaukolla että halutessaan voisi ottaa huikan jota ei kykene enää nielemään...
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Harrastus monella tapaa. Irti arjesta matkailua. Kiihtyvyyttä, opettelua, rakentelua, vanhempien kouluttamista(kaikki ei elä niinkuin he 60 luvulla) . Osien etsintää, modaamista, mietiskelyä, moottoriavusteista joogalentoa...
Olis varmaan itellä 10 mopoa jos olis rahaa.
-vk-
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
pakkomielteinen harrastus irtautia arjesta. Ainoa paikka missä olen huomannut etten ajattele töitä tai mitään muutakaan on pyörän selässä. Silloin on vain minä ja pyörä...
-Honda CBR 1100XX SuperRedbird '98
-Suzuki VL 1500 Intruder '99
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Sitä vaan tajusi nelivuotiaana sillä kohtaa kun apparit lensi nurkkaan fillarista,
että kaksipyöräinen on "SE" juttu.
Mopoilu on kaikkein monipuolisin ja monivivahteisin asia "SEN" jutun toteuttamiseen.
Kyse ei siis varsinaisesti ole mopoilusta, vaan siitä välineen ja oman fysiikan&psyykkeen
täydellisestä yhteensulautumisesta joka "saa siivet selkään".... ilman alumiinitölkkiä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Möin auton pois noin puolitoista vuotta sitten joten moottoripyörä on ainoa moottoriajoneuvo.
Pääasia että on kivaa.
Nykyinen: Zygä...ou nou
Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
75m/s
Kapinaa enää nykyään. Kapinaa mp-tehtaan ajatuksia vastaan ja kapinaa maahantuojien ajatuksia vastaan. Kapinaa dekraa vastaan, kapinaa trafia ja katsastusjuttuja vastaan, kapinaa euroopan direktiivejä vastaan, Kapinaa myös e-hyväksyntiä ja tyyppihyväksyntiä vastaan. Kapinaa kaikenmaailman vihervasureita ja muita puunhalaajia jotka kaikin keinoin koittavat rajoittaa tätä minun vapauttani kapinoida.
Ei vaan, kyllähän tässä tuo ajaminen on niinku se pointti. Ja rakentelu sekä rassaaminen.![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Miula on vasta viisi ja pyöriin käytetty raha on ollut ihan ylimääräistä, koska mopojen takia ei kannata normikulutusta uhrata.
Kun sopiva sattuu kohdalle, niin ostaa pois ja 10 vuoden päästä alkaa tallissa olla ahdasta.
Jos talous ei ole ellososareiden, pikavippien ja autorahoituksen takia vedetty ihan kuralle, niin tavallisella palkannauttijalla on varaa ostaa 3000-5000€ mopo kahden-kolmen vuoden välein.
Mä olen ajanut vasta yhden kesän, joten mopoilun luonne on vasta hahmottumassa. Arjesta irtoamista se on ollut pääosin: kun hyppää mopon selkään, ei rasitu polla eikä huolet paina. Jonkinlaiseksi harrastukseksikin sitä voi sanoa, tosin varsin pakkomielteiseksi (= on vaan ihan pakko vetää illalla vielä "pieni" lenkki, kun ei edes sada).
Potentiaalisesti elämäntapa, mutta sitä en tiedä ennen kuin kymmenen vuoden päästä.
Siitä vauhdin hurmasta tykkään kyllä enemmän jo nyt kuin pari kuukautta sitten.
Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
Intohimoinen harrastus
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Ainoa kulkuväline jo 2 vuotta
Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.
Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
Adenauer 300-52 iski silmään tästä topiikista. Tiedossa olisi tämmöinen hyväkuntoinnen alkuperäinen yksilö joka ehkä olisi myytävänä mutta mikä olisi entisöimättömän Mercedes Benz:sin hinta jolla voisi omistajaa lähestyä. Sattuisi omaan syntymävuoteen ja muutenkin olisi jatkoa vanhojen ajoneuvojen kunnostukseen?
Moottoripyörät ovat olleet kuitenkin ykkössijalla vuodesta -68 lähtien eli Jawasta HD:eehen
Viimeksi muokannut: lotja; 16.01.2013 klo 22:03.
Ade on jo näinäaikoina sellainen automalli, jonka kanssa kannattaa olla todella tarkkana ostaessasi - että ostat todellakin hyväkuntoisen yksilön, jota ei tarvitse ruveta ihan jokakohdasta virkkaamaan uudelleen. Osat on Mercedeksen Classic Centeristäkin tiukassa ja sitten jos niitä on - niin maksavat ihan elämäntyön verta.
Hinnat osaavat olla ihan mitä tahansa 20.000 - 150.000 euroa riippuen yksilöstä ja jos on vielä jokin tietty historia autolla - esim. joku erityinen ihminen on sen joskus omistanut, se lisää heti yksilön markkina-arvoa.
Kannattaa ottaa yhteyttä Suomen Mercedes-Benz klubin puheenjohtajaan. Hän museoajoneuvotarkastajana voi kertoa sinulle lisää ko. mallista ja myös muuta lisäinfoa.
Harrastus. Harrastukseen kuuluu huollot ja puunaukset ja pikku rakentelut yhtä paljon kuin ajaminen. Paras stressi lelu mitä ikinä ollut oli offroad mopottimet. Puiden välissä kun ajeli riittävän lujaa niin piparit tai paperit ei mielessä pyörinyt kun ne kaksi aivosolua keskittyi tosissaan pitämään sut hengissä. Helppoa, kahva nurin ja uutta ajateltavaa tuli koko ajan ajamiseen liittyen eteen
Tää nykyinen asfaltti mopoilu ei valitettavasti toimi ihan samoin, aina joku kotilo edessä tai perseessä. Miliisit tutkineen kyttäämässä ja puusilmä odottaa saapumistasi kolmion takana
Pitänee kokeilla supermotoa tai vaikka trumpan tiger xc mopottimia niin sais uutta näkemystä hidaste töyssyistä ja sorateiden hurmasta![]()
Se on minulle naurettavaa pelleilyä![]()
Spööööööög ! ! !
Elämäntapa 9v.lähtien,kun äidin pappatunturia polkemalla liikuttelin ja sitten kerran isä antoi luvan,että laita se käyntiin ja aja sillä.(Rokotus saatu kotikylällä,kun naapurissa kävivät veljenpojat 100cc Hondalla,350 twin-Hondalla ja Tuutilla kylässä,puhumattakaan Peräseinäjoen pahasta pojasta H2-Kawoineen).
Rahaa mennyt varmasti ok-talon verran näihin.
Se on noita kaikkiakyllä myös ainoa moottorikäyttöinen. Töihin lähtee mieluusti kun tietää että prätkällä sinne pääsee ja takaisin ajellessa jää työpäivän stressi kyydistä.
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax