Olethan huomannut että sitten piikki määrä menee parilliseksi ja ketjut saattavat kulua nopeammin. Sama piikki menee joka kerta samaan väliin.
Printable View
Käyttäjäkommentteja lueskelin aikaa sitten superduke.net palstalta. Aika usein valittelivat eturattaan pienentämisen lyhentävän pienempiä vaihteita liikaa. Väännöllähän tuota härveliä viedään. Tosin kuutonen on aika turha vaihde Suomessa.
Takarattaalle kaksi piikkiä lisää oli muistaakseni paras lopputulos. Mutta sellanen pitää sitten ite tehdä:no:
Millaiset kierrokset on 5.vaihteella vaikka 80, 100, 120 vauhdissa, jos kuutonen hyödytön
Bodiksen väliputki ylimääräisenä
http://www.nettivaraosa.com/moottori...ikkeet/2088710
Kyllähän kutosvaihteella voi ajaa mainiosti noin satasen vauhdeilla .
Miksi pitääs olla viimeinen vaihde päällä jo satasen vauhdis jos ei sille ole oikiasti tarvetta?
Esim: kierrokset liian korkialla vitos vaihteella, jota kyllä epäilen?
Mun kotaris pitää oikiasti olla tarkkana mitä vaihdetta käyttää milläkin nopeudella ja sillä on hankala ajaa sellaasen peräs millä on joustava moottori prätkässään.
Esim satasen alueella mun pitää ajaa vähän yli, että motti jaksaa vetää vitosella ja nelosella motti huutaa niin kovaa, että lähtöö hampaat irti.
Auttaas paljon jos sais enemmän massaa vauhtipyörään.
Uskon, että näis teidän kotariis on kuitenki joustavampi motti ku mun omas, joka on vain ykspyttyynen ja kevyellä vauhtipyärällä varustettu...:dunno:
Juu,miksei satasta voisi ajaa kutosella.....varsinkin "todellista" nopeutta.Sen huomasin rottweiler asennuksen jälkeen(80/100 mm kiihdytys suppiloilla).,että sietää matalampia kierroksia.Itse en ole ajatellut kuitenkaan muuttaa välityksiä, koska olen etupäässä ajellut mutkaisilla "maalaisteillä",joilla olen 95%:sti käyttänyt nelos tai vitos vaihdetta...,voisi nimittäin käydä niin piikkiä pienemmällä eturattaalla,että nelonen jäisi liian lyhyeksi ja kuutonen olisi hyvää vetoa ajatelleen edelleenkin hieman pitkä.....
Bensankulutus? Oma Kingi vetää hyvin kutosella alkaen jo 60 vauhdista vaikka välitys on pitkälle yli 300kmh...
No joo en kyllä tarkoittanut että kutosvaihteella vedätetään konetta vaan jos tie nyt saattais olemaan alaspäin vievä ja pyörä rullaa siinä kevyesti eteenpäin sillä ainahan sitä voi niitä vaihteita käyttää tilanteen ja menon mukaan. Mun ajotyylillä polttoainetta kuluu noin 6.5-6.7 litraa satasella. Radalla sitten hieman enenpi. Kaiken kaikkiaan aivan loistava moto tämä 1290 SDR on .
Hyvin vetää jo +80 vauhdista kutosella . Kokoputki, Rottweiler ja huolella säädetty PcV pehmentää menoa huomattavasti. Lähinnä Rottweiler on se mikä pehmentää vetoa. Missäs kunnossa teidän laitteiden takanavat on. Tässä omasta pyörästä, ei heilu ihan noin paljoa mitä kuvassa näkyy kuvattu yhdellä kädellä ja toisella ravisteltu renkaasta. Kolinasta pääsee hyvin selville että väljää on. https://youtu.be/Pgan11Rg8Xc
Juuri ja juuri havaittava välys siinä tuntuu kun nytkyttelee, mutta ei kuitenkaan läheskään tuollaista lonksumista kuulu kuin videolla. Tuolla takanavalla ajettu nyt reilu 10tkm, eikä ole sinä aikana mihinkään muuttunut.
Tunnustaako joku vanhakseen Vantaan Bike Worldissä olevan Duken?
Ei kukaan rottweiler / full akra omistaja asu pk-seudulla tai lähistöllä? Olisi hauska nähdä miten suorituskyvyt eroaa omaan pyörään nähden, kun en tunnu saavan niin paljoa tehoa irti kuin useimmat tuntuvat saavan.
Eli verrokki dynotuksen voisi tehdä, minun piikkiin tietenkin.
Nyt bodis 150e
http://www.moottoripyora.org/keskust...290-Super-Duke
Tässä KTM Super Duke 1290 R -15 akran koko rännillä ja softa+suodatin ja sas poistettuna.
Säätämistä on...
Mistäs kannattaa hankkia Rottweiler ilmanputsari sekä power commander V sekä autotune (saa kummatkin pytyt säädettyä penkissä erikseen) onko teillä jo asentaneilla dynolaput, olis kiva nähdä minkälaisia käppyröitä tällä setillä saa.. Muuta tähän koneeseen ei varmaan edes kannata miettiä :jippikaijee: