Ok, kiitoksia :D
Printable View
2005 pyörässä ei ole vaimennussäätöjä. 2004 vielä on. Mielestäni muuta oleellista eroa näissä ei ollut. 2003 alustan sai kevyelle kuskille yllättävän mielekkääksi.
Jos tankomiehet (mies?) sukkuloi(vat) nopean ryhmän vauhteja, niin en laskisi siitä aivan hirveästi painoarvoa pyörän hyvyydelle vaan enemmän kuskin hyvyydelle. Jos nopeassa ryhmässä on pyörävalintana 600F, niin se on siellä siksi, että sillä on vuosia hinkattu (opeteltu ajamaan) ja pyöräkin siten hiottu siinä matkan varrella joka vuodelle paremmaksi. Ei siksi, että on ostettu äffä separi, kun se on hyvä ratapyörä. Tottahan toki sillä voi radalla ajaa eikä kevyttä kuskia tuollainen -2004 kummemmin harmita. 100kg kuski 2005- pyörällä kohtaa erilaisia ongelmia.
Kiitos. Kiitos myös Huhtamäelle.
Juu se on tiedossa, ettei tuo mikään ratapyörä ole. On vaan se ikuisuusongelma pyörästä jolla voisi kohtuullisesti kiertää rataa ja reissata kaksipäällä. Tässä nyt on talvi aikaa funtsia pyörien lukumäärää ja tyyppiä, mutta tämä vaikuttaisi alta 7tonnin hintaluokassa varteenotettavalta vaihtoehdolta(ja reilusti alle tuon maksimin). Itsellä painoa on tuo satku, mutta jäykemmillä keulajousilla pitäisi käsittääkseni saada OK kampe fatsollekin.
Kawan katettu Z1000 hotsittaisi kovasti (SX vai mikälie), mutta se ampuu auttamati vielä hieman yli budjetin kun ovat perkeleet sen verran tuoreita..
Vinkkinä CBR 600f PC25 omistajille, jos alipainetoiminen bensahana ei toimi, niin kantsii ebaystä tilaa tarvikehana. Maksoi koko hana + suodatin noin 25e. Ihan uusi ja voin sanoa että todella hyvä ja oli niin viimesenpäälle näkönen vaikka tarvike onkin.
Alkuperäinen uusi hana maksaa jos en ihan väärin muista, n. +200e sillon kun mulle sitä ehdotettiin.
Purkaamolta ois saanu jonku vanhan 20-30 eurolla ilman suodatinta ja eikös se korjaussarjakin maksa siinä 15-20e.
Pyörä on seisonut tallissa kolmea viikkoa, jonka aikana akku oli aika loppu. Latasin sen täyteen ja kokeilin käynnistää pyörää, muttei käynnistynyt. Virrat tulee, pyörä kyllä starttaa ja "hörähtää" melkein käyntiin. Kaasulla olen kokeillut avittaa pyörän "hörähtäessä", mutta ei mitään vaikutusta.
Voisiko olla, että sytytystulpat ovat vaihto tarpeessa?
Toinen asia näin talven lähestyessä; säilytän cebaria talvella lämpimässä tallissa, niin pitääkö polttoainehanan olla off -asennossa säilytyksen aikana? Edellinen omistaja on rakennellut pyörää, ja mielestäni pyörässä ei ole polttoainepumppua, vaan bensan ulostulo tapahtuu maanvetovoiman ansiosta (jos nyt olen oikein ymmärtänyt).
Entä bensantankki; täytetäänkö se talven ajaksi täyteen bensalla, vai mielummin puoleen välliin tankkia, jolloin keväällä voi heittää uutta bensaa vanhan joukkoon ennen käyttöönottoa?
Mikähän on pyörän (vuosi)malli? Off-asentoon laittaisin talviseisonnan ajaksi, ettei vuoda bensoja koneeseen JOS alipainehana/whatever sattuu vuotamaan. Ja bensatankin laittaisin täyteen niin se ei ruostu. Täyteen taitaa myös ohjekirja suositella. Ja hyvin toimi CBR vanhoillakin bensoilla keväällä, en huomannut mitään eroja syksyyn. Vaikka kerran se seisoi 1.5 vuottakin..
