Olin eilen matkalla Porvooseen mopolla, ja totesin että menovesi käy vähiin siispä huoltoasemaa bongaamaan. Noh tietyö siinä oli, poijjaat teki uutta asfalttia, vasen kaista käytössä(nelostie mäntsälän hujakoilla), vaan mitään estettä ei ollut etteikö huoltoasemalle vievälle rampille olisi saanut kääntyä, ja katsoin että ainakin 3 autoa edeltäni kääntyi samasta rampista.
No kuinkas sitten kävikään..renkaat täysin sulassa asfaltti massassa hoipuin huoltoaseman pihaan ja totesin ettei mitään ollut tehtävissä. Siispä metsästämään tietyömaan bossia jotta kukahan maksaisi uudet renkaat?? Aikani soiteltua ja odoteltuani saapui paikalle herra katsomaan renkaita ja tämä soitti pomolleen joka ilmoitti ettei renkaita makseta http://www.moottoripyora.org/iB_html.../veryangry.gif. Soitin vielä itsekin tälle bossille - lopputulos sama - ei makseta. Totesin siihen että perästä kuuluu.
Onnekseni 4 km päässä Mäntsälässä oli Vianor jonka ystävällinen henkilökunta auttoi minua ja mopoon saatiin uudet renkaat alle. Suuuuuret kiitokset avusta!!!
Nyt siis kysyn teiltä rakkat motoristit; onko kenellekkään käynyt näin?? Oletteko saaneet korvauksen renkaista ym??
Mielestäni tämä oli aivan käsittämätön juttu! Olisi voinut käydä ties kuinka pahasti, en olisi ehkä huomannut heti renkaisiin tarttunutta pikeä ja olisin lähtenyt kiihdyttämään - kaatunut - halvaantunut tai mitä ikinä - kuka korvaa?? Hengenvaarallista sanon minä!!!
Tietyö ihmiset olivat sitä mieltä että pikeen voi raaputtaa renkaista pois, ja renkaat olisivat täysin ajokuntoiset. Whaaaat??? Eikö ihmisen henkikulta ole minkään arvoinen??? Aion viedä asiaa eteenpäin kyllä, mutta jos kävisi niin etten koskaan saisi korvausta tapahtuneesta, mielestäni 400€ on pieni hinta elämästä jota nyt jatkan, turvallisin mielin, uusilla renkailla.
Mielipiteitä? Kokemuksia?