Jatkakaa juttuja. TRX on pyörä joka lämmittää sydäntä vieläkin vaikkei ole moneen vuoteen enää ollut. En tiedä taipuisko kroppa enää siihen, tarttis kokeilla joskus.
Printable View
Jatkakaa juttuja. TRX on pyörä joka lämmittää sydäntä vieläkin vaikkei ole moneen vuoteen enää ollut. En tiedä taipuisko kroppa enää siihen, tarttis kokeilla joskus.
Juuri toi FB on paras paikka oppia ja keskustella tästä pyörästä, siellä on niin monta tyyppejä jotka tietää älyttömän paljon ja ne myös jakaa sen tiedon muiden kanssa.
Itse löysin osia Tommi_b:n kautta ja hänellä on vielä vaikka mitä myynnissä jos jollekin on tarvetta.
Multa saattaa irtoa Delkevicin putket pian kun saan Tommilta ostettu Termignonit asennettu.
Tommin kanssa mekin tehtiin pientä kauppaa hetki sitten. :D
Olikos sun Delkevic full system vai pelkät sliparit? Ja oliko ovaalit vai tri-oval? Joskus olen miettinyt noiden Overin käyrien jatkoksi joitain toisenlaisia vaimentimia, kun en ole löytänyt mistään sopivaa ovaalia hiilarikuorta vanhojen vaurioituneiden korvaajaksi.
Joo se on kyllä jännä kuinka vähä näitä teerexiä on suames.
En mäkää olisi omaa myyny, mutta ku piti saada tua kotari kuntohon niin oli vähä pakko luapua :(
Onko Woti tuas sun omas nua kaasarin kummikurkut kuristamatonta mallia ku vähä näyttää kuvasta siltä, et siinä on keskellä korkia pykälä eli se olis halkaisijaltaan pienempi mitä imukanava tai kaasarin kurkku?
Mulla oli ne kuristetut mallit ja eihän se mun oma kiertäny ku 7000 ja huiput oli sen 200 vakio pöntöillä.
Sitte mä otin kaasarit irti ja poistin ne kaasarin lämmitykset ja sit tilasin kedolta ne uudet kuristamattomat kurkut ja laitoin pykälän suuremmat pääsuuttimet ja sit viälä beowulfin pöntöt niin näillä muutoksilla kone kiärsi 8000 ja huiput nousi 220.
Tää mun oma oli vain alle 30000km ajettu ku sen ostin ja kaikki oli orkkista ja esim kaasareita ei oltu aukaistu ikinä ku kattoon niitä pulttia ja ruuveja niin ne oli aivan koskemattomia ja tehtaan tussin jäljet näkyi viälä :blink:
Ja voin kertoa, etten oo ikinä nähäny niin puhtaita kaasareita mita täs oli siis ei mistään nähäny, et niitä olis edes käytetty.
Saakeli ei olis pitäny myydä tätä helmeä :pissed:
Jos on vaan ajohaluja ja tilaa säilytellä, niin ei näistä minusta kannata hankkiutua eroon.
Ohessa uusi lookki FZR umpiolla:
http://www.motot.net/galleria/kuva225008/
JHV 654cc: kyl ne on ihan alkuperäset kurkut ja kyl tuo
niilläkin ihan ilosesti kulkee. Muuttuihan se luonne jonkun verran noilla mikuneilla. Ja kiihdytystapaa pitää näemmä suoravedoilla hiukan muuttaa
WoTi keventääkös TRX keulaa kaasusta noilla Mikuneilla?!
Itse olen tykännyt tässä pyörässä juuri siitä, että esim. mutkan jälkeen hanat voi avata huoletta.
Jahas nimittäin mulla oli kans orkkis kurkut kiinni ja niis oli siitä keskeltä abaut 5mm pienempi halkaisija ku kaasarin kurkus tai imukanavas.
Ja ne mitä mä ostin kedolta niin niis oli se halkaisija sama kurkun ja imukanavan kans eli tasainen ilman pykäliä.
Mut voihan se olla, et mun prätkä oli "kuristettu" malli ja mähän hain sen jöötteborista :dunno:
Mitä sä muuten tarkoitat, et pitää kiihdytys tapaa muuttaa jotenki nualla flatslide kaasariilla???