Akku kannattaa ottaa irti (tai miinuskenkä irti) talven ajaksi. Menee helposti paskaksi jos pääsee tyhjenemään täysin
Pyörä on Honda cbr 600f pc25 -94.
Oukei. Tarviiko bensan sekaan laittaa mitään "säilöntäaineita" seisonnan ajaksi?
Ehdottomasti säilöntäinetta bensan sekaan ja käyttö siten että kulkeentuu kaasareille asti.
Pienkonebensa olisi paras.
Hyvä "munkki" jos toimii keväällä.
Koko kevään ja kesän oli duunissa päivittäin ohjelmassa kaasarien putsausta vanhentuneen bensan takia, no okei kyseessä oli kyllä venemoottorit mutta sama pätee toki prätkiinkin ja muuhunkin kausisäilytykseen.
Seuraava kysymys: olen kokeillut irroittaa pc25:sta sytytystulpat motonetistä ostetulla tulppa-avaimella, mutta en saa millään niitä kierrettyä edes auki. :paikallatuulee: Vaikuttaa siltä, ettei työkalu menee tarpeeksi pohjaan saakka.
Pitääkö tulppien irroittamisessa olla pyörän oma työkalu? (jota ei enää ole, varmaan jäännyt edelliselle omistajalle).
- Yksinkertainen asia mennyt liian vaikeaksi, turhauttavaa :grin:
Varmasti oikean kokoinen avain?
Saattaa vaatia ohut seinämäisen avaimen jotta avain mahtuu sinne poteroon, muistaakseni Biltemalla on hyviä ohutseinämäisiä avaimia joissa magneetti, se halpojen avaimien kumi saattaa aiheuttaa ongelmia/ketutusta kun irtoaa tulpan varteen eikä pysy paikoillaan. Joskus muuten ollut sellainen kumi vaihdettavassa yulpassa edellisen avaajan toimesta:)
Mulla oli PC23, ja kyllä mä kävin suosiolla hakemassa merkkiliikkeestä sopivan avaimen sinne. Tosin sinne olisi löytynyt sopiva vaikka Stormilta. Näyttää maksavan 7€.
http://www.storm-motor.fi/media/img/...G-84-04117.jpg
Okei, pitää käydä huomenna kysäsemässä merkkiliikkeestä sopivaa avainta, jos sitten vaikka lähtisi tulpat veks :D
Pc25:sen "koneessa" ei varmaa ole 21mm tulppia, tai ei ainakaan luulisi?
Mitä kaatumatappeja (crash pad, frame sliders) teillä on asennettuna CBR:ään? Lähinnä vuosimallien 2001-2007 kokemukset kiinnostaa, kun on itselläni tuo vuoden 2007 malli.
Katteiden poraamiselta ei taida välttyä näissä hommissa, paitsi tämä RG Racingin malli taitaa tulla suoraan kateruuvin tilalle?
http://www.rg-racing.com/browseBike/...05/CP0012.aspx
Mulla on nuo tapit olleet ja ainoan kaatumisen yhteydessä kyllä estivät katteiden tärveltymisen eli taisivat maksaa itsensä takaisin. Ei ollut kiinnostusta alkaa katteita porailemaan, nuo tosiaan menevät ja tulevat ihan helposti päälle ja pois. Jossain tilanteessa voivat ottaa polveen kiinni, mutta ei ole ollut normiajossa ongelmia.
Bike Design'illa on myös moniin eri pyörämalleihin crash padeja, joiden asentaminen ei edellytä katteiden poraamista. Suomesta Bike Design tuotteita saa esim. www.dragrace.fi kautta. Soita liikkeeseen ja varmista, millaisia padseja pyörääsi löytyy.
Ok, kiitos vinkeistä. Pitää talven aikana tutkia noita.
Onko 2005-2007 mallien omistajat ostelleet slipareita? Mitä malleja teiltä löytyy?
Pitääkö tuossa olla siis mukana katalysaattori, kun jossain keskustelussa mainittiin että vuonna 2005 tuli katalysaattori CBR:ään? Ja nykyään varmaan kannattaa ostaa e-hyväksytty slip-on, ettei tule myöhemmin katsastuksessa ongelmia?
