Pelkän arvostelun ja mollaamisen ohessa olisi mukavaa saada oikeasti rakentavaa palautetta ja varsinkin kehitysideoita. Kyllä iso tahto on pitää foorumi mukaansatempaavana ja iloa sekä apua tarjoavana. Tärkeintä on kehitysideoita antaessa muistaa että palvelemme 20 000 käyttäjää, joista jokainen on erilainen yksilö. Kokee asiat erilailla, tuntee eri määrän porukkaa ja on harrastustasolla eri asemassa. Ei meistä kukaan tätä puurra itselleen vaan kaikille teille, käyttäjille ja jäsenille.
Hallituspaikkoja on myös jaossa joka vuosi, joten kutsunkin teitä kaikkia jäseniä mukaan tekemään asioista parempia![]()
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Sinäpä sen sanoit. Kontrollointihan on avain kaikkeen hyvinvointiin... Lisätään tuohon vielä tarkkailu, valvonta, ohjaus ja määräykset....Voi jösses....
Tulee vierailtua parillakin kansainvälisemmällä foorumilla. Sielläkin riittää häiriköitä. Ongelma hoituu aika nopeasti sillä, että foorumin muut lukijat dissaavat nuo pihalle tai blokkaavat virrastaan. Hyväntahtoinen naljailu ja sarkasmi ei tunnu suututtavan ketään.
<p>2002-2014</p>
2 § Tarkoitus ja toiminnan laatu
Yhdistyksen tarkoituksena on edistää moottoripyöräily harrastusta Suomessa ja Euroopassa.
Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys järjestää jäsenvalistus-, koulutus- ja harjoitustilaisuuksia ja toimeenpanee voittoa tuottamatta moottoripyörätapahtumia, tekee yhteistyötä vastaavaa toimintaa harjoittavien tahojen kanssa, pitää yllä internet-sivustoa voittoa tuottamatta sekä myy jäsentuotteita, kuten T-paitoja, lippiksiä, hihamerkkejä jne.
En tiedä kuinka kallista on orgin ylläpito mutta jos jokin asia (kaupalliset tiedotteet) on kymmenisen vuotta ollut maksutonta niin miksi ei enää ? Onko Orgin hallitus ottanut mallia Katisen/Urpilaisen toimista, kaikki kyykkyyn....
Olen muutamia vuosia seurannut Orgin sivuja olen syksyn mittaan ihmetellyt minne kaikki sivuston kirjoittajat ovat kadonneen ? Olenko väärässä, onko kävijämäärät romahtaneet ?
Kiitokset nopeasta vastauksesta ja sen kuvaamisesta millä säännöillä pelataan. Mielestäni tuo "pitkä kappale" kuvaa kuitenkin oivallisesti kuinka monilla, epämääräisillä ja subjektiivisilla säännöillä siivotaan tai sitten ehkä ei - päivästä, keskustelun sävystä, moderaattorin tuulesta riippuen. Tuo selitys ei missään nimessä poistanut käsitystäni siitä, että käytännössä luo kuvan mielivallasta. Tuota ohjetta kun kaikki modet tulkitsevat omista lähtökohdistaan, niin lopputuloksenkin ymmärtää.
Se että kirjoittajan mielipide - väitän, että jossain tapauksessa jopa mietitty - ei pahantahtoinen tai muutenkaan "shitiksi" tarkoitettu, siivotaan tietoisesti vaivautumatta edes kommentoimaan miksi ja täten nollataan koko kirjoittajan mielipide ja arvo - voi joillekin olla hyvinkin loukkaavaa.
No foorumilla on linjansa ja lukijansa - ja näennäisen etuoikeutetut kirjoittajansa. Onneksi voimme kaikki tietty valita ja 20000 lukijan joukossa ei tunnu vaikka jokunen vetäisikin herneen nenään. Foorumithan alkavatkin olla eilistä päivää.
Kiitos ja anteeksi.
<p>2002-2014</p>
Jos joku ketju tai viesti aiheuttaa hämmennystä, kuka tahansa foorumin rekisteröitynyt käyttäjä voi painella kolmio-namiskaa raportoidakseen viestistä.