No eihän se nyt etupyörää ilman avittamista nostele. Ehkä jostain risteyksestä lähtiessä hieman jos risteävän tien keskikohta selkeästi ylhäällä. Riippuu varmaan kuskinkin painosta.
Lähinnä sillä lailla pitää avata kaasua erilailla että jos avaa kerralla luukun täysin auki käy kuin vanhalla Tunturi super sportilla jossa säätösuutin oli liian laihalla eli booaaa.
Alipainekaasutin kai "suodattaa" tollaset efektit pois.
Sitä en tiiä paljonko vaikuttaa kun tossa noita kanavia hiukan siloteltu.
Seos oli aika lailla kohdallaan kun sitä penkissä ajettiin
Tua booaus ei johdu mistää muusta ku huonosti säädetystä kiihdytyspumpusta jos muuten on seokset kohdallaan.
Mulla oli kotaris sama ongelma vakiona tuan fcr kaasarin kans.
Booas ku äkkiä avas kaasun.
Vakiona oli liian heikko jousi pumpun vivustos niin se rikastus tuli myöhäs ku avas kaasun ja bensan/rikastuksen määrä oli väärä.
Eli se pumpun ajoitus ja rikastuksen määrä pitää olla oikia muuten nämä kaasarit ei vastaa kaasuhun vaikka muuten olis seokset kohdallaan.
Olin juuri samaa kirjoittamassa. Kiihdytyspumppu on siellä juuri sitä varten että saa vähän extrabensaa nopeassa avauksessa. CV-kaasarit ei sitä tarvitse kun luistit nousee koneen imulla niin alipaine ei putoa kurkussa nopeassa avauksessa.
Kaasarit on Tophamin säätämässä tilassa. Tuohon TRX: ään ne on tehty. Voi toki olla ettei ne ihan ole viimetteen päälle hiottu kohdalleen.
Vaikuttaako K&N suodatin, hoonatut kanavat ja Akran täysputki kiihdytyspumpun säätöön? Seokseen tietty.
En usko että pelkkä kanavien siistiminen kaasarin toimintaa sotkee. Vapaammin virtaava putsari yleensä kaipaa lisää soppaa kyllä.
Tarkastaisin ekana että ruikkaako ne pumput. En hirveästi ole Mikunien kanssa pelannut mutta siinä ainoassa TM-sarjalaisessa jota ihmettelin, oli pumpun mäntä hapettunut jumiin.
Imukanavien ei kai pitäis ihan kiiltävät ollakaan? Mut kiihdytyspumppua kans veikkaisin, silloin joskus kun mulla sellaisella varustettu laite oli, niin ruuttaus näkyi selvästi. Yllättävän reipas tuhaus.
Muistan yhä sen tunteen kun ekan kerran joskus reilu kymmenvuotiaana auton kaasarin kiihdytyspumppua tutkin. Onneksi ei paljoa mennyt silmään. :D
Joo kuplan kiihdytyspumppu on tullut joskus avattua.
No totuttelen nyt tolllasena ainakin alkuun. Ne isommat kumikurkut kyllä hiukan houkuttaisi oliko ihan TRX tarkoitetut?
Keskustelun edellisellä sivulla on imuaukosta kuva. Kyl niissä aika karkeeta
työstöjälkeä, jotain valupurseita on ehkä haluttu poistaa, mene ja tiedä edellisen omistajan tekemiä.
No ei ne siälä Tophamilla niitä varmaan laita ku yleis säätöön, että se hianosäätö jää kyllä asiakkaalle.
Ja nää vehkeet on yksilöitä eli säätöä ne vaatii jos ne haluaa toimimaan omas pärräs täydellisesti.
Eihän tua kotarikaan toiminu täydellisesti tehtaan tekemillä kaasarin säädöillä.
Nua kummikurkut oli tarkoitettu teerexiin, mutta ne orkkikset kannattaa tarkistaa, että onko siälä keskellä sitä pykälää, joka piänentää sitä halkaisijaa.
Jos sen pykälän halkaisija on sama ku kaasarin kurkku tai imukanava niin ei niitä sitte tartte vaihtaa.
