Mutta ei silti kiihdy parhaiten 140-180 kutosella, 3.8s vs 2.9s. Väännötön vie.
Printable View
Hidas57 on vanha koiranleuka... Ja tietää varsin hyvin, että toi väli pitää kiihdyttää kakkosella.
Ensinnäkin mä olen S1000RR fani. Mutta katson maailmaa Ducatin punaisten lasien läpi ja ajan 1299s:llä. Mulla olis tuossa ihan tiedonkeruujärjestelmän dataa sunnuntain ajolenkiltä (suljetulla alueella) kun lähdin kakkosella 65kmh vauhdista ohittamaan kuorma-autoa. Lähtökierroksia oli vajaa 4000rpm. 5,1sekuntia myöhemmin vauhtia oli kertynyt 190kmh. Sekä keulimisenesto että sutimisenesto tekivät töitä koko tuon 5,1 sekunnin ajan. Kierroksia kävi 10273rpm, rajoittimen ollessa 10800rpm.
Jokainen kilonen ponnistaa noissa vauhdeissa hyvin. S1000RR on kyllä loihtinut sellaiset tehot ulos ettei voi kuin ihmetellä. Hauskaa on myös seurata millaisella kalustolla vahvimmat arvostelijat itse ajavat. Mä olen edelleen sitä mieltä että mikä tahansa näistä 2015 uutuuksista on erinomainen valinta. Bemu ei kaikesta erinomaisuudesta huolimatta mua puhutellut. RSV kyllä, R1 ei. Mutta onneksi jokainen voi omilla rahoillaan ostaa sen mikä itselle on paras. Mä voin vaan sanoa että mua ei tekemäni valinta t o d e l l a k a a n harmita.
Voittajan palkinto meni jo, mutta onnea muuten vain! Hienoilla pyörillä on hieno ajaa.
Tuo Panigale ei ollut kiihkein myöskään 0-200, mutta varmaankin siihen on jokin selitys, pojat ei osannu. Aprilia oli muuten nopein radalla...kolme eri kuskia.
RSV4-ketjussa joku linkkasi muitakin numeroita tuosta mainitusta testistä.
Ja nyt voi taas normaali Bemarin mollaus jatkua, joten olkaapa hyvät.
Minkä voittajan palkinto? Jos joku mopo ei voittanut 0-200 tai ollut nopein ratakierroksella, niin sitten se ei varmaan ollut nopein. Olikohan minulla jotain puolustelua tässä, ehkä en osaa kirjoittaa niin että ymmärrettäisiin. Ainakin 1299-ketjussa sanoin jo alkuvuodesta että se ei tule voittamaan.
Väärässä oleminen on minulla lähes ammattimaista. Tässäkin thriidissä veikkasin ettei Bemussa teho nouse yli 5%. Jos penkit ovat olleet yhtään vertailukelposet, se nousi 15%.
Sori, tuossa aiemmin Nitro voitti ekan palkinnon nopeudesta polttaa päreet. Näin sadepäivän ratoksi laitoin kisan pystyyn. :)
Tämä tässä.
Sulla tuntuu olevan joku ihmeellinen oletus, että täällä porukka odottaa kuola valuen jonkun tietyn pyörän olevan paras kaikilla mahdollisilla osa-alueilla vaikka fakta on se, että eri pyörien vahvuudet ja heikkoudet menevät ristiin ja siten tekevät eri merkkien erilaisista pyöräkonsepteista kokonaisuudessaan hyvin lähelle yhtä nopeita. Jokainen sitten oman painotuksensa ja lompakkonsa perusteella valitsee itselle sen mieluisimman vaihtoehdon.
Mielestäni en ole bemaria mollannut, mutta toisaalta bemaristit tuntuu olevan aika herkkiä pienellekin ko. merkkiin kohdistuvalle kritiikille, joten pahoittelut jos taas meni palkokasvi sieraimeen väärinymmärryksestä.
BMW on kiitettävästi päivittänyt omaa mopoaan. Näin Gixxerin omistajana ei voi enää oikein kuin nauraa Suzukin "kehitykselle". :grin: Viimeisten huhujen mukaan ihan oikeasti uudistettu GSX-R tulee jo 2016 loppuvuodesta. :thumbsup:
https://www.youtube.com/watch?v=JxOo5Q2zj10
Tuo kannattaa kattoa. On osittain ymmärrettävää kieltä. Kierrosajat lopussa.
