:respect:
Ihmettelinkin, että mitä täällä tapahtuu, mutta sehän olikin eilen se ystävänpäivä...
Yleensä täällä saa tyytyä vain reippaaseen kyykytykseen intti-meiningillä.
Printable View
:respect:
Ihmettelinkin, että mitä täällä tapahtuu, mutta sehän olikin eilen se ystävänpäivä...
Yleensä täällä saa tyytyä vain reippaaseen kyykytykseen intti-meiningillä.
On kyllä todella mahtavaa kuinka kaikki on todella auttavaisia ja yhteishenki on kyllä huipussaan :thumbup:
kai sitä vois itsekkin heittää jonkinmoisen tarjouksen.
olis Suzuki GSX 750 ES vm:84 todella hyvä kunto ja suht siistikin ikäisekseen renkaat lähes uudet kulutusosat ok kunnossa.
ORG. hinnaksi pitää sit laittaakkin tosi halpa eli 950e lähtee ja jos kauppa on varma ettei tule turhaa reissua niin ollaan vielä sen verran avittamis hengessä mukana että 100e polttoaine kuluja vastaan pyörä voidaan tuoda kotiovelle vaikka matkaa tuleekin melkein 800km edestakaisin.
niin joo ja käsittääkseni pyörän saa ensivuonna museorekisteriin joten ainakin vakuutusmaksuissa olisi luvassa helpotusta.
:orgmp:
Tarkennetaanpas sitä hanskatarjousta vielä. Eli Löytyy Hanxin hahkaiset Hipora-kalvolla varustetut touring hanskat kylmemmille keleille ja IXS:n vastaavat mutta kankaiset kesäkeleille. Kummatkin kokoa L tai 10 joten sopinee sinun kouriisi.
Koska olen tänään menossa naimisiin niin heitän vielä kypärän kaupan päälle. Löytyisi Caberg Trip avattava kypärä koko M eli 57-58cm päähän. Pari vuotta käytetty, mutta aina kypärähupun kanssa. Enkä taatusti ole kolhinut. Sharp testeissä 5/5 tähteä turvallisuudesta.
http://www.motorcyclenews.com/upload...aberg-trip.jpg
Laittele tosiaa YV:tä niin toimittelen varusteet testattaviksi. Eikä maksa mitään.
t: Tuomo
Täytyy sanoa että NOSTAN hattua jokaiselle kädenojentajalle uuden motoristin alkuun saamiseksi, itselläni ikävä kyllä ei ole mitään noin pitkälle kaverille kun itse on tällänen persjalakanen.
Kahvit ja pullat kyl tarjoon jos Ouluun sit pärhäyttää! :grin:
No onhan se kai talkoisiin osallistuttava myös täältä.
Sulle sopivia ajokamoja multa ei sulle löydy, mutta Motulin ketjurasvapullolla voin sua heittää.
Sitä nyt kuluu aina.
Ja nyt maalaan piruja seinälle, mutta jos käy niin ikävästi että pyörä kaatuu jossain vaiheessa ajokelvottomaan kuntoon, voin kuskata sen avolavallani valitsemaasi osoitteeseen. Free of charge.
Tuskin ton hintaseen pyörään kuitenkaan täyskaskoa otat...
Tässä olis kaupunkiajoon tai jollekin nuorukaiselle sopiva ensimmäinen pyörä: http://www.moottoripyora.org/keskust...125-4T-vm-2005
Jos tohon päädyt tai muuhunkin ja haluat lähteä laitetta katsomaan ja kenties tulla se mukana takaisin niin lähdetään ransiitilla liikkeelle. Jos menee kesemmälle ja on ajokeliä niin varmaan sitten haluat ajella takaspäin. Mulla on kaikennäköistä asiaa ympäri Suomea eli yhdistän sitten samaan eli ree ov sarge tämä reissu.
Melko huikeeta yhteisöllisyyttä täällä havaittavissa. Siitä hattu ilmaan kaikkille :respect:.
Itse en talkoisiin voi osallistua, koska kaikki pelit ja vehkeet on vasta hankinnassa täälläkin. Mopokurssikin alkaa vasta tuossa parin viikon päästä ja tarkoitus olisi saada kamppeet hommattua lähiaikoina ja mopo sitten viimeistään kauden alussa.
Hyvä huomata, että täältä kuitenkin löytyy hyviä ihmisiä, jotka auttavat meitä aloittelijoita :thumbup:.
On täällä kyllä hienoa porukkaa :jippikaijee::jippikaijee:
Ojennetaan nyt sitten käsi täältä Paimiostakin. Mulla kierittelee nurkisssa Windstopperkauluri (ei uusi). Mikäli tarvetta on niin sen saa eikä maks mittä. Jos tarve tulee vasta keväämmällä, voin sen vaikka tuoda huudeille. Autolla en lähe, mutta pyörällä voin tuoda.
