Lainaa:
(xlr8 @ Loka. 11 2008,12:20) kirjoitti
... joo kyllä siinä teho on ihan ok, mutta ärsyttävää sykkimistä kahvasta vaan tulee hitaammissa jarrutuksissa. oon putsaillu kenkää ja naputellu levyä vapaaksi, mut ei oikein toimi silti... oisko vinkkejä??
Jos tota sykkimistä esiintyy ainoastaan hitaassa vauhdissa jarruttaessa ei se välttämättä johdu kierosta levystä. Omalla kohdalla kaikissa smotoissa mitä olen omistanut (muutettu DR650, KTM SMC660 ja Husse SM510R) on tota sykkimistä esiintynyt. Kaikkiin olen levyn vaihtanut ja ainoastaan DR:n kohdalla ongelma oli siinä. Se kyllä tosiaan tärräsi ihan kunnolla kovemmassa jarrutuksessa.
Mitä nyt tuolta ulkomaisilta foorumeilta olen lueskellut niin ilmeisesti erityisesti Brembon jarrupaloista saattaa jäädä matskua levyyn johonkin kohtaan mikä taasen jumittaa jarrutettaessa. Neuvona on tullut levyn hiomista hiekkapaperilla mutta itse en ole kokeillut. Luulisi nyt että kun palat vaihtaa ja jarruttelee kunnolla niin ajaisi saman asian.
Tossa mun nykyisessä pyörässä (sm510r) tota sykkimistä esiintyy nimenomaan hitaassa jarrutuksessa. Kokeilin levyä, satulaa ja mäntiä putsailla mutta eipä sillä vaikutusta ollut. Vaihdoin Brakingin piparilevyyn ja ehkä alkuun sykkimistä ei esiintynyt mutta vähän ajan päästä ilmeni uudelleen. Tietty kun levyn vaihtaa niin aluksi jarrutusteho on mitä on ylipäätään. Paloja (Brembot) en vaihtanut vielä tuossa vaiheessa vaan vähän myöhemmin. Uusilla paloilla sykkiminen väheni jonkin verran mutta ei täysin poistunut. Nyt tosin on sen verran vähäistä että en jaksa asiasta stressata. Varsinkin kun sitä esiintyy todellakin hitaassa, kevyessä jarrutuksessa. Kovissa jarrutuksissa kaikki pelaa kuten pitää. Ehkä sitä hiekkapaperia voisi jossain välissä koittaa jos jaksaa.
SMC660:ssä myös sykkimistä oli hitaassa jarrutuksessa. Silloinkin levyn vaihdoin ja jonkin aikaa ok mutta vähän ajan päästä taas, aika lievänä tosin. En muista vaihdoinko paloja silloin.
Niin juu ja tuon Hussen alkuperäisen levyn purin osiin ja ainakaan lasipöydälle laitettaessa ei levy näyttänyt olevan kiero.