Viestejä poistuu myös sen takia, käyttäjät raportoivat ne asiattomiksi syystä tai toisesta ja että muut kuin moderaattorit tai ylläpito on sen havainnut.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Täsmennetään tietämättömille että pelkkää kolmiota painamalla ei toki mikään viesti katoa, vaan se vie viestin moderaattoreiden syyniin ja mahdollinen poisto tapahtuu vasta heidän toimestaan. Silläkin sektorilla on omat spämmääjänsä...
psi:lle tiedoksi että sivuston ylläpito maksaa aika rujosti kokonaisuutena ja ymmärrän toki että se ketuttaa kun muiden maksama ilmainen myyntikanava muuttuu kaikille reilummaksi. Sama tulee koskemaan myös siivestyspaikkoja esim kesäpäivillä 2014. Henkilökohtaisena mielipiteenäni on suorastaan häpeä narista asiasta jos ei vaivaudu maksamaan edes vuotuista jäsenmaksua. Ja tämä viimeinen oli siis henkilökohtainen statement, eikä se edusta sellaisenaan Motorg ry:n kantaa.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Jep, tarpeeksi kun spämmäilee, aina joku **kalikka kalahtelee** ja aiheuttaa ihmeellistä huolestumista joillain yksilöillä.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Kattelin justiin, että viime helmikuun aikaan foorumilla kävijöiden määrän kasvu oli n. 30 % tasolla vuodentakaisesta, menneen ajokauden alkupuolella n. +15 % ja nyt parin viimeisen kuukauden aikana n. +1,5 %. Motorg ry:n jäsenmäärä kasvoi n. 20 %. Ihan kelvollisia lukuja kun huomioi miten moottoripyöräilyllä muuten menee. Se on totta, että foorumin kävijämäärät tipahtaa reilusti syksyn tullessa. Niin tapahtuu joka vuosi samalla tavalla.
1000
Toi Psin "onko käyttäjämäärät romahtaneet?" -kysymys on mutulla jotenkin samanlainen havainto kuin itsellänikin. Ihan kuin keskustelu olisi talvea kohden laantunut.
Hienointa on tietysti Hannulan kertoma, että jäsenmäärä on kasvanut. On kiva, että ihmiset jossain määrin viitsivät tukea myös rahallisesti tätä harrastuksen keskuspaikkaa.
Mulla ei ole moderoinnista juuri mitään valitettavaa. Hyvä, että jotkut viitsii. Ehkä provoimpien keskustelujen määrä on vähentynyt, ihmiset tiedostavat ja tunnustavat nykyisin olevansa joko "kukkahattuja" tai "vetomiehiä". On harmi, että hivenen kärjistävä keskustelu on vähentynyt koska se on talvikauden parasta MP-viihdettä. Tietty jos katsoo Rossin (tai omia) vetoja jälkikäteisesti on se MP-prnoa...
Ehkä talvella pitää tehdä oikeasti jotain muuta, ettei ole mp-fakki-diootti.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Vapaaehtoistyö tällaisessa järjestötoiminnassa on toisinaan hämmästyttävän epäkiitollista.
Toivottavasti silti edelleen jaksatte.
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Kevätpäivän 2013 kaupallinen keskustelu jatkuu täällä ja samalla siivottiin myös muut aiheeseen liittymättömät viestit.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
hyvää uutta vuotta teille!
Minä ainakin nautin org.n sivustosta hyöty ja huvi käytössä. Linja puhtaudessa on mulle ainakin just sopiva. Ehkä mulla on niin loivat mielipiteet ;)
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Olisi kyllä kiva jos kaikki väärin ajattelevat voitaisiin moderoida pois, niin voitaisiin me loput taputella toisia olalle ja kehua mahtavasta pyörä valinnasta.
Supermoto
Hyvää uutta vuotta ja jaksamista foorumin ylläpidossa.
Yhteisenä teemana kaikille sanoisin että ajatelkaa aina mitä toisillenne sanoisitte päin naamaa, täällä on hyvä aukoa päätään kun ei toista näe. Oikeassa elämässä jäisi moni asia sanomatta kuten täällä on sanottu pahasti toiselle. Toivotankin nyt hyvää ja rauhaisaa uutta vuotta 2014 kaikille!
