1. "elämäntapa"
2. "harrastus"
3. ainoa moottorikäyttöinen kulkuneuvo
4. "pakkomielle"
5. "irti arjesta"
6. "vauhdin ja g-voimien hurmaa"
7. "vapautta liikkua"
8. "egon jatke"
9. "eroottinen kulkuneuvo"
10. en osaa luokitella
Kaikkea muuta paitsi kohtaa 9. Välillä pyörät olleet mielessä ärsyttävyyteen asti. Muutakin elämää olisi...![]()
S
Aikas kattavat vaihtoehdot oli....Eli mopedi on ainoo motorisoitu vempain meidän perheessä, lisäksi se on mun kulkuväline töihin ja takas...Elämäntapa...Harrastus...jne...
Ja se on oiva vempain siinä mielessä, ku oiiiiiikein paljon kyrsii joku juttu (esim.oma ukko),niin ei tartte ku hypätä puikkoloihin ja lähtee veteleen pitkin motoria/teitä,ja saa rauhas mumista ja kiroilla kypärän sisäl, ni johan kiukku laantuu
*
*
*
*
*
![]()
"hundkarusellen,hundkaruselleen...Vem kan ringa till ooooosss..."
Ovathan nuo koneet vieneet 30 vuotta milloin minnekin, joskus hitaasti, joskus "täysillä".
Tunturista se alkoi, sitten CB 125, CB 350, T 500, XJ 650, GSX 750, GSX 750, XJ 900, ST 1100, 2007 ST 1300 ja nyt Triumph Trophy 1200 SE Launch pack
No mä nyt taidan vielä toistaseks olla tällanen wannabe-harrastajajoten eiköhän se sit harrastukseks luokitella
![]()
'Cos when I start drinking is when I stop thinking!
Kyllä se moottoripyöräly pitää saada elämäntavaks, ainakin kesäsin, kaikki mahdolliset työajotkin pyrin tekemään pyörällä kesäisin, näin saan yhdistettyä työn ja huvin!![]()
Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
Moottoripyöräily on mulle intohimo joka saa endofriinin liikkeelle.
Se on tapa irrottautua arjesta ja saavuttaa ekstaasi.
Motorismi on mun uskonto![]()
![]()
Kesä ilman pyörää on kuin talvi ilman vaatteita...
Harrastus joka irroittaa arjesta, antaa hyviä kokemuksia ja ainoa toimiva moottorikäyttöinen kuljetin tällä hetkellä...
Ja tietenkin toinen niistä kahdesta ihastuksesta![]()
![]()
DEVIL may care, but I don't!!!
I'm not driving fast, I'm flying low!
Todella vaikea alkaa erittelemään, niin monta tunnetta ja ajatusta tulee pyörän päällä... Joten en lokeroi itseäni!![]()
Laitoin kohtaan harrastus, mutta ois sen voinu laittaa myös kohtaan elämäntapakin (16 vuotta ajallu motskareilla).
Vapaus liikkua on myös aika kuvaavaa, koska autolla ei tule mielenkään lähteä huvikseen ajelemaan, muttaa moottoripyöräilyssä on sitä vapautta liikkua..etten sanoisi himoa liikkumiseen.
Nyt kun nykyinen vaimokin on innostunut moottoripyöräilystä, niin kyllä suunta on kokoajan elämäntapaa kohti YYEESSS!!!
PS. Ensi viikolla otan pyörän käyttöön Oulussa.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Joo elikkä kyllä se menee tuonne pakkomielteen puolelle eli työmatkat menee satoi tai paistoi pyörällä
R1 -05
Kohta seiska ilman muuta. Mopolla tulee ajeltua paikkoihin, joihin ei tulis ees mieleen mennä kotilolla.![]()
SE
Meni pakkomielteen puolelle, koska aina olen halunnut ja nyt sen haaveen toteuttanut.![]()
Tyytyväinen valintaani olen ollut![]()
Prätkä tulee pysymään pihassa vastedeskin![]()
![]()
Huominen on tulevaisuutta -Matti Nykänen-
Heh, vähän vaihtelee, mutta mielellään äänestäisin useampaakin! Pelkkiä positiivisia ajatuksia, tietenkin...![]()
Kasvankohan mä ikinä isoksi?
Pakkomielteen omainen arjesta irti johtava eroottinen harrastus, tai jotakin sinne päin. Aika moni määritelmä olisi sopinut... Kivaa puuhaa pitkästä aikaa, ja mahdollisuus tavata hemmetin hyvää porukkaa!![]()
* Arctic Ranger *
elämäntapa ehdottomasti.![]()
" Very good homma ja asia meininki " http://kummituskauppa.spreadshirt.fi/
Eiköhän se ole vähän kaikkea, eihän sitä voi edes kategorisoida. Mpyöräily on pyhä.![]()
Itse pidän tätä hommaa harrastuksena. Minäkin olen kuullut kavereiden vihjailevan jotain pakkomielteestä. Sanotaan sitten että kokonaisvaltainen harrastus.
Vai että vain yksi vaihtoehto noista kaikista? Huh...
No, meikäläinenhän nyt kokee eroottisena melkein kaiken, mutta kuitenkin...![]()
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
2. ja 6., joista luonnolisestikin seuraa 5. (non-lineaarista differentiaalilaskentaa... *)varmaankin tuossa järjestyksessä ovat lähinnä totuutta.
Vaikka tuohon aikaa (ja ennenkaikkea rahaa) palaa, niin en sitä oikein elämäntavaksi silti mieltäisi, eikä nyt oikein sellaisia liikkumisen vapauden fiiliksiäkään ole sen kummemmin tullut, kuin kännykästäkään.
Mutta kyllä se on ne g-voimat, jotka vetävä harrastamaan tuonne radalle...
'Like a soul without a mind
In a body without a heart
I'm missing every part'
Samaa kuin Frostilla.
Rata-ajo avasi mulle ihan uuden ulottuvuuden. Siellä saa G-voimat , pienen pelon, hurjapäisyyden yms lopunajan feelikset koettua. Adrenaliini humala ja sitä seuraava eufoorinen olotila rata-ajopäivän jälkeen on todella uskomaton.
Ja tietenkin onnistumisen tunteet, kun polvi osui ekaa kertaa maahan (ilman katteita!), jarrutuspaikkojen oivaltamiset. Kun huomaa ettei enään olekkaan ryhmän pujottelukeppi ja kun oppii tajuamaan ajolinjojen vaikutukset nopeuteen yms...
Normaalin liikenteen sekaan en enään kovin usein edes viitsi mennä, saati uskalla ajaa vauhdikkaasti/kovaa liikenteen seassa/pikkuteillä.
Melkein voisi sanoa että nopeuden kasvu radalla on ollut suoraan verrannollista ajotavan rauhoittumiseen tai kääntäen verrannollista ylinopeuden määrään
...Er..Houston we have a problem here...
Honda CBR 954RR -02
Suzuki S1 -91, SuperMoPo
KTM 525 exc -03, SuperMoTo
Suzuki RM50 -80, kisacrossi
Pappa Tunturi -71,
Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
Irti arjesta - kun risteykseen tullessa vasta päättää minnepäin laittaa vilkun, eikä ole menossa minnekään niin se on "arkihuolesi kaikki heitä..."![]()
You´ll never walk alone !!!
Vaihtoehdot 2, 5 ja 7 (ja kaikkea muuta siltä väliltä)![]()
Kyllä se on elämäntapa, harrastus, pakkomielle ja ja ja..............![]()
Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
se vain on.
ja elämäntyylikin.
on se.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)