Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Motorg ry, hallituksen jäsen moderointivastaava itl:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi May 2015
    MotOrg ry jäsen
    Laitetaanpa tänne vähän tarinaa Suizan jarrupäivityksestä. Homma lähti liikkeelle siitä, että innostuin rata-ajelusta pahemman kerran kesällä 2020 ja siitä luonnollinen jatkumo oli ratapyöräksi kelpaavan aihion hankinta. Kesäloman loppumetreillä minusta tuli siis Suzuki GSX-R 1000 K7 (2007) pyörän omistaja.

    Offseason 2020-2021 aikana on tarkoitus päivittää pyörän jarrut paremmiksi sekä parannella alustaa.

    Jarruprojektiin on siis hankittu nyt seuraavat osa:

    Brembon RCS19 jarrupääsylinteri. Kotiin toimitettuna hintaa tuli 292,8€. Pitää muuten kehua carpimotoa toimituksen nopeudesta. Tilauksen tein torstaina aamusta ja paketti oli noudettavista läheisestä pakettiautomaatista perjantai-illasta. Ei ole ikinä ennen tavara liikahtanut näin nopeasti Euroopan sisällä!
    https://www.carpimoto.it/en-FI/45435...remium-Kit.htm

    Nissin jarrusylinterit ebayn ihmeellisestä maailmasta. Kotiin toimitettuna Belgialaisesta motoparts.nu liikkeestä 130€. Nämä ovat siis Suzuki B-Kingin OEM-jarrusatulat, joissa 2x30 + 2x34mm männät per satula. B-Kingissä on siis vakiona varsin mainiot jarrut. Luulisi Gixerin pysähtyvän näillä ankkureilla, kun ne pysäyttävät tehokkaasti tuon painavan sotanorsun. Kokemusta tästä sen verran, että olen jonkin verran kiusannut tallista löytyvää B-Kingiä radalla eikä silloin ole ollut mitään havaintoa jarrujen häipymisestä tms epämiellyttävästä jarruongelmasta. Eikä vähäisimpänä syynä ollut myöskään se, että nämä jarrusatulat pitäisi olla täysin bolt-on ratkaisu Gixeriin. Ultimaattinen jarrupäivitys olisi toki ollut Brembon monoblockit (M4 tai M50) mutta nuo olisi maksanut ihan paperirahaa.

    Puutelistalla on vielä teräspunosjarruletku, jarrusatuloiden tiivistesarja (laitetaan varmuuden vuoksi) sekä hyvät jarrupalat. Mistähän letkut kannattaisi hommata? Ja olisiko jollain tietoa miten pitkät letkut Gixeriin sopivat? Pyörä on nyt talvisäilössä ja letkujen mittaaminen ei siis nyt onnistu.

    Suosituksia jarrupaloista otetaan myös mielellään vastaan? Pitäisi siis olla sellaiset, jotka toimivat myös kadulla vaikka rata-ajelu on pyörän ensisijainen käyttökohde.

    Rahaa palanut tähän mennessä 422,8€
  2. #2
    Motorg ry, hallituksen jäsen moderointivastaava itl:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi May 2015
    MotOrg ry jäsen
    Kuva vielä romppeista.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  3. #3
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Yks palavaihtoehto: EBC EPFA

    Hyvä pala. Toimii kadulla sateellakin. Miinus, että kun about kolmannes palaa jäljellä, alkaa radalla kuumeta liikaa ja kahva vähän pehmentyä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #4
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Letkut Porvoon mittaletkusta. Tekevät Hel-letkuja ja varmaan löytyy hyvä ratkaisu ihan valmiina
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Honda RS250R * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  5. #5
    Motorg ry, hallituksen jäsen moderointivastaava itl:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi May 2015
    MotOrg ry jäsen
    Kiitoksia vinkeistä osien suhteen.

