Castrol Power 1 Racing, synteettinen
Edullisinta minulle ja saa näppärästi tukusta kun hakee muitakin varaosii ja tarvikkeita. :;):
Printable View
Castrol Power 1 Racing, synteettinen
Edullisinta minulle ja saa näppärästi tukusta kun hakee muitakin varaosii ja tarvikkeita. :;):
Oman R1:sen 08' moottorissa käytän Bel-Ray:n EXS 10w-50 öljyä. Samassa taloudessa asustavan naishenkilön Honda Shadown 750 moottoriin laitan Bel-Rayn EXP 10w-40 öljyä.
Syy miksi juuri kyseistä öljyä käytän juontaa juurensa muutaman vuoden takaiseen vanhaan Kawasakiin jossa käytin saman merkin öljyä. Hyvin toimi Kawassa niin samaa sitten on tullut käytettyä Yamahassa ja nyt myös tuossa Hondassa.
Motul 7100 koneessa uudesta asti. 48tkm:n kohdalla tarkastin venttiilivälykset. Koneen yläkerta oli yhtä puhdas, kuin uudessa koneessa. Ei edes sitä normaalia kellertävän kirkasta kalvoa. Alumiini kiilteli silmissä. :thumbsup:
Castrol Power 1 Racing, synteettinen,koska parempaakaan ei ole kaiketi tarjolla?
Shell Advance Ultraa...
Eikös ole niin että kun moottori vanhenee ja kuluu, pitää laittaa sen mukaan parempaa öljyä (ettei kulu enempää)... :grin:
Jotain öljyy mä olen noihin tunkenut, ilman kun leikkaa jossain vaiheessa kiinni:grin:
Castrol Power 1 racing tms. edullisinta ja toistaseks parasta kotariin. Bemmiin vielä hakusessa mikä olis parasta mutta Castrollilla alotetaan.
Castrolin Power 1 Racing on ollut pari kesää valintani. Kallis öljy Suomenmaalla, mutta Saksasta tilattuna halvempaa kun monet huoltoasemien paskimmat litkut. 4 tonkkaa kun tilaa niin kaikkineen kuluineen jää litrahintaa suunnilleen 9€ :D Suomessa taitaa maksaa tuo 4L tonkka lähemmäs 70€, eli melkein puoleen hintaan saa.
Yamaha FZ1 on toiminut tuolla öljyllä nätisti.
http://www.ebay.de/itm/CASTROL-POWER...item3cd036af61
Motulin 7100 15W50 on R1 moottorissa, 52€ maksoi Saksasta tilattuna 4litraa, joten eipä nyt kovin paha hinta, kun kerran vuoteen on tarve vaihtaa.
Husabergissa olen käyttänyt Motulin 5100 15W50.
10w60 täys synteettinen auton öljy Valvoline, ligue moly tb casrol ei merkillä oo väliä se on parasta kaikissa koneissa juoksee pakkasissa ja on kuumana riittävän jäykkää.
Itse tullut haettua Oinoselta Riihimäeltä Castrolia:
http://www.nettiosa.com/castrol_powe...__4_x_4l_938_l
:thumbup:
Pc25:sessa oli ostaessa motulin 5100 ja oli aika paskaa, lämpimämpänä mallille ominainen kytkimen rallatus vapaalla ja nokkaketjun rallatus oli aika kovaa. Öljyjen lämmetessä vaihteet rusahtelivat jos ei vaihtanut hirveellä rymäytyksellä. Vaihdoin delvacit ja vaihteet toimivat kuin ajatus ja ominaisäänet ovat vähän hiljaisemmat.
Pc35:sessa tällä hetkellä nuo castrolin power1:set ja laatikko ei tunnu hyvältä, seuraavaksi menee delvacit sisään tuohonkin.
Eli käytän delvacia siitä syystä että parempaa en ole löytänyt ja onhan tuo helvetin halpa. Ihan mielellään vaihtaa 3 tonnin välein, kun oma ajokaan ei sääli mopoa kyllä yhtään, näkee rajoitinta takapyörä palaen ja vaihdot tapahtuvat ilman kytkintä rajoittimen napatessa kiinni.
Motul 300v 10w-40. Toimivuudesta kawasakissa ei ole vielä kokemusta, mutta eiköhän tuo asiansa aja.
Shell Advance Ultra 15W-50,sopii vanhaan ilmajäähdytteiseen moottoriin erityisesti kuumissa olosuhteissa.
Ja sitä saa Motonetistä kätevästi!
Motox 15w40 tuli ostettua, oli halpaa (2,98€ litra) ja tuli sopivasti 5 litran pönikässä kun oli kolmelitraa tota delvakkia valmiina ja melkein neljälitraa tarvitaan. Saa nähä hajooko :peukutpystyyn:
Kevät on tullut, varma kevään merkki ja nyt pitää jonkun nopeasti aloittaa ketju, kenelle morjestan ja miksi.
:)
Hyvää kesän odotusta.
Tuo Advance Ultra tuntuis toimivan paremmin T-catin kytkimessä kuin aiemmin käytössä ollut puolisynteettinen Castroli, joten sillä toistaiseksi...
Kyllähän se on niin että vanhanliiton moottori vaatii valvolinen 20W50 mineraali öljyn
Toimii kytkin ja vaihteet
Ride the Legend