Käydään vaikka samalla heittämässä pienilenkki:thumbup:
E: typot
:thumbup: Aivan mieletöntä! Hienoa ja solidaarista porukkaa olette. Näin saadaan lisää harrastajia.
Todella reilua auttaa mukaan niitä, joilla ei ole rahallisia mahdollisuuksia hankkia viimeisintä ja hienointa kalustoa ja varusteita, mutta joilla innostusta riittää.
Itsellenikin on ollut orgista paljon apuja, kun olen aloittamassa samaa touhua. Kysymyksiin vastataan reilusti ja asiallisesti ja se kannustaa eteenpäin.
Hemmetti, olipa mukava poiketa tähän ketjuun... Eiku ISO käsi jokaiselle! :thumbup:
Tämä foorumi on kyllä itelleniki ollu avuksi MONTA kertaa. Lähinnä asiantuntemusmielessä, mutta kyllä sellanenki auttaminen lämmittää kovasti ku oikeen kohdalle sattuu! :)
:thumbup:
jotenkin kun tämän topicin luki läpi niin se sai mut vihdoinkin maksamaan jäsenyyden :orgmp:
Onnea vaan topicin aloittajalle,tämmöistä avokätisyyttä harvemmin tapaa,paitsi orgissa :orgmp3:
Mä en lahjoita mitään,köyhä kun olen mutta turvallisia kilometrejä sen sijaan toivotan.
nyt kun joku vielä maksas bensat ja vakuutukset ja sakot, niin pääsis kausi käyntiin.:p
ei pojat tämmösestä tule mitään, jos moottoripyöräilyyn kannustetaan ja se on helppoa. Sen pitää olla vaikeata!
sakko on yhteiskunnan rahoitusmuoto, vähän niinkuin verotus.
Moro!
Pohjanmaan suunnalla olisi hyvä ajopeli (Kawasaki GPX500R) joka lähtisi tuolla maksimi summalla (900€)!
Ollut meillä vuodesta 2005, ja oli meikälaisen eka "iso" pyörä.
Toiminut aina ilman mitään ongelmaa, reissattu ympäri pohjoismaita, joten touringpelin kriteerit täyttää hyvin!
Kuitenkin seissyt lämpimässä tallissa viimeiset 3- 4 vuotta kun vaimoa ei tuo oikein kiinnosta :dunno:
Teknisesti kunnossa: ventiilisäätöjen jälkeen ajettu n. 5000 km, takalinkun ja takahaarukan laakerit ja stefat uusittu kolme vuotta sitten. Ketjut ja rattaat hyvässä kunnossa, renkaissa hyvin pintaa mutta tosiaan 5-6 vuotta vanhat... kolme vuotta sitten tuli myös uusitta sytkäboksi kun oli vähä käyntiongelmia.
Ikäisekseen hyvässä kunnossa, vaikka eihän vuoden -89 peli ihan sieltä tuoreimmasta päästä ole.
Liite 2098
Lisää kuvia saa pyytämällä.
Tuolla olisi vastaava:
http://www.nettimoto.com/kawasaki/gpx/1441396
Mahdollisen kaupan yhteydessä voidaan myös keskustella pyörän toimituksesta etelään päin...
Tästä tarjouksesta tosiaan kiitoksia! Samoin kawa-kallellekin. Tosiaan riippuu ostohetken keleistä ja ilmoista sekä pyörän sijainnista että miten se sieltä tuodaan pk seudulle.
Vihoviimein sain listalle raapustettua kaikkea apua/varustetta mitä tarjotaan ja yhteydenotot aluille. Jos joku ihmettelee että miksi ei ole tullut yhteydenottoa niin laitakaa YV:ä. Aikamoinen määrä tarjouksia tosiaan joutui käymään läpi. Suht koht äimällä lyöty..
Tässä välissä huomioisin vielä Biken kiitoksella! Laittoivat nimittäin vuoden lehdet tueksi :bye:
Tosiaan pyörätarjouksia tullut jo muutama. Alla listattuna ne mitkä omaan budgettiin sopii:
- shyhanderin -93 yamaha xj 600 diversion, hinta se tonni ja kaupanpäällisiks tais ollakkin XL ajopuku
- jmhonka3:n tarjoama Honda CB350S vuodelta -88, oisko hinta sitten se 900e
- kingbrowning:n Suzuki GSX 750 ES vm:84 950e+100e toimitus
- korff77 Kawasaki GPX500R 900e + mahd. toimituskulut
Näistä ehkä jammu sekä kawa vakuuttavimmat hintaan nähden? Mutta sen takiahan tänne foorumin puolelle alun perin käännyinkin että saisi osaavimpien mielipiteitä ja näkökulmia. Jammu tosiaan vaikuttaa hyvin pidetyltä, jopa Biken haastattelija kehui sitä luokassaan kannattavaksi ostoksi. Niinkin kawa, yhtä lailla vaikuttaa huolletulta ja ollut hyvässä säilytyksessä. Tuumailuja?