    Homma nytkähti hieman eteenpäin. Tilattu seuraavat osta:

    Jarrupalat: EBC EPFA347HH, nämä tulevat https://www.ebay.com/usr/brooksbarnparts ja hintaa kertyi rahdin kanssa 85,80€ kahdelle palasetille. Ihan ok hinta.

    Jarrusatuloiden tiivistesetti. Ei voi tietää miten kauan nuo satulat on olleet myyjän varastossa ilman nesteitä. Saattaa olla tiivisteet kuivahtaneet. Talven pimeinä iltoina mukavaa puhdetyötä vaihtaa satuloiden tiivisteet. Tiivisteet tuli täältä: https://www.ebay.com/usr/wemoto. Hintaa kertyi molempien satuloiden tiivistesetille rahteineen 44,41€.

    Edit: Älä osta tuota kiinalaista tiivistepaskaa. Sillä hankit vain harmia itsellesi. Ole fiksu ja osta suosiolla orkkistiivistesarja!

    Jarruletkujen suhteen otin yhteyttä Porvoon Mittaletkuun. Yksissä tuumin todettiin, että on parempi laittaa uusi pääsylinteri sekä jarrusatulat paikalleen ja vasta sitten mitoittaa letkujen pituudet & banjojen kulmat. Jos noita lähtee arvuuttelemaan tällaiseen Frankenbrake jarrusettiin niin on enempi, kuin todennäköistä, ettei niistä tule juuri sopivat. Halusin myös perinteisen tyylisen jarruletkusetin eli vedetään yksi letku pääsylinteriltä oikealle jarrusatulalle ja siitä ketjutetaan letku vasemmalle satulalle. Näin jarruletkujen pituus on lyhyempi suhteessa ratkaisuun, jossa pääsylinteriltä tulee molemmille jarrusatuloille oma letku. Tämä säästää painossa ja letkujen tilavuudessa. Varsin mukava kaveri oli Mittaletkussa neuvoja antamassa. Hyvää ja ammattitaitoista asiakspalvelua Hinta-arvioksi hän antoi letkuille n. 80€. Katsotaan sitten keväällä mihin hinta lopulta asettuu.

    Tähän mennessä rahaa palanut: 553,01€

    Eihän tämäkään ihan ilmaista ole ollut vaikka semi-budjettipäivitys piti olla
  6. #6
    Sitten kun kohta huomaat siirtyneesi vallan rata-ajamiseen niin tässä on mielestäni hinta/laatu suhteeltaan hyvät palat mitä kokeilin viime kesänä gixerissä.

    https://www.xn--batzng-eua.de/epages...ducts/17102114
    Suzuki GSX-R1000 K6
  7. #7
    Ite tulee ajettua SBS Dual Carbon paloilla.

    Hyvä kesto/tuntuma sijoitettuun rahaan nähden.
    joku paali valmis kikseri
  8. #8
    Motorg ry, hallituksen jäsen moderointivastaava itl:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi May 2015
    MotOrg ry jäsen
    Projekti taas nytkähi kukonaskeleen etiäpäin. Kevät alkaa lähestyä, koska jo tammikuun toinen päivä lähenee loppua. Päätin siis avata jarrusatulat ja vaihtaa mäntien tiivisteet ihan just in case. Tarkempi tarkastelu kyllä osoitti sen olevan aivan turha homma. Mutta itselle parempi fiilis, kun tiivisteet on vaihdettu.

