1. "elämäntapa"
2. "harrastus"
3. ainoa moottorikäyttöinen kulkuneuvo
4. "pakkomielle"
5. "irti arjesta"
6. "vauhdin ja g-voimien hurmaa"
7. "vapautta liikkua"
8. "egon jatke"
9. "eroottinen kulkuneuvo"
10. en osaa luokitella
Menee harrastuksena, jolla pääsee irti arjesta.![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Kaikki paitsi 4,8,9 ja muutama lisäjuttu vielä mitä ei listassa ollut.
Ei pitäis laittaa niin perkeleesti vaihtoehtoja jos saa ainoastaan yhen valikoida *
Harrastus.
- kalliit välineet=Kaikki on suhteellista *
- voi harrastaa vain osan vuotta=Höpsis,ympäri vuoden voi kaikkea harastaa jos vaan haluaa *
- kallista harrastaa harrastaessaan=Taas mentiin suhteellisuuten *
Itsestä se on kiinni mitä harrastaa ja millä tavoin,ei ole muin mielikuvitus rajana![]()
Se on sekä harrastus, että ainoo moottorikäyttönen kulkuväline. Autoo, eikä siihen tarvittavaa korttia edes oo.
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
No huh, huh, onpa melko mahdotonta valita noista vaihtoehdoista vain yhtä!
Sanoisinkin, että rakkaasta harrastuksesta on tullut jo elämäntapa, joka aika ajoin muistuttaa lähes pakkomiellettä. Sen avulla pääsee irti arjesta ja pyörää kurvista kiihdyttäessä voi kokea sellaista vauhdin ja g-voimien hurmaa ettei autolla ikinä. Ulkomailla liikuttaessa taas on päällimmäisenä vapauden tunne mennä ja tulla. Ja kyllä siinä ajellessa taitaa joskus oma egokin vähän pönkittyä, jos ihan rehellisiä ollaan…
Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
No harrastus tuli tuosta valikosta ruksatua....siitä vain puuttui vaihtoehto..."tällä hetkellä tuskallista odottamista"![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Ainakin 2,4, 5 ja ehkä jopa 1 sekä vielä jotain muuta. Se vaan on niin hemmentin mukavaa *Sitä kun on 3-vuotiaasta asti haaveillu mustasta moposta, niin vaikea sanoa mitä se on
Moto Guzzi Breva 850
Moto Guzzi Nevada 750 Club
Ensi kesänä kun on ensimmäistä kertaa pyörä ja auto ajossa, niin pyörästä tulee varmaan enemmän hupiajoneuvo kuin aikasemmin. Tosin voi olla, että pyörällä tulee ajettua jatkossakin paljon hyötyajoa, johon ei autoa tarvitse, kuten koulu- ja kauppamatkat. Kuluttaahan pyörä vähemmän bensaakin ja on hauskempi ja näppärämpi liikenteessä kuin kotilo.
SV650S -03
Aprilia RS -01, sähkömoottoripyörä, "Project Blue Smoke"
Harrastus![]()
Helposti
Elämäntapa. Ei enempää eikä vähempää. 5v natiaisesta saakka sitä on unelmoinut isosta pärrästä ja kerholiivistä päällä ja ensi kesänä pitkä-aikainen unelma toteutuu.
Honda Shadow
Yhtä vain voi äänestää! Mutta useampi osu kyllä kohdalleen: Äänestin 6. Mutta erittäin hyvin kohdallaan ovat myös vaihtoehdot 2, 5 ja 7.
Ajamattomat kilomerit ovat vielä edessä
Tunturi SuperSport vm 1973 Hondat CB 500 vm 1973 x 2 -> Kawasaki Z 1300 vm 1989 ->Honda Varadero 125 vm 2000 -> ja nykyiset Yamahat FJR 1300 vm 2006 YZF-R1 vm 2010 WR 450F vm 2005 YZF-R6R vm. 2006
Marunari
Ei enää mikään päällimmäinen kiinnostus. Välillä mukava käydä kääntämässä kahvaa, eipä muuta.![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Yksi vapaa-ajan harraste toisten joukossa.
Talvella en edes käy katsomassa pyörää.(Tallille matkaa 3km).
Vapun paikkeilla käyn hakemassa ja syyskuun lopussa vien takaisin.
Huollan itse ja ajelen tuntemusten mukaan.Enimmäkseen päivän
reissuja.Pari pidennettyä viikonloppu pyräystä kavereiden kanssa.
That's all.
itse laittoi 5:sen.
ei tuolla muuta tarkoitusta ole, lomareissu/ja tarkoitus ajella kesällä jos oikein innostaa + päivän ja 2 trippejä.
pihassa on myös auto, näppärä isomman tavaran kuljetukseen kesäisin ja pakko tällä alueella, on tullut oltua aikoinaan vuosia ilman autoa ja mopo ainoana, ei onnistu kovin hyvin.
ei autoa ole oikein tarkoitettu samanlaiseen ajeluun mitä mopoa. otat kameran, röökit, lompsan ja laitat päälle vermeet lähtien ajelemaan johonkin paikkaan joka sillä hetkellä kiinnostaa.
esm viime syksynä viimeisinä reissuina ajoi sellaisen tien päähän jossa ei ollut vielä koskaan käynyt vaikka suhtkoht lähellä.
tie oli suhtkoht mainio, maisemat hyvät ja syysaurinko paistoi.
ei paljoa muita liikkujia, tie mutkitteli paljon, vei ylös ja sitten alas, kunnes loppui maatalon pihaan josta jatkui huonokuntoisena yksityistienä.
tässä vaiheessa poltti röökin ja käynnisti navin, katsoen minne oli tullut ajettua.