ZZR1400
Ilmeisesti ainut ketju minkä ylläpito noteeraa on tämä ja täällä olevat viestit? Vai onko joku syy miksei YV-viesteihin vastata?
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
voisiko paskikseen saada läskinpudotusketjun takaisin..?
kiitos.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
moi,
Ilmeisesti täällä näkyy kauppiaitten intressit aika vahvasti!
joni
===
vertzu
Dear boy007,
You have received an infraction at .ORG!.
Reason: Inappropriate Language
-------
Viestisi ja avaamasi viestiketjusi eivät ole asiallisia. Keskustelun foorumilla on hyvä olla asiallista ja rakentavaa eikä muita ole syytä suotta provosoida. Kirjoittamasi viestit eivät ole asiallisia, joten laitoin sinulle 10 päivän eston foorumille kirjoittelusta. Foorumilla on toki suotavaa keskustella ja esittää mielipiteitä ja kysellä asioista, mutta viestin sävy ja kirjoitusasu on syytä pitää asiallisena ja rakentavana.
-------
This infraction is worth 1 point(s) and may result in restricted access until it expires. Serious infractions will never expire.
Original Post:
http://www.moottoripyora.org/keskust....php?p=6267899
Niin, mä oon käsittänyt että kun se vesi on sekaisin sillä on pinta-alaa enemmän ja pääsee
näin imeytymään paremmin,... oli mekanisimi mikä tahansa loppujen lopuksi on monimutkainen
ja inhottava, pienet turpoamiset saat katteet repsottaa ( niin kuin mun pyörässä, pieni esteettinen ongelma ) ja pikkusen pahempana et saa istunta irti ja pääse huoltamaan pyörää. Pahimmillaan kuulemma maali kuplii.
Mä taidan siirtyä tonne multistrada.net :iin kun täällä ei saa kerätä tietoja ja luoda yheyksiä.
Täällä pitäisi vaan HYPETTÄÄ DUCATIA.
====
moi,
Putin iski jälleen, onko sellaista foorumia Suomessa missä
voi puhua myös Ducatin todellisista ongelmista, ulkomainen
sellainen on multistrada.net
Tässä keväällä tulee viellä ulos kuluttajariitalautakunnasta päätös
joka koskee sivujalan kiinnityspisteen väsymis murtumaa ja
siitä olisi varmaan opettavaista keskustella. Multistradojen sivujalkojen
kiinnityspiste on ensimmäinen osa joka hajoaa ja määrittää pyörän
käyttöiän mikä jää 20tkm - 40tkm jos ei löydä keskitukea.
Esim. Bensatankin, johtosarjat,... yms voidaan viellä rahalla vaihtaa
mutta moottorilohkot maksaa jo saman verran kun pyörän arvo.
Oma kokemus on että riita-asiat ducatin suhteen voi yrittää neuvotella,
hakee tavran tarkastajan ja vie oikeuteen - jos rahallisesti kanttaa.
joni
=============
Kriisi
Dear boy007,
You have received a warning at .ORG!.
Reason:
-------
Spammed Advertisements
Olet jo aiemmin saanut ylläpidolta huomautuksen jatkuvasta yhden asian spämmäämisestä Ducati-ketjuihin ja sittemin myös muille aihealueille. Jos sama vielä jatkuu tullaan kirjoitusoikeutesi foorumillemme poistamaan määräajaksi.
-------
Original Post:
http://www.moottoripyora.org/keskust....php?p=6266058
Aika velikultia, tehdas ei ota mitään kantaa tai siirtää
asioiden hoidon maahantuojille, uusi maahantuoja ei ota vastuuta
vanhan maahantuojan aikaisista vastuista ja vanhamaahantuoja taas
siirtää vastuut tehtaalle ja uudelle maahantuojalle.
Vähän samanlainen kun tää maailmanlaajuinen takuu aikanaa, toimii yhtä hyvin!
Onneksi omassa casessa ei ole välissä viellä lisäksi konkurssintehnyttä
jälleenmyyjää, olis soppa aika mutkikas,...