    Täytyy kyllä sanoa, että noiden mäntien irroittelu jarrusatuloista ilman paineilmaa on aika ikävä homma. Mutta minkäs teet, kun ei ole keittiössä kompressoria
  9. #9
    Onko joku laittanut R6 ->08 jarrusatulat? Monenko millin spacerit siinä pitäisi olla?
    K8-1000
  10. #10
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Täytyy kyllä sanoa, että noiden mäntien irroittelu jarrusatuloista ilman paineilmaa on aika ikävä homma. Mutta minkäs teet, kun ei ole keittiössä kompressoria
    Ens kerralla, ota satula(t) irti moposta, ja pumppaa männät ulos satuloista, ennen ku poistat nesteet/ irrotat letkut.
  11. #11
    Motorg ry, hallituksen jäsen moderointivastaava itl:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi May 2015
    MotOrg ry jäsen
    Ens kerralla, ota satula(t) irti moposta, ja pumppaa männät ulos satuloista, ennen ku poistat nesteet/ irrotat letkut.
    Sinänsä hyvä idea mutta ei toimi tässä tapauksessa, kun ostin satulat käytettynä ebaysta.
  12. #12
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Onko joku laittanut R6 ->08 jarrusatulat? Monenko millin spacerit siinä pitäisi olla?
    Moi! Koska -08 on samat satulat, kuin -05, epäilisin että tästä topicista voisi olla spacereiden osalta apua. http://www.moottoripyora.org/keskust...%A4-budjetilla

    Ihan varmaksi en kuitenkaan uskalla väittää.
    GSX-R 1070 K5 // EXC-F 350 -13 // ZXR750 J "K"
  13. #13
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Sinänsä hyvä idea mutta ei toimi tässä tapauksessa, kun ostin satulat käytettynä ebaysta.
    Ens kerralla, pistä satulat mopoon kiinni sen verran että saat pumpattua männät ulos. Tai vaikkapa ihan irtonaisella pääsylinterillä ja letkulla.
  14. #14
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ens kerralla, pistä satulat mopoon kiinni sen verran että saat pumpattua männät ulos. Tai vaikkapa ihan irtonaisella pääsylinterillä ja letkulla.
    Tai sit käyttää jarrumäntäpihtejä, joilla vetää männät ulos. Ja jos ei satu olemaan just passeleita pihtejä toimii myös tämä niksi: Ota pihdit, joiden päät on taivutettu ja jotka aukeavat kahvoja puristaessa. (Esim. lukkorengaspihdit taivutetuilla kärjillä). Leikkaa kumisiivu, jonka saat pujotettua jarrumännän sisään (esim. vanhasta kahvakumista tms.) Nyt saat kumilla pehmustetun otteen pihdeillä männän sisältä. Kierrä edestakaisin ja vedä samalla ulospäin.

    Tämä niksipirkka toimii vain mäntiin, jotka ovat kupin mallisia jarrupalojen puolelta katsoen.
    Superbike #7
  15. #15
    Niksipirkkaa lisää: olen pullauttanut männät ihan tommosen perusjalkapumpun avulla, kartiomainen suulake millä esim. ilmapatjaa pumpataan vaan kiinni käsivoimin satulaan. Jos männät on kovin jumissa niin ei tietty riitä paine.

    https://www.biltema.fi/vapaa-aika/py...ppu-2000041209
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    EXC-F 250 2016
  16. #16
    Motorg ry, hallituksen jäsen moderointivastaava itl:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi May 2015
    MotOrg ry jäsen
    Kiitoksia hyvistä vinkeistä

    Näissä männissä on tosiaan ulospäin aukeavat kupit eli tuollaiset lukkorengaspihdit voisivat toimiakin. Itsekin ajattelin jotain välinettä minkä saisi männän kuppipuolelle kiinni mutta eipä tullut nuo lukkorengaspihdit mieleen.

    No nyt kuitenkin yksi lajitoveri lupasi jeesata kompuran kanssa. Katsotaan miten onnistuu.
  17. #17
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Sido toiset männät nippu siteillä ja ammu mäntä kerrallaan paineilmalla pihalle.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  18. #18
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Ite tulee ajettua SBS Dual Carbon paloilla.

    Hyvä kesto/tuntuma sijoitettuun rahaan nähden.
    Kuinka kauan tällaisilla paloilla ajelee? Muutama on sanonut ja olen myös lukenut, että kuluu silmissä.
    Jopa harrastaja on saanut kulutettua palat loppuun yhdessä päivässä.

