Lainaa:
(-karppa- @ Tammi. 04 2009,13:36) kirjoitti
Lainaa:
(timoko @ Tammi. 01 2009,14:48) kirjoitti
Muuten hyvä mesta, mutta käy vain paypal tai tilisiirto. Eivät omista sähköistä päätettä vaan mankelin vielä 2000-luvulla *
http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif. Itse kun en maksa, kuin visalla ja jos se ei kelpaa niin saa olla. Joten kypärä jäi silloin tilaamatta.
toisaalta PayPal on hyvä maksukeino. Siinähän PayPal maksaa yritykselle ja PayPal laskuttaa sitten asiakkaan luottokorttia. Kulut PayPalin käytöstähän maksaa myyjä omalla sopimuksellaan PayPalin kanssa.
PayPal on kuitenkin turvalliseksi maksutavaksi todettu, joten ainakin itse maksan mielelläni sillä kuin ilmoittelen vaihtelevantasoisesti suojattuihin nettikauppoihin suoraan luottokorttini tietoja. Myyjähän ei näe luottokorttini tietoja lainkaan maksaessani PayPalilla.
Törkein esimerkki tästä on minusta FC-Moto, jossa luottokortin numero ja se kolminumeroinen varmistuskoodi jää näkyviin tehtyihin tilauksiin. Vaikka vanhoihin tilauksiin pääsee ainoastaan kirjautumalla omalla tunnuksellaan ja salasanallaan, on tuossa tietoturva aika arveluttavalla tasolla.
Maksaessani PayPalilla tiedän varmasti saavani kuitin/tositteen ostoksestani kun se on rekisteröitynyt PayPalin järjestelmään.
Kaiken lisäksi PayPal -maksu rekisteröityy samantien myyjän tietokantaan, joten monessa tapauksessa toimituskin nopeutuu, kun maksu näkyy heillä samantien.
Tiivistettynä: minun mielestä PayPal on varmin tapa maksaa nettikaupossa Visalla. esimerkiksi eBayssa yleensä jätän ostamatta jos maksuvaihtoehtona ei ole PayPalia.