2010- Yamaha FJR1300 -04
-90-92 Kawasaki Gpx750r
-89-90 Yamaha XJ750
Elämäntapa, harrastus ja ainoa moottorikäyttöinen kulkuneuvo![]()
Mun mielestä silloin puhutaan harrastuksesta kun hankitaan joku uuden karhea peruspyörä jota käytetään huollossa, ja heti kun T-paita kelit loppuu niin pyörä lykätään talliin odottamaan seuraavaa kesää. Silloin se muuttuu elämän tavaksi, kun ajokausi alkaa siitä kun kevät-talven aurinko on sulattanut maantiellä kuivan, moottoripyörän renkaan mentävän uran, ja pyörä lykätään talliin vasta sitten kun sataa pysyvän lumen. Kesät ajellaan ja talvet rakennellaan, elikkä ympärivuotinen harrastus joka vie rahat ja vapaa-ajan..
Arjesta irtaantumista, vapautta liikkua ja tottakai vauhdin hurmaa, mutta tietysti rajallisella vauhdilla yleisillä teillä.Mutta ennen kaikkea vapautta, vapauden tuntu on se, jota tuntee enimmäkseen kun päästelee pärrällä. Se myös rentouttaa ja antaa hyvää fiilistä. Minulle moottoripyöräily on myös eräänlaista virkistäytymistä, ravitsee sielua. Ihan harrastus toiminnaksi ei ole vielä päässyt kehittymään, mutta ehkä sitten jossain vaiheessa elämää. Ajaminen on vaan niin fantastista.
Rata ajoakin olisi kiva kokeilla joskus.
Mutta ajokelejä ja fiiliksiä odotellessa! *![]()
Kawasaki ZX-9R Ninja
Suzuki Hayabusa
Ainoa moottorikäyttönen vempelehän se on, mutta oisin voinnu vastata ihan hyvin myös 1,5,6 tai 7.
Kyllä se on melkein kaikkea noista kanssa, mutta se on parasta siinä kun asiat ottavat paljon pannuun. Niin koneella pääsee todella hyvin irte arjesta kun se saa aina miehen hymyilemään vaikka mikä olisi. Ja onhan se ollut aina koko elämän haave mitä on aina uneksinut. Ja sitä se on ollut mitä on aina ajatellutkin, elikkäs niin mukavaa ettei vaihtaisi pois tätä.
Pyörätön, ainakin hetken
kawasaki z1000 -07
Kawasaki ZX-7r
Aprilia AF1 Europa
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=CCItnKrXvMM" target="_blank">http:
//www.youtube.com/watch?v=CCItnKrXvMM</a>
nelonen ilmeisimmin, koska vielä 5kyt+ tuli hankittua pyörä, enkä edes yritä urospuoliskoa saada ymmärtämään tätä vapauden kaipuuta... *(Italowestern @ Elo. 19 2002,18:37) kirjoitti
VT750C4
"ymmärrys kasvaa kokemuksen myötä"
.. Kai tuo on itelle "illuusio" vapaudesta.. Hyvä keino vieraantua arkisista askareista ja tuulettaa ajatuksia..
Eli 1,2,4 ja 5..
Rasti meni kohtaan "harrastus"
Kaippa se tuo harrastus.
Ehdottomasti 4 & 5, noin 1 kk sitten vaihdoin pyörää ja olin 2 vk ilman "elämää", kyllä oli jumalauta hirveä ahdistus ja odottamisen tuska....onneksi sitten![]()
Suzuki "banaani" -88
KMX -88
Dr 650 RSE-94
Vara 1000 -04
kyllä tosta useampi kohta tulisi, mutta rastitin ton irti arjesta...kyllä se vaan kummasti hermoja hellii ku pääsee pyörän päälle
mulle se on harrastus jolla saa ajatukset hyvin irti arjesta..
Ruksin, jotta ainoa moottorikäyttöinen ajoneuvo. Tokihan minulla on veneeseeni perämoottori, mutta kun saan sen satamaan ja ulos purjeilla ja kera ilman moottoria, niin olen säilytellyt sitä varastossa. Sitä paitsi veneellä ei pääse ihan joka paikkaan, johon arkisin on asiaa. Prätkällä vastaavasti ei oikein purjehtiminen suju...
Olisin voinut rastia muutakin. Ajan prätkällä, koska tuota kulkemista on, ja motskarilla ajaminen on hauskempaa kuin autoilu. Lisäksi se on egon jatke, myönnän.
Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
5 ja 7, enkä aja sateella, mulla on auto sitä ja talvea varten.
Buell xb12Ss
Pelkkää remonttia koko ajan!koko ajan jotain... Nyt oli takapyörän laakeri saanut kilometrit täyteen. Ei se ole tavallisen kuolevaisen hommaa vaihtaa sellasta jos ei osaa. No, tuli laitettua kumminkin. Ja mikä parasta, sitä hommaa ei tehty tietokoneen ääressä, vaan sormet ranteita myöten vaseliinissa! Ja päälle
![]()