Yamaha1 kirjoitti
Hyviä vinkkejä jo tullut, kiitos! Mä olen ihan selkeesti todella "käsi" sähköjen kanssa, joten en omista edes vermeitä mittailla noita jännitteitä sen kummemmin. Olisko tässä aika tutustua aiheeseen jotenki varovasti? Ens pitää hakea vissiin hakea joku suht järkevä yleismittari työkalurepertuaariin...
Ja sitten? Mistäs mä sen latausjännitteen mittaan ku pyörä on käynnissä? Suoraan vaan akun navoiltako, siis kun akku on paikallaan & kytkettynä? Varmaan hemmetin yksinkertaselta kuulostava kysymys, mutta kun en kerran sähköpuolesta oikeen mitään tiedä ni mikään tohon liittyvä ei ole meikäläiselle ittestään selvää. :;):
Sit toinen mitä aprikoin on se, että jos laturi ei toimi kuten kuuluu niin eikös se olis oireillu jo aikaisemmin? Meinaan mähän olen tässä jo 20 päivää ajellu tyytyväisenä menemään melkeen joka päivä ja aina on jaksanu pyöräyttää käyntiin. Hyvin se ei mun mielestä ole pyörittäny kertaakaan, mutta käyntiin on pärähtäny silti... Vai voiko se mennä niin, että jos laturi ei anna täyttä niin hiipuu pikkuhiljaa ja oireilee juurikin sitten näin? :paikallatuulee: