Ja onhan se nyt muutenkin laadukkaampi ja nopeampi pyörä, kuin mikään Ducati :;):
Printable View
Samaa ihmettelen minäkin: miksei noita 500g akkuja käytetä vakioissa? Tuon hintaiseen pyörään (ja varsinkin Panigaleen) luulisi vielä tulevan hiilarivanteet kaupan päälle.
Joku tuossa yhtälössä kusee, koska jo -08 blade oli ajokunnossa tasan 200 kg lyijyakkuineen ja patarautaputkineen. Tuonne 160-170 kg tienoille kun saisivat väännettyä, niin minäkin lähtisin kaupoille.
Hyvä pyörä tuo silti on, ei siinä mitään - eikä edes muistuta niin paljon Lauri Tähkää, kuin S1000RR.
Turha noita käppyröitä on tuijotella. Voin ihan omasta kokemuksesta kertoa että perus putki-commanderi näprätty s 1000 rr ei tunnu kovinkaan laiskalta millään aluella, vaikka vertaan sitä edeltävään mopooni k9 tonniseen suzukiin. Siihenkin oli putki yms.laitettu jo. Veli Gynther on laatinut melko nopea kiertoisen moottorin, joka vetää ihan kivasti. Tämän vuoden malli ON vakiona parempi kuin oma -10 malli oli stanuna, tälläistä muistelin, kun vertailin koeajopeliä päivänä eräänä...
Periaatteessa pitäisi olla kaikissa pyörissä tasajaolla käyrä nollasta punarajalle. Eli ilmoitettaisiin tehot vaikka 5% välein sekä tietysti tehon huippukohta/lukema.
Kierroslukuarvolla sinänsä ei ole mitään merkitystä ja jos on, voi mittariston pohjatarran vaihtaa.
Onko ihmiset vaihdellu bemmiin pidempää alakatetta ja mihin hintaan? Hieno pyörä mutta tuo lyhyt alakate on karmea kauneusvirhe
http://image.sportrider.com/f/bikes/...right_side.jpg
edit: sekoilua..
käy tsiigaa vaikka tuolta:)
http://shop.ilmberger-carbon.de/carb...strasse?c=2192
:orgmp:
No nyt sitten se huoltovalokin alkoi kertomaan itsestään,äikiä ne kilsat näköjään kertyy!Onko toi 10tkm huolto kuinka arvokasta?Pitää se takasinkutsukin hoitaa samalla.
Ja toivottavasti saan jonkun sikacustomin huollon ajaksi niin on taas oma S sairaan kiva sen jälkeen ajella...
Ei se kymppi oo kallis. Sul on aika uus joten tuskin vielä jarrunesteitä vaihdetaan.
Jarrupalat sit on aika kalliit, eli ei kannata jarrutella:) Oma kokemus 7000km :;): Siis palat uusiksi..
Jarrunesteet tossa huollossa ekan kerran, sen jälkeen joka toinen vuosi. Ite vaihdattanu joka huollossa, kustannus ei suuri. Eilen just 30tkm huollosta hain omani pois. 10tkm huollon hinta muistelakseni 250-300€.
Mitä öljyjä olette käyttäneet bemuissanne? Miten toimineet? Vaihdan talvisäilytykseen uudet öljyt, niin olisi mukava tietää, jos on jotain erityistä huomioitavaa :peukutpystyyn:?
Oman kokemukseni mukaan, olen ohjeistanut huollon laittamaan 15-50w öljyn koneeseen. Mielummin täys synteettisenä, ja olen vaihdattanut 5tkm välein johtuen käyttötavastani. Ilmeisesti laittavat Castrolia huollossa, ainakin luulen näin.
Reipashenkinen ajo ainakin minun 2010 mallin pyörässä, myös kuluttaa hiukan öljyä, joten olen pyrkinyt pitämään öljynpinnan aina ylärajalla.
Lisähuomiona mielestäni myös se, että jos öljyn pinta on puolivälissä tai alle, niin niitä pirun välivapaita rupeaa löytymään välillä alaspäin vaihtaessa.
Joku kohta sanoo että toi ei voi johtua öljystä, mutta tuskin vaihtotapanikaan niin paljon vaihtelee päivästä toiseen ja muuttuu juuri kun öljyä lisätty?