    PS. SBS 838 DC on 30% alessa Carpimotolla. Eli 55€/jarrusatula. Tuo 838-malli käy ZX6R (09-17) sekä B-King. En tiiä onko samat satulat, mutta sama palamalli. On siellä muutakin alessa.
    https://www.carpimoto.it/en-FI/Bike_...rbon-838DC.htm
    Braaaaap
  19. #19
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Kuinka kauan tällaisilla paloilla ajelee? Muutama on sanonut ja olen myös lukenut, että kuluu silmissä.
    Jopa harrastaja on saanut kulutettua palat loppuun yhdessä päivässä.

    PS. SBS 838 DC on 30% alessa Carpimotolla. Eli 55€/jarrusatula. Tuo 838-malli käy ZX6R (09-17) sekä B-King. En tiiä onko samat satulat, mutta sama palamalli. On siellä muutakin alessa.
    https://www.carpimoto.it/en-FI/Bike_...rbon-838DC.htm
    About 7 settiä taisin noita SBK kauden aikana tuhota Suzukilla. Eli oiskohan se sit jotain 150-250 kierrosta per setti. Sateestahan nuo hiilipalat ei sit hirveesti tykkää. Pitää kyllä, kun saa lämpöseks, mutta kuluu aika paljon hätäsemmin. Käytössä Suzukin vakiolevyt ja Brembon t-drivet. Jonkin verran enempi tais tuolla Brembon levyllä pala kulua. Jotkin tarvikelevyt on semmosia, että ne syö varsinkin uutena palaa ihan tolkuttomalla vauhdilla.

    Ja toinen tärkeä asia noissa hiilipaloissa on se, että ne on sit hengenvaaralliset kadulla ajellessa, koska kylmänä ne ei pidä yhtään.

    Edit. 55€ per satula kuulostaa aika kalliilta, kun muistelen, että noita sai alta 40€ per satula vielä viime vuonna.
    Edit. 2: Brembon RC pala on hyvä vaihtoehto tuolla SBS:n Dual Carbonille jos saa halvalla. Kestoikä vähän huonompi kuin SBS:ssä, mutta oon käyttäny noita sekasin sen mukaan mitä millonkin sattuu halvimmalla saamaan.
    Superbike #7
  20. #20
    Itse käytin tuollaisessa mainitussa pyörässä (K7 suikka) alkuperäisissä satuloissa brembon rc-paloja. Aivan hyvät mutta vaatii kunnon lämmityksen, ei kadulle. Sitten vaihdoin M4-satulat, ja niissä ensin RC-palat, mutta nykyään SBS 841DC. Nuo toimii varsin pienelläkin lämmityksellä ja on halvemmat, 34.90€, kun ostaa täältä:
    https://www.xn--batzng-eua.de/epages...2&Locale=de_DE
  21. #21
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Sido toiset männät nippu siteillä ja ammu mäntä kerrallaan paineilmalla pihalle.
    Ja sormet pois sieltä välistä.
  22. #22
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Ja sormet pois sieltä välistä.
    Sattuu muuten ihan vitusti, kun se maan tautisen jumissa ollut mäntä vihdoin ja viimein suostuu liikahtamaan sen jälkeen, kun kompuran paine on käyty nostamassa ensin kahdeksasta barista kymmeneen ja sitten viimein kahteentoista.
    Superbike #7
  23. #23
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Mutta välissä on hyvä pitää jotain, ettei männät ammu toisiaan vasten ja saa siipeensä. Alulätkää, ohutta puukalikkaa jne.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #24
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mutta välissä on hyvä pitää jotain, ettei männät ammu toisiaan vasten ja saa siipeensä. Alulätkää, ohutta puukalikkaa jne.
    Rätti mun mielestä paras 👍
    Braaaaap
  25. #25
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Itse käytin tuollaisessa mainitussa pyörässä (K7 suikka) alkuperäisissä satuloissa brembon rc-paloja. Aivan hyvät mutta vaatii kunnon lämmityksen, ei kadulle. Sitten vaihdoin M4-satulat, ja niissä ensin RC-palat, mutta nykyään SBS 841DC. Nuo toimii varsin pienelläkin lämmityksellä ja on halvemmat, 34.90€, kun ostaa täältä:
    https://www.xn--batzng-eua.de/epages...2&Locale=de_DE
    Kawaan 50€/satula