Komentit yksityisviestinä tai suoraan e-mailinä niin moderaattori ei lue,
jos on jotain jaettavaa, kokemusta aiheesta.
Tätä ei kannata julkisesti komentoida tai puida sen enempää.
Warnings serve as a reminder to you of the forum's rules, which you are expected to understand and follow.
All the best,
.ORG!
All the best,
.ORG!
---
joni
http://boy007.dy.fi
Hyvä moderointi on vähän niin kuin hyvä tarjoilu: eli silloin kun sitä ei huomaa, niin se on ollut ensiluokkaista.
Tässä on näköjään päästy tänä vuonna liikkeelle kolmen kuukauden jakso ilman mussutuksia.
Minusta aika hieno suoritus, kun ottaa kuitenkin huomioon että täällä monisatapäinen joukko odottaa vieteri kireällä ajokauden alkua.
Ainakin minun puolesta voidaan ojentaa tämän kevään moderoinnista pari ruusua.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Eli itsekritiikkiä ei tarvitse harjoittaa, eikä kenellekään tarvitse perustella miksi hänen mielipiteensä kuuluu roskikseen. Minun mielestäni äärettömän itseriittoinen ja -kritiikitön kannanotto. Vahvistaa aiemman mielipiteeni. Oikeus kritiikkiinkin pitää siis ostaa jäsenmaksulla. No joo - tulihan täällä 12v pyörittyä.
<p>2002-2014</p>
Jos siis aiemmasta viestistäni jäi epäselväksi, niin moderaattorit eivät poista mielipiteitä vaan sitä miten ne mielipiteet on esitetty eli viestejä. Moderointiperusteet löytyy foorumin säännöistä ja niiden noudattamista moderaattorit valvovat. Tätä toimintaa valvoo kaksi yhdistyksen kokouksen valitsemaa hallituksen jäsentä jotka toimivat moderointivastaavina. Tämän lisäksi moderointia valvoo toiset moderaattorit ja moderoinnin linjasta käydään koko ajan keskustelua.
Tuohon perusteluasiaan en ole sen enempää palaamassa, moderointi on vapaaehtoishommaa ja tuo jokaisen moderoinnin perustelu on todettu liian työllistäväksi. Tällä mennään tämä hallituskausi ja seuraava voi muuttaa linjauksen jos sellaiseksi asian näkee.
Kyllähän se elämässä taitaa hyvin pitkälle mennä niin, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Kritiikkiähän saa esittää, ja mielestäni olet sitä aika lahjakkaasti tuonut esiin. Ikävä kyllä elämän realiteetti on se, että esittämällä saman asian henkilökohtaisesti jäsenkokouksessa, on kommenteillasi huomattavasti enemmän painoarvoa kuin yhden käyttäjän viesteillä 94655 käyttäjän joukossa, vaikka kyseessä onkin pitkäaikainen käyttäjä.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Olen varmaan ennenkin kertonut mielipiteeni viestien poistelusta, mutta se tuli tuolta lukitusta threadista taas mieleeni.
Se että murossa moderointi toimii hienosti tuskin on sen syytä että murobbs on liiketoimintaa. Kun käsittääkseni moderaattorit toimivat kuitenkin ilmaiseksi. Ja murossa jos jossain peeloja riittää kaitsettavaksi..
Ja muron tapa on siis seuraava: Viesti muokataan pois ja kirjoitetaan mikä meni pieleen ja siinä näkyy myös moderaattorin nimimerkki.
Ja banneja jaetaan jos samat käyttäjät rikkovat toistuvasti sääntöjä
Jos .orgissa on moderaattoripula eikä aika riitä mitenkään muutaman sanan kirjoittamiseksi miksi viesti lähti niin olisikohan syytä ottaa lisää moderaattoreita? Yhdistyksissä (kokemuksia toisaalta) tuntuu olevan että aina itketään miten touhu on vapaaehtoista eikä ole aikaa mutta sitten jos apua tarjotaan niin sitä ei oteta vastaan. Halutaan pitää moderointi tietyn kaveripiirin keskuudessa tms. outoa
Laittakaa thread pystyyn: haetaan moderaattoreita. Uskon vahvasti että varteenotettavia löytyy useita?
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!