Osaako joku kertoa täytyykö bensatankki poistaa jos haluaa rasvata kaasuvaijerin? Kaasukahvan päästä irtoaa kaapeli, mutta mihin se kaasuvaijerin toinen pää tarkalleen ottaen tulee? Kyseessä siis vuoden 2007 CBR eli ruiskuvehje ja tarkoitus olisi työntää rasvaa kaapelin yläpäästä jos vain tietäisi mistä se tulee ulos! :D
Kevät kanssa kolkuttelee ja vähän mietinnässä jos tuo nakun vaihtaisi katehirviöön :rolleyes: onko - 03 ja - 06 vuosimalleissa aivan identtiset ajoasennot(samanlainen penkki jne) ? Samaa sarjaa ne on molemmat eli F4i.
Edit: Semmoinen tuli vielä mieleen, että suojaako tuo kate käsiä ollenkaan vai tuleeko kaikki viima suoraan sormille?
Ei niissä tietääkseni mitään muutosta tullut 2001-2007 aikana eli kaikki pitäisi olla samaa. Tuo kate kyllä yllättävästi suojaa, sen muutaman kerran kun on tullut sateella ajettua, niin ei ole hanskat kastuneet yhtään. Kahvanlämmittimet kyllä omaani laitoin, on yllättävän hyvä varuste varmaan kaikkiin pyöriin.
Nyt tuli se aika, kun itsekkin tuli lopulta tänne rekisteröityä. Elikkä morjesta pöytään. :D
Olen vasta aloittelemassa moottoripyöräharrastusta ja apuja kaipaisin. Kerkesin oman ajokorttini korottaa vielä vuoden 2012 puolella, joten minulla on tämä vanhan lain mukanen "pikku-a", joten 25 kW pyörä olisi hakusessa, eli luultavasti CBR. Siinämielessä ihan budjettipyörä olisi tulossa, sillä opiskelija olen. Itse pyörän budjetiksi olen ajatellut jotain 2000 euroa, tosin joustaa voi jonkun parisataa, jos on aivan pakko.
Mutta takaisin asiaan. Nyt olisi kiikarissa vuosimallia 1992 oleva CBR, 76 tkm ajettu. Jotain perushuoltoja oli tehty mm. nokkaketjun kiristäjä vaihdettu manuaaliseen, venttilit säädetty 2tkm sitten, keulaan stefat ja öljyt ja sitten jotain perus moottoriöljyjä ja tulppia vaihdettu. Myös kulutusosat ovat myyjän mukaan hyvässä kuosissa. Olisi sopivasti 25 kW papereissakin.
Mitä mieltä .ORGin Suuret Gurut ovat, onko tälläisessä "budjetti"-pyöräilyssä järkeä ja miltä tuollainen CBR kuulostaisi?
Kiitoksia etukäteen. =)
P.S. Kun menee katsomaan jotain mahdollisesti ostettavaa pyörää, tällä listalla : http://www.bajahill.net/2003/05/kayt...-hankinta.html selviää varmaan aikan hyvin ja väistää suurimmat sudenkuopat?
Tuohon rahaan metsästäisin F3-mallin, eli vuosimalliltaan 95-98. Nettimotossa näyttää olevan useampia tarjolla.
F3-mallissa on mm. modernimpi moottori ja parempi keula.
Soita muutamaan liikkeeseen ja kysy kuristamisen hintaa, voit päästä halvallakin. Ja jättämällä kuristusosien ostoilmoituksen muutamalle sivustolle, voit päästä vieläkin halvemmalla.
Pyöriä myydään paljon ns. ylivuotisina. Rekisteröintipäivämäärä ei siis välttämättä tarkoita vuosimallia. Tunnistat F3-mallin mm. mittaristosta, etukatteesta, ilmanottoaukoista jne. F2-malli (91-94) on F2, vaikka se olisi rekisteröity -96. Myyjä voi tosin yrittää väittää muuta...
CBR on erittäin luotettava ja monikäyttöinen pyörä, nokkaketjun kiristäjä on ainoa tyyppivika. Nokkaketjukin saa rapista kuin sepelimylly, eikä silti aiheuta vahinkoa. Uusi kiristäjä maksaa alle satasen ja on helppo vaihtaa.
CBR on mielestäni tuohon rahaan järkevin valinta, mutta varaa riittävästi rahaa ajovarusteisiin. Moottoripyöräily näillä leveysasteilla on hullun hommaa ilman asiallisia varusteita. Puhumattakaan mahdollisista havereista. Ehkä kypärää lukuunottamatta harkitsisin myös niiden hankkimista käytettynä. Ostoilmoitusta vaan tuonne ajovarusteosastoon.
Ja sitten kesällä ratapäiville Ajotaito II-kurssille.
Itsellä on ilmeisesti joku aivovamma kun pidän F2 mallia paljon kauniimpana kuin F3. :D Niin ja sitten kannattaa varusteita ostaessa pitää silmillä alennus/poistomyyntejä. Omat ajovarusteet kaikki hankittu vähintään -50% alennuksella poislukien selkäsuoja ja ajokengät! Ilman alennuksia varusteet olisi maksaneet n.700 euroa ja maksoin niistä n.400 euroa.
Kiitoksia vastauksista.
-TH-, F3-malli olisi muuten hyvä, mutta näillä korkeuksilla, missä minä asun, ei löydy kuin vain yksi budjettiini sopiva F3. Ja tämäkin ilmeisesti ei ole 25 kW papereilla. Tulee äkkiä pyörälle hintaa jos pitää alkaa hakea kauempaa ja kuristaa, penkittää ja muutoskatsastaa. Mutta täytyy pitää myös tämä F3 vaihtoehto mielessä. Mutta ei F2 varmaankaan aivan huono valinta ole?
Ajovarusteista sen verran, että olen varannut niihinkin rahaa. Kypärän ostan joko täysin uutena tai uutta vastaavan vähän käytetyn. Muista varusteista en vielä tiedä, käytettynä jos ostaisi niin säästäisihän siinä rahaa. Olen miettinyt, että jos laittaisi 2-osaisen nahkapuvun ja kesällä mahdollisesti sitten ajofarkut kaupunkiräppäilyyn. Niin ja pitäähän sitä tietenkin ostaa sitten sadehaalarit ja mahdollisesti windstopperit. Ja kengät ja hanskat jne.
Mitäs öljyä kannattaa laittaa pc25 cebariin? vaihteet kolahtelee kuumalla koneella aika paljon, mutta vaihtuvat silti hyvin. Kytkinkään ei luista, pyörällä on ajettu jo 92tkm
Delvaccia tietty! Se myös säätää venttiilisi ja pitää jakoketjun kireällä. :)-
Kyllä se Delvac toimii kuten muutkin CBR:n vaatimukset täyttävät öljytkin. Nyt olen pari kertaa vaihtanut koneeseen Delvacit, mutta aivan yhtä hyvin on toiminut mielestäni Motul 5000, Hondan oma ja muutama muukin öljy, joiden merkkiä en nyt muista. Omien kokemusten mukaan CBR ei ole kovin kranttu öljyn suhteen. Itse suosin ihan tavallista halpaa öljyä, koska vaihtelen öljyt vuosittain ja vuodessa ei kuitenkaan tule mitään mahdottomia kilometrejä.
Palataanpa vielä tuohon katteeseen. Te kellä on F4i malli ja joilla tuplakupla tai normaali pleksi tai jopa touring. Kuinka iso ero ilmavirtauksissa on siinä mihin tulevat. Toki on kiinni asennosta ja kuskin pituudesta. Normaalilla varmaan suurin osa tulee kypärään? Touring tai tuplalla menee yli?
Itsellä 172 cm pituutta, vakiopleksin ilmavirta tulee normaalilla "kaupunkiajoasennolla" kaulaan, kokonaan suojaan pääsee vain laittamalla leuan tankkiin. Mulla on kylmiä ilmoja varten Kappa -merkkinen touringpleksi ja sillä tulee ilmavirta suunnilleen visiirin kohdalle, suojaan pääsee laittamalla vähän kyynärpäitä alemmas. Eihän tämä mikään touringpyörä olekaan, mutta vakiopleksi ja yli 150 vauhtia, niin hyvin toimii.