    https://www.xn--batzng-eua.de/epages...on=ViewProduct

    Nää kawan palat näyttää olevan monesti kalliimpia kun muut. Varmaan siks, kun näitä menee 4 kpl/satula.
    Braaaaap
  26. #26
    Lainaa SLP kirjoitti Katso viesti
    Moi! Koska -08 on samat satulat, kuin -05, epäilisin että tästä topicista voisi olla spacereiden osalta apua. http://www.moottoripyora.org/keskust...%A4-budjetilla

    Ihan varmaksi en kuitenkaan uskalla väittää.
    Kiitos! R6 satulat olisi hyvä vaihtoehto sen suhteen että mulla on tuohon uudet letkut mitkä sopisivat suoraan. Huonoa on että brembon rcz 19 saattaa olla liian iso halkaisijaltaan. Eli se pitäisi luultavasti vaihtaa pienempään. Briteistä löytyisi 5mm spacerit 35€ sen ohuempia ei ole tullut vastaan. Nuo toisessa ketjussa mainisemasi nyt ainakin sopisivat varmuudella.
    K8-1000
  27. #27
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Kiitos! R6 satulat olisi hyvä vaihtoehto sen suhteen että mulla on tuohon uudet letkut mitkä sopisivat suoraan. Huonoa on että brembon rcz 19 saattaa olla liian iso halkaisijaltaan. Eli se pitäisi luultavasti vaihtaa pienempään. Briteistä löytyisi 5mm spacerit 35€ sen ohuempia ei ole tullut vastaan. Nuo toisessa ketjussa mainisemasi nyt ainakin sopisivat varmuudella.
    Eikös tuo RCS19 oo aika yleinen kahva R6:ssakin? Paljonko on satuloiden mäntien halkaisijassa ero gixu vs. R6?
    Superbike #7
  28. #28
    Pienemmät ne on, RCS17 on carpimotonkin suositus. RCS19 varmasti käy kyllä salamannopeudella kaupaksi, jos päätät vaihtaa R6 setuppiin.
    GSX-R 1070 K5 // EXC-F 350 -13 // ZXR750 J "K"
  29. #29
    Lainaa SLP kirjoitti Katso viesti
    Pienemmät ne on, RCS17 on carpimotonkin suositus. RCS19 varmasti käy kyllä salamannopeudella kaupaksi, jos päätät vaihtaa R6 setuppiin.
    Totta, ja R6 orkkis luultavasti löytyy ebaysta, ellei lähempää. Purkaamoissa Suomessa ei tunnu olevan jarruosaa. No tilasin satulat ja 5mm spacerit, sitten tietty olisi vielä se pääsylkkä. Sitä voisi kysellä rr kirppikseltä.

    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuo RCS19 oo aika yleinen kahva R6:ssakin? Paljonko on satuloiden mäntien halkaisijassa ero gixu vs. R6?
    Ei ole vielä R6 satuloita, voisi sen mitata ja laskea paljonko pinta-alassa eroa.
    K8-1000
  30.  
  31. #30
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Kuinka kauan tällaisilla paloilla ajelee? Muutama on sanonut ja olen myös lukenut, että kuluu silmissä.
    Jopa harrastaja on saanut kulutettua palat loppuun yhdessä päivässä.
    Mun vauhteja about 300 kierrosta per setti, ei pysty ihan loppuun ajamaan kun muuten suzukin kahvasta tulee pesusieni muutaman kierroksen jälkeen.

    Eli jää joitakin millejä käyttämättä.
    joku paali valmis kikseri
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen