Terve..omistin pari vuotta sitten 1.4 gsx:n ja nyt olen etsiskellyt samanlaista ja tutustunnu tehonlisäys tarjontaan ja muihin kilkkeisiin..olen soitellut ilmoituksiin pyöristä ja liikkeisiin joissa pyöriä on rakenneltu tehonlisäysmielessä.itselläni gsx:ssä oli vakiopakosarja 12r:n yoshin titaaniovaalisliparilla,k&n filsu ja commanderi.tehoa löyty takaselta 110hv ja 132,5nm.nyt olis tarkoitus löytää samanlainen mopo ja enempi tehoa:)vain vain..hämmästyttää kummastuttaa kun niin monenlaista mopoa löytyy monenlaisilla osilla muttei tehoa..eri pajat haukkuu toisiaan ja kertoo ettei ole mahdollista mitä toinen paja lupaa..olen nähnyt useita dynolappuja ja ihmetellyt miten tehokäyrät voikin heittää eri pajojen kesken,(eri pyörienkin kesken tosin)toiset saa konetta avaamatta enemmän pelkällä putkistolla ja säädöllä kuin toiset nokilla+kansityöllä.mistä tämä nyt johtuu??
on pystysuoraa vääntökäyrää ja toisella pajalla vääntö tuleekin joissain kohtaa alaspäin kierrosten noustessa,kun olen soittanut ja kysellyt ei kaikilla ole ollut "aikaa"kertoa muuta kuin että heillä on parhaimmat ja kalleimmat laitteet ja moottoreita on rakennettu 20vuotta ja tämän enempää ei kyseisestä pyörästä näillä osilla voi ottaa.piste.takapyörätehoa oli sen pajan pyörässä n134hv ja vääntö132nm.pyörässä oli yoshin st1 nokat,commanderi,factory,k&n filsu+heidän kansityö.
sitten toisaalla onkin paja jonka dynolapussa teho+vääntö ei tule alaspäin eikä siinä ole heittoja..tehoa pyörästä löytyy jopa yli 150hv ja vääntö 150nm paikkeilla..samat kilkkeet+heidän tekemä kansityö??kaikella kunnioituksella kaikkia pajoja kohtaan mikä tässä nyt mättää ja paljon tuosta suzukin gsx1400:sesta takapyörältä irtoaa ilman ettei pyörän mahtava alavääntö tuhoudu vaan pikemminkin lisääntyy ja jatkuu kierrosten noustessa?toiset sanoo toista ja toiset toista.jos ei vastausta löydy pitänee tehdä itse kierros kunhan hoitoalanopiskelijana:) saan pyörärahat kasaan notta selviää onko erot penkeissä vai rakentajissa?millaisia kokemuksia ihmisillä?ärräpyörän luonteista pyörää en ole vailla ja ihmetyttää kovasti jos laitan tuhansia pyörän koneeseen ja saan pyörän jossa on vähemmän vääntöä kuin liki vakio exässäni..nuo 150hv:n ja150nm takapyörätehot kuulostaa siltä mitä olisin vailla mutta ovatko ne tosiaan realistisia ns.perussetillä putkella,nokilla,kansityöllä+säädöllä?kiitoksia jos joltain löytyy tähän OIKEAA faktaa.