Ja juu, en laita Delvaccia, vaikka se kuulemma parantaa jopa syövänkin melkein. Muut saavat laittaa jos haluavat. :p
Ei hitto :D omassa mopossa oli orkkispaloilla vedetty 27k ennen ku meni vaihtoon :D eikä ollu edes loppu vielä. Tähän sisältyi rata-ajoa ~3-4 kertaa kesässä. Nyt laitoin EBC:n palat ja sää nähdä mite kestävät
Bemun orkkispalathan on jo uutena tosi ohuet. Itekin luulin eka, että pyörässä oli palat loppu, mutta ne oli itseasiassa juuri vasta vaihdettu uusiin :paikallatuulee:.
Öljyinä sujahti koneeseen 10W-60 täyssynteettistä... Ensi kesänä näkee miten pelittää :orgmp3:.
kävin eilen tsiigaamassa Hp4:n. oli hieno peli, hiilikuitua ja akran ränni katilla, takoalumiinivanteet ja siniset :)
hintaa oli yli kolkytdonaa joten jäi fillari vip-tiloihin. sääli sinänsä. kuviakaan ei saanut ottaa. tänään ja huomenna HP4:n on yleisesittelyssä ja sit saa kuvia ottaa.
öljy asiaa. mulla oli castrolin täyssynteettinen koneessa 4500 kilsaa, tavara oli täysin loppu ja pikimustaa paskaa. tuli ajettua 13 ratapäivää kaudella 2012.
Mistä te muuten tiedätte koska öljyt on loppu? Vilpitön kysymys, itse kun en osaa sanoa. Ratapeliin itsekin kisa-aikoina vaihtelin suht usein, mutta vain siksi että öljystä näki jos laakeriliuskat tms alkaa antamaan periksi. En siksi että olisin luullut öljyt ominaisuuksien loppuvan. Mun ajolla ne on vaihtaneet värinsä jo tunnin ajolla, joten väristäkään en osaa päätellä.
Hondan crosseissa käsketään vaihtamaan öljyt 5h välein ja mäntä 15h välein. Öljyt vaihtelin 5h kohdalla em syystä. Mutta männillä ajoin 30-50h ja ja silmämääräisesti niissä ei grafiittipinnoite juuri kuluneempi ollut. Nykyinen KTM crossi käskee vaihtamaan öljyt 10h välein ja kokeilin piruuttani ajaa nyt 10h. Väri ja sormituntuma ihan sama kuin 5h kohdalla.
Luultavasti vaihtelen silti lähempänä 5h kohtaa, edellisestä Hondasta kun pääsi laakerit purkautumaan ja se tuli kalliiksi. Toki silloin oli sisällä 3h vanhat öljyt, ja niitä oli oikea määrä. Joskus silti oikea-aikainen vaihto voi pelastaa vastaavalta remontilta.
RR:läni ajettiin 1000-4700km pelkkää matkaa, 4700-7700 pääsääntöisesti rataa (tuossa oli ehkä 900km matka-ajoa). Castrolin 10W-60set oli ihan hyvän tuntuiset vaihtaessa, sormiin jäi kunnolla öljykalvoa. Mustathan ne oli jo ajat sitten. Eli samat öljyt 6700km ja siitä ainakin 2000km kohtuulaukkaa radalla.
Pitää paikkansa, mustunut öljy tekee hommansa, voitelee ja sitoo likaa itseensä. Kaikki lika, palojätteet yms ei ole niin suurikokoista, että se jäisi suodattimeen.
Uutena S1000RR omistajana tekee mieli varustella mopoa kesää odotellessa.
Taitaa vaan olla että Suomesta ei hirveästi löydy lisätarvikkeita kyseiseen keksintöön.
Ainakin seuraavia osia pitäisi hommata.
Katalysaattorin korvausputki, pidempi alakate, kilpiteline, tuplakupla, jarru ja kytkinkahvat.
Hyviä linkkejä otetaan vastaan. Kyllähän googlen haulla löytyy vaikka mitä, mutta kerran rahat menettäneenä olen tullut varovaiseksi noiden nettikauppojen suhteen.
Omaan kilpuriin olen tilaillut Alpharacingiltä kytkin ja jarrukahvat ja jotain muuta sälää.. Kahvat on ainakin erittäin hyvän tuntuiset verrattuna normaaleihin. Siis tallissa testattuna:D Onhan siellä tuplakuplaa sun muutakin.
Hyvännäköinen putki+alakate löytyy ainakin Austinracingiltä. Hinta voi olla napsun suolainen...