Tuossa rekan ohituksessa saattaa H2 olla kovin?
Videossa Aprilia kuulostikin parhaalta. Omaan silmään se ulkonäkö ei ole koskaan oikein iskenyt. Ducati oli yllättävän hidas? BMW:tä moitittiin hermostuneeksi ja niin oli Motorradin lehdessäkin testissä kun verrattiin uutta kaikilla varusteilla olevaa S1000RR:ää HP4:een.
Kyllähän sitä ajossakin ponnettoman tuntuista keskialuetta enemmän tekee mieli nauraa bemareille ihan vaan sen takia, että on kyllä kiva lukea kuinka uskovainen/uskovaiset eivät ollenkaan pahoita mieltään kun Jumalaa pilkataan. Keksivät vielä kaikkia hauskoja "koukkujakin" kun ei yhtään harmita... Buahaahaa. :)-
eipä näitä tehokäyriä oikein voi vertailla....
ducatissa huipputeho tulee 10800 kierroksilla ja tuo 150 irtoaa 74% huippukierroksista.
bemarissa vastaavasti huipputeho 13600 kiekoilla ja jos ottaa teholukeman samoilla prosenteilla niin lukema on 170 ps
ainoastaan huipputeho ja vääntö verrattavissa. ducati päihittää bemarin väännöissä mennen tullen, ja huipputehoissa näkyy olevan toisinpäin.
toisessa 1300 kone ja toisessa 1000, eli voisko sit verrata vääntökäyriä kilokyykyistä seiskapuokkiin??
nuo viisi tehokkainta vertailussa on varmasti hyviä prätkiä kaikki.. honda ja suzuki ei näköjään enää panosta tähän sarjaan.....
:p
Pandude sikavarmari pohojanmaalta tässä morjettees.
Tämä nykynen trenti ei oikeen mene mun kallohon. Ostetaan viätävän tehokkaita mopoja, sitten kerrotahan jotta koko kiihrytyksen ajan oli sutimisestot ja keulimisestot mahtoko olla viälä verenpaine anturi notta ei silmissä pimene kun oikeen runttaa. Eli kaikki teho leikattiinkin pois niillä estoilla, pyärä olikin torellisuudessa korkeentaan rytkönen. Markkina miähet kairanneet ahteriin oikeen hualella ja taalat vaihtaneet omistaajaa. Mikäs siinä mullakin navetan vintillä harvinaisuuksia aina 2t rr mopoista alkaen sanotaan notta tehokkaimmassa likemmäs 200 hp ja tehraskilpuri. Lukusia katulaillisia mopoja muun muassa viime vuaren super duke. En ostanut siksi että välttämättä niillä oikeen koskaan ajaisin, vaan siksi notta olen pohojanmaalta ja pikaasen suuruuden hullu, padude kiittää EU tukia jotka tän mahrollistaa. Silti mä ajan hontan pannarilla se riittää.
Nyt kun täällä voorumilla on näillä maailman parrailla kehuttu, Pandude jää orotteleemaan missä nää supermopot sittten oikiasti on parempia kun vaikkapa osaavan kuskin käsissä alastarolla 20 pintahan kulkeva 600 ratamopo.
23-24.5 nährään onko niistä mihinkään, laitetaanko pöytähän alle 1.20 jonka yli meneviä nauran säälin sekaasen itkun säestyksella. Kyseessä kuitenkin maailman parraat supermopot, kuskitkin kuulostaa puheiren perusteella.
^Jospas pandude ilmestyy Alastaron varikolle tulevana viikonloppuna lyömään kättäpäivää niin voidaan sitten ihan naamatusten keskustella pyörien kulusta ja kuskien osaamisesta. Jos ei profiilikuvan perusteella löydy oikeaa kuskia käteltäväksi niin kysymällä löytää varmasti oikean henkilön luo. Duden ilmestymistä odotellessa en kyllä aio pidättää hengitystäni, koska todennäkösesti pitäisi olla koko viikonloppu hengittämättä ja se ei oikein ihmisluonnolle käy.
Edit. Toki ujompi kaveri voi sitten käydä vain näyttämässä radalla, että miten se 1:20 alitetaan.