(adrenaliini @ Maalis. 17 2007,11:39) kirjoitti
Kahtena päivänä olen hornetilla päässyt ajelemaan,varovaisesti kylläkin,hiekkaa on runsaasti asvalteilla. Nyt sataa lunta,joten saa vain kiillotella seuraavaa aurinkopäivää varten.
Ihmettelen kommentteja hornetin tehottomuudesta?Onko 600 ja 900 paljonkin eroja? Muistini mukaan hornet 900 oli suomen nopein vakiopyörä kiihdytyskisoissa?
Ero esimerkiksi 900 ja blackbirdin välillä kiihtyvyydessä 3,1s/2.8s,ja tuota eroa ei ihmisaivot pysty erottamaan,nopeudessa tietysti jää, tehoeroa 110hv/155hv.
600 hornetissa tänä vuonna 102hv,joten katsellessani muita merkkejä ja malleja,ei hornet todellakaan ole mikään tehoton,käsitykseni mukaan sijoittuu hinta/kokoluokkiensa kärkipäähän? Hornet on ollut suosituin pyörä etelä-ja keskieuroopassa jo vuosien ajan,ja juuri sen helppouden sekä riittävän tehon vuoksi.
Itse olen yrittänyt lähettää 900 hornettia tuohon 3,1sekuntiin,en ole onnistunut,ei kestä kantti. Voimaa on niin saa....sti,vasta 2 vaihteen puolessa välissä uskaltaa kääntää koko kaasun auki.Ja jos otamme esimerkin maailman nopeimmasta tehdasvalmiseisesta urheiluautosta,(lamborghini)
0-100km 3,7s,emme voi puhua tehottomuudesta. Ja totuus on että vain aniharva pystyy tämäntehoisista pyöristä ottamaan kaiken kiihdytystehon irti,tulee vastaan fysikaaliset voimat ja muu liikenne sekä ne suuret g-voimat.