Kyllä porukka vaan jaksaa yllättää :p
-Phexaer
Tuosta listasta edelleen se xj on parhaimman oloinen.
Tuon XJ:n perässä on tullut prutkuteltua ja hyvin Shy sitä on vienyt. Ainoan moitteen on XJ tainnut minun kuulleen saada siintä että jalkatapit ottaa maahan kun tosissaa sitä vie :)- Sipoon tiet ovat mukaiset....
Uteliaisuuttani kurkkasin cycle-ergo.comista, että mites 190 cm ajoasento. Yamaha ja Suzuki tilavimmat... tosin Hondalta löytyi vain CB400 ja Kawasakilta GPX600. Noo olihan tuolla Hondalla ajellut joku koripalloilijan mitoissa olevakin :)
Tuo GPX on aika tilava. Itellä tuolla tallin perällä lojuu GPZ600R, joka on aika lähellä tuota GPX mallia mitoiltaan ja se on nykymittapuulla ihan matkapyörä isollekin kaverille. Tuosta GPZ:stakin voidaan tietty jotain kauppaa hieroa, sillä ehdolla, että ostaja myy sen mulle takaisin karvan halvemmalla kesän-parin päästä. Tohon mun GPZ:aan on tehty se kallis imuvenaremppa, joka tuon ikäluokan kawoja vaivaa. Kestää. 40-50tkm ja sit alkaa imuvenat kadota kannen sisään ihan huolella. Pelkät venat maksaa muistaakseni. n. 30€ kipale ja siihen työt(300-500€ tutulla teetettynä) plus pikkusälä(200€) päälle. Tuo kannattaa kysästä kaikista tuon ikäluokan kawoista. Kerrran kun on venttiilit vaihdettu, ne kestää aika pitkälle, koska uusissa venoissa ei oo samaa materiaalivikaa kuin alkuperäsissä.
Tuo kawan GPZ/GPX 500/600R mallin pata on käytännössä kaikissa sama kone ihan pikku muutoksilla. 500 ja 600 eroaa porauksen ja iskun puolesta, mutta ne on rakennettu samaan lohkoon molemmat. Markkinoilla liikkuu myös kuussatasia, joista on yksi sylkkä putkitettu 500 kuutiosen putkella ja männällä, kun ovat halvempia ja sopii heittämällä paikoilleen. (Tämä viimeinen on kylläkin kuulopuheiden varassa.)
Mulla oli viime kesän tollainen Kawan GPX, tosin kuussatkuna. Mielestäni oli ihan kiva pyörä ajella, jopa kaksipäälläkin. Tuohon olisi pitänyt ensi kesäksi tehdä huoltoja niin paljon (venat, etuputket, kaasarit, ketjut, rattaat, jarrut, renkaat, ym.) että myin halvalla pois. Tilalle ostin tuon avatarissakin näkyvän hondan täysin huollettuna uusin renkain käsittämättömään 1,5 k€ hintaan.
Itse annan silti äänen tuolle Shyn Yammulle. Tutulla on tuollainen vastaava yli 200tkm ajettuna ja hyvin huollettuna toimii kuin pakasta vedetty. Aloittelijallekaan tuo ei mikään mopo ole ja varaosat ei maksa juuri mitään (etenkin kun käyttää esim. Ebayn tarjontaa).
Tuo Diversion on ihan käypäinen laite, ja tiettävästi vallan luotettavakin ollessaan kunnossa. Toisaalta, myös Suzukin I/Ö-pannukin (I/Ö = ilma-/öljyjäähdytteinen) on jokseenkin pomminvarma, tai hieman varmempi.
Koska olen "reilu" jätkä, eli haluan tekosyyn ostaa uuden ruukun itselleni, tarjoan keräykseen yhden S-kokoisen (55-56cm) Marushinin 888RS -umpikypärän jos tarvis vaatii. YV:llä lisää, jos niikseen tulee.
Täältä löytyis Joe Rocket valko-musta nahkatakki kyynär, olka ja selkäsuojineen ja mustat Joe Rocket nahkahousut + sliderit suojineen.