Ja se pykälä siältä löytyy joka tapaukses se ei vain saa olla liian korkia, et se haittaa virtauksia.
Nämä oli ne mitkä mä ostin Kedolta: https://kedo.de/products/30918.html
Item 30918: Intake Manifold Set, 1 Pair (Left & Right), unrestricted Version (Connector between Cylinder Head and Carburettor)
Muistelen että mittailin kumikurkun pykälän olleen aikalailla alkuperäisen kaasarin kokoinen.
Pistin kyselyn Marteliukselle josko ne korjais mun putkiston kollektorin jonka kasasin migille penkinalus putkistoa varten.
Ei saanut tehtyä ihan tasalaatuisia puoliskoista. Olis mukava koittaa miten toimii noiden Mikunien kanssa. Nyt on ollut tuo Akrapovic ränni paikassa.
Kevättä rinnassa TeeReX kuskeillakin.
Minulla kanssa tuo Tophamin Mikuni setti. Onhan se vähän raaka ajaa verrattuna alipainekaasareihin jotka toimivat letkeämmin. Ja minulla myös tuo booaus mutta vain kun ajaa kaupunkinopeuksia ja kääntää sitten tupin nurin eli tavallaan laitteen väärinkäyttöä. Ruotsalainen heppu jolla vehkeet hierottu penkissä sanoi että niin se on hänelläkin koska nämä kaasarit on tehty kierroksilla ajettavaksi. Parasta oli kun ostin tämän setin käytettynä niin siitä puuttui kokonaan kiihdytyspumpun käyttöpalikka eikä edellinen omistaja ollut huomannut sitä :). Ruuttaa kyllä aika mällin mutta pikkuisen jäi vielä säätövaraa joten täytynee ruuvata vielä se viimeinenkin irti ja kokeilla se.
Kuristetuista kurkuista en ole kuullutkaan mutta kai niitäkin on kun kerran olette sellaisia nähneet. Eurooppaan näitä tuskin on kuristettu, Saksassa ja Ranskassa on ollu 100 hp raja joho kovempia pelejä on kuristettu mutta me ollaan siitä vielä kaukana. Oisko siinä Japanin versiossa ollut jotain ahdistusta kun niillä on huippunopeuttakin rajoitettu. Toisaalta tuommoinen 5 mm kuri voi toimia vaikka venturina joka kiihdyttää ilmavirtausta, tiedäppä sitä.
Ai niin, Overin hormit kun entisöin niin englannissa oli firma josta tilasin sopivalla halkaisijalla olevaa hiilikuituputkea, toimittivat määrämittaan sahattuna.
Vieläkös RHR:ltä löytyis sen hiilariputki-firman nimi jostain sähköpostin uumenista?! Vaikka en tiedä kannattaako enää sumujen saarilta tilailla?!
Onko toi Mikunin setti sellainen, että vetää loppuun asti yli punarajan kiukkusesti?
https://pjengineering.co.uk/
taisi olla tuo kioski, tosin heidän sivuille on ilmestynyt aikapaljon lisää tavaraa.
ja kyllä vetää punaselle vaikkakin mulla on alkuperäinen ilmaboxi.
Pari kesää on nyt mennyt ilman pyörää ja kolmas alkamassa. Nettimotoon laitoin varoiksi TRX hakuagentin (ei yhtään myynnissä), vaikka periaatteessa pyörään ei ole varaa vieläkään näin aikuisopiskelijana. TDM voisi myös olla mahdollinen budjettipyörä.
Taitaa olla vaan aika vähän niitäkin enää markkinoilla.
Maailmalla on myynnissä TRX johon on vaihdettu TDM:n kone. Kylläpä meni kylmät väreet kropan läpi kun kaveri laittoi koneen käyntiin ja antoi sille rundia:kääk: ! Onko TRX enää TRX jos sen sydän on revitty irti?
https://www.facebook.com/544904922/v...59414806529923
vosikohan tuo olla "vihreä" ? Kirjallisuudessa kun ei löydy kuin Purplish Blue metallic (minun pyörän väri) ja Very Dark Blue metallic, mutta ei mitään greeniin vihjaavaakaan??