Vastaan tässä itselleni kun honasin missä vika on kun kaasukahva ei palauta normaalisti. Eli siis olin säätänyt kaasuvaijerin liian kireälle. Vähän löysäämistä säätömutterista ja kaasukahva palauttaa normaalisti ilman, että vapaa liike olisi lisääntynyt. Sitä kun räpeltää niin oppii. :)
Tervehdys vaan kaikille! Eka postaus tänne ja nastaa on tänne rekisteröityä vihdoinkin. Olisiko tämä jo 6:s kesä F2 1993 CBR:llä? Ajokausi vasta alussa ja sopivat 200 km jo veivattu. Jos tulet vastaan tiellä, niin morjestele vaan rohkeasti!
http://i6.aijaa.com/t/00187/13158658.t.jpg
Mistähän kannattaisi etsiskellä käytettynä -90vm 600cc cbr:ään jonkinlaista mökäpönttöä ? Yoshimura, laser jne merkillä ei sinällään väliä.
Jos toi -90 on vanhaa f1- mallia niin vaikkapa b- foorumin, tämän tai jonkun muun prätkäfoorumin myyntipalstalta vaan joku pönttö ja sopivalla sovitteella kiinni. Sen verta harvinainen, että paha etsiä suoraan käyvää. Pienet pyöreät auton pöntötkin on jees :D
Omaan f4i:hin ostin kaverin bemarin takakontista r1:sessä olleen leovincen ovaalin 40e ja maksoin kaverille muutaman kympin että väsäsi kokonaan uuden väliputken, sopii kuin valettu. Tosin pitää vetää puolesta välistä poikki, kun on varmaan metrin pitkä ja saapahan toisen kuoren varalle jos lipeää leikkiessä.
Tuli nyt itsekkin hankittua itselle ensimmäinen iso pyörä, Honda CBR 600F -92. Ihan hyvä peli tuntuisi olevan, mitä ajelin pois ostopaikalta. Ajokamat eivät vielä vaan olleet parhaimmasta päästä, niin oli melkoisen kylmää kyytiä.
Mutta itse pyörästä. Vetopakan kumit ovat menneet ilmeisesti, kun takarissa on "väljä" verrattuna takavanteeseen ja ajaessa tuntuu pieni viive kiihdyttäessä ja kloksauksen jälkeen lähtee vetämään. Eivät ilmeisesti ole kalliit? Nopeusmittarin vaijeri oli myös sanonut itsensä irti.
Myös pyörän katteissa on hieman sanomista, on ilmeisesti kaatunut paikaltaan. Joten mistäköhän pyörään saisi katteisiin tarroja? Varmaankin Hondan jälleenmyyjältä, mutta saako jostain halvemmalla? Veikkaan, että alkuperäiset saattavat kustantaa jonkin verran. CBR:äni on siis linkin takaa löytyvällä värityksellä. http://p1.bikepics.com/2008%5C04%5C2...64202-full.jpg Haussa olisi siis takakatteessa oleva punainen tarra, jossa lukee siis CBR sekä myös sivukatteessa oleva keskimmäinen punainen raita.
Onko tämän vuotisiin Cebareihin miten saatavilla tuplakuplaa?
Onnea uudelle omistajalle! :) Kannattaa tsekata saksan ja ameriikan ebay niin sieltä löytyy melkeinpä kaikki tarvittavat tarrat + osat. Laita hakusanaksi "cbr 600 F decal" tai ihan vain "cbr 600 f", sillä löytyy. Kyllä niihin ajovarusteisiin kannattaa satsata sillä ei ole kiva palella ja muutenkin suojat kuntoon. :thumbup:
Komppaan täysin M-77:aa tässä - ebay on paras paikka hankkia edullisesti tarvikkeita vanhaan pyörään. Ostin itse kuukausi takaperin ebaysta tarrasarjan Hondaani ja olen äärimmäisen tyytyväinen (tuli UK:sta). Kaikki sujui helposti, toimitus oli nopea ja hankittu tuote oli korkealaatuinen. Sen lisäksi, että ebaysta ostaminen edellyttää rekisteröitymistä ebayhin (joka mm. antaa sinulle ostoturvan, mikäli hankinnassa menee jokin mönkään), niin useimmat ebay-kauppiaat edellyttävät lisäksi, että ostajalla on esim. paypal-tili. Nyt vaan etsit sopivan tarrasarjan ja ei kun tilaamaan.
Ajokamat alkaa olla jo paremmissa kuoseissa, nahkainen takki ja housut löytyy, kengät tulee vielä ostettua ennen kuin alan enempää ajelemaan.
Täytyypä alkaa sitten etsimään osaa ebaysta, sinne löytyy jo tunnuksetkin, niin kuin myös PayPaliin.