Ihan ilmaiseksi en pysty, mutta jos kiinnostuit niin laita yv, sovitaan sellainen hinta että miellyttää. Kuviakin voin laittaa tulemaan. Nuo ylimääräisenä viemässä kaappitilaa joten..
https://lh6.googleusercontent.com/-3...25282%2529.JPG
Menee siis hyvin n. 190cm ukolle ja kunto on hyvä. 2,5 kautta ajetustuista hyvillä suojilla olevista vermeistä kyse. Kukaan ei harrasta kaatuakseen, mutta hyvää nahkapukua ja suojia ei voita mikään.
..Jokohan tuo linkkikin pelais.
tuli ilmoitus että jos viestiketjun aloittaja päätyy suzuki vaihtoehtoon on avustusta tulossa 100e lisäksi lupautui hakemaan pyörää ja kun tälle linjalle lähdettiin minäkin lasken pyörän hintaa vielä 100e pakkohan sitä on kaverille pyörä saada eli hintaa olisi enään 750e noudettuna nyt alkaa hinta olemaan jo sitä luokkaa että tuskin halvemmalla saa mistään toimivaa pyörää.
Kysehän oli Suzuki GSX 750 ES :orgmp:
Ääni myöskin jammun harhautukselle
Täytyy kyllä ylpeänä sanoa että hienoa kuulua orgin jäseneksi:jippikaijee:Omasta kokemuksesta olen suitsan kannalla en itse saanut ajamalla rikki :;):
Ääni jammulle! Itekkin aikoinaan 600 divarilla paljon ajaneena, vyöruusu kyydissä myös. Mainio oli peli ja mittaa mulla se 190 ja hyvin oli tilaa.
Mä lupaan antaa aloittajalle agnistista kannustusta.:D
Se on ihan sama minkä vehkeen noista ostat, jos vaan on tuuria sen verta että se pysyy suhtkoht kasassa:thumbsup:
Mutta sitten sääntö numero 1. Älä missään tapauksessa ikinä mene kokeilemaan uudempaa ja vähemmän ajettua kaverin/liikkeen/maahantuojan koeajopyörää, syystä että sen jälkeen oma pyöräsi alkaa tuntua täydeltä paskalta!:)- Eli niin kauan sulla on hyvä fiilis ja hauskaa, kuhan et tee sitä virhettä. Tee se sitten vasta kun sulla on fyffet vaihtaa uudempaan ja parempaan:;):
Nimin kokemusta on...:;): Ostin aikoinaan 4 vuotta vanhan ysisatkun supersportin, Sitten kokeilin kaverin kaksi vuotta vanhaa c-mallin kybää ja sitten se oma mopo alkoi tuntua todella paskalta...:itkupilli:
^Aika tylyä läppää... Mites nuo kaikki ikäpyörä kuskit kun eivät ole vaihtaneet uusiin kokeiltuaan jonkun kamun bränyä fillaria? Ei kaikki poikkeuksetta uuden ja kiiltävän perään ole:p
Kyllä tuollainen 90- luvun alun pyörä vaan on monessa suhteessa hyväkin asia. Voit esim. laittaa siihen vaikka suoran putken ja ei paljoa ituhippi mölyratsiat mielessä kummittele. No eipä sillä, en itsekään jaksa mitään helvetillistä pärinää kuunnella koko ajan, mutta kyllä uusien"möly laillisten" mopojen kuskit hieman jäävät paitsi hienoista saundeista kun avaa hieman mutka pätkällä tai tunnelissa:rakastunut:
Jaa-a ja mihin perustan väitteeni? Ajelen itse vakio cbf: llä ja ompelukonekin päästää kovempia avaus saundeja bilteman penkilämppärin vastuksia sisävuoreen ommellessa kuin honda mutka pätkällä:p
Niin ja tietenkin kannattaa kokeilla uudempia nyt alkuvaiheessa niin on helpompaa sitten ajallaan valita uutta fillaria kun on kenties jo kokeillut useampaa. Ja jos karmea polte uudempaan syntyy niin useimmiten se herättää tervettä halua käydä töissä:jpstyle:
Se nyt on ylipäätään vaarallista, lompakolle siis, koeajaa yhtään mitään pyörää :D Ei munkaan pitänyt ku katsoamaan mennä tuota nykystä ruutosta... Kotimatkalla ihmeteltiin että mites tässä nyt näin kävi :D
Joko on kaikki ajovarusteet löytyneet.Mullakin ylimääräisiä,ketjun aloittaja voisi infota asiasta,jos vielä jotain puuttuu.:orgmp:
Tämän ketjun kun lukee läpi niin tuntuu että kevät on paaaaaljon lähempänä!!!
Aivan uskomatonta yhteishenkeä....ei tällaista ole muualla :paikallatuulee:
Kyllä tuli hyvä fiilis tästä ketjusta!