Desmosedici kirjoitti
Lahti Events Oy:n mukanaolon järkevyyttä en osaa lähteä arvioimaan(ainakaan kaupungin näkövinkkelistä). Äkkiseltään tuollainen organisaatio näyttäytyy tasaista tappiota takovalta kaupungin puuhaorganisaatiolta, joka järjestelee "kivoja juttuja", joista tehdään tasaisesti persnettoa, mutta perusteluina käytetään sitten näitä alueelle jääviä veromarkkoja jne. Ehkä MotoGP:n järkkääminen sen sijaan jättäisi viivan alle jotain? Jää nähtäväksi. Se, että ratayhtiö ei hoida kaikkea itse on sitten toinen asia. Jos mutuillaan, niin muutaman työntekijän Kymiringin ratayhtiö tuskin organisaationa pystyy hanskaamaan MotoGP:n tasoista tapahtumaa ilman merkittäviä lisäpanostuksia/rekryjä. Kannattaako tällaista sitten pyristellä itse kasaan vai ulkoistaa paketti jollekin muulle taholle, jolla oletusarvoisesti jotain kokemusta näistä jo on ja kerätä itse hillot "ratavuokralla"? Kymiring ja sen taustahahmothan MotoGP:n ja MXGP:n ovat Suomeen kuitenkin saaneet, joten puitteiden tarjoamisen lisäksi tarjoavat käytännössä myös tapahtuman järjestysoikeuden samalla ulkoiselle toimijalle, joka nyt sattuu olemaan Lahti Events. Jos nyt jotain lähtisin kritisoimaan on se, että Lahden sijaan Kouvolan pitäisi olla se, joka laittaisi vähän paukkuja tähän kokonaisuuteen ollen kuitenkin yksi selvimmistä hyötyjistä radan osalta ihan puhtaasti maantieteellisistä syistä. Mitä nyt huhupuheita on uskominen, niin Kouvolan haluttomuuteen on toki voinut vaikuttaa ihan henkilökemiatkin ratayhtiön puuhamiehen ja... no kaikkien muiden välillä :D